Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-TDCi problémy se startováním


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-TDCi problémy se startováním

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 11

2007-11-15 07:36:35

Zdar lidi.Mám dotaz.Rok jezdím s Mondeem TDCi 96 kW r.v. 12/2003 5-tronic Durashift.Mám problémy se startováním ráno.Parkuji v garáži,ale dost často se mi poslední dobou stává,že když je ráno motor studený,tak sice nastartuju,ale hned jak naskočí,tak mi to chcípne.Tzn. že startuju tak natřikrát,než se chytne.Po nastartování ale nejsou pravidelné otáčky a skáče to od 750-1100 ot.Jakmile se ale rozjedu,tak to přestane.Pokud startuji motor posléze,když je zahřátej,tak už to nezlobí.Nemáte někdo zkušenosti s podobným problémem?Tuším,že by to mohli být žhav. svíčky,ale nechci spekulovat.Pal. filtr jsem nedávno měnil.Prosím poraťe.Díky

2007-11-16 22:48:22

Když to ráno nastartuješ a běží to špatně, jde z výfuku bílý kouř? Pokud ano, tak můžou svíčky pomoci. Jinak jen diagnostiku a modlit se, aby to nebylo nic drahého.

Nezhoršilo se to náhodou po výměně filtru?

2007-11-17 00:00:01

Ano..Jde z toho po ránu bílý až šedý kouř.Zkusím tedy nejdříve asi vyměnit ty svíčku a uvidíme.Dám vědět,jak jsem dopadl.Díky moc radu.

Jo a po výměně filtru se to nezhoršilo.Akorát při akceleraci mi příjde,že od filtru vychází chrastivý zvuk,jako by tam byly vzduch. bublinky,nebo nějaké usazeniny.Ale jak říkám,filtr je nový.

2007-11-21 16:14:16

Ahoj lidi, nedávno jsem koupil Mondeo 2,O TDCi 96 Kw, 2002 v automatu. Jsem s tím zatím spokojenej, jenom mám trochu podobný problém. Ráno sice nastartuju v pohodě, ale jak se to rozjede a třeba začnu dojíždět do křižovatky a brzím, tak zakolísaj otáčky a někdy to chcípne. Problém je, že když to chcípne, tak to přestane i brzdit a zatáčet. S autem jezdí moje žena a vozí děti a je z toho dost nervózní. Palivovej filtr jsem dal novej, ale furt stejný. A občas za jízdy začne blikat kontrolka žhavení. Když se auto ohřeje, tak nechcípe, ale kontrolka tu a tam blikne. Na diagnostice to ukázalo nějakou chybu na startovacím vstřiku nebo co. Nevíte někdo co s tím??? Díky Honza

2007-11-21 22:09:00

Ahoj Budulínku. Bohužel nevím co je startovací vstřik, ale když už ti někdo tu závadu diagnostikoval, tak proč sis ji od něj nenechal opravit. U common railu jsou jen 4 vstřiky a halda čidel okolo. Jestli to náhodou není špatný vstřik, to je docela finanční pecka.

2007-11-22 15:17:34

Ahoj. Ten člověk, kterej mi to napichoval má právě jen tu diagnostiku, ale nemá servis a hlavně mě to nic nestálo. Možná jsem se vyjádřil špatně, ale jednu chybu to hlásilo právě kolem vstřiku a druhou někde kolem podtlaků. Vím že tyhle auta maj problém s motorem právě někde v této oblasti. Já jsem spíš na koncernový auta, ale poslední oktávku mi nedávno ukradli, takže jsem raději zkusil novou značku. U těch koncernovek jsem aspoň věděl co se s naftovejma motorama dá dělat, ale ford zatím neznám. Jinak prý ta blikající kontrolka žhavení bliká právě z důvody chyby na elektronice motoru. Nevím. Jak jsem říkal, chyby jsme smáznuli a čekali jsme co bude. Dnes to zase chcíplo a opět to probliklo, takže opravdu tam něco je. Zkouším se nejdřív dopátrat co by to mohlo bejt. Nejsem úplná socka ale taky nechci nic zdarma, ale řešit hledání problému formou hokus-pokus u autorizovaného dealera se mi moc nechce. Jinak auto má 150.000 poctivejch KM - to auto znám vč. majitele. Pravidelný servis - auto bylo koupeno nový v ČR a je právě po prvním majiteli. Nemůže to být třeba přicpaná volnoběžná klapka, nebo váha a pod. Jak řikám škodovka buď jela a nebo byla v hajzlu váha nebo turbo.... Díky Honza

