Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-kolísání otáček


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-kolísání otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 14

2015-02-19 19:33:46

mondík98: Aha, tak pod tapecírung jsem nešel. Bál jsem se, že utrhám ty plastové kulaté příchytky. Zkusím se pod něj dostat o víkendu. Díky za rady a obrázky. Našel jsem jen toto uchycení, konektor a to bylo před izolací

2015-02-20 06:44:46

blbej ročník.Motor a mechanika asi OK.

Jestli jsi v koncích-Doporučuji nějaký neautorizovaný servis na konzultaci (aspoň2)-srovnání

2015-02-21 13:24:16

Tak jsem se dnes do toho pustil. Ty plastové příchytky nešly ven, ale když jsem vyndal kaslík vlevo pod volantem, tak jsem se dostal z druhé strany izolace a příchytky jsem vytlačil ven. Čidlo jsem našel a lehce pootočením v bajonetu vyndal. Po demontáži čidlo hlásí, že je spojka stále sešlápnutá. Nevím, na co to bude mít další vliv, ale je pravda, že se volnoběh uklidnil. Uvidíme, jestli to vydrží. Jen bych rád pochopil, jaká je souvislost. Doufám, že neodejde něco jiného. Na léto, kdy jsem s volnoběhem neměl problémy, to tam asi vrátím. Moc díky za nápad a rady. Až pojedu někdy do autorizovaného servisu, kde mi závadu neodstranili, tak se jich na to zeptám. Ale pochybuji, že budou mít odpověď.

Konečně, po několika letech, mi volnoběch v zimě přestal blbnout. Jen, aby to vydrželo!

2015-02-21 21:02:24

kaja_momo: záruku nedávám-zkusil jsem to a zatím to funguje.Jak to zapojím do bajonetu opět otáčky kolísají.

Takže jezdím s vyndaným z bajonetu a vyhovuje mi to.Vliv na výkon či spotřebu nafty nepozoruji. Uvidíš co to udělá v létě.Jak jsem psal dříve dle mne bude problém někde v

elektroinstalaci-stačí malá vlhkost na senzoru,kontaktu,svorkovnici a PC už dělá neplechu.A vzhledem k tomu jak máme starý auta-12.rok si to můžou dovolit.Když jsem byl ve Fordu servis- tip od techniků byl vstřiky-klasika.Tak přeji klidné poježdění.

2015-02-21 21:41:55

mondík98: Fakt moc děkuji. Ještě by mne zajímalo, jak jsi na to přišel, jak tě to napadlo.

2015-02-22 05:49:48

Pánové je to jednoduchý, při sešlápnutí spojky, se zvyšují otáčky, nepatrně, takže proto pak nekolísají, a je jasný, že jsou načatý vstřiky, pokud kolísají otáčky motoru.

Ten kdo má tempomat, tak vašim zásahem je nefunkční. Protože po vyšlápnutí spojky se deaktivuje, což je tento případ.

2015-02-22 07:21:12

Když jsou načaté vstřiky, proč to v létě nekolísá. A na načaté vstřiky by snad ve Fordu servisu přišli! A nepociťuji, že by se otáčky zvedly. Když zastavím, tak jsou stejné.

2015-02-22 08:53:11

kaja_momo:

Pocitově, jsou otáčky stejné, ale dle diagnostiky, nejsou. Stačí nepatrně jako když se přidá plyn, ale není na to takovy cit, a přestane to. V zimě jsou jiné teploty, jak motoru, tak okolí tak nafty, je jiný předvstřik apod. většinou v zimě se pozná jak je motor diesla v kondici. Ale to sem snad nemusim psát. To víme všeobecně.

Nic jiného než vstřiky a čerpadlo tam není, co by ovlivnilo otáčky. Takže je to Velká pravděpodobnost.

Ale jak píšu, je v tu chvíli, co jste udělali mimo provoz tempomat, a možná i jiné věci.

2015-02-22 18:34:19

tomenzino:

S těma otáčkama mám taky drobátko problém, za jízdy při vyřazení otáčky padají opravdu pomalu dolů, ale když sešlápnu spojku podruhé spadnou tak jak mají. Nechám vyměnit spojkový pedál a uvidíme.

Jinak střiky a čerpadlo ovlivňuje řídící jednotka a řídící jednotku ovlivňují různá čidla. Takže to je velká pravděpodobnost.

Souhlasím s tebou, problém je dobré vyřešit a ne ho obcházet a odpojovat konektory.

2015-02-22 22:05:15

kaja_momo: Proč to v létě nekolísá jsem Ti vysvětloval již před rokem, když jsi u mě byl na diagnostice. I s tím co tomu je a jaké je řešení. Ty si myslíš stále, že to není pravda a jedeš si svou, proto závada není stále odstraněna.

Tom Ti to tu taky psal, že tam nic jiného není. To, že odpojíš nějaké čidlo, ono to dá pokoj, nic neřeší Jen jsi tím uvedl ŘJ rail lišty a vstřiků do tzv. nouzového, přednastaveného režimu. Proto to pocitově nedělá.

ŘJ si totiž dopočítává při problému s dávkou paliva korekční dávky paliva, aby motor běžel tzv. dokulata a nehádal se. Proto to pohupování. V zimě je jiná hustota nafty a dalších kapalin, proto se to pokaždé projeví jinak. Myšleno za tepla a naopak v zimě.

Ale to už jsme pomalu zase v učivu na základní škole... hustota a čerpatelnost kapalin.

Vadné vstřiky se můžou projevovat různejma způsobama od několika možností chování se při startu, chodu motoru atd. a nemusí ani kouřit a budou špatné

Nezlob se odpojení čidla není oprava, ale kamufláž a parodie na opravu...

