Fórum - Téma


Motor+Mondeo 2.5 6V-Problemy se startováním apod.


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo 2.5 6V-Problemy se startováním apod.

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III

Diskuze o vozidlu

2001 Mondeo MK III 2.5 V6

5 fotek  |  31 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 495 ccm (152 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, V6 2.5i .



2014-03-15 20:14:20

Ahoj,

Chtěl bych vás požádat o radu.

Mam Mondeo MK3 2,5 V6 a mam problém se startováním motoru. Studený motor naskočí ale kucká hada se otačky skačou nahoru a dolu ale jak ho donutím do vyších otaček tak jede celkem ok , potom po zahřatí už jeto v pohodě nejhorší jsou ty starty.

.Mam vyměněný všechny lambdy,zkoušel jsem i volnoběžnej ventil,a váhu vzduchu.Všechny hadice jsem zkontroloval zda si to nepřisává falešnej vzduch a nic jsem nenašel

Už fakt nevim co stim.Tak kdyby jste někdo měl nápad co stim moc to ocenim.Jo a svíčky jsem dával nové.

Díky moc.

P:S mám podezření na palivové čepadlo jelkož před časem seei stalo že při jizdě do kopce motor přestal zničehož nic táhnout až zdechnul úplně jako by došel benzín (ale opak je pravdou před jizdou jsem nabral 7 litru a v nadrži mněly být ještě další 4 čili celkem 11L a do oné udalosti jsem najel asi tak 30 Km kopec nekopec vše v pohodě)ale dál auto jsem odstavil ke kraji a uvažoval co dál stál tam asi tak 3 minuty až mne napadlo nastartovat auto kupodivu chytlo a jelo asi 700 m kdy opět zdechlo když jsem okamžitě po chcípnutí motoru skusil nastartovat motor chytil vemi neochotně ale chytil ale nešel vy točit do otaček kdy opět zdechl tak jsem chvíli počkal opět zkusil nastartovat a podařilo se mi ujet asi tak 300-500 m a opět konec tímto stylem jsem ujel asi 5 kilometru až se cesta začala svažovat z kopce dolů to jsem sjel bez motoru.V údolí jsem opět nastartoval a auto se opět rozjelo až jsem bez problému dojel domu.Druhý den jelikož mne to zajmalo v čem je problém jse mnastartoval. Auto jelo bez v pohodě.Nechal sem ho bublat na volnoběh asi 20 minnut a vše bez problému až na 2 zaškobrtnutí po 5 min volnoběhu ( motor už byl zahřátý) zničeho nic otáčky spadly hodně dolu (asi 200-300 ot/min) ale jakmile jsem přidal plyn tak se zvedly a motor se opět ustalil do normálu(750-800 ot/min) bubal opět asi 10 minut aniž by do auta někdo zasahoval zvenčí šly otačky zase dolů jako v prvním případě. Tak jsem opět přidal plyn znova došlo k ustálení otáček. Potom jsem motor nechal bublat ještě asi 5 min a vypnul ho.

2014-03-15 20:26:28

antoans: A jsme doma, další co jezdí na výpary a pak kouká, že má problém s autem když to natáhne bordel z nádrže To se může všude taky říkat stále dokola, že to tyhle auta nemají v lásce... Jojo, každej strůjce svého štěstí

2014-03-15 20:43:29

To jsi vedle jak ta jedle startování je stale stejný bylo dotankováno a auto se zase rozjelo jen starty stale přetrvavaj mám dojem že se po natažení paliva sací koš přicucne ke dnu nadrže a pak to nesaje a po učitíé době to povolí jelikož auto chvilema škube apak to přejde až se motor zahřeje.

2014-03-15 20:50:13

antoans: řekl bych, že nejsem. Už jsem takhle opravoval dost aut, se stejným problémem. A příčina byla většinou právě, že si lidi nedají říct a jezdí na doraz...

2014-03-15 20:59:01

do bře tak to by asi nejelo vubec ne ale jak se motor zahřeje tak to tahne bez problemu startuje na cvrnknutí ale jak mile motor studený tak je tu výše zminovaný problem.

2014-03-15 21:00:38

antoans: právěže to může jet jen v nějakejch režimech

2014-03-15 21:17:08

hmm tak že co mi doporučíš?

