Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-různé závady,opravy,apod.


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-různé závady,opravy,apod.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2015-02-27 16:02:40

Zdravím všechny,

něco přes rok mám Mondeo (2005, 2.0 TDCi, 85 kw, 6ti kvalt, najeto cca 120 tis.), ze začátku super, ale poslední dobou s ním mám jen problémy. Asi před měsícem ze dne na den přestalo startovat (asi 3x se mi ještě podařilo nastartovat, ale místo škrtnutí jsem točil a točil...a další den už nic), skončilo to odtahem. V servisu mi, na základě diagnostiky, vyměnili ventil palivového čerpadla a odjel jsem s tím, že jestli zítra (za studena) nenastartuji, odešlo čerpadlo. Nastartoval jsem, ale zvlášť po delší době jsou starty velice neochotné. Motor někdy táhne naprosto krásně a tiše, někdy kolem 2300 ot. více či méně "crvrdliká", zdá se mi, že je to spojeno i s mírným úbytkem výkonu. Dělá to opravdu jen někdy, ohřátí to nespraví. Vstřiky jsou podle názoru mechanika (zvuku) ok.

Nevím jestli to může mít spojitost, v autech se moc nevyznám, ale cca jednou za 14 dnů mi problikne podsvícení budíků a ani nevím kdy mi přestal fungovat automatický posuv sedačky a úplné vytažení oken (dolu sjedou normálně na dvojklik, nahoru musím držet, dělají to všechna okna, spínačem to není). Mohly by být problémy se starty a chodem motoru způsobeny nějakým šotkem v elektrice nebo počítači? Nějaké tipy kde hledat problém?

Asi jako většina nemám peněz na zbyt a ježdění do servisu s tím, že zaplatím 3500,- a "zítra se uvidí jestli nastartuji" se mi vážně nelíbí. Předem díky za případné reakce.

2015-02-27 16:48:57

Ahoj,nejsem odborník... Já by jsem hledal chybu v kostře a nebo jestli není voda v el. instalaci a myslím si,že v čerpadle chyba nebude.... určitě diagnostika změří tlaky,vstřiky atd...

Diagnostika pozná,že je chyba v elektrice a napíše to tak,že tam je pokles napětí.

A začal by jsem u baterky,zkontroloval a změřil stav baterie kolik má dávat mA a kolik ve skutečnosti dává,zkontrolovat kontakty,vyčistil by jsem to šmirglem a potřel vazelínou hořejšek kontakty u baterky a pak šel po uklepaných drátů.

Ale jak jsem psal viz,nejsem odborník a jen píši jak by jsem postupoval já.

Držím palce

2015-02-27 16:56:56

corb: Takže předně bych si u takového mechanika nenechal opravit ani šlapací kolo. Vstřiky se totiž nekontrolujou poslechem, ale na stolici. Když už se ozejvají je to dost pozdě a už může bejt načatej i motor např. - napálené písty.

sobně si myslím, že máš právě v háji ty vstřiky, ale přesněji by to napověděla diagnostika a přepadová zkouška.

Co se týká budíků, může se jednat o přechoďák na budíkách, nebo závadu na akumulátoru, ten Ti může až odpálit přístrojovku.

Stahování oken může bejt jen rozhozené po nějakém poklesu napětí právě z důvodu té baterky, nebo toho, že ji ten servisák měl odpojenou. Takže znovu nastavit a uvidíš.

Jinak super by bylo udělat diagnostiku. Ale tady pozor . I když kvalitní multiznačková diagnostika jako je třeba KTS-ko od Bosche, Delphi, Texa a pod. Tak se stává, že u forda nedokážou správně komunikovat s ŘJ a vypíšou bez závad, nebo jen přibližnou závadu, nebo totální blbost.

A ty rádoby diagnostiky co se prodávají za pár korun na netu nejsou nic jiného než rozšířené Scannery. A s tima opravdu nic neuděláš umí jen hodně omezenej základ. A prodejci hřeší na to, že lidi se chytnou na cenu. Nehledě na to, že s diagnostikou musíš umět dělat, jinak si zaděláš na pořádněj problém a znepojízdníš si třeba auto.

Když bys ptřeboval poradit klidně můžeš zavolat někdy sem lidi nenapíšou vše, nebo zase neví jak to sem napsat. Tel. mám v profilu.

