Fórum - Téma


Motor_Mondeo-TDCi nestartuje


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo-TDCi nestartuje

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 14

2015-01-30 18:42:43

povadi:

Osobně jsem zkoušel více čističů, ale od STP je opravdu účinný. Leju ho pravidelně cca 5-10tis km a naprostå spokojenost, proto až po odzkoušení jsem sem vložil příspěvky. Taky s tím co Dávám dále do nafty.

Nebál bych se toho, je to taková záchrana, pokud to už nejede, neni co ztratit.

2015-01-30 18:48:55

tomenzino: Jasně, vím to a souhlasím s Tebou. Jen těch čističů je spousta druhů a výrobců, Co se kvality i síly čištění týká. Ty hodně agresivní sem tam taky používám nejen STP, ale to už chce opravdu hodně opatrnosti a něco o tom vědět. Aby člověk nenadělal víc škody než užitku

2015-01-30 19:25:53

povadi:

Tak opatrnosti není nikdy dost, ale zase to není taková věda.

Samozřejmě pokud je auto ok, tak bych to nepoužíval, ale já zachraňoval, a neměl jsem vždy co ztratit, informoval jsem majitelemo rizicích které jsou.

Ale pojud jde o záchranu, neni co ztratit, jen získat.

2015-01-30 19:41:33

tomenzino: Jasně, aly bylo to myšleno tak, že když to tam dáš a necháš to na klapačku, vyčistí se to a když tomu dáš kopr, může se to utrhat najednou vše a znepojízníš to. Zatím co když bys to nechal jen na tu klapačku, tak se to pročistí pozvolně a bude to pak jezdit... Což si myslím, že je lepší než to odpálit najednou...

2015-01-30 21:12:09

povadi:

Jasně souhlasim, hlavně pokud auto jezdí bez problémů, asi je i zbytečný to tam lejt.

2015-01-31 00:01:38

Škoda že jsem musel hned jezdit,takže po nalití a dotankování najeto cca 150km,ale tak nějak pohodička žádný honění, tak snad se to neutrhalo...

2015-01-31 00:03:37

Takže co se týče mého problému, nakonec, jak jsem psal, mě odtáhli do servisu. Narazil jsem na pána, který nejen mění díly, ale také opravuje. Nakonec se ukázalo, že při studených startech čerpadlo nemělo dostatečný tlak na natáhnutí nafty, jelikož bylo znečištěné, však už mám najeto 260 tis. Auto bylo opraveno za 3 dny a s naftovým filtrem a všemi pracemi jsem zaplatil 2600, což je nádhera, o to víc, že to je v Praze. No a teď, i když je ráno kolem -2, startuje jak v létě a dokonce má tišší chod a od spodu lépe táhne. Sice nepatrně lépe, ale znát to je Mnoho lidí mě strašilo se střiky a tak jsem rád, že mám tuto zkušenost...

2015-01-31 07:38:32

Stal se zázrak,venku -8° a mondič nastartoval Sice se párkrát (asi 3) protočil a chytl. Takže nejspíš STP funguje!

2015-01-31 10:28:42

cerwajs:

Ano STP funguje, a pokud je všechno ok, neboj se ho nalejt po pár km ještě jednou.

2015-01-31 12:16:54

Zdravím

Už nastala doba kdy jsem se stal chodcem, mondeo vypovědělo službu. Monďas ihned po nastartování skočil do nouzového režimu sice nebyl se startem až tak velký problém, ale po naskočení motoru se z výfuku valil modrý kouř a motor dosti kolísal, ale po pár vteřinách se s autem dalo jezdit v nouzáku. Usoudil jsem že by to mohl dělat palivový filtr tak jsem ho koupil starý demontoval - nový zalil naftou namontoval a od té doby už jsem motor nenatočil. při startování to blafe ale ne a ne to naskočit při plném plynu to naskočí na 1500ot po uvolnění plynu se motor okamžitě zastaví takhle to můžu opakovat celý den ale prostě se to nejspíš není schopné odvzdušnit nebo nevím co stím. samozřejmě kontrolka žhavení při startu bliká takže něco tam asi bude už mám objednaný kabel fordiad tak uvidím co to napíše. Přesto mi není jasný že to jezdilo v nouzáku a po výměně filtru ani ťuk že bych udělal něco špatně ???? kdyby to totiž jelo zajel bych na diagnostiku takhle je to na odtah. Když zvážím počet najetých kilometrů se smířený ze všim 251000km vše původní to je na common- rail dost dobrý a co tady čtu ty poslední příspěvky že to má problémy se startem když se blíží teploty k nule nebo lehce pod - to neznám ....zima 2012 kdy byly teploty -25°C tak mě to startovalo napoprvé dá se ríct nabnknutí a to jsem nepoužíval ani žádný aditiva a do poslední chvíle jsem se starty problémy neměl za jakéhokoliv počasí

 petrdepo  
2015-01-31 18:20:16

popeye: To vypadá na vstřiky. Možná právě proto, že jsi nepoužíval aditiva. Ale přesněji odpoví asi jen diagnostika.

