Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-kolísání otáček


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-kolísání otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 10  11  12  13  14

2016-06-27 22:43:38

Zdravím všechny, mám tu poměrně zajímavý problém se svým autem. Stojím na místě s nastartovaným autem, otáčky se pohupují cca 800 - 900 -> vždy byly stabilní, teď lehce kolísají. Sešlápnu spojku a zařadím zpátečku, vtu chvíli se otáčky volně zvednou na cca 1300 - spojka pořád sešlápnutá. Vyřadím a slezou zase dolů. Když jsem nedavno jel na 5ku auto samovolně táhlo a udržovalo cca 1800 otáček, po vyřazení opět klesly, při zařazení se zase zvedly.

Když jedu do práce dost často mi to taky dělá, že z kopce vyřadím a nechám normálně jet a jak zařadím před kopcem zpět 5ku a šlápnu na plyn auto jakoby, začně táhnout, přestane a zase začně strašně rychle. Někdy i dvakrát za sebou...

Jako dodatek bych uvedl, před dvěma rokama jsem měnil budíky (kvůli PP) ze stejného vozu samosebou.... (píši to kvůli přístupu budíků do systému řízení otáček), před rokem jsem instaloval tempomat - pouze volant a pedálové spínače, kabely jsem zatím nepředělával.... Vstřiky byly dělané u Rady v soběslavy a záruka skončila 1.4.2016. Naftu tankuji pouze ověřenou v diesel servisu a tu nejlepší - EuroOil, OMW, vervu a pod... Olej i palivový filtr nedávno měněný, po píchnutí na diagnostiku (fordiag) žádná závada, navíc se to i přestalo projevovat, takže jsem ani na osciloskopu nic nezjistil.

Měl jste někdy někdo podobný problém ? Děkuji za každou radu .....

Ford Mondeo MK3 rv.2003 TDCi

 petrdepo  
2016-06-28 08:21:58

paulie2907: Pro začátek asi zkus vypnout tempomat. Těch 1800 otáček by odpovídalo tomu, že se je snaží udržovat právě tempomat. Je možné, že by se zapínal bez tvého vědomí ?

2016-06-28 15:42:48

petrdepo: Tempomat nemám zapnut resp spíš nahraný v budíkách, nefunguje a nedá se ovládat a nejsou zapojené kabely potřebné pro jeho funkci na pedálech, jen jsem tam přidal zelené čidlo a vyměnil červený spínač (má od dva kontakty navíc, jinak spíná stejně - takže nemá vliv)

2016-06-28 15:53:20

paulie2907: Ahoj ,tvoje auto je s benzínovom motorom? Či z diesel?

2016-06-28 16:01:38

Diagnostika kolik dává alternátor. Po výměně altiku problém zmiel.

2016-06-28 16:04:13

design: Altík dává cca 14,4 V - byl před 2 měsíci opravovaný - dělali jsme na to nové sběrací kroužky a dávali nové uhlíky.

A auto je TDCi - takže Diesel :D

2016-06-28 16:04:26

rmkk: Ahoj tvoj problém je na 90% vstrekovačmi,daj zmerať prepad nafty,hlavne nelej do nafty nijaké aditiva,jedine ako zistit zavadu vstrekovačov je prepad alebo zmerať korekcie jednotlivých vstrekovačov. A este jedna vec existuje jedno aditivum priamo od výrobcu delphi diesel plus,ale toto aditivum čistí od usadenin takže pozor nato.Veľa aditiva a malo nafty poškodí vstrekovač.Aby som to zhrnul ,daj zmerať prepady na vstrekovačoch ,potom uvidíš v ako stave sú. A za ďalšie je ze je 100 x lepšie dať ich von a prepustiť odbornikovi ako šaškovať doma a zničiť ich

2016-06-28 16:08:56

drugi: Vstřiky tam jsou něco málo před dva roky, byly dělané u Petra Rady v soběslavy, kde jsem získal i Vaše doporučení.

Pokud přepady myslíš "vstřik 1 offset, .... " tak pokud je auto pod plynem jednou všechny naprosto stejně.

Krom toho - aditivum nikam neleji, při výměně oleje mi mechanik vlévá nějakou vodičku na čištění povídal, a on měl mondeo MK1, MK2, MK3 TDDi, takže mu věřím, že o tom něco ví :D

2016-06-28 16:19:50

paulie2907: Ak máš predohrev motora,pozri číslo teploty motora. Zmerať ho ci ma správny odpor. Lebo ak je poškodený riadiaca jednotka nevie aký teplú je motor

paulie2907: Áno myslíš?? A koľko máš od repasu vstrekovačov najazdené km?

paulie2907: Chcem ti pomôcť nie mudrovat,ver mi co ti píšem choď na test prepadu nafty. Ver mi. Niečo to napíšem ja som dal repasovat vstrekovače,záruka všetko ostatné bolo ale po najazdeni 40000km sa začal znova kolotoč problémov. Tak som zašiel za odborníkom ktorý opravuje len motory od forda a to len dieslove,a povedal pokiaľ nemusíš nové vstrekovače problém sa bude stále opakovať,lebo repasovane vydržia do 50000 km.

paulie2907: paulie2907:Náplň motora teda olej nema absolútne nič spoločné zo vstrekovačmi.

 petrdepo  
2016-06-28 18:08:04

paulie2907: Aditivum (VIF) je třeba přidávat do nafty aby se prodloužila provozuschopnost palivové soustavy. Funguje jako přimazávání. Pročti si o tom přžíspěvky na Fóru. Je to dané druhem nafty prodávané u nás. Kdo šetří za aditivum, tak o to víc zaplatí za případné repase vstřikovacího čerpadla a vstřiků. To není jako u motorů pro náklaďáky, kde jsou tolerance větší.