2015-02-27 18:37:52

Chlapi, děkuju za ochotu a okamžitou reakci,

vstřiky jsou věc, která mě (jako nejspojovanější slovo s Mondeem mk. III) děsí už od koupě, ale na rady jsem sehnal kus vyrobený po roce 2004 (údajně má novější vstřiky od Bosch, které jsou kvalitnější, než původní Delphi), což mě trochu uklidnilo. Kdyby to bylo vstřiky, čekal bych, že budou rámusit pořad, ale ozývá se to třeba jednou za 3 - 5 jízd a hlasitost se dost značně mění. Když se to ozvalo poprvé, rámus to byl dost hlasitý, ale po chvilce se intenzita značně snížila a po denním stání zase naprosto ok. Auto nijak nekouří a jede velice pěkně.

Baterie je podle natištěného data původní a byla to první věc, která mě napadla, ale točila dobře, navíc změna přišla ze dne na den. Baterii jsem nabíjel a kontakty ošetřil, že může mít baterie defekt a přitom pořád točit jsem nevěděl, po víkendu zkusím vyměnit za jiný zapůjčený kus. Nevím jestli jsem to jen nezaćal víc pozorovat a tím i vnímat, ale po otočení klíčku do první polohy začne něco vrnět, podobně jako staré trafo. Tím se možná vyřešil i problém s okny, nabíjel jsem ji odpojenou a reset neprovedl řádně, to taky napravím.

Určitě zkontroluji i další kontakty a ukostření. V případě, že ani jedno nepomůže asi se obrátím na nějaký specializovaný servis a budu doufat, že to ty vstřiky nejsou...

2015-02-27 19:23:21

corb: Je vidět, že o tom moc nevíš. Tohle NENÍ pravda, že se musí vstřiky ozejvat pořád a ani nemusí auto kouřit a budou pryč. To samé jako starty budu tu mít dvě auta a obě budou mít vstřiky pryč a u každého se to projeví jinak. Jedno krásně chytne studené a teplé bude dělat kravál a nebude chtít chytit a druhé zase naopak. Vstřiky TDCi jsou dost náchylné a musíš o nich opravdu hodně vědět abys nenaletl kde komu co Ti řekne viz. že vadný vstřik pozná po zvuku. ŘJ si dopočítává korekční dávky paliva, ptoto ty to poslechem nepoznáš

Že baterie točí, není taky diagnostika, musíš ji změřit pod zátěží, ona jinak bude mít třeba 12V v klidu, normálně ještě nastartuješ, ale už je tam výkonová křivka tak velká, že to právě odpaluje přístrojovku a může to dojít až k odpálení modulu.

To, že tam po otočení klíčku něco vrčí, je dáno tím, že auto a ŘJ si dělá tzv. autotesty a ty musí proběhnout do konce, jinak si opět můžeš odpálit ŘJ. To vrčení konkrétně je od motorku el. regulace turba, kdy si motůrek načítá krajní polohy. Když ho nenecháš dodělat si to nastavení, může se stát a je to dost časté, že ho odpálíš a nepůjde Ti správně turbo... Tohle všechno by Ti, ale mechanik když za něco bude stát měl vysvětlit.

2015-02-27 19:54:30

Právě že nevím, proto jsem se rozhodl poprosit o pomoc tady na FC. U vstřiků jsem věřil mechanikovi, ptal jsem se jen mimochodem, jestli by to nemohlo být tím a on mi řekl, že si nemyslí a podle zvuku jsou ok a diagnostika hlásila jen ten ventil palivového čerpadla. Nechtěl bych mu nějak křivdit.

Po cca jak dlouhou dobu trvají ty automatické testy ŘJ (jak dlouho má vrčet ten motorek regulace turba)? Pokud pár sekund, tak je to něco jiného, na takový zvuk jsem zvyklý a vždy poctivě čekám na kontrolku žhavení, během té doby to vždy přestalo. Ale tenhle zvuk nepřestane ani po několika minutách (řádově 10, víc jsem to nikdy nezkoušel).

2015-02-27 20:08:13

corb: Pravda je, že takhle se to nedělá - nezjištuje závada na vstřikách. To může z úst vypustit jen ten kdo o tom moc neví, nebo se pohybuje 40let nazpět kdy se to takhle zjišťovalo na Aviích a Liazkách...

To je jako když bych z kilometru koukal do lesa a říkal jsem tenhle strom je dobrej a tenhle né...

To, že ten zvuk je delší dobu značí, že je tam něco někde špatně, ale to by musel člověk vidět osobně.

