Fórum - Téma


Motor+Mondeo-benzin-při určitých otáčkách škube


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo-benzin-při určitých otáčkách škube

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2

2010-04-02 15:09:27

Dobrý den. Jsem tady nový. Nedávno jsem si koupil z bazaru mondeo 2.0 i 16V (107 KW ) hned po ujetí 250 km jsem musel měnit celý motor. Nový motor byl dovezený po raně z anglie . Motor byl OK a snad ještě je. Ale ted mi začlo auto škubat. Když jedu např. na 3 stupen' 40 KM/H a sešlápnu plyn aby auto vystartovalo tak začne šíleně kuckat. Někdy to udělá i když jedu na 5 stupen 140km/h že sem tam kucne.

Nemáte někdo zkušenost co by to mohlo byt ? Navíc se mi zdá jako by mi zespod auta šel divný zvuk od katalyzátoru .

Damián  
Zdeněk
2010-04-02 15:40:09

Ahoj, v prvé řadě bych prověřil cestu paliva z nádrže do motoru (čerpadlo,palivový filtr,klapky sání)

Do profilu jsi zadal 3x stejný vůz

Díky za nápravu.Adm.

Návod na registraci vozu

2010-04-02 15:44:00

Jej tak to se omlouvám,už sem to snad napravil. Mě totiž pořád nešlo do hlavy proč mi to tam napíše automaticky 100 KW když to má 107 KW tak sem zkoušel jestli jsem někde neudělal chybu .

No napadlo mě nemůže byt nějak ucpaný katalyzátor ? Začlo mi to ale dělat od doby kdy jsem natankoval na slavném UNICORNU ... prej tam udajně ředí benzin s nějakýma srač..... ehm .

 majda
Marcel
2010-04-02 19:15:09

to WRCecko.Patrik:.. v podstatě jsi sám definoval nejpravděpodobnější závadu ...prvně bych řešil to co Ti radí Damián a pokračoval bych Velfobinem, nebo lihem do paliva při současném modlení za katalyzátor...jaké-koli nekvalitní spalování je na 90% smrt katíku...

2010-04-02 19:49:34

A kolik tam toho lihu asi tak nalét ? Ten benzin z unicornu už jsem vyjezdil.Ale dělá to pořád. Kdyžtak vyhodím katl. a navařím trubku. 10 tisíc na nový ted nemám.

Damián  
Zdeněk
2010-04-02 20:58:43

to WRCecko.Patrik : na Velfobinu je dávkování napsané http://www.vitocom.cz/Velvana/velfobin.htm

Já dávám na plnou nádrž 1 litr lihu

 majda
Marcel
2010-04-02 21:12:04

to WRCecko.Patrik:..ucpaný tj. sesypaný kat se projevuje spíš neochotou motoru při přechodu do vyšších otáček, laicky řečeno postupně se přicpává sesypanou keramickou výplní až do úplného ucpání...trvalá demontáž není řešení, (když pominu fakt potenciálních problémů na ME, STK) těleso katalyzátoru má i funkci potřebného odporu výfukového potrubí...pokud nechceš kupovat originál jsou k dostání tzv. univerzály za zhruba pětinovou cenu...a k tomu lihu cca 1:50.. .

2010-04-02 22:40:33

Napadla mě taková blbost. Můžu použít katalyzátor z Mitsubishi Carisma 1.8 16V 85KW? Mám ho doma a je OK.

 majda
Marcel
2010-04-03 09:32:33

to WRCecko.Patrik:.. otázku katalyzátoru bys měl řešit až budeš mít nezvratitelnou jistotu, že je s ním konec , s přicpaným katem by ti auto nejelo 140..., Tvůj problém je buď v palivu (palivový filtr)...nebo v elektronice (lambda. vadný kabel nebo svíčka, MAF atd.)...

2010-04-04 22:53:13

Tak mám pocit že to škubé čímdál víc když přišlápnu víc plyn....a když sem stál na místě a neutral a ,,tůroval'' jsem motor abych slyšel katik ...tak se z něj ozývá praskání a slabé střílení ..to asi není uplně OK . ?!

 majda
Marcel
2010-04-05 10:12:04

to WRCecko.Patrik:.. " ...tak se z něj ozývá praskání a slabé střílení .." to může být taky začínající netěsnost...ucpaný katík se projevuje neochotou motoru přejít do vyšších otáček a zvukově spíš sykot...zkus to "nešťastné" výfukové potrubí rozpojit...a pokud to bude pokračovat..."mám pocit že to škubé čímdál víc když přišlápnu víc plyn"..., zkus diagnostiku...