2015-01-31 19:14:20

popeye:

Vždycky je všechno poprvé. Při nízké teplotě se vždy všechno projeví. To že jsi nepoužíval aditiva, bylo od tebe docela risk.

ještě o to více, když se tady o tom píše dnes a denně. To že jsi jezdil s blikající kontrolkou , a po problému měnil filtr, asi už to pak nezachráníš. Teď už zbývá jen opravdu ta diagnostika. Je na vše pozdě.

2015-02-01 12:52:34

tomenzino: tomenzino: njn teď už je pozdě to vím. Na druhou stranu jsem celkem 3 majitel z toho druhý v ČR v roce 2007 bylo auto dovezeno z německa když mělo necelých 80tis najeto a pochybuji že němec používal aditiva, ani předchozí majitel aditiva nepoužíval docela byl překvapený že něco takového existuje. Já už jsem tu kolikrát psal že neměl motor moc vábný zvuk při volnoběhu tak jsem začal používat tady hodně zmiňovaný VIF, ale nepocitil jsem vůbec žádný rozdíl nebo zlepšení chodu motoru - To se ale bavíme o době kdy mělo mondeo něco málo přes 200tis. To že nepoužívám aditiva.... to jsem trošičku špatně napsal... v reakci na příspěvky o špatném startování při těplotě blížící se k nule jsem byl překvapený, když vím jak startovalo moje Mondeo TDCI při -25°C bez jakýchkoliv aditiv to je myslím dva roky zpět. Minimálně už rok používám zmiňovaný VIF mám ho zdarma od tchána takže sem tam si řeknu o plechovku. To že jsem z počátku nic do nafty nelil byla nejspíš chyba, ale tankoval jsem pouze na Shell a v nouzi na benzině kde by v nafta měla být upravená tak aby nějak nepoškozovala motor - to je ale úplně jiné téma které se tu řeší. Já beru moji nynější závadu jako problém způsobený běžným opotřebením.... čtvrt milionu km to je myslím chválihodné a auto si to zaslouží - udělat pro něj něco víc než vyměnit olej a filtry. Teď k tématu... nouzově mám P 406 1.9TD zachránil jsem jí ze šrotu 480tis km, baterku jsem tam dal zatím z mondea a při letošních "mrazíčkách" šla vždy na poprvé sice v prvních vteřinách na náhodný výbuchy ale šla - no nekup to zadara a i eko daň byla zaplacena, takže hoši jestli vám nestartuje auto, které je vývojově min o 10let vepředu v porovnání s 1.9TD ve 406 tak asi použitím nějákého přípravku na čištění vstřiků je pouze dočasným půlřešením problému 1. bych juknul na vzduch filtr a po zkušenosti vím jak u mě vypadalo sání za EGR ventilem a samotný EGR .... Bez vzduchu není ohně, pak také tlaky motoru prostě začít tím nejlevnějším a bez chemie

2015-02-01 15:06:00

popeye:

Vezmu to od začátku. V Německu mají naftu kvalitou uplně jinde, takže oni aditiva nemusí lejt.

VIF je aby nafta byla mastnější atd, a ta je u nás Suchá. Takže my je používat musíme.

Kdyby jsi používal aditiva. stále asi se to nestane, a ten čistič je už poslední možnost. Mě osobně to při nějakých 110tis zachránilo vše, bylo to po dotažení právě od jinud do čech. Tem co jsem doporučil, jedině spokojenost! Od té záchrany čističem bez jakeho koliv rozebrání, najel 100tis km, a motor má zvuk jako benzínåk. A vše šlape, mam už 210tis všechno v motoru původní. Takže se prostě o tyto motory musí starat.

Není to omluva na toto auto , ale tyto motory jsou prostě haklivý na špatnou naftu. Jinak se počítá původně s tím, že mají vydržet minimálně 450tis km. Když se podíváš kolik mají nalitano v Německu je to jiný kafe.

Je to prostě tak.

Tak ti držím palce.

