Fórum - Téma


Motor_Mondeo III-kolísání otáček


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo III-kolísání otáček

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 14

2015-12-25 11:35:56

popeye: Snímač kliky nesnímá otáčky převodovky jak tu píšeš dost nepřesně... Ale otáčky právě klikového hřídele, který musí jít v souladu s čidlem vačky, jinak dochází k tomu, že ŘJ neví co má dělat a hází to do nouzáku, či to odstaví úplně. To s tima nečistotama od odcházející spojky, jsem tu již popisoval dříve.

2015-12-25 12:17:02

povadi: To ano já nenapsal že snímá otáčky převodovky, pouze to že snímač který je na převodovce přesněji v oblasti setrvačníku je snímač polohy klikové hřídele a pokud by byl nefunkční že by motor nevrčel. jelikož to kolegovy běží není pravděpodobné že by byl špatný to že je chod motoru závislý ještě na snímači vačky je věc druhá. je pravda pokud jednotka ztratí za chodu motoru signál ze snímače vačky uvede motor do nouzáku, ale pokud za chodu odpojím snímač polohy klikové hřídele motor ihned zhasne alespoň tak to funguje u mě. To ale neřeší problém s kolísáním otáček a samovolným přidáváním plynu mě napadlo, že by mohli nečistoty klamat jednotku a stačilo by snímač pouze očistit je to řešení jednoduché a zadarmo

2015-12-25 13:31:27

popeye: Očistit jistě, tím rozhodně nic nezkazíš. Ono to trochu tak vyznělo jak jsi to napsal, proto jsem to jen uvedl tak aby to bylo jasné... Jinak to s tím kolísáním otáček proč tomu tak je atd. jsem tu již dříve vysvětloval...

2015-12-25 19:44:56

peca: Nechal jsem ho připojený. Teď to je vlastně ve stavu, jako kdych měl stále sešlápnutou spojku.

2015-12-25 20:51:55

Ahoj všem, rozhodl jsem se napsat a požádat o radu. Název tématu celkem vystihuje můj problém. Mám Mondeo MK4, 2007, 2.0 TDCI 103kW, najeto 210tis. Mám ho druhou zimu a když se ochladí mám následující problémy

  • motor sice nastartuje napoprvé, ale tak nějak podivně jakoby překotně, není to takové to hladké nastartování
  • následně jde z výfuku světle modrý kouř
  • potom motor běží nepravidelně, je to cítit na sedačce jak se celé auto chvějě
  • z motoru je slyšet pravidelné "přidávání plynu" ale pedál samozžejmě nemačkám
  • otáčky kolísají mezi cca 780 - 900 otáčkami
  • vše se sklidní po najetí cca 10km, tedy po zahřátí

Protože už mně to štvalo, dal jsem to minulou zimu do servisu, kde vyměnili startér ale to nepomohlo. Stále mně to štvalo, tak jsem to tuto zimu dal do DieselServisu (jméno zamlčím aby mně nenařkli z pomluvy), kde repasovali všechny vstřiky + čerpadlo, žhavící svíčky, vyměnili palivový filtr, vyčistili nádrž a propláchli celé vedení paliva, vyměnili i EGR a alternátor.

Asi si dovedete představit kolik to celé stálo, ale já jim věřil. Nicméně to nepomohlo a problémy to dělá stále stejné.

Když jsem to byl reklamovat, znova vše zkontrolovali a prý na jednom vstřiku to stále hlásí vysoké korekce i když vstřiky prohodili. O příčině problému ale vrtí hlavou, prý zkusí přehrát SW v řídící jednotce, a na zkoušku dát nové vstřiky, no nevím.

Můžete mi zkusit poradit ? Já už do toho nemůžu více investovat, ale potřebuji aby na auto byl spoleh. Nerad bych na horách při -10 volal odtahovku.

Díky moc

2015-12-25 22:11:13

Mam velmi pdobne problemy a stav oprav temer stejny. Co hlasi diagnostika? Ja se tam zatim nedostal az po svatkach.

2015-12-25 22:22:24

design: v PCM nejsou žádné chyby, takže přes ELMConfig se vše tváří OK. V servise mají jinou diagnostiku a tam právě vidí pouze vyšší korekce na jednom ze vstřiků, ale i když vstřiky prohodili, tak ty korekce byly stále vyšší na tom samém místě. Spíš to vypadá na problém na tom válcí/ventilech ... nicméně to jen můj dohad, těmto věcem vůbec nerozumím, uvažuji jen selským rozumem ale už jsem v koncích. Proto jsem to dával do diesel servisu, kde jsem doufal že si poradí

2015-12-25 22:26:59

rmkk: Není Diesel servis jako Diesel servis a to samé je s diagnostikou. To co uvádíš Ty - ELM není Diagnostika, ale jen rozšířenej Scanner v PC.

