Fórum - Téma


Motor+Mondeo- 1.8 SCi problém


Fórum Mondeo MK III Motor+Mondeo- 1.8 SCi problém

Informace o modelu: Ford Mondeo MK III



2010-09-24 12:36:44

Zdravím, jedná se o Mondeo SCi, rok 2004, najeto 84 000, se serviskou, po prvním majiteli z německa, ale těsně po koupi v tom začalo divně (skoro plastově) chrastit, a ztrácelo to výkon, do kopce to skoro nejelo a muselo se hnát do otáček. Výměna svíček pomohla jen dočasně, jen nějakých 50km jízdy. Teď už jsou vyměněný všechny filtry, olej, vyčištěná škrtící klapka atd. Už to ani nestartuje, v průměru tak na 5. pokus. V servisu si neví rady, diagnostika začala házet vadnou váhu vzduchu, výměna ale zase nic nevyřešila. To chrastění se projevuje jenom když je motor v zátěži (nejvíc do kopce), pokud auto stojí a bez zařazený rychlosti jde do otáček, nic nechrastí. Když náhodou drží volnoběh tak otáčky kolísají a občas se ozve takovej hlubokej zvuk, kterej po sešlápnutí spojky utichá. Dočetl jsem se toho hodně o vířivých klapkách v sání, kterými trpěly hlavně motory 1.8 a 2.0 Duratec HE, SCi má prej klapky uzavírací a snad i líp udělaný, tak nevím jestli by to mohlo být ono.. Napadá vás něco dalšího? Už si vůbec nevím rady, díky za všechny odpovědi.

2010-09-25 18:34:11

Jestli to chrastí jenom při zatížení tak bych to typoval na součásti který přenáši točivej pohyb:dvouhmoťák,spojka,převodovka,poloos.Typnul bych že ten motor má už dávno za sebou 84 000km.Klapek bych se u SCi nebál,otevirají se až od 3200 ot/min.Co je to za servis? Ford nebo soukromnik?Meřili ti kompresní tlaky na válcich?Ono nekdy odejde víc elekt. součástek najednou a diagnostika se zblázni,je tŕeba číst medzi řádky a to umí jedine hodne skušenej mechanik.Skus odpájet postupne čidla:Lambdu,Váhu,Tmap,řidici jednotka si pak načte tabulkový hodnoty,nebo začni nejednoduchšími pročisti konektory a skoukni elek.kabely jestli není přerušené,koukni na ukostření,proměř cífky zapalovaní.Směřili ti vlastne osciloskopem lambdu?Málo kdo to ví a diagnostika to vetšinou neodhali.SCi má tři a jedno čidlo teploty výfukových plynú. Odpojil si baterií na 2 hodiny nech se resetne řidíci jednotka ,je to potřeba delat za každou víměnou součástky aj filtr vzduchu vyžaduje odpojit batérií.Jo a po znovuzapojení batérie a zapmutí klíčku zapalovaní je potřeba pockat min.30 sekund nech si jednotka načte hodnoty,jinak se múžou vykazovat při jízde anomálie,to platí jenom při SCi a to ví velice málo lidí.

2010-09-28 11:49:06

Ahoj Prase. Tak jak to dopadlo?Nechceš se s náma podelit?Ješte mě napadlo,skoukli ti kámoši s servise rozvodovej řetez?

2010-10-03 15:40:47

ahoj Otec měl podobný problém.s jiným typem auta.Vše způsoboval vysypanej katalizátor.prostě výfukový plyny nemohli ven a motor skoro netáhnul


Odpovědět