2016-06-28 18:15:07

petrdepo: Áno VIF ,ale treba povedať že nijaké aditivum nikomu a nikdy nespravilo uz poškodený vstrekovač preto sa pridáva do nafty ako prevencia pred predčasným opotrebením vstrekovačov,vif zabraňuje hrdzaveniu,čistí a zároveň maže pohyblivé časti vstrekovačov.

2016-06-29 01:43:14

drugi: Jestli jsem na tebe působil zle, tak se omlouvám, není tomu tak.

Jinak od repasu možná i 70 tisíc, měnil jsem budíky je to jen odhad. Budíky ukazují teplotu správně i v "maintenance" módu na budíkách, tomu odpovídá i totéž co je na diagnostice.

Vím, že olej nemá vliv, jen jsem chtěl říct, že je samozřejmost, že je auto pravidelně udržováno.

2016-08-05 22:49:51

Ahoj, tak mě to začalo také kolísat, motor 2,5T

2016-08-06 01:19:44

levisek: Ahoj když si vygooglíš kód chyby, popis a necháš přeložit přelouskáš že se jedná o problémy ze zapalováním....., ale asi by to chtělo na lepší diagnostiku je spousta možných závad od maličkostí po drahé "srandy" teď mám ropáka ale mé předešlé auto byl benzín také 2.5 V6 kde mi škubání dělal prošlehlý kabel ke svíčce tenkrát sranda za 3000kč na japonce co se týče ropáku a zmiňovaných aditiv no nevím nevím VIFu jsem mohl mít litry od tchána ty to lily v zemědělství do zetorů mělo to snížit spotřebu a šetřit motory, ale ..... žádná úspora se nekonala, zkoušel jsem si od něj vzít jednou a jedině co jsem pozoroval že to víc hulí a na volnoběh to dělalo strašný zvěrstva to mi dělá pořád ale však už se blížím ke 280tis km dávkoval jsem podle návodu do dvou nádrží pak jsem zbytek vylil do vyjeťáku a už to nechci a držím se pravidla dávat originální palivový filtr ať stojí co stojí a tankuji na vyzkoušených pumpách nejlépe Shell a případně benzina dříve ještě Agip (nyní MOL)občas tam cáknu ty jejich prémiovky VERVA je za ty peníze dost dobrá o V-Power nitro diesel nevím co si myslet za ty peníze nestojí. Co se týče mazivosti českého Dieselu vzhledem kolik tam perou biosložek to bude asi v pohodě, ale nejsem chemik, ale když jsme u tý bio nedávno jsem mě vezla žena z akce ve slušný náladě tak abych se vyvětral nechala mě tankovat - hráb jsem po pistoli a než mě zastavila nalil jsem do mondea přes 20litrů bionafty až jsem z toho vystřízlivěl naštěstí byla nádrž skoro suchá takže zbytek jsem naředil diesel a dobrý jelo to normálně a nic se nestalo - to už je před třema nádržema a mám z toho drobnej poznatek to že na tu směs polobio to mělo krásnej volnoběh těď už mám zase traktor

2016-08-08 05:44:30

Já zkoušel zatím svíčky zkontrolovat, poprehazovat, i cívky a žádná změna, takže auto jde do servisu.

2016-08-08 07:33:53

levisek: To bude asi nejlepší na diagnostice zjistí závadu hned pokud ji nemáš vlastní. Metoda pokus omyl je k ničemu. Může ti habrovat nějáký zapalovací modul ani nevím jestli je jeden pro všechny válce nebo je na každý válec samostatně případně na každou řadu válců 3+3. Mazda co sem míval ta měla ještě klasicky rozdělovač, kde nebyl problém kabely změřit a hned jsem věděl, kde je problém.

2016-08-09 18:47:06

Zdarec...mě u mondea 1.8 SCI při cca 2000 otáček cukal motor. Celkově se mi jevil neklidný. Neřešil jsem to, protože po přečtení všech možných článků na toto téma jsem stejně nic nenašel, nevymyslel.Až teď mi odešel altík. Vyměnili mi na něm volnoběžku a regulátor a je po cukání, motor jen šumí a krásně plynule jede.

2016-08-09 21:08:15

xxmondeoxx: mám podobnou zkušenost na Duratec 2.0i 16V. Volnoběh skoro nekolísal, ale zato mi mžourala všechna světla. Byla seknutá volnoběžka na altíku..

2016-08-10 20:08:15

Zdravim, asi pred dvomi tyzdnami som spozoroval na mojom mondeu (2,2tdci, 114kw) ze pri miernom pridavani mi zacalo auto sklbat a nechcelo moc zrychlovat. Pri dynamickejsej jazde to sice netrhalo, ale po par dnoch som zaznamenal ubytok vykonu a aj spotreba mi vzrastla a na volnobehu motor nejako zvlastne "chrochtal". Diagnostika samozrejme nic neukazala, tak som zacal pozerat po motorovom priestore. Bola prasknuta hruba gumenna hadica co sla do EGR ventilu. Pokial nova hadica dosla, som povodnu hadicu zalepil, ale ucinne to bolo asi iba na 10km, potom to zacalo trhat autom znovu a navyse to este aj sycalo ako turbo v nejakej tuningovej kare Po vymene hadice zase vsetko slape ako hodinky

2016-09-08 20:17:04

Zdravím, nikde jsem se nedočetl problému jako mám já...Mám mondeo tdci 96kw, na volnoběh jsou otáčky cca 800 a nekolísají.Když pustím auto z kopce na neutrál, otáčky se v souvislosti s rychlostí auta zvedají na cca 1300ot/m neřešil to už někdo, nebo nevíte co to múže dělat?děkuju za rady.


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14