Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-kolísání otáček


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-kolísání otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3  4  5 ......... 14

2014-01-30 15:29:57

Ahoj všichni.... na to to téma jsem ještě nereagoval, ale přesto po přečtení pár příspěvků s kolísáním otáček po studenem startu a dokonce nutnost startovat v zimě s plným plynem aby to vůbec naskočilo tuto zkušenost už mám za sebou. Píšete tady zhavičky .... ano to je to samé co mě při prvních potížích u mého mondea (TDCI) napadlo, ale jelikož jsem šťoural a nejsem otrokem svého auta zjiš'toval jsem příčinu jinou a nakonec jsem zjistil to že jsem měl vypálený spoj vpravo vedle hlavy motoru kde je přivedený kabel od relátka do lávky zhavičů (nevím jak to lépe popsat- sorry), takže pokud se to někomu stane já to řešil koupí dvou elektrikářských kamelových očel pruměru 5mm a štípačkama. prostě jsem červený kabel co vede od žhaviček vyštípal z plastu do kterého vede nabastlil jsem na něj očko a na kabelu co je k němu přišroubovaný jsem šroubkem spojil plast co je přišroubovaný k motoru slouži jako držák aby se to nemohlo nechtěně ukostřit a vypadá to skoro jako originál. Samoždrřejmě nový kabel ke žhavičům se nedá koupit ptal jsem se ve fordu a vůbec netušil co po nich chci a vůbec to nenašel jako díl. Na závěr máká mi to už takhle zbastlený asi půl roku oprava za 20min a 14Kč

2014-02-04 22:24:12

zdravím,mám problém kolísání otáček při studeném motoru (v garáži cca 20 stupnu)na volnoběh dobré ale jakmile zařadím kvalt a chci se pomalu rozjed(bez plynu) tak to začne haprovat,500-1100ot. a auto poskakuje jako koza.po ujetí cca 20km je vše v pořadku.Mondeo MK3 2.2 Tdci 2006,144kw díky za radu

2014-03-07 20:11:08

martass: pokud by pomohli jen vyměnit jen žhavičky bylo by to super mě to drží na volnoběh vyšší otáčky taky a navíc ještě zrychluje bez přidávání plynu EGR vyčištěnej a dělá to pořád tak asi mě nezbude než někam na diagnostiku a uvidíme jinak už nevím. Při jízdě to zrovna dvakrát příjemné není.

2014-03-25 07:47:20

Chtěl bych se vás ještě zeptat. Pokud budeme počítat s tím, že bych měl vstřiky ve 100% stavu, co by mohlo ještě u TDCi ovlivnit volnoběh? Jakmile to zahřeju, nebo je venku teplo, drží mi to volnoběh 750ot. MAF jsem čistil, co EGR?

2014-03-31 07:58:24

Dnes ráno, než jsem nastartoval, tak jsem nechal řádně nažhavit, až do vypnutí kontrolky, a žádné problémy s kolísáním volnoběhu jsem neměl. Přitom bylo kolem 5°C a to jsem měl s volnoběhem problém vždycky. Já jsem žhavil až při hodně nízkých teplotách. Ono se to i takto doporučuje v manuálu. Zkuste to také někdo, jestli to není v tom. Jinak mi celou zimu šly při volnoběhu otáčky třeba až na 1800 a samo mi to za jízdy přidávalo. Možná je to blbost, ale než dám auto do autorizovaného servisu a smířím se s tím, že dám jen za diagnostiku raketu, tak chci zkusit všechno.

2014-03-31 08:21:48

kaja_momo: Já zhavim vzdy. Bez ohledu na teplotu i při teplem motoru.

2014-03-31 08:40:27

fuzzy: Co popisuješ v minulých příspěvcích s volnoběhem, tak je, podle mne, v pořádku. Při pohybu auta je volnoběh vyšší. Asi se počítá třeba s tím, že bude zvýšený požadavek na energie, třeba servo. Když zastavíš, tak by to mělo padnout. Jestli se ti nezdá při nízkých otáčkách zvuk motoru, tak se koukni na napínací kladku řemenu. Jestli ti vibruje, to poznáš, když na ní něco přiložíš, tak to je na výměnu řemenice. Ta má gumový tlumič a ten věčně nevydrží. Jestli by si výměnu prováděl sám, tak si na to rezervuj více času. Je to pakec. Určitě bys při tom měnil řemen a třeba i ten napínák (ten jsem nechal původní) a na to je tam málo místa.