XTM
2007-11-22 19:46:23

Ahoj všichni tak si to tu čtu a není tu nic co bych už na svém autě neznala... jezdím teda jezdila jsem hodně ale 5 měsíců po skončení záruky se mi propálil píst ve 4 válci motoru.. následně se muselo dát nový turbo, alternátor katalyzátor všechny vysokotlaký hadičky vstřiky a" halda drobností" tedy na dvaapůlroku starém používaném autě opravy v cenách neautorizovaných servisů 220 tisíc...na 160 tis km.... Autorizovaný servis ten můj to byly pouze vyhozený prachy , už nemá sice licenci, nevím zda pouze kvůli mým dopisům výrobci do SRN koncernu do Ameriky. Ale zaplatila jsem to všechno já a ta světová firma Ford mi pouze sdělila sorry ale vůz byl v době závady po záruce... Takže mám černého krasavce combi TDCi 2 litr verze sport ve výtečné výbavě ale funguje bezchybně nejdrazší rádio Sony a dobře se mi sedí. A předjíždění je ruská ruleta sem tam se autí hodí "do nouzáku" a každý uživatel by měl trénovat jak se nezabít pokud auto umře ! Mohu již dnes pouze radit jak se chovat při záručním servisu....

ahoj Maja

Honzo, nutně proveď kontrolu všech vstřiků-- diagnostika BOSH ..jen opatrně u autorizovaných servisů by jen měnili do blba i když to není potřeba a ceny zlodějský... Když to necháš jednou se TI může stát , že už nenastartuješ a přečti si moji zprávu tady na foru... držím pěsti a hledej opraváře nadšence mimo autorizovaný servis...Fordovská diagnostika je fajn ale stojí kolem tisícovky a vyjede jim několik stránek možných chyb a pak se mění a mění ...

Maja

Jo a pro zasmání Octavie mi ukradli dvě a je fakt , že o Forda zloději nestojí...

2007-11-22 21:50:49

Budulínku, jestli to hlásilo chybu na podtlaku, tak může být buď děravá podtlaková hadička, nebo špatný ventil pro EGR, nebo špatný ventil pro regulaci turba. Pokud to hlásí špatný vstřik, tak je to buď vstřik nebo kabeláž nebo jednotka řídící vstřiky nebo hlavní jednotka a nebo halda jinejch věcí. Těch komponentů je tam opravdu dost. Klidně to taky může být něco okolo převodovky a taky to může dělat jen blbej brzdovej spínač. Ten je taky oblíbená závada u koncernovejch aut(myslím VW).

Asi ti nezbyde než to dát do servisu, ať se v tom někdo pošťourá. Hlavně by to chtělo vědět co přesně hlásila ta diagnostika. Protože může hlásit třeba: PŘERUŠENÍ, ZKRAT,NAHODILOU CHYBU. V tom je strašnej rozdíl.

2007-11-23 08:57:56

Majo to auto je koupený už po faceliftu v r 2005?

2007-11-23 19:32:49

Čau, čau. zejtra jedu na diagnostiku, takže znova uvidím, co budou psát. Vemu si ten protokol a kdyžtak pak napíšu co vypadne ze stroje. I když doufám, že to bude nějaká hovadina, spíš se přikláním k tý blbý variantě a postupně se s ní začínám smiřovat. Ve svý podstatě jsem do toho šel, že to někdy holt přijde..... můžeš mi jen tak přibližně nastřelit, za kolik se to asi komplet dá pořídit nový??? Díky Honza

XTM
2007-11-23 20:04:36

Ladis,to auto je vyrobený a koupený na objednávku díky výbavě po Vánocích 2003 a "facelift pod kapotou " dostalo v květnu 2006 pár měsíců po záruce,kdy jak zněla památná věta technika z autorizovaného servisu.."Diagnostika je OK ale motor je v prdeli" To co zažívám s Fordem já bych nepřála ani nepříteli šťastný ten kdo si jen koupil ojetý a nepostižený standartním českým autorizovaným servisem!! Maja

2007-11-23 20:20:15

Ahoj Majo, díky za morální podporu a chápu o čem mluvíš. Kdysi dávno, když jsem byl malej kluk jsem si koupil renault safrane. Ze začátku to byl čupr kočár a ty sedačky to bylo jak sofa v obýváku. Za dva roky jsem byl rád, že jsem ho prodal aspoň do AAA. To dvouletý peklo, který jsem si zažil bylo šílený. Nebylo týdne, abych něco neopravoval. Měsíční průměr byl více jak 5.000 Kč. I blbou cestu do chorvatska jsem jel z Prahy na dvakrát, poprvé jsem se vracel z půlky D1 odtahovkou s oranžovejma majákama.... no prostě hrůza. Trochu bych upravil památnou větu na to že diagnostka je OK, ale celý auto je v pr .... Doufám, že se to teď nebude opakovat znovu. Pokud jo, tak kde jsi má drahá Octávie 1.9 ???