2015-03-02 23:09:38

Tak jak to dále vypadá?jsem zvědav jaká je porucha...

V sobotu u pivka jsem nadhodil tvůj problém a rozeštval si nás na dva tábory,někteří říkaj vstřiky,lišta,váha a zbytek elektronickej problém... což si myslim,že bude.. viz vrčení při žhavení a palubka...

už proběhla diagnostika?

Držíme palce Slávek

Třeba si myslel mechanik,že má vstřiky tddi...

2015-03-04 12:45:01

slavekpraha: Zdravím, tak dnes jsem se konečně dostal k mechanikovi (novému, kterého mi doporučil známý). Měl to na diagnostice a log prý totálně plný chyb, tak to odmázl a uvidí se zítra, jak to bude startovat za studena. Pak se mám ozvat a budeme to řešit dál. Vysvětloval mi, že by chyby mohly způsobit i to špatné startování...mluvil o cyklech startéru, které se na základě chyb můžou prodlužovat (násobit), jako laik jsem se moc nechytal. Čerpadlo, na které to sváděl předchozí mechanik, má prý tlak ok, takže tam prý problém nejspíš nebude.

Každopádně se ozvu až budu vědět víc abys byl v obraze a věděl kdo bude kupovat pivka :)

PS: Pokud si myslel, že je to tddi, měl si obejít auto, píšou to tam :D

2015-03-04 22:28:56

Tak každopádně by to měl mechanik poznat co tam je za vstřiky

Tak Ti držím palce ať mám pravdu já a je chyba v el. Instalaci.

důležité je aby Ti změřil ty vstřiky jake mají hodnoty na volnoběh a při jízdě... určitě ví co má dělat...

Já kupoval mondeo včera mk3 a zatím blbosti... šneka v topení,klima kompresor ko a na pravém zadním tlumiči ko uložení jinak dle diagnostiky je ok...

2015-03-12 15:31:53

slavekpraha: Zdravím. Dnes jsem konečně přivezl mondeo ze servisu a problém vyřešen. Měl jsi pravdu, závada byla v řídící jednotce. Jednotka (mimo jiné) pořád žhavila a upekla všechny svíčky = startování. Po výměně svíček a přehrání jednotky vše jak má být. K dokonalosti to bude chtít už jen novou baterku (je tam původní, desetiletá, která už to pomalu vzdává). Mechanik mě potěšil i cenou (ten původní chtěl zbytečně měnit palivové čerpadlo, které je v pořádku a byla by to docela pálka). Vstřiky jsou taky ok.

Budu Ti držet palce, abys s novým mk3 zůstal jen u těch blbostí a najezdil spoustu km bez závad.

2015-03-26 13:35:20

povadi: Ahoj já mám monďase zatím pojízdnýho, ale zarazil mě příspěvek že si po zapnutí klíčku načítá el. regulátor krajní polohy - mě to teda nedělá a nikdy nedělal vždy až po nastartování nastaví požadovanou polohu lopatek a po vypnutí motoru se vrátí do pozice jako když jede auto v nouzáku - lajcky bych to řekl že to turbo zavře. ted jsem to tu dost řešil v jiném vláknu tu regulaci a neveřím že se to dá odpálit pokud nějakou takovou máš že je nefunkční ta destička s těmi obvody chtěl bych jí vidět jeden člověk který se zabývá kalibrací opravami diagnostických přístrojů a diagnostikou a čipováním aut podle kámoše je to šikovnej autoelektrikář, mi když jsme to rozdloubly řekl tohle...to se dá zničit snad jen kladivem vždyť na tom nic není pár odporu a integráčů. Podle jeho slov jsem dvě regulace po domácku na kuchynkým stole trafopájkou a šroubovákem opravil a zatím vypadají funkční samozřejmě nevím jak dlouho to už, ale řeším budou nové díly

2015-03-26 21:23:24

popeye: Jde všeobecně o to, že auto si po zapnutí zapalování dělá autotesty a ty je potřeba nechat dokončit. Když se tohle nestane hrozí tam vážné poškození buď čidel, krokových motorků i případně ŘJ jako takové. Myslíš si, že si všechny vadné díly schovávám proto abch je měl na ukazování? To opravdu né, to bych si musel pronajmout někde hodně velkou halu a ,,někoho najmout na sklad...´´ Abych pak snadněji našel požadovaný díl na ukázání. Nejvíc co tam odchází a to jsem psal je to napojení z desky a pak taky ten plastovej převod - ozuené kolečko. Jistě budeš vědět o čem píšu když už jsi to dělal...

