Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-kolísání otáček


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-kolísání otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 14

2014-10-25 07:23:02

Hlavně, aby to nebylo ložisko v kompresoru klimatizace! Mně to začalo chrastit o dovolené a než jsem dojel domů,tak se mi zadřelo. Prasknul mi řemen a spálila spojka. Nakonec jsem měnil celý kompresor. Jo a bez řemenu a dobíjení jsem najel 350 km. Samozřejmě bez světel. A potom jsem i nastartoval! Ale kolísavý volnoběh mám nepravidelně pořád.

2014-10-27 07:19:17

Tak sem zjišťoval co, jak a proč otáčky motoru při řazení klesají pozvolna a při znovu sešlápnutí spojky spadnou rychle. Podle servismena z fordu za to může právě ta spojka, která zůstane viset a točící se převodovka přes špatně odeplou spojku roztáčí motor. Tak mi poradil výměnu spojky a že to bude zas v pořádku.

2014-12-15 06:25:56

Tak opět zima a volnoběh si dělá co chce. Už je to i nebezpečné, protože auto se zařazenou rychlostí jede bez šlapání na plyn, a přidává až do 1900 otáček. Dnes to vezu do autorizovaného servisu, aby mi to dali na origo diagnostiku. Jsem zvědav, kolik si za to zazpívají. Ale už na to nemám trpělivost a když někomu auto půjčím, tak mám vždy obavy, aby se něco nestalo. Potom dám vědět.

2014-12-19 09:28:50

Tak jsem měl auto 3 dny v autorizovaném servisu, protože na to nemohli přijít. Závada se projevuje jen při studeném motoru a za chladného počasí. Několikrát diagnostikovali, najeli cca 40 km s napojeným počítačem. Našli jedinou závadu a to vysoký tlak v palivové liště. Doporučili mi, ať s tím, zatím, nic nedělám. Jinak by se musela vyměnit palivová lišta (12000 Kč) a nechat zkontrolovat vstřikovací čerpadlo (min. 6000 Kč). A až by byly předepsané tlaky, tak by zkoumali dál.

Má někdo nějaký nápad?

 petrdepo  
2014-12-19 09:39:54

kaja_momo: To vypadá na to, že problém může být mechanického rázu. Například může v regulaci něco váznout.

2014-12-19 10:10:32

petrdepo: Už to dělá cca 5 let a jen v zimě. Kdyby tam něco vázlo, tak by to bylo vždy, ne? V létě nemám žádný problém. Ale sem s nápadama. Chci vyzkoušet všechno. Do Forda to už dávat nebudu. Dlouho jsem se odhodlávat, protože přeci jen každá návštěva u nich není levná. Ale měl jsem představu, že mi to určitě opraví nebo aspoň jasně identifikují závadu. Ale ani mi nepotvrdili, že když nechám vše vyměnit a opravit podle jejich nálezu, že se závada odstraní.

 petrdepo  
2014-12-19 10:25:16

kaja_momo: Ve kterém servisu hledali závadu ? Mám dobré zkušenosti se servisem Komersia West v Nýřanech. Možná, že ti tam poradí i bez diagnostiky. Jsou lepší než Ford Hornát.

2014-12-19 10:26:38

petrdepo: No právě Ford Hornát

2014-12-19 11:39:44

kaja_momo: Stále neopraveno?

2014-12-19 11:47:26

povadi: Neopraveno, ale mám už dobrý tip od kámoše, že to vypadá na zatuhlou klapku vzduchu před vstupem do válců. Jen teď nemám představu, jak se k ní dostanu. Není tam vůbec místo. A teď jsem se jen tak zhora koukal a nenašel jsem ji. Silná hadice od intercooleru vede do rozvaděče sání a tam žádná klapka není. Můžete mi někdo navést?

2015-01-04 16:35:47

Tak jsme s kámošem, servis-manem, prohlídli auto, ale žádnou klapku jsme nenašli. Asi u tohoto motoru není. Ale našel jsem vlhký a celkem zašpiněný vzduchový filtr. Možná, že to dělá on. Takže ho vyměním a potom napíšu, jestli to dělal. Jen je mi divné, že na to v autorizovaném servisu nepřišli!

2015-01-04 19:21:19

kaja_momo:

Samozřejmě že tento motor žádnou klapku nemá! Máš vstříkovače, a vzduch z turba. To snad není k TDCI připomínat?

To že máš špinavý filtr, je normální. Jde tam odvětrání klikové hřídele.

2015-01-04 19:45:07

tomenzino: Díky za reakci. Přesně takové potvrzení jsem očekával. Ale co mám zkusit dál. To přidávání otáček u volnoběhu je nepříjemné. A autorizovaný servis si s tím poradit neumí. Nehodlám měnit celou vstřikovací sestavu.

2015-01-04 19:54:41

kaja_momo:

No s největší pravděpodobností, to dělají vstřiky. Zkus nějaký čistící přípravek, a pak aditiv. Vždy, když jsem to někomu tak udělal, bylo po problému.

http://www.fordclub.eu/fo...itanium-x-tomenzino-59289

2015-02-05 20:50:15

kaja_momo: Ahoj ,mám 2002 motor96kW a dělalo mi to také.Jako kdyby tam byl tempomat.Ted jsem vyndal spojkový snímač na pedálu a zatím to přestalo.Vyndal pouze z bajonetového uložení.Takže to ted má hlásit řídící jednotce že je sešlápnutý spojkový pedál.

Předtím to dělalo i ve volnoběhu lítali otáčky v rozmezí 800-1200.Při zařazené rychlosti se motor plynule vytočili na 1800ot/min více už ne.Ted je klid.A volnoběh kolem 900 se drží.

Jinak jsem to předtím napíchl na diagnostiku a tam bylo vše včetně vstřiků v pohodě.

2015-02-06 05:35:50

No, můžu to také zkusit, když ten snímač najdu. Ale nezdá se mi, jako konečné odstranění závady. Díky za nápad.

2015-02-06 07:10:05

kaja_momo: Hlavně to neřeší problém, je to jen jeho případné potlačení... Nepůjde pak například Tempomat

2015-02-06 07:45:09

mondík98:

Jak píše povadi, a co jsi tim vyřešil? Nebudou ti fungovat různé funkce. A stejně si myslím, že je to jen náhoda, a shoda okolností, že ti to nedělá teď.

2015-02-06 12:00:27

mondík98: A jak dlouho už s tím takto jezdíš? A přestalo ti něco jiného fungovat? Jen je divné, že se mi ta porucha stává jen v zimě. V létě bych holt to čidlo zase zapojil.

2015-02-06 13:37:29

Zdarec mám modeo MKIII 2.0 TDCI 85 kw a po nastartování když je motor studený otáčky kolísají na volnoběh (viz. video) a při jízdě si motor sám přidává plyn je nepříjemné třeba v zatáčce když vám z ničeho nic přidá a nečekáte to. To vše až do té doby než se motor zahřeje. A jinak spotřeba je celkem vysoká město 9-10 l a dálka kolem 7l.

https://www.youtube.com/watch?v=_kRQ6O-Jh60

Budu vděčný za každou radu

Mondeo mkII 2.0TDCi 85kw


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 14