Fórum - Téma


Motor+Mondeo-benzin-špatné otáčky volnoběhu-zvuky


Fórum Mondeo MK II Motor+Mondeo-benzin-špatné otáčky volnoběhu-zvuky

Informace o modelu: Ford Mondeo MK II


1  2

2009-02-03 17:40:26

Zdravim všechny a prosim o pomoc. Mam Ford Mondeo combi 1.8 16V Zetec r.97. kapky světla. Nemůžu si na něj stěžovat,ale jedna věc mě trápí.....kolísání otáček. Když nastartuju,tak je vše OK,ale když je auto v pohybu a vyřadim,tak se mi vetšinou drží na 1500 ot/min .. někdy 1800 ot/min a někdy 1100,1200,1300,1400 ot/min ..... jakmile auto zastavim tak,že se nepohybuje,tak otáčky spadnou na 800-900 ot/min ,ale občas se i stane,že mi to kolísa ( když zastavim ) od 900-400 ot/min a pak se srovná na 800-900 ot/min. Nevim si s tim rady a než pojedu do servisu,aby mi to napíchli,tak se chci zeptat tady..Vás zkušenějších.. Děkuji za jakýkoli nápad. Ahoj Honza

2009-02-05 13:19:31

Budu se zase opakovat, za problémy s otáčkami volnoběhu většinou může volnoběžný(obtokový) ventil , který je buď přidřený - stačí vyčistit, nebo v něm začíná odcházet cívka. Zkus ho vytáhnout, prolít technickým benzínem a pak prostříkat teflonem.

2009-04-16 14:54:05

Zdravim vsechny. Nemam stejny problem, a ani nevim zda je to problem nebo ne, ale kdyz se auto pohybuje, pak volnobeh ma bez kolisani 900 otacek. Jakmile se ale auto zastavi, pak otacky klesnou presne na carku 750. Jinak mi otacky nekolisaji. Tak chtel bych se zeptat, zda toto chovani je "spravne" ? Predem dekuji.

2009-04-16 18:12:01

Mám pocit, že by ty hodnoty měly být vyšší, nevím co je to za motor, ale v principu je to v pořádku, pokud se auto pohybuje, jsou nastaveny zvýšené volnoběžné otáčky, pokud stojí, klesnou na normální volnoběh.

2009-04-17 07:36:41

No je to 2.0 TDCi. Ty otacky opravdu nekolisaji akorat auto je hlucnejsi kdyz stoji. Taky sem si rikal,ze by to melo byt v poradku

2009-04-23 03:44:37

Zdravím, koupil jsem mondeo 1,8 16v 92 kw rok 2001, a překvapuje mě jeden problém, při volnoběhu a stání jsou otáčky asi na 800, ale při jízdě klesají někdy snad až pod 500 když vyřadím, zejména mám pocit že při vyšší rychlosti. při nižších je to lepší ale skoro vždy je tam nějaké zhoupnutí směrem dolů než to zase vyjede na 800. jinak motor má pěkný chod a zdá se že i slušně jede. z faktury od předchozího majitele jsem se dozvěděl něco o nedávné diagnostice motoru a vyčištění škrtící klapky.

2009-05-11 21:54:31

Ahoj, nevíte někdo jestli je normální, že při volnoběhu, ikdyž neběží klima, mi v motoru něco zavrčí, jako nějaký přídavný motor nebo tak něco, Otáčky se ani nehnou, takže nevím co to může být., Dělá to tak v 3 sekundových intervalech, Mám Mondeo 2,2 tdci r.v. 2004, díky za radu :)

2010-01-15 23:38:56

Hoj všem píšete tady všichni o kolísání otáček. Tak bych taky pisl jeden podobný dotaz mám Ford mondeo r. 97 a někdy mi auto jede krásně a otáčky jsou konstantní. Ale někdy zase mi to 4x chcípne hned po nastartování. Někdy zase jedu a v obytné zóně mi to při přibrdění před retardereme taky chcípne. Někdy jen zastavím a otáčky lítají nahoru dolu někdy chchípne někdy se ustalí nevíte čím vším by to mohlo být? je to moje první auto a mám ho teprve půl roku? díky

2010-01-16 10:18:32

to gargi88:.. možná by stálo za uvážení doplnit nejaké "nepodstatné" údaje o Tvém autí ,...do profilu nebo alespoň sem,...nafta, benzín...1.6, 1.8, 2.0, 2.5.... ...jinak pokud máš zážehový motor...popisované příznaky sedí na volnoběžný ventil, před časem jsem měl totožné projevy u SC a byl to právě on...

