Fórum - Téma


Motor+Mondeo-Duratec 2.0i,různé závady,olej


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-Duratec 2.0i,různé závady,olej

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2015-05-25 00:34:02

bullterier:

Bylo by fajn,kdyby jsi své body, napsal tam kam patří do témat. Co si myslíš jak bude vypadat tohle téma, když ti někdo bude odpovídat na tvé problémy? Vznikne téma zmatlané o motoru,spojce a o všem možném. Takže takhle ne!

2015-05-25 08:20:39

OK . Děkuji za upozornění . Budu se podle toho řídit

2015-05-25 14:14:21

Cvakání motoru při cca 2000ot. FM MKIII 1.8i 92kW .. Ahoj forďáci a forďačky, půjdu rovnou k věci, při cca 2000 otáčka +-50 otáček je slyšet od motoru cvakání. Krom 1. rychlostního stupně, který asi tyto otáčky rychle přeběhne a volnoběhu to dělá na všech rychlostních stupních. Pokud stáhnu okno je to poměrně dost slyšet, při zavřeném oknu to není tak hrozné, nicméně jak o tom vím, tak na to myslím a tím pádem to i více vnímám. Olej je tam ten co tam má být, tedy s danou specifikací Ford. Auto mám cca 2 měsíce a najezdil jsem +- 2000 km,( celkově má motor 191 tis.) už to bylo slyšet ze začátku ale nějak jsem tomu nevěnoval velkou pozornost, protože to bylo slyšet opravdu minimálně ale teď mi to začíná lézt na nerv :-D Nějaký tip co by mohlo být příčinou a jestli je to nějaká banalita nebo se tím mám zabývat? Děkuji za odpovědi a přeji pohodový den všem.

2015-05-25 14:25:36

horstfucks: V lepším případě a první co mě napadá , ventilová vůle

2015-05-25 14:43:34

stturnier200: Díky za odpověď, a mám to nebo nemám řešit, popřípadě jan nákladná by byla oprava ? Díky

2015-05-25 15:15:19

Ahoj . Znám člověka který dělá komplet hlavu na Mondeo MK3 benzin 2,0 /16V - mne dělal gufera na ventilech - vůle - sedla - srovnání a tlakovku za cca 5000 práce i s materiálem . Jaká je to cena netuším ale já jsem levnějšího v okolí nesehnal .

2015-05-25 15:47:00

horstfucks: Přesně tak jak píše Bullťas ,záleží co by se tam všechno dělalo. Když už je to dole , tak se seřídí všechny a vymění dříková gufera. Cenu opravdu netuším , zkus poptat cenu u našich klubových servisních partnerů

2015-05-26 15:28:10

Ahoj lidi.

duratec 107kW .. Linou se mi podivné zvuky z motoru myslel jsem, že to se známým mechanikem vyřešíme sami, ale už jsme bezradný. Rozebrali jsme motor zespodu na ojnici vše ok, rozebrali jsme motor ze z hora na vačku, tam byli malé vůle na ventilech výfuku tak jsme mysleli že je vyhráno tak jsme vyměnily hrníčky a ono taky nic ( mimochodem jsou tam klasické ne hydraulické jak se zde občas řeší) tlaky na válcích jsme taky přeměřili a tak též ok. Pokračovali jsme rozebíráním z boku na rozvody a tam taky vše ok řetěz napnutý a nic neomlácené. Takže zbývá už jen rozebrat sání a kouknout na klapky nebo má někdo jiný nápad nebo radu???

"Cvakání - řachtání " se objevuje když jedu na spotřebu - lehká noha a nebo mezi řazením prostě když není motor zatížený

Ford Mondeo 2002 Motor duratec 107kW najeto cca 200 000km

mondeo 2002 duratec jcba 2l 107kW klepání

mondeo 2002 duratec jcba 2l 107kW klepání

2015-05-26 21:19:04

dosspol: ohledně roku 2002 typuji klapky v posledním stádiu. Být tebou už nejezdím a mrknu na ně

2015-05-26 21:27:22

vaclav30: nám to právě přišlo jako kov na kov a jde to spíš ze strany od řetězu a od výfuku no mám v plánu to v pa. rozebrat a uvidí se taky mi došlo že při volnoběhu kolísají otáčky až se jako dusí.

2015-05-26 21:35:24

dosspol: podle videa ti rezonuje i tepelný štít . To je pak těžké poznat co to je.

2015-06-04 09:18:59

dosspol: Zdravím, ty klapky si lehce ověříš tak, že odpojíš podtlakovou hadici co je připojena do sání mezi druhým a třetím válcem zepředu. Když ji při běhu motoru odpojíš a ztiší se (díru do sání zacpi prstem ) , jsou to klapky... Po odpojení tej hadice se klapky otevřou naplno, rachot ustane...

2015-06-04 09:33:05

benobiker: Ahoj díky za radu, ale přišla pozdě o víkendu jsem vyndal sání a vše bylo ok jsou tam již plastové. Zřejmě se v tom už ale někdo vrtal protože na sání bylo vydět že je novější a i jeden šroub nebyl originál. Napadá mě jen jestli předchozímu majiteli klapka neulítla do válce a ten neudělal rychlo opravu a neposlal to do světa. Jinak ještě při volnoběhu kolísají otáčky.

