Fórum - Téma


Motor+Mondeo-Duratec 2.0i,různé závady,olej


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-Duratec 2.0i,různé závady,olej

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2008-03-24 18:48:43

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli nemáte někdo zkušenosti se zvoněním motoru. Je to zřetelněji slyšet než se motor zahřeje. Mám 2.0 duratec, listopad 2002, nalítáno 145 000 km, manuální převodovka.

Díky za tipy.

2008-03-27 16:32:02

Tak co, žádný nápad? Jeden známý mi říkal, že by to mohly mít na svědomí ventily, ale je to jen jeho odhad.

Taky moc nejsem spokojen s výkonem motoru. Nejhorší je to při předjíždějí. Připadá mi to docela líné, na to, že je to dvoulitr a má to mít 145 koníků. Do kopců podřazovat nemusím, ale zase většinou jezdím sám a s max. půlkou nádrže.

Napište mi prosím vaše zkušenosti. Děkuju.

2008-03-27 16:54:05

Ahoj, IP je interní pošta, ve které máš odkaz. Zdenek

2008-03-29 16:56:42

Taky mi to občas špatně startuje, když je motor zahřátý. Někdy naskočí hned, jindy to trvá 2-3 vteřiny. Může to souviset s tím zvoněním?

2008-03-29 18:59:15

Zdravím,

zvonění motoru se špatně posuzuje na dálku, zvonit může nějaká kladka, nebo jen uvolněná některá část příslušenství motoru, nebo klidně něco úplně jiného. U problému s ventily, bych zvuk nazval spíše řehtáním.

To špatné startování, bych hodil na problém v elektronice, kdy některé čidlo může posílat špatné informace jednotce, nebo je jednotka špatně vyhodnocuje a s tím může souviset i slabší zátah motoru. Před návštěvou servisu, odpojím baterii cca na jednu hodinu a pak zapojím a normálně jezdím, pokud je stav stejný, nezbývá, než zkusit diagnostiku přes počítač.

2008-04-01 18:13:41

Ahoj, tak zítra mám rande s automechanikem. Celý problém tkví v tom, že žiju v Irsku a to auto je české. A vozit domů se mi ho nechce, protože si s ním chci projet Francii, až se budu vracet. Tak mi držte palce, ať je to jen nějaká drobnost. Pak se ozvu.

2008-04-01 18:45:07

Ahoj,

palce rozhodně držíme, ale tu projížďku po Francii, tu tedy celkem závidím. Taky se na to, ještě v tomhle životě chystám, ale nevím jestli to stihnu . Mám moc rád výlety, kde cesta je cíl, ale každopádně vůz musí šlapat.

Tak zatím se měj a kdybychom se tu už nesešli, tak šťastnou cestu.

2008-04-01 18:52:03

na projížku vrelo doporučujem Côte d'Azur ,ale pozor na policiu, mohli by ste ist domov potom autobusom

a čo zdvihatka na vačke? tak sa mi prejavoval motor na KA

2008-04-02 20:38:34

Takže zakopaný pes je ve ventilech, resp. ve zdvíhátkách. Prý se do nich řádně nenalévá olej a proto to tak zvoní. Když se motor zahřeje, tak si to všechno sedne a není ten zvuk tak zřetelný. Snad jsem to dobře popsal, rozumím tomu totiž jako koza petrželi. Ohledně slabého výkonu a špatného startování mi pan mechanik řekl, že se uvidí po opravě ventilů. Teď si bere dovolenou, takže se mi ozve příští neděli. Takže to snad nebude tak hrozné.

2008-04-02 20:44:04

Proč bych si měl dávat pozor na policii? Myslíš francouzskou, nebo irskou?

2008-04-02 21:10:28

Tak to mě dost překvapilo, už proto, že u Duratecu by měli být ventily ovládané hrníčkovými zdvihátky, olejem se zalívala hydraulidská zdvihátka používaná u Zetecu. Ale hlavně, že to zpraví.

2008-04-02 22:02:09

I u Forda mi řekli, že tam je hydraulika, když jsem chtěl, at mi seřídí ventily. Chytřejší budu, až to otevře. Tak zatím ahoj. Pak se zase ozvu

2008-04-03 08:19:21

na focus fore sa doteraz vedu velké debaty, čo tam vlastne máme, podla mna tam teda asi budu obe možnosti.

tak som sa s tými zdvihátkami trafil, hoci nerad

jo určite bacha prave na tu francuzsku policiu, pamataš ako dopadol baroš?

2008-04-03 17:39:01

Jo jo, trefil ses. Jak moc je složitá oprava?

Já jezdím slušně, hlavně v cizině, protože se opravdu nevyplatí divočit. Na tu Francii se moc těším. Hlavně aby auto bylo v pohodě.

Tak zatím ahoj chlapi

2009-01-28 16:55:18

Ahoj kluci no je to uš rok stara zaležitost ,ale zajimalo by me jak to dopadlo ja mam neco podobneho stema zdvyhadky asi tak dva kusy cvakaji jak stekly nekdo mi řikal že 1 kus stoji 3200kč a že pri nejdou VYMEZIT, ta vule,, mam 1.8 Duratec mk I I I ,92kw....a to liju kvalytni olej a jsem taky pedant že ho menim uš po 10tisi 11,,taky mi jeden mechanyk poradil at tam vleju MED tomu se jen tak řika je to na zhoustnuti oleje ale nepoznal jsem žaden rozdil kdo neco otom bude vedet prosim napište čaues..

