Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-různé závady,opravy,apod.


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-různé závady,opravy,apod.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2016-05-06 07:05:12

Mám Mondeo combi 2.0 TDCi 96kw r.v.2005, najeto 310.000km.

Udělal jsem základní chybu - na podzim jsem nechal udělat repas vstřiků, ale neudělal jsem čerpadlo.

Před 3.týdny přestalo startovat, vypadalo to na čerpadlo(Delphi), takže jsem ho poslat do diesel servisu Třebíč, kde mi opravili podavačku (vysokotlaká část údajně OK). Mimo to jsem koupil novou baterku.

Čerpadlo jsme namontovali zpět (já ne, ale kamarád je majitelem běžného autoservisu, takže u něj).

Samozřejmostí bylo vyčištění a propláchnutí celého palivového systému, výměna palivového filtru, pomocí pumpovacího balonku umístěného před filtr ,,zavodněno,, naftou, vše smontováno, dotaženo...a nestaruje.

Začali jsme hledat problém - nafta nepadá, výměna regulátoru tlaku na čerpadle, výměna čidla tlaku na liště, diganostika hlásí chyby P1211 a P0251.

Klíčkem nelze nastartovat, diagnostika ukazuje tlak 6000KPa, ale na na cuknutí z kopečka chytne okamžitě - poté je chod motoru v normálu, diag. ukazuje tlaky od 30.000KPa více. Po nějaké chvíli ale blikne kontrolka spirály, dle grafu diagnostiky tlak okamžitě padne a motor po pár vteřinách zdechne.

Když lehce povolím přívodní trubičku ke vstřiku, hned vytéká nafta, z přepadů teče úplné minium - sotva po kapkách.

Má s tímto někdo zkušenosti? Co s tím?

2016-05-06 10:49:46

nemusi to s tym suvisiet, ale mozno mas zle cidlo vacky,, aspon tie starty by tomu nasvedcovali. skus,, nestoji vela,, a mozes aspon vylucit jednu z veci

2016-05-20 07:53:27

Zdravim Vas lidicky nemate někdo prosim zkusenosti s klepanim motoru u Mondea st220?Nebo jestli uz někdo resil opravu toho motoru,co by tak mohlo byt spane když to klepe?PO nastartovani studeného to skoro není slyset po ujeti kratsi vzdalenosti je slyset klepani :-/

2016-05-20 09:28:20

mirahuk1: shoď olejovou vanu, odšroubuj ten krycí plech a zkus rukou zahýbat s ojnicemi - nesmí mít vakl). To je asi taková první diagnostika. Dostal jsem poučení, že pakliže se bude odehrávat první klepání motoru, vypnout a nechat odtáhnout do dílny. Rozhodně s tím nejezdi a nečekej, co se stane dál, protože by to mohlo mít fatální následky... Otázka je, co ti tam může ještě klepat... vstřiky? ventily? je toho dost. Bohužel jsem se osobně setkal v servisech s ST220 jen se samou negativními reakcemi.

2016-05-20 10:35:56

sevenfifty: Diky za radu ...skoda,ze ty motory jsou tak poruchove :-/ kdyby nahodou ty ojnice byly teda spatne co by bylo potřeba udelat ?A daj se vůbec pak sehnat dily na opraveni ?

2016-05-20 11:45:58

Poruchové nejsou, jen nevíš, tedy pokud jsi to nekoupil nové, kdo s tím jak jezdil před tebou. Nikdy jsem to na ST nedělal, teď budu tlumočit toho chlapíka, kterej už to dělal xkrát. Když jsem byl naposled u něho v garáži, měla tam rozebrané dva. Pokud to budou jen šály, pak je http://www.ebay.co.uk/itm...9f504e:g:YcQAAOxy4t1Sih0t + montážní díly, jako tesnění atd. Pakliže bude klika v háji, tak je to +- na shánění jiného motoru.... Když ti to takhle píšu, tak zvažuji, že své ST pošlu do světa..

2016-05-20 11:58:01

sevenfifty: Zrovna jsem hledal po netu nejaky opravny klikovych hrideli,volal jsem jim a rekli mi ze když poslu celou klikovku tak ji zrenovujou prej za 3 000 + nejaky ložiska a prej bude jak nova,to by tomu pomohlo?Jinak bud v klidu urcite si ho nech je to prece paradni auto

2016-05-20 12:55:21

Tak to je super peníz. Dej vědět, jak jsi dopadl a co to klepe. Když nad tím tak člověk popřemýšlí. Motor s volnými kluznými ložisky by klepal nejvíc za studena a po zahřátí by se měl zvuk uklidňovat, ne? Pakliže to tedy není totálka... takže si myslím, že maluji čerta na zeď.