2015-12-28 21:41:40

rmkk: Ahoj, Tak nejen že bych jméno servisu kde ti tohle udělaly nezamlčoval proto aby to neudělali nikomu jinému kdo si to přečtě. Tohle je normálně na udání co je to tam za pitomce jak se někdo takový může živit opravami aut? Určitě máš protokol z diagnostiky podle které věděly že jsou vstřiky a čerpadlo vadné, že musely dělat repasy a také k tomu daly protokoly z testovací stolice kterým vstřikovače i čerpadlo prošly po repasy. Potom by mě docela zajímalo, co je vedlo k výměně startéru a alternátoru, když motor naskočil na poprvé a snad to dobíjelo, EGR .... no budíž určitě, když ho sundal a viděl jak vypadá tak se mu to nechtělo čistit tak dá za 9000kč novej, předpokládám, že ho musel sundat když měnil žhaviče - u MK3 se musí sundat sací potrubí u MK4 nevím, ale stejně když už je dole vyčištěnej je za pár minut. Ty žhavicí svíčky to by bylo jediný co měl v tom servisu udělat ale jejikož to dělá pořád vsadím se, že je jen naúčtovaly. Nejsem žádný odborník přes auta vždycky vycházím z toho co se mi stalo nebo z čím jsem se setkal u kamaráda v servisu, ale logicky diesel - chlad - problém se startováním = žhavení z 99%, světle modý kouř z výfuku a určitě i pěkný smrádek až z toho pálí oči to je asi špatně spálená nafta z toho studenýho válce motoru = 99% zhavení. Přidávání plynu - to se řídící jednotka snaží udržet motor při životě, kdyby bylo pod nulou tak by se motor určitě zastavil. To že se všechno uklidní po pár km je jen důkaz toho, že na 99% je problém se žhavením - motor se ohřeje na provozní teplotu a už není potřeba dožhavovat. i ta korekce vstřikované dávky stále na jednom válci ikdyž prohodí vstřik to vypadá že ten válec nežhavý - podle čidla klepání jednotka pozná že motor neběží pravidelně a přidáním nebo ubráním (korekcí) vstřikovaného množství paliva motor zklidní . To 1% jsem si nechal na variantu že by bylo něco s motorem po mechanické stránce třeba by neměl na nějákém válci tlaky, ale při 210tis km je to asi hloupost mě se nezdají ani ti vstřiky u mk4 mají být vstřiky a čerpadlo bosch .... no co jsem slyšel oni celé motory v tomto modelu jsou od frantíků (Peugeot).

Být na tvém místě jedu do jiného servisu i k nějákému garážníkovy většinou jsou poctivější a jsou to větší odborníci než ve velkých servisech, ale ....... je dobré alespoň malinko něco o autech vědět nebo si někoho vzít ssebou nějákého známého.

Mě pořád vrtá v hlavě proč měnily alternátor se startérem ....všechny staré díly ti určitě vrátily???? Jo a ještě ELM to není ani scaner jak pise povadi taky mám a mk3 to ani nenačtě to samé je F-Super dobrý je to tak na oběšení nebo mobilní prádelní šňůra. Já koupil FORDIAG na MK3 zatím ok co to ukázalo to souhlasilo zatím, ale jak se tady píše porádná diagnostika je základ

2015-12-28 22:32:06

popeye: Trochu tu pleteš víc věcí dohromady a vznikají z toho trochu zavádějící informace. Více k tomu jsem Ti napsal v SZ. O diagnostice vozidel toho asi moc taky nevíš, jinak bys nemohl napsat to, že to není ani Scanner. Diagnostikou jdou nejen vyčítat chyby, ukázat freeze frame data, zobrazit I/M readiness statuty, ukázat aktuální (live) data atd, ale i otevřít, nastavit - přenastavit akční členy atd. A to žádnej Scanner neumí Problematika diagnostiky je totiž dost složitá a obsáhlá. To, že se něco nepřipojí je dáno Softem ŘJ a protokolem na kterém to pracuje:

V rámci standardu OBDII existují 4 komunikační protokoly:

ISO9141 resp. ISO14230 = KWP2000 - většina evropských vozů

SAE-J1850-VPW (Variable Pulse Width, zkráceně "VPW") - většina amerických vozů

SAE-J1850-PWM (Pulse Width Modulation, zkráceně "PWM") - některé vozy Ford

CAN-BUS - nejnovější protokol

Zbejvám se diagnostikou vozidel dost dlouho a třeba ano FORDIAG je hodně dobrej program, ale taky se nedostane všude a neukáže vše. Ale dá se s ním když tomu člověk rozumí dostat dost daleko.