2009-01-28 22:01:12

Ahoj, měl jsem tenhle problém. Kamarád mechanik tam nalil nějaké aditivum na pročištění a pomohlo to. Pak jsem vyměnil olej za řidší valvoline a je to paráda. Po zvonění ani památka a motor si krásně přede. Na zhoustnutí bych tam nic nelil, protože to nejvíce zvonilo, když byl motor studený a olej hustý. Po zahřátí zřídnul a zvonění nebylo tak slyšitelné. Zkus se poptat po něčem na rozpouštění usazenin v motoru a uvidíš.

2013-08-15 10:12:57

Duratec He 2.0 spotřeba oleje .. Zdravím všechny, S autem a motorem jsem maximálně spokojený. Spotřeba plynu i benzínu velmi slušná. Motor chodí velmi tiše. Ale pozoruji poslední dobou zvýšenou spotřebu motorového oleje. A to tak,že dolívám litr oleje po 500km. Nikde nic neteče, z výfuku se údajně občas zakouří ...ale ne nijak drasticky (dle výpovědi jednoho kamaráda co jel za mnou trasu asi 200km ) . Ráno když nastartuji tak taky žádné kouření a smrad spáleného oleje. Takže teď dolívám litr oleje za týden. Zatím nevím co s tím. Zvažuji výměnu gufer ventilů a přemýšlím nad výměnou stíracích kroužků....pokud by se daly někde u Fordu sehnat. Nějaké elixíry mládí se mi do motoru nechtějí lít. Jen je mi divný, že motor vyloženě nekouří a nesmrdí. (tak jako jsme na to byli zvyklí třeba u škodovek anebo žigulíků. Má někdo z vás zkušenosti třeba se stíracími kroužky u tohoto typu motoru?

2015-05-15 16:06:00

2.0Duratec HE .. Caute chlapy. Mam dotaz Koupil jsem si mondeo mk3 2.0 DrtcHE 107kw 2001 problémy.... Po delší staní například celou noc. Ráno chci nastartovat a vždy až na podruhé. jakmile se rozjedu vše jako by bylo v pořádku ale když se chci dostat nad 4000 ot. při sešlápnutí plynu nejde začne se dusit až dokud nepustím nohu. Trošku povolím škubne a zase do 4000ot. a zase nic nevíte čím by to mohlo být? Udělal jsem tyto věci..... Vyměnil svíčky za origo z fordu, cívka kabely to samé, olej, všechny filtry, katalyzátor už někdo předemnou vykuchal a jak sem se tady dočetl vyndal jsem sání kouknul na klapky a vše v pohodě bud je nekdo dělal nebo newím auto má 302000km pravidelně servisované a klapky v servisni knižce napsané nejsou takže nevím. Sání sem vyčistil. Od prvopočátku co auto mám dělá stejný problém. díky cívce svíčkám kabelům a vyčištěném sání se motor chová tiše, krásně táhne, nekouří, ale jen do 4000,- před výměnou všech věcí jsem po cca 150km na dalnici prum. rych. 120km/h malem nedojel dusilo se to čím dál víc. Sorry za takový článek ale nic víc sem nenašel. Zkuste poradit

Zapoměl jsem dodat při volnoběhu hodnoty lambdy kolisaji 0.100mV - 0.800mV... při jízdě taky ale ne tolik a při sešlápnutí na podlahu hodnota 0.010mV a stojí dokud nepovolím.. dle tohoto udaje bych rekl ze je chuda směs při plném sešlápnutí plynu nikdy jsem takový problém neřešil chci to zkonzultovat ze zkušeným díky za pomoc Tomáš

2015-05-16 23:00:06

lelek: Ahoj . Podle mne jde o zapečené kroužky - řešil jsem to samé . Podle známého mechanika ve Fordu je to o dodržování intervalu pro výměnu oleje a také o oleji co tam dáváš

Ahoj ještě jednou . Mám hromadu dotazů a popravdě řečeno nechci s každým chodit za známým . začnu od začátku a doufám že mne za to tady nikdo nebude je.... . Koupil jsem Mondeo MK3 2,0 /16V /107 Kw benzín. od mlaďase kterej s tím tak dluho rajtoval na olej neznámého původu až mu prdla ojnice na prvním válci a "propíchla" blok motoru na dvou místech . Koupil jsem ho na opravu za 8500 - no nekupte to . Sehnal jsem blok písty ojnice kroužky a začal kompletovat od kliky nahoru . Te´d potřebuji radu a to za 1 . na jakej moment se dotahují šrouby na klice na šálách - ojnice a za 2. na jakej moment se dotahují šrouby na uložení kliky ? Další věc je že jsem z toho kašpara ani nedostal jak to auto před tím jezdilo pokud jde o motor a hlavně jak je na tom spojka - dvouhmota . Prostě jezdil a přes hudbu neslyšel . Spojku chci dávat novou pokud jde o lamelu , přítlačák a ložisko / i když vše krom ložiska je ještě tak na 50 - 60 % / Jen se mně nějak finančně nechce do nového setrváku. A tak jsem u otázky číslo 3 . jak zjistím funkčnost dvouhmoty když jsem před tím neviděl auto jezdit . Mám manuál od LUKu ale nejsem z něj nějak moc moudrej . Opticky je setrvák OK / až moc podezřele / nikde nic nerachotí a když pootočím středem setrváku tak se otočí o cca 2 - 3 zuby a pak už klade odpor . Jde prostě středem otočit na jednu i na druhou stranu o cca 3 zuby . Poradí někdo . Zatím dík moc - za každou užitečnou radu.

2015-05-24 17:58:08

bullterier: Utahovací momenty atd. máš v manuálech kde si to stáhneš. Když píšeš na fórum příspěvek, pak další a na ten předchozí nikdo zatím nereagoval, použij tlačítko upravit text u toho původního a dopiš to tam.


Odpovědět

1  2  3