2015-02-23 13:53:58

Takže, aby to bylo dle učebnice: Nechat opravit, vyměnit vstřikovače; kontrola čerpadla v servisu; výměna palivové lišty s integrovaným čidlem. Na kolik mi to asi vyjde?

Asi se zatím smířím s tím, že budu přes zimu jezdit s vyndaným čidlem na pedále spojky. A až auto klekne, tak si koupím benzín.

2015-02-23 15:17:09

kaja_momo: Vstřikovače neměníš, nechají se repasovat, vyjde to podstatně levněji. Čerpadlo se musí zkontrolovat, někdy se musí dělat, někdy né. Záleží v jakém je stavu. Lišta když bude dobrá tak se taky nemusí měnit., proč taky. Ale to se nejdřív musí pořádně zkontrolovat. To se od stolu, nebo pohledem na motor říct nikdy nedá.

Tohle jsem Ti, ale říkal. Když chci aby auto bylo na stoprocent v pohodě a mohl jsem se na něj plně spolehnout, tak to něco stojí a nedá se to ošidit. Když to někdo ošidí tak se s tím dřívě nebo později setká. V tom případě pak zastávám názor, dobře Ti tak¨... Když sis myslel, že Ti někdo lže, chce Tě natáhnout tak jsi třeba v tu danou chvilku ušetřil 2-3 000kč a později Tě to stojí třeba 20 000kč na opravě plus auto je dýl odstavené. To je, ale každého volba...

2015-02-25 00:17:07

kaja_momo: Ahoj,auto mi jezdilo jako kdyby melo tempomat,přitom na volantu nemám ovladani

Tempomatu. Kdyz jsem nechal napojit diagnostiku bylonmi receno ze vstriky jsou dobry.

Spojkove cidlo pry vypina tempomat-tak jsem ho zkusil vyndat a ono to jezdi normalne.Az to klekne budu to resit.Me to pomohlo.Je to kazdeho svobodna volba.SAMOVOLNY tempomat ted nemam

Me to zlobilo i v lete obcas,v zime a vlhkem pocasi casteji.při vytočení na cca 1750-1800 ot .to bylo už nepříjemný.

Pokusil jsem se ve ForDiag najít modul tempomatu-bez výsledku.

při vyčtení chyb v diagnostice nic nevypadlo.

Myslel jsem že by byl i špatný elektrický plynový pedál-taky je v pořádku.

Auto ted jezdí tak zatím OK.Co vše vyřadíš vyšlápnutím spojky snad budou vědět ve Fordu.Přepokládám že bezpečnostní systémy(Airbagy,ASR) nejspíše zůstanou v provozu.

Pokud to má vliv pouze na ten Tempomat tak jsme v poho-nebot jej mít nemáme dle zde uvedených informací.

Jinak jsem s Mondeem velmi spokojený.

2015-09-21 22:27:31

Ahoj, prosím o radu. Mám mondeo 2.0TDCi 85kw, při zapnuté klimatizaci za jízdy se mi stává, že při řazení mi zůstanou viset otáčky - tzn řadím z 2st na 3st, mám cca 2300ot, otáčky stojí na místě neklesají jako normálně při vypnuté klimatizaci. Také se mi stává též při zapnuté klimatizaci, že si auto jakoby samo přidává - sundám nohu z plynu, za jízdy, a auto táhne(jakoby zase otáčky neklesaly). Jízda bez klimatizace bez problémů. Také mám problém s napínací kladkou drážkového řemene - dával jsem nedávno novou, ujeto cca 2000km a kladka je už zase vytahaná a celá soustava klepe. Může to mít souvislost s tou klimatizací? Spojka klimatizace?

Děkuji za případné rady a odpovědi.

2015-09-22 07:14:49

poodyx: co to bylo za znacku te kladky? To je jedna vec. Druha, ze to, ze se remen klepe nemusi byt vubec kladkou, ale treba remenici pripadne volnobezkou. I ta puvodni kladka totiz mohla bejt u pohode.

2015-09-22 19:01:22

povadi: No když se dala nová kladka, tak motor ztichl a řemen přestal lítat. Právě že jsem dával už druhou kladku, první jsem vyreklamoval a tak mi mechanik dal jinou od jiný značky.(a už mi to začíná pomalu znovu) Ještě jsme mysleli, že je to volnoběžkou na altíku, ale tu tam nemám, protože se do mondea dávali s volnoběžkou i bez. Známej mi to zjišťoval přímo ve fordu. Novej alternátor je trochu vyšší investice ale třeba mi nic jinýho nezbyde než tam dát alternátor s volnoběžkou.

2015-09-22 19:18:06

poodyx: to, ze kdyz se vymenila kladka a dalo to pokoj nemuselo prave bejt tou kladkou. Ta to jen dotahla a proto byl chvilku pokoj. Kdyztak mi zitra zavolej.

2015-09-25 20:47:31

povadi: Ahoj, a co bys mi poradil jeste zkontrolovat? Kdyz ted zapnu klimu tak se remen rozkmita. Na novou kladku mam nalitano tak dva tis.km muze to byt tim alternatorem ktery nema volnobezku? Ze by to tak vytahal?

2015-09-27 09:34:18

Zkus ještě zkontrolovat spodní řemenici. Tam je na ní gumový tlumič a ten se občas vymačká a potom řemenice hází. Mám s tím už zkušenost. Chce to ale odmontovat plasty pod blatníkem za kolem a sundat řemen. Alternátor jsem už měnil také, ale ne z důvodu, co popisuješ ty, ale prostě mi shořel. Ale není to žádná sranda. Je tam málo místa!

2015-09-27 09:35:18

kaja_momo: O té řemenici jsem mu to psal již dříve...


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 14