2016-01-06 18:04:11

Takže jsem na 99,9% přišel na závadu kolísání otáček a zrichlovýní za jízdy. Vadný alternátor přebíjí. Alternátor je objednaný a jakmile ho namontuju dám vědět.

2016-01-06 19:32:29

Alternátor jsem už měnil také z důvodu, že mi shořel, ale nepomohlo mi to. Držím palce.

2016-01-12 15:04:20

Zdravím všechny mám podobný problém u fordu mondeo III 2.0tdci 96kw 2006 rok jde oto že mi motor při nizkých otáčkach škube a kolisá napětí stím že když jsem namístě a protočím motor a dám nohu s plinu tak kolisají otáčky za nějakou dobu přestane ale škubaní ne když zase jedu a opakuju tak je to to samé prosím o radu děkuji

2016-01-31 06:28:52

matthe181: Ahoj,co to znamená nízké otáčky?Spadnou-li mě otáčky pod 1250 a potřebuji od motoru velký výkon začne škubat.

Spadnou li pod 1100 je to ještě horší.To platí při zařazené rychlosti.Na neutrál spadnou i někam k 800 a žádné cukání či vibrace se neprojevují.Pokud TI to začalo z ničeho nic a předtím to bylo v pořádku nech to projet diagnostikou.

2016-01-31 08:26:14

matthe181: Pročti si témata o škubání. Je jich na Fóru několik desítek. Bohužel příčiny můžou být různé a přesnější odpověď ti dá jenom forďácká diagnostika. Řada univerzálních diagnostik není schopná některé najít nebo správně popsat.

2016-01-31 15:32:25

Bohužel, ani Ford diagnostika si s tím u mě neporadila.

2016-03-02 19:36:53

Ahoj lidi. Prosím o rady všeho druhu. Mám ST220 rok 2002 a při jízdě a vyhození rychlosti na neutral mi spadnou volnoběžné otáčky na cca 900ot, pak následně kolisají mezi 1200 - 2000 dokud nezastaví kola. Pak opět znovu spadnou na 900 a drží. Na diagnostice se nic nezobrazilo. Nechal jsem pro jistotu promerit lambdasondy a všechny jsou v pohodě. Volnoběžný ventil je taky vyměněn a vše zůstalo beze změny. Strašně špatně se s tím jezdí po městě od semaforu k semaforu... Děkuji za rady :)

Edit: 2016-03-03 18:11:11 (8 minut, 24 sekund)

po projetí auta diagnostikou (tím děkuji povadimu za vstřícnost) jsem objevil jednu z možných závad... Podtlaková hadice z "parohů" sání, kterou původní majitel nahradil nějakou hadicí měkčího provedení, se po nastartování motoru "zcucne" do neprůchozího oválů... sice nevím, kde jí splašit, ale pokusím se jí vyměnit za originál...

2016-03-05 09:24:32

Zdravim mam dotaz, za jízdy pokud chci přeřadit a sešlápnu spojku pustim plyn tak otáčky klesají pomalu a to tak že vlastně jakoby se plyn vlastně sám přidal ale nakonec klesnou. jedná se o mondeo 2.0 16v 107kw r.v.2006. díky za info jirka

2016-04-21 21:53:58

Ahoj, při jízdě na neutral pri rychlosti od 20km/h do zastavení my kolísají otáčky v rozmezí cca 1500 až 600. Jako by auto mělo chcípnout a v tu ránu otáčky povyskoci na těch cca 1500 a opet spadnou a takhle se to opakuje stále dokola... Po zastavení na volnobeh se ustalí na cca 900 při vyšší rychlosti to nedělá. Ještě co by s tím mohlo souviset, stává se mi pravidelně, že když nastartuji a pomalu se rozjíždím tak po spuštění spojky se ozve takové odfouknuti jako když se někde nahromadí vzduch, který potom unikne ale vyloženě že by to sycelo se říct neda spíš jako oddychnuti :D dělá to jak při studeném tak i při zahratem motoru. Zkoušel jsem před rozjetim i proslapnout plyn na volnobeh ale efekt je stejný.

Jedna se o benzin 2.0 16v 107kw

Díky za případné rady na co se zaměřit

2016-04-21 22:07:20

pipjak: a nejede to občas samo ? Mohlo by to být odvětrávání klikové skříně. Prasklá hadice


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 14