Fórum - Téma


Motor_Mondeo-TDCi problémy se startováním


Fórum Mondeo MK III Motor_Mondeo-TDCi problémy se startováním

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 18

2016-07-08 07:08:13

Zrovna vcera som nedorazil do prace kvoli niecomu podobnemu.. Auto z nicoho nic bez akychkolvek predchadzajucich priznakov zhaslo... Po dlhom badani sme nasli prasknutu hadico co vedie do palivoveho filtra.. Nasli sme ju tak, ze sme zaplavovali filter cerpadlom na naftu a z hadice zacala striekat nafta.. Bola to prasklina? Asi 1cm dlha zo strany od karoserie, takze absolutne neviditelna.. Nechapem ako sa to mohlo stat. Bol to cisty rez napriec gumou aj plastom (ta hadica je vlastne plastova trubka obalena v gume).. Skus pohladat takto.. Pusti do hadice pod tlakom naftu a mozno sa nieco ukaze.

Drzim palec.

2016-12-13 23:55:54

Rád bych přisppěl svou trochou k tématu. Před cca 40 tisíci jsem dělal komplet vstřiky a čerpadlo zůstalo netknuté. Nyní má auto 250 tisíc. Auto při teplotách pod 5°C začalo stávkovat se startováním a jednou při -3 se nepodařilo nastartovat. Po nastartování bílý kouř a nešlo na všechny válce. Od repase vstřiků vždy používán VIF a nyní když jsem zjistil problémy (s autem jezdí žena) jsem použil čistič, po vyjetí nádrže žádná změna. Diagnostika konstatolava vstřiky v pořádku a tlaky na turbě též v pořádku. Nakonec byly vadné 3 ze 4 žhaviček. Vůbec se nedivím, že se dařilo startovat tak na 4 pokus a někdy vůbec.

2016-12-28 10:31:38

Tak jsem zatím dojezdil, začala mi padat nafta. Chtěl bych se zeptat na co se zaměřit, "trubkohadice" se zdají v pořádku, O-kroužky to je sázka do loterie, ty vyřeším výměnou trubek za klasické hadičky na palivo se svorkama. Mohl by být ještě nějaký problém v čerpadle? Jsou tam nějaké zpětné ventilky? Ještě mi napadl špatně zalisovaný palivový filtr, ale to snad nehrozí. Když se zaleje palivový filtr, tak to nechce nasát, chytne až na roztažení(nedává naftu při startování ani když jsou povolený trubky ke vstřikům, cca 10 pokusů po 3-4 vteřinách)chytne na 10metrech a pak běží v pořádku, ale do rána je to zase zavzdušněno . Zhruba před měsícem a půl byly měněný filtry a olej. Do teď vše v pořádku.

 petrdepo  
2016-12-29 07:57:21

zdenek64: Můžeš zkusit namazat olejem dosedací plochu těsnění palivového filtru. Tam je kritické místo pro zavzdušňování.

2017-01-03 23:07:25

Zdravím potřeboval bych poradit motor točí ale nechytne nafta do lišty jde a jde až ke výstřikům . Diagnostika píše hlavni relé PCM už závadu hledám čtyři dny baterku jsem už několikrát vytriskal a hned nabyl. Můžete mi to na start vliv kapacita baterie? Mám mondeo MK III 2.0 duratorq 96kW Předem díky za rady.

 petrdepo  
2017-01-04 08:21:29

pondel2: U baterie má vliv její případný pokles napětí při startování pod 10,5V, který se už nelíbí elektronice. Píšeš, že nafta jde, ale důležité je jestli má dostatečný tlak. Pokud ne, tak řídicí jednotka blokuje start kvůli tomu, aby bylo správné rozstřikování nafty. Jinak by totiž hrozilo propálení pístu. Také může být příčina vadný senzor tlaku nafty.

2017-01-04 08:55:23

petrdepo napetitu mi klesne až na 9 V a tlak nafty nemám možnost změřit zkusím zavolat chlapovi co má jinou diagnostiku než ten co tu vcera byl jestli mu to tlak ukáže. Jaký tlak tam má byť? opoledne to půjdu zkusit přes kabely jestli to pomůže, dám vědět co a jak.

 petrdepo  
2017-01-04 09:01:08

pondel2: Nejdřív si zkus půjčit jinou baterii, protože 9V je moc nízké napětí a proto ti může start blokovat řídicí jednotka motoru. Je také předpoklad, že při 9V méně točí startér a proto čerpadlo nedosáhne dostatečný tlak nafty.

2017-01-04 09:08:29

petrdepo zkusím si ji půjčit a uvidím, jdu shánět

petrdepo: baterka je tam jinak už to spadne jen na 11,4V a stejně to nezaskočí takže problém bude asi i jinde ale v baterie taky čekám na diagnostiku přijede s ni zítra ráno tak uvidím co to bude psát snad to bude nějaká prkotina.

