Fórum - Téma


Motor+Mondeo 2.0TDCi-razantně přibylo oleje


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo 2.0TDCi-razantně přibylo oleje

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1  2  3

2013-07-24 15:42:49

Mám 2.0TDCi 96kw. Krom toho,že hůř táhne tak jako dost hodně přibylo oleje,všici říkají že z 90% to je filtrem DPF. Nějak se mi nechce věřit, aby přibylo tolik. Jezdím spíš krátké vzdálenosti. díky

2013-07-24 16:31:38

cerwajs: Problém s přibývajícím olejem vidím jen v jedné možnosti, a to, že se do vany dostává chladicí kapalina nějakou netěsností vodního prostoru, kde sousedí s olejovým prostorem (například výměník chladiče oleje, pokud by byl na autě použitý). Voda potom zvedá hladinu oleje. Nechci malovat čerta na zeď, ale existují i další možnosti průniku vody do oleje. To, jestli je voda v oleji také snadmo zjistíš, když u studeného motoru zkusíš opatrně otevřít vypouštěcí zátku oleje (tak, abys ji mohl zase okamžitě uzavřít) a objevila by se voda (ta je těžší než olej). Také někdy napoví to, jakou barvu má povlaku má nalévací víčko na olej. Kdyby to bylo DPF filtrem (tedy filtrem, který zachytává pevné částice z výfukových plynů), tak by se karbon stejmě neměl, kudy dostat z výfuku do oleje. Podle mne si asi někdo z tebe udělal "dobrý den".

2013-07-24 17:53:19

Cerwajs

Ano je to tak. Pokud máš DPF filtr a začne probíhat ciklus čištění, to znamená ze se

začne vstrikovat více nafty do válců, a pokud se neukončí ciklus tak jak má, nafta teče do oleje

a pak se musí odsát. Takže je to tak. Doporučuji vyměnit olej, protože je naftou,znehodnocen !

2013-07-24 21:50:36

petrdepo: Vodou si myslím že to nebude,to by každopádně udělalo klasickou emulzi. Olej je standartně tmavý,až černý a smrdí spáleně.

2013-07-24 21:52:46

tomenzino: Má nafta ještě jinou možnost jak se dostat do oleje než jen přes válce při čištění DPF? a Ještě se zvedla rapidně spotřeba-ze 7 na 10

2013-07-25 19:25:10

dneska jsem vytáhl cca litr oleje přes měrku. tak je tam teď max.

cerwajs, 2013-07-24 21:52:46 napsal:

tomenzino: Má nafta ještě jinou možnost jak se dostat do oleje než jen přes válce při čištění DPF? a Ještě se zvedla rapidně spotřeba-ze 7 na 10

2013-07-25 19:39:41

cerwajs: Nafta může do olejové náplně protékat okolo hřídele vysokotlakého čerpadla.

2013-07-25 19:51:20

albi: co je vetší pravděpodobnost? a co to tak obnáší kdyžtak?

2013-07-25 20:27:28

cerwajs: Jestliže byl nárůst objemu oleje tak velký, tak bys s tím neměl vůbec jezdit, protože tak velký objem nafty v oleji ti do takové míry zhorší mazací schopnost náplně, že můžeš motor zadřít.

2013-07-25 20:32:02

petrdepo: a jak myslíš že se tam dostala?Kuli DPF nebo kuli netěsnosti čerpadla

2013-07-25 20:40:15

cerwajs: To by ti měl spíš odpovědět zkušený automechanik. Já jsem sice mechanik naftových motorů, ale jiných. Ty mají objem 160 litrů, turbo a 1500 koní. Ale tipoval bych to spíš na něco jiného, než je ta regenerace DPF filtru, protože pokud není vadná řídicí jednotka motoru, tak by neměla regenerace běžet stále.

2013-07-25 21:29:03

petrdepo: dík za info zítra se uvidí

2013-07-26 07:56:12

cerwajs:

Pokud je filtr zanesený,řídící jednotka dává stále povel k čištění.Proto ti stoupá hladina oleje.Psal jsi že jezdiš

krátké vzdálenosti. Tak je to pravděpodobně tím. Spotřeba ti stoupá zvýšeným množstvím vstřikované nafty. Ta

je pak v oleji,protože se nedokončí ani jeden cyklus čištění.

2013-07-26 18:48:10

dnes v servisu sme zjistili že je prdlá hadice pod EGR ventilem.zítra bude nová(kůli ní je asi menší vykon a trochu cuká),prý by to mohlo mít vliv na spotřebu. Mimo toho sme zjistili že se nemotá sahara,jako taková se motá,ale nejde do ní šťáva přes jednotku co je namontovaná na ni. snad se zítra uvidí jak sou doma šikovní elektrikáři,max bude nejaka z vrakáče (prý cca 3000)

2013-07-27 16:15:46

tak už to zase lítá jak má a ta klima fakt bodne bylo to tou hadicí!! Jednotka vyšla na 1500z vrakáče. Ted už jen aby se nafta nedostávala pořád do oleje a zas na nějakou dobu klid-snad. Jinak všem díky za rady.

info-v Tasově je vrakáč na fordy-mají tam hodně mondeí

2013-07-27 17:08:27

cerwajs: zdravím , je tady ještě možnost , a to ukapání trysky nebo trysek. Při nízkém tlaku trysek všechna nafta neshoří a zbytek nebo větší část se muže dostat do vany kolem pístních kroužků, a způsobit přibývaní oleje. Motor může mít nižší výkon a vyšší spotřebu.

2013-07-27 22:21:17

chrabos: vstřiky mam po repasi asi od března,tak vstřikama snad ne.. Uvidím co to bude dělat těd co jsem vyměnil hadici-kdyžby začlo zase přibývat tak budu měřit tlaky a doufat že to bude jen nějaká blbost

2013-07-28 06:45:34

cerwajs: Nejhorší na tom je to, že dostává-li se do oleje takové množství nafty, tak se olej natolik naředí a natolik se zhorší jeho mazací schopnosti, že hrozí zadření motoru.

2013-07-28 12:51:57

olej samozřejmě vyměněn, teď to jen hlídat,aby zase nepřibývalo

2013-07-29 09:41:44

cerwajs: Je to přesně jak píše tomenzino. Jestliže dojde ke spuštění regenerace DPF a tato regenerace se neukončení do vypnutí motoru, pak při dalším startu se automaticky regerace spustí. Př nezahřátém motoru jsou všude větší vůle a dochází k průniku nafty přes pístní kroužky do oleje.

Opatření:

1. VYMĚNIT OLEJ!

2. Při spuštění regenrace jezdit, dokud není ukončena! Stálé couračky jsou prostě špatenka. K regeneraci údajně dochází cca jednou za 1000 km.


Odpovědět

1  2  3