Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-kolísání otáček


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-kolísání otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 10  11  12  13  14

2016-09-08 20:59:21

aleššš: Otáčky se při pohybu vozu zvyšují asi u většiny Fordů. Někde jsem četl že je to kvůli zvýšení účinku posilovače brzd. U některých vozů se otáčky zvýší cca o 200, u některých i o víc.

hof  
2016-09-08 21:23:58

aleššš: auto možná může trochu přidat otáčky volnoběhu při jízdě s kopce na neutrál, ale o 500 ot. se mi zdá trochu moc ..... s největší pravděpodobností je to vadným čidlem rychlosti ...... čidlo dává signál řídící jednotce a pokud je vadný, způsobuje zvýšení otáček volnoběhu při odřazení za jízdy ...... jestli je to opravdu čidlo rychlosti vyzkoušíš tak, že ho odpojíš a provedeš zkušební jízdu, otáčky by po odřazení za jízdy měly okamžitě klesnout na normální úroveň ......

2016-09-14 20:38:22

stepek13: ahoj měl jsem stejny problem na mondeu taky to cukalo škitalo atd problem jsem měl ve snimači klikoveho hřidele.koukni na něj dam na to krk že to bude tim.taky jsem to měl na diagnostice a ta to taky neukazala

2016-09-15 07:24:30

Zvýšení otáček volnoběhu při uvedení vozidla do pohybu závisí u většiny Fordů na údaji čidla rychlosti na převodovce (většinou při dosažení rychlosti kolem 10 km/hod). Údaj vyhodnotí řídicí jednotka a dá povel ke ZVýšENí OTáčEK o cca 200ot/min). Účel tohoto zvýšení volnoběžných otáček je oficiálně ten, aby se při zařazování rychlosti z neutrálu šetřily synchrony. To o kolik se otáčky zvýší určuje softwer řídicí jednotky ve spolupráci s čidlem otáček klikové hřídele a ovládáním množství paliva pro volnoběh. Pokud některá část není v pořádku (například špatně zavírá klapka volnoběhu), tak otáčky mohou být zvýšené i více. K této úpravě se prý došlo postupným vývojem. Toto je oficiální vysvětlení od Fordservisu.

Více na: http://www.fordclub.eu/ms...1%C4%8Dek&ddlb_category=6

2016-09-22 20:04:09

Tak mne taky potkalo kolísání otáček. Ford Mondeo MK3, 2,0, benzin při nastartování naskočí a dokud se neohřeje, tak se chová normálně. Po ohřátí na provozní teplotu při jízdě motor zvyšuje otáčky na 1500 - 2000, ty se drží až do té doby, než zcela zastavím, pak klesnou na cca 900, myslím, že je sníží řídící jednotka. Když při jízdě vyřadím na neutrál tak jsou otáčky asi na 1500+, když před tím brzdím motorem tak i vyšší na plyn motor reaguje normálně, bez škubání a ztráty výkonu. Škrtící klapku jsem vyčistil, dobíjení 14,2 V. Zkoušel jsem odpojit volnoběžný ventil, u studeného motoru vypne přívod vzduchu a motor chcípne, u teplého motoru se nic neděje, motor běží stále pravidelně. Po vyčištění ventilu beze změny. Otázka zní je ventil v pořádku nebo jej vyměnit? Díky za radu.

2016-09-23 07:38:35

lubos001: Zkus vyresetovat řídicí jednotku odpojením baterie. Tím se dostane do stavu jako z výroby. Ale budeš potřebovat kód na rádio.

2016-09-23 08:57:36

lubos001: ahoj.měl jsem stejny problem na mondeu mk1.po vyčištěni volnoběžneho ventilu + vyčištěni vahy vzduchu vše bylo ok + k tomu jsem čistil klapku sani...vyčisti vonoběžnyventil a tu vahu vzduchu pokud to nepomuže volnoběžny ventil vyměn

2016-09-23 09:54:07

lubos001: mel jsem stejný problém. Byla to podtlakova hadice 15 cm dlouhá do esoviteho tvaru tak palec tlusta