2007-11-24 12:36:09

Ahoj Martine, tak jsem to nechal načíst a v protokolu je uvedeno následující:

CHYBA P1211 - VSTŘIKOVACÍ VENTIL(Y) / TLAK PALIVA / DOBA VSTŘIKU

CHYBA P0251 - REGULACE DOBY VSTŘIKOVÁNÍ / TLAKU PALIVA

tak nevim, nevim ale něci mi říká, že vstřik nebo vstřiky asi budou v hajzlu. fakt ale nevím. Zkusíš mi poradit, kde mám začít hledat. Naftovej filtr jsem dával před měsícem.

čau Honza

2007-11-24 16:52:24

Budulínku.

Podle toho co to píše, bych ty vstřiky nechal až nakonec. Myslím, že by ses měl v první řadě zaměřit na tlak paliva, popř. na čidlo tlaku paliva. Dále regulaci tlaku paliva na vysokotlakém čerpadle.

Ty chyby spíš znamenají, že se jednotka snaží zvyšovat dávku paliva a vstřiky toho tolik nestíhají. Další možnost je, že si natankoval blbou naftu a je zalepené sítko v nádrži.

No prostě pakárna. Znamená to zkontrolovat celej palivovej systém od nádrže až po vstřiky.

Když tě bude mít bůh rád, tak to bude třeba jen uklepanej kablík k nějakému čidlu.

Tyhle závady, co se projeví jen občas jsou hrozný.

Hodně štěstí Martin

2007-12-02 13:56:57

Tak jsem nakonec koupil nějakou srágoru na pročištění pal. systému a musím říct,že se to startování hodně zlepšilo.Nastartuji na poprvé.Sice než se rozjedu,tak trochu ještě kolísjí otáčky,ale je to mnohem lepší.Auto i lépe jede.Asi to bylo zanesený celý?Co si o tom myslíte?

2007-12-02 16:02:37

Myslím si o tom, že můžeš být rád. . Jestli to je opravdu o tolik lepší, tak doporučuji ještě jednou vyměnit palivový filtr a určitě změnit pumpu u který tankuješ.

XTM
2007-12-28 19:59:49

Martine,

opět prosím o radu, po výměně rotoru ve startéru už jeden problém zmizel ale letošní zima není jak loni a tak se mi nedaří při studeném startu nastartovat bez problému. Nepřidám-li ihned po nastartování plyn motor chcípne a chudák vydává před tím zvuky jakoby se měl motor rozskočit. Naprosto nepravidelný klepavý. Po přidávání plynu vždy nakonec přejde do plynulého pro mne příjemného chodu vznětového motoru jak ho znávám a každý další start již je normální. Ale každé ráno trpí autí já i všichni okolo...dým nejdříve bílý ale tím jak mu dávám plyn tmavne a pak opět zbělá... Krmím ho u Shellky V-power diesel ale ani to po dvou nádržích nepomáhá... mohly by to být žhavící svíčky... a znáš nějaké osvědčené pro moje Mondeo 2 litr TDCi vyrobeno konec roku 2003? Už bych jednou chtěla zase jezdit měsíc bez problémů... díky za nápady. Maja

2008-01-01 20:56:29

Majo,

To co popisuješ, opravdu mohou být žhavicí svíčky. Nevím kde by sis je kupovala, ale určitě bych doporučil nějaké lepší (ZNAČKOVÉ). Vybral bych si asi BOSCH,BERU a BRISK už dělá taky dobré.

2008-03-12 20:14:22

Mám něco podobného u mondea TDCi 96kW r.v. 6/2004, 84 tis. najeto. Po každé se mi stane při nezahřátém motoru na provozní teplotu, že mi auto spadne do nouzáku, zejména při vyšší akceleraci (předjíždění, atd.) Ta situace je dost nebezpečná, protože auto ihned ztratí výkon a bezpečné předjíždění se změní v nebezpečné.

