Fórum - Téma


Motor+Mondeo-diesel-zkouška funkčnosti předehřevu


Fórum Mondeo MK I Motor+Mondeo-diesel-zkouška funkčnosti předehřevu

Informace o modelu: Ford Mondeo MK I



2007-12-19 19:24:17

Může mi prosím někdo poradit, jak vyzkouším funkčnost předehřevu nafty. Myslel jsem si, že to bude nějaký odporový předehřev, který by měl jít vyzkoušet prozváněčkou. U mě to nejde, nebo je asi špatný. Nebo funguje na jiném principu? A musí tam být instalovaný? Děkuji za rady.

2007-12-19 21:10:05

V tom předehřevu je normální keramické topné tělísko a má taky tepelnou pojistku. Pokud je vše v pořádku, tak musíš naměřit alespoň nějaký odpor a musí to být průchozí.

Ten předehřev slouží k tomu, aby se ti zparafinovaná nafta nedostala do filtru a neucpala ho. Obzvlášť ve větších mrazech je to dobrá věc

2007-12-20 05:59:38

Díky. Nic na něm nezměřím, tak musím někde sehnat jiné.

2009-12-19 12:35:37

Tak mám od včerejšího dne kdy klesly venkovní teploty k -15 stupňům problém s s mondeem TDCi. Při jízdě mi to dost nepravidelně pocukává. Nezáleží na teplotě motoru ani převodovém stupni. Občas při přidání plynu motor chcípne a rozsvítilo se blikání kontolky žhavení a také od včerejšího mrazivého dne trvale svítí kontrolka motoru. Domnívám se, že jsem vzal mizernou naftu. Tankuju pouze u Shellu diesel extra. Přidávám aditivum VIF. Palivový filtr jsem měnil na jaře a ujel jsem cca 7 tis.km od jeho výměny, další filtry mám také měněny. Turbodmychadlo mám nové. Závada se projevuje výrazným cukáním a ztrátou výkonu s občasným chcípnutím motoru při rozjezdu nebo při zvyšování rychlosti na 2.převodovém stupni. Na diagnostiku jsem už objednaný, ale až na 4.1. Myslíte si že je příčinou špatná nafta a velmi nízké teploty? Ještě mě napadl třeba EGR ventil, ale ten by nezačal snad zlobit od včerejšího dne, kdy bylo -15. ale projevoval by se postupným pocukáváním již dříve. Jinač jsem dnes do nádrže nalil STP zimní aditivum, ale nic se nezměnilo, auto zlobí dál.

2009-12-20 16:49:16

Hoj mam na chlup stejnej problem a taky zacal vcera kdy klesla teplota pod -15 ja beru naftu u OMV pokazde u stejne pumpy jak na svinu pred nekolika dny jsem ji bral v Brne u dalnice a od te doby to zaclo hadaji se otacky u volnobehu at je motor teplej nebo studenej a pak stejna zavada co popisujes volal jsem nekolika znamejm do servisu a vsichni se schoduji na nafte a tvrdi nepridavat aditiva ja je nepridal pridalo je za me do nafty OMV tzv Alpin diesel neco malo o nafte jsem nasel tady http://garaz.autorevue.cz...?f=829&t=801943&p=2913472 na vanoce se otepli tak uvidime zatim cus

2009-12-20 17:13:48

Já jsem aditivum přidal dodatečně po ujetí několika km, těžko říci jestli bylo pozdě. V každém případě se nic nezměnilo. Myslel jsem že, když vezmu naftu v prosinci a ještě u Shellu, tak že už to bude zimní nafta Dnes jsem auto nastartoval a na parkovišti zahříval držením otáček zprvu 2.tis po té střídavě 2.-3.tis zhruba po dobu 30 minut. Motor běžel zprvu nepravidelně a po zahřátí na provozní teplotu šlapal jako hodinky. Nechal jsem ho běžet ještě cca půl hodiny a mezi tím jsem ometl auto od sněhu. Takže motor jsem nechal běžet celkem asi hodinu. Pak jsem sedl za volant a zjistil jsem, že mi už nesvítí kontrolka elektroniky motoru, tak jsem malinko zajásal a zkusil auto projet. Auto jelo dobře a vše se zdálo být OK. Jel jsem klidnou jízdou cca 15km a už jsem jásal, že je vše v pohodě. Jenže po ujetí těch 15km opět za jízdy znatelné cukání (myslím že jsem jel na 4.převodový stupeň a otáčky tak 2300. Pak to za jízdy chcíplo. Otočil jsem se a jel jsem radši zpět. Cesta zpět byla tragická, neustálé popojíždění, startování, chcípání, cukání s opětovným rozsvícením kontrolek žhavení a elektroniky motoru.


Odpovědět