Fórum - Téma


Motor+Mondeo 2.0TDCi-razantně přibylo oleje


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo 2.0TDCi-razantně přibylo oleje

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2013-07-29 21:43:06

koudak: jenže jak odhadnout těch cca 1000km kdy to začne. Asi sem neměl tu čest poznat ještě onu slavnou regeneraci

2013-07-30 13:18:36

koudak: Podle různých zdrojů je spuštění regenerace u různých typů různé. Některé typy spouští regeneraci až při delší ustálené jízdě bez ubrání plynu (například na dálnici) a může být závislá třeba na údaji z labda sondy( která by měla poznat stupeň zanešení filtru) a na intervalu kilometrů od poslední regenerace, který hlídá řídicí jednotka motoru. V každém případě by bylo dobré, kdyby se spuštění regenerace dalo kontrolovat třeba nějakou kontrolkou nebo údajem na displeji.

2013-07-30 15:20:26

petrdepo:

Zanesení DPF filtru , se hlídá tlakem ve výfukovém potrubí. Poté se dle toho spouští regenerace.

2014-04-24 10:40:00

Dobrý den, mám stejný problém dostává se mi nafta do oleje, ale ještě jsem přišel na úplně zalomenou hadičku co vede do DPF na měření tlaku. Teď mám autíčko v servisu tak jen doufám že to bude tímhle a né něčím horším. Na cca 300 km mi přibylo asi 1 l nefty do oleje. Mám focus 2006.

2014-04-25 04:56:26

Čau nevíte někdo jak restartovat řídící jednotku u Ford Mondeo MK3 aniž by byl zapotřebí počítač ?

2014-04-25 08:04:26

mildaaa: Restart řídicí jednotky motoru je snadný. Stačí odpojit a znovu připojit baterii. Tím se smaže paměť a nastaví se základní stav jako z výroby. Během dalších 30-50 km se pak načte aktuální charakteristika podle stavu vozu. Jen budeš potřebovat znovu vložit kód do rádia.

2014-04-26 21:59:11

petrdepo: díky za pomoc

2014-04-27 12:25:15

manov1: Mám takové tušení, že už to tu zmiňoval Tomenzino. Pravděpodobná příčina může být dlouhotrvající spuštění regenerace filtru DPF, která může být způsobená právě tou zalomenou hadičkou. Řídicí jednotka tak nemůže vyhodnotit protitlak před DPF filtrem, jestli už je vpořádku a regeneraci ukončit. Pravděpodobně máš kvůli tomu i zvýšenou spotřebu..

2014-04-27 14:29:47

Petrdepo: moc děkuji doufám že to bude tím, ještě jsem zapomněl dodat že jak se zvýšila hladina oleje, tak začal klepat motor, jenže to klepe jen někdy a zrovna když jsem to dal do servisu tak neklepe nic najeli 100 km a pořád je motor tichej jak má být. tak doufejme že to bylo jen tou zvýšenou hladinou.

2014-04-27 19:18:20

manov1:

Hladina oleje, nebo spíše pak směs oleje a nafty, se musí opravdu hlídat. Hrozí i to, že si nasaje nebo dostane se tato směs do turba,což je kritický

2014-04-27 19:30:15

tomenzino: Máš pravdu. V mém bývalém zaměstnání (před důchodem) se před cca 17 lety dokonce jednou stalo že u jednoho motoru kvůli tomu dokonce vybuchla kliková skříň. Naštěstí jej přes antidetonační klapku. Údajně měl v oleji 22% nafty. Ale to byl motor o obsahu 160 litrů. Ale příčina byla jiná. Příčinou byl propálený píst.

2014-04-27 19:57:21

Teda já nevím, ale nemělo by to auto mít nějakou výstražnou kontrolku ? Chápu že řídící jednotka nepozná ucpanou hadičku na měření tlaku filtru, ale pokud by byl filtr ucpaný tak se dostane nafta do oleje a kdyby v autě jezdila ženská tak prostě bude jezdit tak dlouho až auto zadře nebo vybouchne A to bez jakého koli upozornění, dokonce ani na diagnostice mi to nehlásilo žádnou chybu. Copak takhle jdou vyrábět auta ?

2014-04-27 20:04:53

manov1:

Pokud máš DPF filtr jak píšeš, kontrolku by jsi měl mít. Je v pravo nahoře nad budíkem, pod kontrolkou motoru.

Ta tam je. Takže nevím ,proč ti tedy nesvítí? To jsi nepsal, že ti nesvítí kontrolka závady na DPF filtru

2014-04-27 20:13:54

No problém je že mám Focus 1,6 Tdci z roku 2006 a opravdu tam kontrolka filtru není !! Kontroloval jsem to i v návodě a taky tam o tom vůbec nic nepíší. To je právě to divný.

2014-04-27 20:25:38

manov1:

No tak to divný je,vozy vybaveny DPF filtrem, by kontrolku mít měli

2014-04-27 20:29:39

No právě. Jen se obávám, že to výrobce chtěl nějak zamaskovat a dal tam jen kontrolku motoru a o filtru vůbec nikde nemluví jako by tam ani nebyl, prošel jsem celej návod a nic. Ani zmínka o aditivu.

2014-04-28 08:49:19

tomenzino: No tak to vypadá, že si výrobce věří natolik, že u novějších aut všechno sloučil pod jednu kontrolku a když se údržba bude dělat tak, jak ji podle km předepisuje, že to vyhoví.

2014-05-05 22:40:48

Pánové tak se musím podělit, hadičku mi v servisu opravili, proběhla výměna oleje, reset řídící jednotky a bohužel nepovedlo se po ujetí cca 300 km zase se do oleje dostal asi litr nafty a motor začal klepat při zahřítí, což je způsobeno špatnou viskozitou oleje, ale za boha nemůžeme přijít na to kudy se tam ta nafta dostává. Prosím o radu už jsem docela zoufalý. Jinka na diagnostice chyba žádná a DPF filtr ještě zbývá 13 tis km.

2014-05-06 07:07:35

manov1: Podle mne se nafta do oleje může dostávat jen přes válce a to tak, že některý vstřik má zhoršené rozprašování a tak se nafta úplně nespálí a do oleje se pak dostává přes kroužky. Asi by nebylo na škodu přezkoušení vstřiků.

2014-05-06 07:15:46

manov1:

Je na zváženī s tím jezdit! Protože za prvé není mazaný motor tou směsí, a za druhé jestli ti to teče vstřikem, tak hrozí propálení pístu.

Což je skoro na vyhození motoru. To proč teče nafta do oleje, bych zjistil co nejdříve


Odpovědět

1  2  3