Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-neobvyklé zvuky


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-neobvyklé zvuky

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 9

2008-12-17 15:27:54

Ahojte, z motoru se mi ozývá "jemný drnčivý" zvuk. Těžko popsat něco mezi drnčením a chrčením. Objevuje se vždy při poklesu otáček cca kolem 2000 rpm. Ozývá se jak při brzdění motorem tak na volnoběh. Při tahu naopak ne. Vypozoroval jsem, že se zahřátým motorem intenzita jakoby "chrastění" stoupá. Napadá mě nějaký díl kolem výfuku. Nějaké jiné tipy kde hledat?

2008-12-17 22:01:16

Jako první, bych se podíval do sacího potrubí. Jsou tam klapky a pokud se ti některá uvolní a motor ji vcucne, tak je to hodně drahá švanda.

2008-12-18 10:45:46

Díky za tip, to mě nenapadlo. Klapka by měla jít utáhnout dvěma šroubky co ji drží na ose, mám pravdu?

hof  
2008-12-18 12:39:26

Pro ilustraci:

http://www.fordclub.eu/ms...topic_id=4360#message4743

až se probojuješ na odkaz na focus club, tak tam, jako devátý příspěvek od shora je video!

2010-05-20 20:23:41

Dovolil bych si oživit téma vířivých klapek u motorů 1.8 a 2.0 benzín. Mluvil jsem s mechanikem, co dělal hodně roků u Forda a ten mi řekl, že viděl motory, kdy klapky odešly už v záruce. Proto jsem se do toho podíval a zjistil, že dvě byly docela dost vychozené a to kvůli špatnému uložení na jedné straně hřídelky, která je ovládá. Když jsem postupoval směrem k podtlakovému regulátoru a škrtící klapce, tak byly v lepším a lepším stavu. Příčinu vidím ve špatném uložení hřídelky v těle sání, kdy tato uložení zničí, protože je z plastu a pak se ohýbá a klapky se vymačkávají. Bohužel se klapky a hřídel nedají sehnat nové samostatně, což by bohatě stačilo k repasi a dalším třeba sto tisícům km. Samozřejmě by se musela udělat lehká úprava uložení na konci hřídelky. Pokud by někdo z výrobců náhr. dílů byl schopen vyrobit tyto klapky a osadit je do kovových futer, aby se již nevymačkaly a nevydřely, pak by patrně vydržely životnost motoru. Nechápu, proč tomu tak není a člověk musí koupit celé sání za 7 tisíc, což je částka rovnající se u konkurence výměně rozvodů. Nevím, jak vypadají klapky u nového sání, to by mohl někdo zodpovědět, co už výměnu sání musel řešit. Jinak, do rozebrání jsem se pustil spíš ze zvědavosti, z motoru se nic neozývalo, žádné drnčení i když podle fotky je vidět, že krajní klapka má vůli jako prase a bůhví, jakou by měla ještě před sebou dobu funkčnosti. Klapky jsem vyndal a zkusím to bez nich, třeba si s tím váha vzduchu poradí. Jediný problém by mohl být v nízkých a volnoběžných otáčkách, kdy jsou klapky přivřené. Časem to budu řešit, zkusím se podívat po nějaké bouračce z roku 2004, jestli to soudruzi od Fordu nějak řešili a něco nevymysleli. Pokud s tímto má někdo nějaké zkušenosti, tak se o ně podělte, prosím. Sám ještě nevím, zda budu kupovat nové nebo z bouračky, ale nerad bych je kupoval dvakrát, nebo ještě hůř-odrovnal motor.

2010-05-20 21:18:22

To Spyke: Pokud už jsi se rozhodl to řešit výměnou, tak bych doporučoval tam dát ty klapky nové. Není nutné měnit celé sací potrubí. Prodává se sada klapek i s mezipouzdry a celé to stojí okolo 4000.

2010-05-20 21:36:00

Tak to mě překvapuje, protože mě ten mechoš říkal, že to nejde koupit zvlášť a z toho jsem vycházel. Pokud máš odkaz na stránky, kde se to dá koupit, tak mi ho napiš. Děkuji.

2010-05-20 21:42:50

To Spyke: Kterýkoliv dealer Ford. Katalogové číslo je: 1349276

2010-05-20 21:46:20

Zkusím to v Blansku, je to nejblíž. Dík. To zase bude drbačka to rozdělat....... . Nevíš, jak má být seřízena přední náprava na MK III benzín? Nedostal jsem tady odpověď, tak to zkouším tak.

2010-05-20 21:51:06

Jestli myslíš sbíhavost(nic jinýho seřizovat nejde a dá se jen kontrolovat), tak to má být 0,00 +/- 1,0mm.