2015-07-12 12:11:34

Cukání motoru. .. Potřebuji pomoct, při volnoběhu třeba na křižovatce mi sem tam cuká motor někdy víc někdy miň, při jízdě žádné problémy nejsou auto jede moc dobře jen když zastavím na křižovatce tak motor sem tam cukne ale ne pořád jen sem tam. PROSÍM O RADU.

2015-07-12 12:36:48

hoffi.: Ahoj . Každopádně nejdříve diagnostika / může se objevovat chyba zapalování nebo jiná ..../ Pokud nic nenajde tak jdi asi po volnoběžném ventilu , svíčky - kouslej zapalovací kabel / pokud je to benzín / atd... vylučovací metodou

2015-07-15 18:10:07

Na pětku motor nejde přes 5200 ot./min. .. Zdravím, koupil jsem si před pár měsíci Ford Mondeo Combi MK III 1.8i, 92 kW, r.v. 2001. Když jsem na dálnici zkoušel maximálku, tak občas to na pětku šlo až na cca 6500 ot./min. (210 km/h), ale častěji se to zastavilo na 5200 ot./min. (180 km/h). Na čtyřku to přitom vždy šlo vytočit až na 6500 ot./min. V techničáku je uvedena maximálka 200 km/h. Svíčky (originální) i kabely mám měněny a v autorizovaném servisu zjistili nějakou vadu na EGR ventilu, že prý to bude tím, tak ho vyměnili. Jenže problém stále přetrvává - na čtyřku to jde v pohodě na 6500 ot./min., ale na pětku se to vždy zastaví na 5200 ot./min. a nikdy víc, jako by tam byl nějakej omezovač a ani v tom servisu už neví, čím by to mohlo být. Abych předešel zbytečnému OT, tak nejde mi ani tak o to jezdit jako prase přes 200 km/h, ale spíš o to, že když to šlo vytočit až na 6500 ot./min., tak to mělo i mnohem lepší akceleraci. Nyní to už nad 100 km/h na pětku nechce skoro akcelerovat, jako by to byla 1.4 a ne 1.8. Napadá vás, v čem by mohl být problém? Dík.

2015-07-15 19:20:06

elmartin: zaregistruj si vůz, ať víme o čem mluvíme...

Chyba bude zřejmě jinde, pokud máš 5 rychlostních stupňů a nemáš nějaké úpravy motoru, nebo převodů, neutáhne motor na pětku, přes šest tisíc otáček... I to zpřevodování je nějaké podivné, točit 6500 na poslední převod ve 210Km/hod, je dost pomalé. Řekl bych, že lžou budíky, asi tacho...

2015-07-15 19:58:35

ford666: Vůz jsem zaregistroval, ale ty mé údaje v příspěvku ber jako orientační, ne úplně přesné. Dle porovnání rychlosti v navigaci je můj tachometr poměrně přesný - řekněme, že navigace ukazuje 58 km/h a tachometr 60 km/h. Zvláštní ovšem je, že před výměnou toho EGR ventilu se to alespoň někdy podařilo na pětku vytočit až k těm cca 6500 ot./min. (možná o něco míň, spíš jsem koukal na cestu než na otáčkoměr), většinou to ale skončilo u 5200 s výrazně nižší akcelerací - jako by ten motor měl 2 režimy. Takže ten motor s uváděnou maximálkou 200 km/h je schopen těch 200 skutečně dát a nezastavit se (v prázdném autě po rovině) na tachometrových 180 km/h.

2015-07-16 13:31:27

elmartin: To už je lepší...

Takže na pětku to pojede 200Km/hod, asi v 5800ot/min. Myslím, že jsi tam měl čtyřku ve dvěstě...

Ale to není to co je třeba řešit, příčin proč to nejede, může být více. Typnu si cívku zapalování, ale mohou to být i, filtr, váha vzduchu, čidla teploty, reostat plynového pedálu, škrtící klapka a další... Prostě motor nemá výkon a jaká je spotřeba, i když při těchto testech to není směrodatné. S tím egrem nemám zkušenost, ale teoreticky bych ho zkusil zaslepit...

2015-07-16 14:00:07

ford666: Těch 200 km/hod jsem jel na pětku, tím si su jistej. Na čtyřku mi to při cca 6500 ot./min. vytáhlo 180 km/h, víc nikdy. Ale to je jedno.

Možná to ale bude tím zaslepením egru - mechanik totiž říkal, že ten starej egr byl zaslepenej a že by neprošel emisema, které mě nyní čekají. Jsem si myslel, že to zaslepení značilo nějakou vadu a na víc jsem se neptal, nevyznám se v tom. Ale jak si tak pročítám fóra, tak začínám mít pocit, že ta výměna egru možná potřebná nebyla a že je výhodnější ho zaslepit. Projde to ale pak emisemi?


Odpovědět

1  2  3