2017-01-04 15:39:09

pondel2: Hlavní relé PCM v autě skutečně je takže diagnostika lhát nemusí v podstatě jakmile zapneš klíček relé se aktivuje a začne napájet jednotku a možná i ostatní čidla proběhne taková předstartovní diagnostika a mužeš startovat, ale pokud jednotka nemá správné napájení tak smůla boužel ti nepovím kde je umístěné pravděpodobně to bude u pojistek a ostatních relátek v motorovém prostoru. Pokud zrovna nevíš podívej se zde do manuálů k mondeu mk3 common-rail-delphi je tu slušná dílenská příručka s popisem všeho možného je to PDFko asi 70stran pro toho kdo se snaží toto auto opravit sám je to důležité pro pochopení složitosti celého systému auta, ale samozřejmě diagnostika je též důležitá v podstatě bez ní se nikam nepohneš když se nemáš od čeho odrazit. Bádání bez diagnostiky a bez znalostí metodou pokus omyl bývá zbytečně dlouhé a drahé. Z vlastní zkušenosti investice do kabelu, který funguje a hodiny čtení se mi už pár let vrací zatím jsem nepotřeboval cizí pomoc když se mi objevila nějáká porucha tedy krom odtahu pokud auto nebylo schopné jízdy ani v nouzovém režimu.

2017-01-09 21:38:20

ahoj mám taky trošku problém, tenhle týden u nás spadly teploty pod -17stupňů, a poprvé zazlobyl motor, je to 2.2 tdci 114kw, manželka mi říkala že ráno jak startovala tak bez problémů ovšem po ujetí ca 300metrů probliklo žhavení a chcíplo to,znovu to nastartovala chytlo to prý hned a zas pár metrů a chcípl, znovu start a pak už v poho, večer jak jela z práce tak bez problémů, tak nějak tušímže by to mohli být žhaviče, jo a pár dní zpátky prý dojela k pumpě z nulou tak mě ještě napadlo jestli do toho nenatáhla bordel ze dna, no dnes bylo tak 10 pod a v pohodě co by to mohlo být?

2017-01-09 21:44:21

No co na to rict, nastartovali jste jej za 5 minut dvanact. Uz primrzala nafta a nastesti se vam ji jeste podarilo ulecat ke spolupráci. Kdyby byli špatné zhavice, tak to nechytne nebo s velkými problémy

2017-01-09 21:54:15

Mi to naštěstí startuje ráno teď v těch mrazech na poprvé. Dnes ráno bylo -22 a bez problémů naštěstí. Nabrnk. Tankuji Vervu na Benzině. Třeba zkusit lepší naftu a novou baterku. Jen už mě jebe ten termostat. Jel jsem dnes cca 28km a ani se ručka nepohla.

2017-01-09 21:54:38

extremehany: no prý se jí to stalo dvakrát pokaždé v takové kose,hned poprvé jsem tam nalil aditivum dotankoval a říkal jsem si třeba tam bylo trošku vody, ale když se to stalo po druhý tak jsem už znejistěl, dá se tomu ještě nějak pomoct ještě určo budou mrazy

2017-01-09 21:57:05

A tankujes premiovou naftu nebo hledas co nejlevnější?

2017-01-09 21:58:50

patas86: no u nás s naftou nikdy nebyl problém beru u benziny i do firemního a v poho, máme to dva roky a zatím jenom chvála liju tam jen naftu, ale baterku jsem nedobíjel ani nepamatuju to je fakt takjí domlátím třeba to taky pomůže, jo a termostaty mě čekaj taky to je stejný, jako že topí ale trvá mu to

2017-01-09 22:12:00

horkon: spis uz bude ve filtru parafin z nafty.a ted jeste,kdyz primrzlo,tak nafta nema prutok.natocis a veme naftu mezi filtrem a cerpadlem,pak chcipne.menim filtr pred kazdou zimou a vzdy v pohode.tankuju podle toho kam dojedu,nemam vyhranenou benzinku.jen pridavam VIF

2017-01-09 22:38:22

radek66: filtr určo vyměním už jenom preventivně, jen doufám že to nebude nic vážnějšího, když jsme ho kupovali tak jsem se dost bál o fordech se nemluví zrovna nejlíp ale totálně si mě to auti získalo,no ale co je to jenom stroj a vše se musí občas opravit

2017-01-09 22:41:42

U TDCi jedině palivový filtr Delphi, jiný nedávej

2017-01-10 05:56:11

Presne tak,jedine Delphi,je nejjemnější a pomůže zachytit i velmi malé nečistoty a zachrání cerpadlo i vstriky. Stoji o něco víc než obyc,ale vyplatí se to


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 18