2010-05-20 21:56:44

Dám to na nulu. Ještě jednou děkuju za rady. Už jsem myslel, že to tady vůbec nefunguje. Byl jsem zvyklý z Nissanclubu na jiný šrumec, to byly hned fotky a rady a návody, jak na to. Asi je tam více llidí a hodně z nich jsou opravdu dobří mechoši. Tady budou určitě taky, akorát je člověk musí hledat. Tam se hlásili o slovo sami a to dost důrazně. Měj se.

2010-05-25 11:33:29

Tak jsem zjišťoval ty klapky, kdy ve Fordu v Olomouci mi řekli, že to nejde koupit zvlášť a musí se vzít celé sací potrubí cca 8 tis. a v Blansku dle katalogového čísla dílu se objednala jedna klapka na zkouška, zda bude pasovat a pokud ano, tak se objednají zbývající. Nechtěli objednávat celou sadu klapek, kdyby to nepasovalo, tak co by s tím prý dělali.... . Jedna klapka stojí asi 250,- Kč. pokud zadá do počítače moje VIN, tak to vyhodí zase jen celé sání a to ještě s jinak řešenými hadičkami podtlaku, takže se ještě musí něco dokupovat a vyjde to na 11 tyček komplet. Tak se budu modlit, aby ta klapka na zkoušku pasovala do toho mého sání a pak to repasuju za pár korun. Jinak by nezbylo, než koupit celé sání, kde klapky nejsou vyndávací. Ale 11 tis. do auta za sto tis. bych opravdu nerad dával. Jinak docela ochotní. Taky mi řekli, že klapky řešili jen jednou a že to asi nebude takovej problém, když se s tím setkali jen jednou. Klapky nesmí být volné vůči čtyřhranné hřídeli, kterou jsou ovládané. Jinak prý nehrozí její utržení..... Se mě zdá, že to ti kluci berou na lehkou váhu.

Tak jsem byl dneska v Blansku pro tu klapku a ta pasuje, takže paráda. Doobjednal jsem zbylé tři a dám to dokopy. Tímto ještě jednou děkuji albimu za pomoc s katalogovým číslem, ušetřilo mi to spoustu času dohadování se s mechošema od Fordu. A asi i prachy, kdyby dohoda neklapla.

2011-05-03 20:05:00

To Spyke :

Tak jak dopadl problém s klapkama cos teda nakonec udělal a jak vše teď funguje?

2011-05-27 13:10:18

Prosím o radu. Po nastartování se ozívá z motoru pisklavý zvuk, který asi po pul minutě přejde. Ale je to po každém nastartování. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Mondeo combi rok1999

2011-05-27 13:19:42

A co třeba nedopnutý (nebo na výměnu) klínový (drážkovaný) řemen.

2011-05-27 16:36:07

To KRTEČEK: Mondeo combi rok 1999? To je sice hezký, ale jaký motor? Navrhnul bych ti sundat klínový / drážkový řemen, jestli to nejde z rozvodů. Jenže jestli je to V6, tak je to nepravděpodobné, protože tam je řetěz a ten většinou nepíská . Taky to může dělat řemenice na klice. Je v ní gumový mezikus a ten se občas utrhne. Může pískat i přetížený a nebo vadný alternátor.

2012-06-29 16:23:14

Také jsem měl problém s klapkami.Doporučuji výměnu celého sacího potrubí,stálo mě to 6500 kč dobrá cena .Motor jde teď velmi tiše.Dříve se mi rozsvětcovala žlutá kontrolka poruchy motoru.Nyní je to v pohodě.Motor běží jedna báseň.Po 120 000 km byly klapky až neuvěřitelně vymleté.

2012-06-29 18:05:13

Zbytečné ůplně dávat klapky za takovou cenu jezdím bez klapek už víc jak 15000km a nic se neděje sou tam zbytečnýDokonce emise vychází líp než s klapkama taky sem nevěřil,ale je to tak.Auto navíc jede víc pokud se dostane člověk od 4000 a víc otáček..Takže nic nekupuj vyndej osičku s klapkama zaslep díry po osce a hotovka a vše oukej nouprobléma.

2012-06-30 15:18:11

Motor duratec byl konstruován s vířivými klapkami.Je jasné,že to pojede bez klapek.ale není to ono.Auto chci mít Ok.proto neexperimentuji.Až to bude starý vrak,budiž.Bez klapek se motor nechová,tak jak má.

2012-07-07 17:03:21

jak chceš zbytečně vyhodíš prachy co se potom podle tebe nechová jak má v motoru?


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9