2014-03-31 08:52:30

kaja_momo: Super, to možná bude ono. Zvuk totiž není opravdu nic moc. Mrknu na to, když tak bych to pro jistotu nechal vyměnit, do motoru se moc neženu, jinak si spoustu věcí udělám sám.

A to je řemen k alternátoru a kompresoru klimatizace, nebo čerpadla posilovače řízení?

2014-03-31 09:04:55

fuzzy:

A jak jinak by jsi chtěl žhavení vynechat, kdyby jsi nechtěl žhavit?

2014-03-31 09:07:38

tomenzino: Mě se neptej, já žhavím vždy, nebo-li, vždy čekám, až zhasne kontrolka ...

2014-03-31 09:07:51

fuzzy: Od řemenice z kliky jde řemen k alternátoru. Když si stoupneš před motor, tak je to vlevo.

2014-03-31 09:08:51

kaja_momo: Ok super díky, kouknu se na to, co se tam děje ...

Jo díky za obrázek, já už jsi to v chytré knížce hledal ...

2014-03-31 09:13:45

fuzzy:

Právě proto se ptám? Žhaví to automaticky s kontrolkama. Motory TDCI by neměli mít problém chytit do cca až -10 stupňů bez žhavení. Po nastartování motoru,

ještě dožhavuje, což už není vidět, ale jecto pro optimální spalování. Kolísání otáček, při studenēm motoru, mohou dělat i žhavící svíčky, ale nemusí.

Je taky možnost vstřiků. Což je pravděpodobnější pokud to dělá i při motoru teplém.

2014-03-31 09:22:18

tomenzino: Promiň, ale nechápu Tě ... Já tu neřeším vůbec žhavení, ani se žhavení nesnažím obcházet ... Jen je fakt, že při -13°C jsem chytil na podruhé. Ale mám strach svíčky měnit, bo jsem tu hodně četl, že se urve a zbytek tam zůstane ... Samozřejmě vstřiky budu řešit, ale musím na to prvně našetřit a jdu do toho. Jen mě ještě zajímala jiná možnost kolísání a držení malých otáček při volnoběhu...

2014-03-31 09:23:20

tomenzino: Souhlasím. V chytré knížce se píše, cituji; Motor s přímým vstřikem paliva má dobré startovací vlastnosti pro studený start a musí se zpravidla žhavit až při venkovních teplotách pod bodem mrazu.

O tom dožhavování jsem také slyšel, ale v chytré knížce (Jak na to), se o tom nepíše. Právě mi to dnes překvapilo, že jsem po žhavení měl volnoběh stabilní. Ještě to otestuji a když bude zájem, tak dám vědět. Jen už bude asi pozdě, protože venkovní teplota stoupá a to jsem problém s volnoběhem neměl.

To, že to může být vstřikama mi technik také tvrdil, ale mně to nejde do hlavy, proč by se to projevovalo jen při nízkých venkovních teplotách. To bych měl snad problém vždy, ne?

2014-03-31 10:48:31

kaja_momo: Nejspíš sepři startu jedná o to, že podle kombinace venkovní teplota/množství nasávaného vzduchu má podle senzoru váhy vzduchu řídicí jednotka upravovat poměr palivo/vzduch pro správný start. Pokud se hodnota váhy vzduchu načte nesprávně, tak zřejmě pomáhá to nažhavování.

2014-03-31 10:55:10

petrdepo: A co tedy doporučuješ? Vždy žhavit při studeném motoru?

2014-03-31 11:40:21

kaja_momo: Nejspíš zkontrolovat váhu vzduchu diagnostikou. Bohužel v servisu za to chtějí timtily. Pokud bys měl známého s diagnostikou, bylo by to lepší. Jde ale také o to, aby to byla diagnostika přímo na Fordy (a ne univerzální), protože ta přijde i na věci, které řada jných nenajde.

2014-03-31 11:51:07

petrdepo: Tak co znám, tak mají univerzální. Nic jiného mi tedy nezbyde, než něco autorizovanému servisu nasypat. Nebo se někdo z okolí Plzně ozve. Ale moc lidí doma asi origo nemá.

2014-03-31 21:50:38

kaja_momo: měl jsem taky kolisavý volnoběh a bile počudil trvalo to chvilku po studenem startu pomohlo vyměnit žhavičky 4 byli ko. jinak mě tdci žhaví i při + 10


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 14