2010-04-05 11:20:07

Téměř není co dodat, majda se jako vždy ubírá správným směrem, jen můj osobní postřech, typl bych váhu vzduchu, mám dojem, že jde o bohatost směsi.

S tou registrací vozu, do kolonky kód motoru si zadej " 2.0iDURATEC".

2010-04-05 16:15:05

Dobře ...ale jen tak bokem mimo hru ... byla by teda možnost tam navařit nebo nějak přidělat katalyzátor z 1.8 16V 85 KW Mitsubishi Carisma ??? Nebo by nefungoval jak má ? Navíc se mi i zdá , že když jdu ted tankovat tak mi odfoukne z nádrže moc vzduchu , jako kdyby nefungoval ten ventil..

 majda
Marcel
2010-04-05 19:20:30

to WRCecko.Patrik:.. fungování podobného experimentu Ti zaručí jen ten kdo to vyzkoušel..., ale popravdě řečeno osobně nikoho neznám... jen podle parametrů obou agregátů, bych já do toho "nešel", to už je lepší ten starej kuchnout...než splašíš jinej, ale podle mě moc se upínáš na kat a problém může být jinde a to bez diagnostiky asi nezjistíš..., jo a ten Tvůj druhej problém se řešil tady... http://www.fordclub.eu/ms...pic_id=19235#message19243 ...

2010-04-05 19:34:01

tak na diagnostiku jedu zítra ... ale i tak už mám dopředu strach ..sotva sem to koupil za tolik peněz, ted 30 tisíc za motor i s namontováním během týdne po koupi a ted kdo ví co zas ... a to jsem se nedávn zapřisahl že už forda nekoupím .... a zase sem do něj šel ...

 majda
Marcel
2010-04-05 20:12:45

to WRCecko.Patrik :.. věř mi Fordem to není...se se všechny od koncernu po asii (včetně mých milovaných amerik) jsou to jenom auta a v případě koupě staršího většinou sbíráme "plody práce" předchozího majitele...

2010-04-05 23:59:43

Já vím . Ale dojedu za známým na servis a jako bych ho slyšel. Řeknu mu co mi to dělá at mi to napichne a když se ho zeptám co s tím je řekne : Chceš vědět co s tím je ? Je to ford .....

2010-04-09 18:07:13

Mám pocit že to čímdál víc střílí od katalyzátoru ... Ty univerzální katalyzátory funguji jak mají nebo ne ? A které jsou přesně na Mondeo 2.0 i 16V 107 KW rv. 2002 ? Díky chlapi.

2010-04-17 06:32:16

To: Majda : Myslím že u tohoto motoru nejde kuchnout kat bez toho ,aby nesvítila kontrolka motoru ,protože to má dvě lambdy jednu před katem a druhou za, existujou smyčky co lamdu nahradí a oblbnou jednotku,ale když to bude katem tak bude asi nejlepší řešení univerzální kat ,teď jsem ho dával na Focuse a vše v pohodě,ale jak dlouho vydřží to fakt nevím.

 majda
Marcel
2010-04-17 08:39:39

to Elvis:.. mám kulatý ho škopka a ten v 16V variantě splňuje tzv. "globální" homologaci už od roku 1994 a to včetně emisních norem,...systém řízení emisí je tedy naprosto totožný včetně obou lamda sond...vzhledem ke stáří a nemožnosti nahrády univerzálem(cena nového cca 20 tKč ) je u těchto aut 90% buďto nefunkčních nebo kuchlých a přesto neznám nikoho kdo by měl problém s diagnostikou (jedině snad na stanicích ME)...pokud je motor technicky v pořádku měl by systém vydržet bez načtení chyb, ona učinost katíku u studeného zážehového motoru (po nastartovaní) je více méně nulová...holt vyhodnocovací lamda musí vic makat ,...jinak souhlasím s Tebou, rozumné řešení je kat vyměnit a to nejen z hlediska emisí...


Odpovědět

1  2