Takže můj případ ještě jednou - Když vytočím studený motor nad cca 2500 ot. na třeba 3.rychlostní stupeň, tak mi auto spadne do nouzáku a začne blikat kontrolka žhavení.

Pročetl jsem si manuál k autu a tam je vyloženě napsáno, že se nesmí vytáčet motor, pokud nemá provozní teplotu. Tak jsem byl zase o něco chytřejší a od té doby si dávám pozor a auto jsem moc nehonil. Ale i tak mi to občas spadne do nouzáku, pokud zrovna nesleduju otáčkoměr. Vždy když spadne auto do nouzáku tak bliká kontrolka žhavení a je nutno buď dojet na nouzák nebo zastavit a znovu nastartovat motor. Jakmile se motor ohřeje, tak pak můžu vytáčet motor bez problémů až do omezovače. Poslední dobou ale registruju, že mi začne blikat kontrolka žhavení ihned po startu. Stává se mi to tak jednou týdně a protože jsem začal usedat do auta s pocitem jako že musím hlídat kontrolku žhavení jestli náhodou nebliká, tak jsem se objednal na diagnostiku do Forda. Tak vám pak napíšu co mi tam zjistili.

Tak teď jsem přijel z diagnostiky. Prý je závada v turbu. Je to asi takhle. Řídící jednotka dává špatné instrukce turbu a turbo si dle těchto pokynů nastavuje lopatky. Jenže ty pokyny jsou špatné a tak turbo tlačí víc než má a zase jiné čidlo na tlak vyhodnotí že turbo víc tlačí a tak auto spadne do nouzového režimu a rozbliká se kontrolka žhavení. Jinak vstřiky jsou v pohodě, toho jsem se nejvíce bál. Takže dle mého se musí zřejmě přeprogramovat řídící jednotka tak, aby dávala dobré povely turbu a turbo nastavovalo lopatky správně. Jenže je mi divné jak to souvisí s teplotou motoru, protože auto padá do nouzáku pouze když je motor studený. Jakmile se ohřeje na provozní teplotu, tak můžu akcelerovat až k omezovači otáček a bez problémů, auto nepadá. No pořád mi to nejde do hlavy

Tak jsem byl dnes na další diagnostice v autorizovaném servisu Ford, ale jinde než posledně a odhalili mi stejnou závadu se zněním "Nutná výměna turbodmychadla - nefunkční naklápění lopatek turba". Celá věc ohledně toho turba se mi zdá nějaká divná a vypadá to, že si chce servis vydělat. Ale třeba mají pravdu. Každopádně mě se to nezdá. Naklápění lopatek v turbu snad řídí řídící jednotka ne? Tak ještě jednou na vysvětlenou. Auto mi spadne do nouzového režimu jen pokud není motor na provozní teplotě a rozbliká se kontrolka žhavení. Pokud motor má již teplotu 80-90 stupňů, tak můžu motor vytáčet až do omezovače, prudce akcelerovat, jezdit jak drak a žádná kontrolka mi blikat nezačne a tudíž auto do nouzáku nespadne. Motor má slušný tak až k omezovači otáček a turbo zabírá od 1500ot. tak jak má a nepolevuje až k omezovači. Je mi teda divný proč to zlobí jen když je motor studený a při ohřátém motoru je vše v pořádku. Tomu fakt nerozumím. Nechce se mi vyhazovat 35000,- za nové turbo, když to ani turbem být nemusí, ale může být v háji nějaká sonda za 200,- Mám totiž strach že koupím nové turbo a závada se neodstraní a v servisu mi řeknou promiňte my se spletli, byla to tahle sonda. Tak nevím co mám dělat. jestli s tím dál jezdit nebo to risknout a nechat si to vyměnit. Nerad bych koupil někomu do auta nové turbo, víte jak to myslím....Budu moc rád za jakoukoliv informaci a předem děkuji.

Ještě uvádím že dle diagnostiky se jedná o chybu P132B

2008-06-11 09:12:09

Je to docela možné - tepelná roztažnost. Když je motor studený, tak to naklápění drhne, proto ty potíže, když je to ohřátý, tak je vše volnější a funguje O.K. Najdi nějakého kutila, který demontuje turbo, lopatky rozchodí (asi jsou tam saze nebo rez) a pak vrátí zpět. Potíže by měly zmizet.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 11