2015-06-13 08:57:07

Ahoj, pořídil jsem mondeo 2.5 V6 a někdy mám problém se startem. Na autě je nějak nabastlený automaticky svítící světla v poloze vypnuto jak se sepne skříňka ještě před nastartováním motoru. Nejdřív sepnu skříňku, počkám až pozhasínají nějaké kontrolky a pak až začnu startovat. Teď to přijde. Někdy místo klidného nastartování se mi všechny rafičky otočí doprava, kontrolky pohasnou a startér přestane vydávat zvuk. Na to mi pomohl buď opakovaný start nebo přepnout na parkovačky. Jakmile nastartuji po tomto problému, tak se budíky opět překlopí doprava, doleva, doprava, doleva a všechny údaje z palubního počítače/rádia jsou vyresetované. Naposledy, když se mi stal tento problém, tak mi přestaly hrát repráky od rádia. Zkusil jsem vypnout/zapnout rádio a napsalo to cosi 1 hour..... Hledal jsem tady na foru a našel, že musím na hodinu odpojit baterii, ikdyž jsem to udělal, tak zvuk přes rádio stále nefunguje, ale při přepínání údajů na palubáku to z repráků pípe. Říkal jsem si, že by to mohla být špatná baterka, tak sem ji nejdřív proměřil(v životě jsem to nedělal, ale multimetr mám). Klidové napětí 12,55V (na multimetru na pozici baterka 9V), klidový odběr 80mA (na multimetru na pozici A a 200m). Je možné, že stará baterka, ikdyž tam ty volty má, tak ten startovací proud už tam prostě chybí? A co s těma reprákama? A co říkáte na můj problém? Chtěl jsem vám to natočit na video, ale bohužel po připojení baterky(jak jsem chtěl zresetovat to rádio), tak to chytlo na drb.

EDIT: Doporučujete novou baterii? Popřípadě, mohu tam dát silnější než je origo 60ah? Vejde se tam? Doporučujete nějakou (značka/síla)?

2015-06-13 10:01:37

krystof000: Máme 3 vozy ( 2x V6 2,5L + 1.6 Tdci) a na káždém je již 3 rokem tato "kráska" bez jediného problému :

http://www.autobaterie-au...lver-dynamic-74ah-12v-e38

K Tvému problému si myslím že to bude čistě baterií , nemá již potřebný proud i když napětí naměříš v pořádku.

Jsou to výborné baterie Vše se vejde bez problémů

2015-06-13 10:55:24

stturnier200: Honzo máš pravdu já mám již 4 roky taky Vartu ale dynamic blue a naprosto v pohodě

2015-06-13 12:14:59

Chlapi, tak sem letěl koupit baterku přímo do prodejny autobaterií, příjemný stařík tam se mnou začal vykládat a baterie varta ani bosch mi nedoporučoval, že poslední roky stojí za ho***. Doporučil mi značku Exide a tak jsem si vybral Exide Premium 77ah a rovnou jsme ji tam i namontovali. Stará tam byla motorcraft a on říkal že je ještě původní... Měřil mi odběr nějakým obloukem a prý v klidu má to auto odběr 20mah a že je to v normě. U dobíjení mi naměřil 13,5V a říkal, že to je málo, že to bude chtít nový uhlíky do alternátoru, bohužel jsem po zapojení baterie a nastartování zapomněl vypnout klimu :) Bude to mít nějaký vliv na sílu dobíjení? Starty s novou baterkou jsou uplně radost, startuje to na drba a úplně s jiným zvukem než před tím. Vypadá to, že toto by mohlo vyřešit můj problém se špatnými starty a tím spojený resetování ŘJ... Ale pořád mi nejdou ty reproduktory. Nevíte co s tím? Rádio samo o sobě funguje, stanice vyhledává v poho.

2015-06-13 12:21:39

krystof000: Souhlas s kolegy. Tahle budíková animace si mi stávala u Mondea 1.8, když odcházela původní tovární baterka. Od té doby jsem měl Varta Blue Dynamic a nyní na 1.8 SCi nejvyšší řadu Silver Dynamic. Naprosto bez problémů, doporučuju.

A ještě něco: při znovu připojení baterky si ŘJ načítá hodnoty, takže auto se může první km chovat odlišně...

2015-06-13 12:28:50

krystof000: No stařík má asi výhradní zastoupení Exide ..., ale Exide taky dobrý Jinak mu prosímtě příště ale nevěř ,Varta a Bosch patří dlouhodobě mezi špičku a nezměnilo se to ani za poslední dobu Exide je dobrá poměrově cena/výkon

S rádiem to bude složitější , ale podívej se jestli nemáš přerušený obvod "cívkou reproduktoru" ..Tyto rádia pokud nemají zapojenou zátěž ,byť na jedné straně , tak nehraje celkově .Je to taková ochrana poti přetížení koncového stupně Vyndej rádio a v patici pro repro to změř ohmetrem a musíš naměřit obvod na všech repro

Pokud budeš mít problém s rádiem i nadále , zadej ho do příslušného tématu o rádiu CD 6000 , ať tu nelpletem "brambory s hruškama"


Odpovědět