2016-09-30 16:49:27

Děkuji všem za rady, po dlouhém úsilí a lámání rukou při práci se sacím potrubím jsem závadu objevil, jednalo se o prasklou hadici odvzdušnění klikové skříně. Původně jsem myslel, že závadou bude volnoběžný ventil, neboť po jeho odpojení u běžícího motoru motor normálně běžel a otáčky při jízdě a vyřazení krásně padaly na volnoběh, bohužel po namontování nového ventilu závada přetrvávala, takže jsem musel odpojit sání, toto je v horní části uchyceno 7 šrouby, jak je někde na nákresu, dál je jeden šroub dole ne motoru u alternátoru a ještě je potřeba odšroubovat šroub M6 u měrky oleje. Po vší té anabázi se mi povedlo sání uvolnit avšak vyndat stále nešlo, naštěstí jsem si všiml mastné hadice vpravo pod sáním, naohybal jsem ruce, hadici jsem vyndal a zjistil jsem, že je na ní prasklina. Vyndání hadice a její zpětná montáž je docela porod, ale zvládl jsem to a nyní již motor běží jak má. Nejlevnější hadici prodávají na fordshop.cz za 567,- Kč. Kdyby měl někdo zájem o starší ale plně funkční volnoběžný ventil, tak se ozvěte, tel.: 608354904, cena cca 400,- Kč. Ještě jednou díky všem za rady.

2016-10-02 11:54:41

Zdravim, mam dotaz a prosbu o pomoc mam mondeo mk3 2.0 duratec he a při rannim startu mi auto skoro chcipne ale hned se ustali na volnobeh. Přidavam video neni moje ale mam ten samy problem. Diky za radu.

2016-10-02 15:09:11

radasspaniel: zkusil bychvyčistit klapku sani vahu vzduchu a pokud to nepomuže tak i volnoběžny ventil.neodpojoval jsi baterku?ja když jsem odpojil baterku tak řidici jednotka nedržela pamět a taky mi padali otačky tak stejně jako na videu.musel jsem najet několik kilometru než se otačky ustalili.

2016-10-02 19:14:34

jarema: děla to už cca 7 mesicu ale je neni to pokazde obcas to nastaruje vcajku. skrtici klapku jsem cistil i volnobezny ventil jsem cistil na diagnostice nic neobjeveno. ale jak nastartuju a lehce proslapnu plyn tak je to v pohode. kabely a svicky vymeneny a vse vycisteno. tak prave nevim.

2016-10-03 10:38:25

Osobně bych odhadoval, že to dělá volnoběžný ventil, který je u studeného motoru trochu zatuhlý a chvilku mu trvá, než se chytne.

2016-10-03 11:02:51

lubos001: ok dik kuknu nanej a kdyztak vymenim

2016-11-26 19:28:41

mondík98: Mám stejný problém. Zkusily jste čidlo někdo vyměnit za nové? Nebo přišel prosím někdo čím to může být? V pondělí ho taky zkusím vyřadit a snad to pomůže. Děkuji za odpovědi.

2016-11-26 20:08:16

radasspaniel: když je motor studenej funguje sitič?pokud sitič je funkčni nemuže ti to za studena chcipnout!chcipne ti to až tehdy když vypne sitič a volnoběžny ventil bude mimo provoz.pokud sitič je nefunkčni bude špatnej krokovy moturek!!ten drži sitič!! take to chcipani muže dělat egr ventil!! pokud ti bude blbnout ta věc co vidiš na obrazku jak jsou tam kontakty tak ti to bude taky chcipat!

2016-11-27 05:41:39

jarema: Jsi si jistý, že ten motor má sytič a nebo máš na mysli přívěru v sání ? Sytiče mají karburátorové motory. Já myslel že má vstřikování (Zetec nebo Duratec).

2016-11-27 10:21:03

petrdepo: sorry popletl jsem to co jsem napsal patřilo do jinyho tema.ale i tak diesel ma automaticky sitič když to nastartuješ kdyz je to studene otacky drzej vysoko a až po chvylce padaj dolu.

2016-11-27 12:25:13

jarema: Vyměnil jsem volnoběžny ventil a stale to dělalo klapka sanice komplet cista. Tak jsem zajel do servisu protože se mi rozsypal aternator a řekl že se mu nezdal volnobeh až moc to kolisalo tak to napichl na počitač a zadal nejake kody a od te doby žadne kolisani. Byl to autoservis zaměřeny jen na Fordy. AUTO SPRAVKARNA FORD Opava. Super servis. Jo a repase altiku 1800kč + 2 kladky jsem měl špatne tak to rovnou vymenili a celkove jsem platil za vymenu i s praci 3400kč.

2016-11-27 12:33:53

radasspaniel: patrne ti jenom vymazal adaptace,, po case se ti to vrati zas..


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14