2010-01-18 09:05:14

A nemáš náhodou trochu žravější ? Jestli ano, tak bych se juknul na lambdu. Jinak kolísání otáček u benzínu je normální, ale u nafty moc ne, tak písni co máš

2010-01-18 11:05:48

hoj je to 1.8 benzin , jako vím že u benzínu otáčky kolísavají ale až tak moc to si nemyslím... když to samo chcípa tak tam bude spíš nějAKÁ VADA :(

2010-01-18 11:25:40

No asi bych začas s tím pročištěním volnoběžného ventilu na to 1,8 benz opravdu hodně trpí a tebe to nebude stát nic jen čas a čisté ruce

2010-02-03 09:19:45

Zdravím, chtěl bych se zeptlat na následující věc u svého TDCi 96kW, možná někdo bude vědět nebo znát příčinu. Po nastartování studeného motoru kolísají otáčky mezi 800-900ot., v mrazech i mezi 800-1000ot. V silných mrazech se motor po chvilce i udusí (nevím jestli ztuhlou naftou nebo jiným problémem). Jinak jízda je v pohodě bez znatelé ztráty tahu. Jen mě trápí to kolísání otáček po nastartování studeného motoru. Volnoběžný ventil TDCi nemá. Otáčky by tak měla řídit pouze řídící jednotka na základě nějakých pokynů ze snímačů, ale nevím konkrétně ze kterých. Snímačem na klikovce to prý není, neboť kdyby byl snímač na klikovce špatný prý bych ani nenastartoval. Já mám starty v pohodě vždy na první pokus. MAF jsem vyčistil a nepomohlo to. Nevíte někdo co by to mohlo způsobovat u dieselu a na co bych se měl zaměřit? Díky.

_________________

2010-02-10 15:25:52

No pokud ti jde o 100 - 200 otáček, tak jsi v normě a asi bych to ani neřešil

2010-05-20 12:05:40

Můžu se zeptat kde se ten volnoběžný ventil nachází? Nějak ho nemůžu najít..Díky za odpověď..

2010-05-20 21:05:10

To Bobes: Volnoběžný ventil je přišroubovaný 2 šrouby k sacímu potrubí a je přístupný spíš odspodu. Zezhora není skoro ani vidět, natož ho demontovat.

2010-05-20 22:24:02

Jsou dva druhy.

Jeden je zezadu jak popisuješ a ten druhý je ze zhora snadno přístupný.

Bohužel já mám ten zezadu a tak je to docela velkej oprus se k tomu dostat. V servisu, když jsem tam jel před X lety, tak ho měl venku asi za 4 min a já se s tím pak patlal asi hodinu

2010-05-20 23:38:19

Buďte rádi že kvůli tomu nemusíte rozebrat půl motoru, já ho mám pod klapkou a pod sacím potrubím a ještě se mi tam pletou konektory ke vstřikům, to pak musí sací potrubí do háje a klapka ven uplně abych ty šroubky vůbec rozumně povolil...

2010-05-21 20:49:35

Připojím se taky s problémem s volnoběhem (2.0i/107 kW). Na místě je kolem 1000 ot., což je trošku moc, ale vzhledem k absenci klapek v sání bych to nedramatizoval. Ale jakmile vyjedu, tak mě otáčky žduchají v nízkých rychlostech a drží se kolem 1800 i při vyřazení. Jakmile zastavím, tak po chvilce spadnou na ten litr. Jakmile brnknu po plynu tak vyletí a chvilku drží na těch 18 stovkách a po chvilce zase spadnou. Jakmile se rozjedu, tak zase pod těch 18 stovek nejdou. Myslíte, že to bude tím volnoběžným ventilem? Když jsem měl sání dole, tak jsem ho čistil a byl dovřený a chodil taky pěkně. Taky jsem si všimnul, že mi ke škrtící klapce jdou dvě lanka. Jedno od plynu a druhé od nějakého bazmeku za levým tlumičem. Co to je? I za tepla je klapka díky tomu pootevřená, nedosedne na dorazovej šroub. Pokud by byl volnoběžný ventil špatnej, tak kolik a kde stojí. Díky.

Ještě doplním: měl jsem odpojenou baterii, takže jsem udělal asi 10 km vyjížďku skrz nastavení hodnot, ale nic se nezměnilo k lepšímu. otázka, jestli to stačilo a všechny tyto příznaky nejsou jen skrz reset ŘJ.

2010-05-21 21:33:55

Přesně takhle se chová ten ventil. Řešil jsem to tenkrát i s Fordem a tam mě řekli ať mám stále zařazenou rychlost. Pak to dopadlo, že jsem dojel do Vinoře k super chlápkům co dělali Forda a ty ventil propláchli a vše bylo v pohdě.

Bohužel starší Fordi na ten ventil opravdu hodně trpí.

Začal bych s tím ventilem a to vyndat a pořádně vydrhnout


Odpovědět

1  2