Fórum - Téma


Motor+Mondeo-cukání auta při jízdě


Fórum Mondeo MK IV Motor+Mondeo-cukání auta při jízdě

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2

2016-02-29 10:45:08

Ahojte všem, chtěl bych se zeptat jestli by mi mohl někdo poradit. Mám Mondeo IV r.v.2009 a při otáčkách mezi 1800-2000 mě na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň začne auto cukat. Byl jsem ve třech servisech a pak jsem byl i v autorizovaném servisu. Nikde nic nezjisti prý všechno funguje jak má . Diagnostika byla čistá. Za poslední rok jsem dělal rozvody, pal. filtr ,vzduchový filtr ,olej s filtrem a výměnu spojky komplet. Tak nevím jestli něco s tím může souviset.

Předem Děkuji

2016-03-02 19:28:35

Mám to samé auto a ten samý problém. Také by mě zajímalo co to je za problém, už mě to docela rozčiluje, že to cuká.

2016-03-15 08:14:55

Ahoj, mám stejný problém vibrací při 1800-2000 otáčkách. Už jsi vyřešil? Já mám dva typy 1. Vnitřní kloub poloosy, nebo podfukují vstřiky. Prosím napiš jestli jsi už vyřešil, je to docela nepříjemné. Dík Ladans

2016-03-15 08:40:23

Ještě jsem to nevyřešil nikdo na to nemůže přijít. Byl jsem i ve fordu v Brně a nic. Fakt nevím

2016-03-15 09:21:51

michalzak: Díky, když vyřeším, dám vědět. L.

2016-03-17 20:20:11

Asi je to blbost, ale není možný, že by to bylo nestejnoměrně sjetými zimními pneumatikami?

2016-03-18 08:20:46

daveveliky: Nestejnoměrně sjeté pneu by na to asi neměly mít vliv (ty se podle mne projevují trochu jinak než cukáním). To, jestli cukání pochází od motoru zjistíš, když vyšlápneš spojku.

2016-03-18 10:32:29

Pneu to není, dělá mi to na nových zimních, i letních, byl jsem i na geometrii kol. Je divné, že to dělá v rozmezí otáček 1700-2000 ot., kdy spíná turbo a potom se to uklidní. Nejvíc ze 4-5 z nízkých otáček, když chci prudce přidat. Vám taky ? Bez zařazené rychlosti můžu tůrovat a nic. Ahoj L.

2016-03-18 10:37:36

ladans: Podle mne by to měla zjistit Forďácká diagnostika. Ostatní (universální) diagnostiky kolikrát na nic nepřijdou, protože se nedostanou do všech částí řídicí jednotky motoru.

2016-03-18 10:48:23

Já jsem byl na dvou diagbnostikách ve fordu a tam mi nic nenašly, že prý vše funguje jak má. Byl jsem i u Bosche na přemněření vstřikůp a palivového čerpadla a taky vše v pořádku. Takže už nevím co s tím.

2016-04-16 18:41:35

Nazdar chlapi, mám ojeté (100 000 km) Ford Mondeo r.v. 2011, 1.8 TDCi a auto již nějaký čas při otáčkách mezi 1 500- 2 000 škube/cuká. Při delším sešlápnutí plynu ve vyšších otáčkách to už nedělá. Závada se projevuje snad při všech stupních. Z diagnostiky ve Ford servisu nic nezjistili, mám měněnou volnoběžku alternátoru i napínací kladky a řemen. Flitry měním pravidelně. Tankuju Vervu. V servise měli podezření na setrvačník, ale ten nějak rachot nedělá na volnoběh. Egr ventil taky nic neukázal a žádnou prasklinu "zatím" nenašli.

Díky za rady.

2016-04-28 08:31:22

Ahoj, mám sedan r.v. 2008, 1.8 TDCi, 92 kW. Také mi to cuká v nízkých otáčkách. Dělá mi to u všech rychlostních stupňů kolem 1800 otáček ale nepoznám to při plynulém nabíhání otáček, tzn. jen když se ustálíte kolem těch 1800. Já si myslím, že je to turbo. Dokonce bych řekl, že to není závada, ale konstrukční chyba. Prostě je nástupa vypnutí turba hodně znát. Můj názor, třeba je to blbost.

2016-05-03 11:56:49

Ahoj, mám taky Mondeo IV.