2016-05-20 15:22:33

sevenfifty: Jasne dam vedet,uvidime jak to dopadne jsem zvedavej na tu opravu klikovky (kdyby nahodou) ,snad to nebude nic vaznyho

2016-10-16 18:54:17

kde prosim vas najdu čidlo vačky diky za rady 2,0 TDCi 2002

hof  
2016-10-16 20:44:03

jarin112: odpověď z chatu .....

19:34:13 zdenek64 Snímač (čidlo) polohy vačky je zepředu u vstřikovací lišty u 3 válce zleva,je tam připevněná šroubkem s 10mm šestihranem

18:46:55 jarin112 ahoj mužete poradit kde najdu čidlo vačky mondeo 2.0tdci

2016-10-23 10:48:34

Nedaří se mi najít ucelený návod na seřízení ventilů na tomto motoru 2,0 Duratec HE 107kW .. . Nevíte o nějakém odkazu se servisním manuálem ke stažení? Motor má už přes 150000km, tak bych to rád zkontroloval. Vůle za studena mají být: sací: 0,22- 0,28mm a výfukový: 0,27- 0,33?

2016-10-25 14:22:59

Ahoj Forďaci, mohli by jste mi prosím poradit, kde najdu přeně podtlakové ventily k turbu? Mám mondeo 2 tdci 96kW 2002, nejlepší by byla asi fotka díky za pomoc

2016-10-25 15:55:08

blackpanther: co že to hledáš? Nerozumím textu

2016-10-25 16:07:18

tomenzino: přidal jsem obrázek

2016-10-25 22:57:04

Na sacim potrubi,je to hned videt,krasny pristup.

2016-11-18 19:09:57

Dobrý den, prosím Vás, mám takový problém s mým autem , chci se zeptat,jestli se někdo z vás s tímto setkal nebo aspoň s něčím podobným (nemohu nikde nic vypátrat....).

Takže auto mi dělá tuhle věc :

Po zahřátí motoru : na volnoběh začne svítit kontrolka baterie - olej a ztuhne volant. Nevíte někdo co to je nebo co vše to může být...? Předem děkuji všem za případnou odpověď.

Ford mondeo 1.8,r.v.2002,benzín, manuál.

2016-11-18 20:19:05

Jaké tam máš přitom otáčky? Nejsou moc nízko? A za další - nemáš náhodou už tak vytahanej drážkovej řemen, že prostě na volnoběh klouže?

2016-11-18 23:07:26

Nepíšeš jaké jsou otáčky,měli by být kolem 850 volnoběh až 950.Pokud otáčky klesnou pod 850, tak může docházet ke snížení tlaku oleje, špatnému dobíjení baterie,ke startu a chodu motoru,motor se dusí.

Řemen je zapotřebí zkontrolovat zda není viditelně poškozen,popraskaný, částečně vytrhané drážky,mastný,volný.Pokud nejsou žádné vady viditelné je zapotřebí změřit pružnost. A to tak že na řemen zatlačíme směrem dovnitř. Pro neznalého doporučují vzít si pravítko a změřit hloubku,řemen by se neměl prohnout naší silou,pokud tomu tak je tak je vytahaný díky vratné pružině (kladka) vyměnit jak kladku tak i řemen.Pokud je vše Ok.Pak je problém v elektronice.Nepíšeš jak auto startuje zda v pohodě vždy,jaký je chod motoru,cuká,pohasíná. Je zapotřebí kontrolu svíček,kabelů od sivky všechny musí mít stejné hodnoty,hodnoty 5.ko až30.ko, změřit ampérmetrem. Svíčky by měli byt okrově šedé lehký nádech,popřípadě mírně znečištěné takové šupinky které se dají lehce odstranit. pokud by byli tmavě hnědé až černé ,,,,,,????. Pokud je i zde vše ok. Tak filtr vzduchoví jeli špinaví vyhodit. Klapka, vystříkat, opatrné vyčištění.Auto nemá klasickou váhu vzduchu,tahle se nachází za klapkou na sáním vzduchovým,je přišroubovaná 2.šrouby.S tou váhou opatrně.EGR ventil,zde je jednoduší tak jde-možnost vyčištění.Sání,vířivé klapky pokud zlobí je to znát.Pokud je i zde vše ok. Tak restart řídící jednotky,provedení:

1)odpojení baterie na 20.mi.2)opětovné zapojení baterie.3)Nastartovat nechat motor ve volnoběžných otáčkách.3)Po dosažení provozní teploty,ukazatel je uprostřed, přidáme trochu plyn a motor necháme běžet další 2.mi,v otáčkách 1200, ukládají se nové hodnoty.4)Provést jízdu 8.km-10.km.v různých rychlostech pro ukončení učebního procesu.A nebo autodiagnostiku za 1000.kč. To je hodně stručná odpověd.


Odpovědět

1  2