2015-02-01 16:52:26

tomenzino: Děkuju za držení palců sám jsem zvědavej jak to dopadne a kolik mě to bude stát. S těma 450tis že by měl motor vydržet s tím souhlasím mám ty samé informace a můžu ríct že od odborníka, kterým já osobně nejsem. Doslova mi řekl..... o motor se neboj ten nakroutí klidne i půl mega má to rozvodovej řetěz ten by se měl dělat ve 200tis, ale nikdy jsem ho nedělal, ale to ostatní právě jako čerpadlo a vstřiky to je tak na těch 250tis doslova mi řekl že když jakejkoliv common-rail od fordu s delphi přežije 200tis tak je to povedenej kousek. Tak když vezmeme v potaz hodnotu vstřikovacího tlaku myslím že je to 1600 bar oproti klasickýmu dieselu např velmi přehnaně přechvalovaná koncernová 1.9 TDI (u škodovky do roku 2002) kdy vštřikavací tlak je nějákých 190 barů to ani nemůže mít stejnou životnost. Hlavně auta se už v roce zrodu Mondea MK3 nevyráběla na životnost. Jo to je na plechovce s VIF napsáno zlepšuje mazivost a mě osobně se líbilo zvyšuje cetanové číslo to znamená že si z obyč nafty od shellu udělám V-Power a u benziny z Top Q - Vervu oni se chlubí lepšími vlasnostmi a vyšim cetanovým číslem. Tak já už zkoušet asi nebudu uvidím no jakmile mi dorazí kabel zkusím to napíchnout přinejhorším to pofrčí na podvalu do Ford HALE holešovice to budu krvácet . Máš teprve 210tis tak to i já budu držet palce aby se ti to nevysypalo kolem těch 250tis - já ve 210 nevěděl co je to nouzák a bez VIFu kolem těchto km mě akorát vypeklo čidlo na vačce a to jsem střelil bez diagnostiky od boku a trefil se- vlastně od 170tis až do 250tis jsem nepotřeboval ani diagnostiku mám ten F-Super kabel z Aukra, ale na tom se můžu tak pověsit až mi to teď spočítají

2015-02-01 18:52:50

popeye:

Tak Holešovice ti schvaluju dobrá volba

Jinak ten řetěz rozvodů, se dělají kolem 350 tis km, takže pohoda.

No tak uvidíš? A pak uvidím já, jak dlouho, ale věřím mu

2015-02-02 19:50:45

tomenzino: Tak já na Forda nezanevřu, nikdy se mi nestalo že bych někam odjel a potom nenastartoval i teď naposledy mě dovezl domu, kdybych se v tom nevrtal asi by to jezdilo doteď. Sice asi přístě půjdu do benzínu moje situace se trošičku změnila dřív jsem za rok najel kolem 35-40tis km soukromě a delší trasy, teď když jezdím tak je to sotva 20tis ročně a to je zbytečný držet diesela, když jezdím 15km do práce a patnáct z práce, pak sem tam nakoupit to je tak 5km a cca 2x měsíčně za příbuznými jedna cesta 80km. Ve Fordu v Holešovicích pracuje kámoš, dělá auta i doma po práci tak když jsme se naposledy bavily tak ba to možná šlo že by si to udělal v práci melouchem a díly by byly za lepší cenu, nebo by to udělal klidně i doma

2015-02-02 21:05:06

Já bych Mondeo taky neměnil, to startování byl první trabl po 6 letech a celkových 260. tis km. A tím, že stačilo jen vyčistit čerpadlo, považuji auto nadále za bezzávadné...

2015-02-03 09:01:30

2 Tomenzino:

Ahoj, před delším časem jsi psal, že zkoušíš "něco" ohledně výdrže či údržby vstřikovacího aparátu. Několik příspěvků výše jsi zmiňoval, že již to máš ozkoušené. Chtěl jsem se zeptat, jestli jsi ten postup už tady někde popisoval. Nejsem moc pravidelný čitatel, takže mi to mohlo utéci. Dík za nasměrování anebo prosím o sepsání.... Jestli nejsem moc drzí.

2015-02-04 01:40:24

Ahoj, máme teď v rodině už třetí Ford ... Mondeo 2,2 TDCi .. a je problém se startováním .. ale:

když auto stojí čumákem zkopečku, tak nastartuje vždycky uplně v pohodě i když mrzne .... ale jak stojí delší dobu na rovině, tak točí, točí a nic ... ani neškytne Máte nápady, v čem je problém ? Původní majitel tam nechal namontovat jakýsi balónek, prý na odvzdušnění, ale asi nefunguje, nebo spíš je to další problém, protože na spojích jak je udělaný, prosakuje nafta a taky je udělaný za filtrem, směrem k čerpadlu ..a prý to má být před filtrem ... ale nevím, pomohlo by, kdyby byl před filtrem ?


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 14