Asi 1 - 2 měsíce zpět jsem začal zaznamenávat podobný problém, při otáčkách do cca 2000, auto znatelně cukalo, následně se k tomu přidal, problém s akcelerací. Pokud auto bylo studené a sešlápl jsem plyn moc rychle, auto se přidusilo a skoro nejelo (při předjíždění či v křižovatkách celkem o život).

V Carentu mi vyměnili EGR ventil a je po problému. Co jsem si o tom načetl, tak se tento ventil postupně zanáší až se zasekne úplně.

2016-05-11 18:32:22

Ahoj, tento problem me trapil asi pul roku. Vcera jsem byl u sveho servisaka a udelal diagnostiku, kde nic nenasel. Pak za behu motoru koukal na graf funkce egger ventilu a ejhle, mel byt zavreny a byl otevreny na 50%. Zkusit vymazat nejakou tabulku hodnot ventilu, neco jako reset. Pri odjezdu od nej se mi ukazala chyba motoru, ale auto jelo a cukani ustalo ( pry byl egger vyrazeny, protoze nevedel, co ma delat ). Ujel jsem asi 350km, kontrolka chyby zmizela, auto necuka a po chcipnuti motoru je slyset cvakani eggeru ( oklepani za tepla ). Tak zatim povazuju problem za vyrizeny a domnivam se, ze byl proste spatne nastaveny. Uvidim, jak dlouho to tak zustane.

2016-05-12 07:35:56

flex: Problém s EGRem bývá většinou ten, že bývá po čase "zarostlý" a je třeba ho vyčistit a rozpohybovat. U elektronického zase bývá problém se signalizací polohy otevření.

2016-05-15 20:18:54

petrdepo: To bude ono, par dni, resp. par stovek km byl klid a ted uz to zase obcas cukne. To ze to cuka a necuka, tak 50/50, me vede k myslence, ze ventil vlastne funguje, otazka je, jestli je nutne jej menit ( cca 12000,- ), nebo jestli staci vycistit. A jestli staci vycistit, muzu to udelat svepomoci, abych neco ( bez diagnostiky ) nerozbil jeste vic. Tusis ?

2016-05-16 06:30:06

flex: Postup amatérského vyčištění mechanického EGR ventilu je popsaný například v tomto odkazu: http://www.fordclub.eu/fo...select=92408#message92408. U elektronického, pokud je závada v signalizaci, je problém ten, že se musí měnit součásti a to většinou nikdo v servisu nedělá a tak se mění celý.

2016-07-05 22:02:47

Mam stejny motor, auto pres 2 roky a cuka taky. Nejvic na 4, kdyz pridam na plnej plyn, tak se mu moc nechce. Nekdy to ale nedela. Obcas citim jako by se neco palilo. Chvili jsem si rikal, jestli to nedela rucni brzda. Ale asi ne. Uz jsem to vzdal. Podle diagnostiky vse v poradku.

2016-07-05 22:16:03

soundz: Ahoj, to bude neco jineho, protoze me to a) cuka na vsech rychlostech mezi 1800-2000ot. hlavne, kdyz se plazim s lehkou nohou a b) kdyz pridam plyn, tak to prestane cukat a auto vystreli jak raketa. Po te, co mi muj mechanik vymazal pres diagnostiku jakousi tabulku hodnot EGGERu, to prestalo. Prvnich 350km svitila zavada motoru, pak zhasla, cukani ustalo a od te doby jezdim i 50km/h na 4 rychl. stupen. Motor toci asi 1500 a klid. Co jsem zjistil je, ze pri delsi jizde, tri hodiny a vice, jakoby se motor unavi a obcas pocukne, ale proti tomu, co to bylo, je to pohoda. Dokonce mi klesla i prumerna spotreba na 6,0 l/100km. To co pises ty, mi pripada spis na turbo, ale zalezi, prip jakych otackach a poloze plynu to cuka. Ale jsem amater. Mam 1,8TDCi chipnutou z 92kw na 125kw a kroutak by mel byt ( udajne ) okolo 402 Nm. Faktem je, ze mam najeto cca 353000km, takze auto ma na nejake cuknuti plne pravo. Vstriky a turbo je puvodni, cerpadlo odeslo v 240 000km.

2016-07-06 08:22:14

soundz: Diagnostika byla dělána za jízdy, když to cukalo (například s připojeným notebookem) ?


Odpovědět

1  2