2015-03-27 21:00:20

povadi: Jo o těch autotestech neboli doba něž zhasnou všechny kontrolky - tedy většina kontrolek o tom vím. Z toho příspěvku to vyznělo to načtení krajních poloh, jako že se ta regulace má hýbat ještě před nastartováním motoru čož se u mě neděje. Víš nechci vypadat jako arogantní blb kterej o tom nic neví a chce se hádat za každou cenu takže za to že bych to chtěl vidět že je to spálený za to sorry, ale dopisuju si tu s jedním členem kterého to vypeklo a asi ho někde pěkně nátahli repase krabičky za 6500kč a závada je jinde když diagnostika zněla vadná regulace turba.... jóó jasně pak to budou vstřiky a čerpadlo až do toho vrazí majlant. Pak vznikají zbytečný fámy jak je Ford špatný auto. Hele taky jsem spíš čekal že mí napíšeš že zkyž se mi to po zapnutí klíčku nehýbe že to je špatně fakt nevím jestli to má dělat nebo ne. já to auto mám teprve 4 roky a jsem samouk bádám, zkoumám, čtu, nechám si poradit a svoje poznatky a nasáté informace od jinud šířím tady dál pro ostatní. To ozubený kolečko to asi vím o čem mluvíš. od motůrku je převod asi 1:2 ozubenými koly na šnek a ten pohání takove plastové půlkolo které už je vyvedené ven na ovládací páku ( nevím jak to napsat lépe), tak to jsem měl štěstí u obou regulací je v pořádku myslím že s přijatelnou vůlí bez viditelného opotřebení, ale to by asi odešlo jen nejákému taviči co si půjčil mondeo od dědy ten motůrek má slušnou sílu

2015-03-27 21:50:05

popeye:

povadi určítě myslí to, že se po zapnutí kličku načítají hodnoty všech snímačů,a to jsou informace pro jednotku.

Turbo neboli regulace lopatek, se jen pohne do polohy startu. Nehybe se od krajní polohy do krajní polohy.

Jen příklad,stalo se mi že jsem nenechal dokončit ten daný test,a za jízdy mi vůbec nefungoval tempomat. Po zastavení a znovu nastartovani s dokončeným testem bylo vše ok. A toho co nešlo mohlo být více,já přišel po cca 30km na tempomat. Takže asi takhle.

2015-03-29 10:28:50

tomenzino: Je to pravda. Mě třeba při tom nedokončení zamrzly všechny ručkové ukazatele v přístrojové desce (včetně tachometru). Ale to bylo kvůli neúplnému naběhnutí programu procesoru přístrojové desky. To se povedlo odblokovat až odpojením a připojením baterie. Od té doby čekám až se po zapnutí zapalování pohnou rafiky (například palivoměr).

2015-07-22 09:53:02

Čerpadlo .. Ahoj všem

Potřebuji poradit s čerpadlem. Auto mi za jízdy chcípne a občas nejde ani nastartovat tak jsem byl na diagnostice a podle ní mam moc velký tlak v čerpadle. Na to mi řekl, že nepřepouští nějaký ventil tlaku z čerpadla do přepadu naspět. Hledal jsem jsem na netu a nikde tuto součastku nenasel je na YOUTUBE demontaž ( https://www.youtube.com/watch?v=6F98pZfubjQ )

Nevíte někdo kde a cca cena. Čerpadlo a vše okolo je Delphi a auto 11.11.03

Díky moc všem.

2015-07-29 20:09:09

Zdravím, chtěl bych se zeptat, pořídil jsem si mondeo a nemělo tažné. Tažné jsem zadělal dobrý ale když zapřáhnu karavan 800kg jde teplota nahoru , samostatně auto to nedělá.Neporádí někdo?

2015-07-29 21:25:28

slávek9: Jak jde nahoru, jako, že se víc ohřejvá? To je normální když přibudou kila která musí táhnout...

2015-08-06 07:17:03

....... Ahoj, vcera jsem jel domu, cca 500m pred parkovistem,, prestala fungovat klimatizace, zacala svitit kontrolka dobijeni a v aute byl zapach, jako kdyz se neco pali. Dojel jsem na parkoviste, otevrel kapotu, a z leve strany motorove casti sel kour + jsou tam cerne kapky na remenu a kladkach. Uz jsem to nejak neresil ale rad bych vedel cim to tak muze byt? Alternatorem?


Odpovědět

1  2