Fórum - Téma


Motor+KA-při vyřazení na neutrál občas chcípne


Fórum KA I Motor+KA-při vyřazení na neutrál občas chcípne

Informace o modelu: Ford KA I



2010-11-27 16:29:04

zdravim Kačkaře,,potřebuju poradit,,mam KA 1,3 44 KW,,při vyřazení na neutrál mi motor čas od času zdechne,,v servisu mi poradily vyměnit vzduchový a palivový filtr,,popřípadě vyčistit škrtící klapku....ale me osobně se zdá že postačí poladit volnoběh a bude to cajk...jenže nechce se mi radit "odborníkum" prosím o vaše rady a zkušenosti at při konfrontaci s mechanikem nevypadám jak největší mačo ..dikec Zacky

2011-01-04 11:15:23

pokud te problem jeste trapi, tak krome bezne udrzby, ktera ma byt provadena pravidelne (naplne, filtre, vymezene vule..) je zakladem vyloucit zaneseny volnobezny ventil a to takhle: odpojit minus pol na baterce, vymontovat volnobezny ventil (je to kovovy valecek s prirubou namontovany nakrivo na sani) ..zevnitr vystrikat napr. WD40-kou, tou to trva dyl, ale narozdil od cisticu karboratoru nevysusi tesneni ve ventilu... nechat okapat, vyschnout, namontovat zpatky, pripojit baterku.. provest uceni ECU kvuli adaptacim..

Nastaveni volnobehu se samostatne nedela.

2011-01-04 14:47:29

děkuji za odpověď,,všechno jsem pochopil jen si nevim rady s tím učením Ecu nebo jak jsi to psal,,mohl by jsi mi to prosím popsat přesněji?? děkuji \zacky

2011-01-04 20:52:14

ECU (ridici jednotka) si drzi adaptace - jednoduse upravuje chovani motoru v ruznych otackach/zatizeni a tim kompenzuje starnouci komponenty, senzory atd... tim, ze dojde k vycisteni volnobezneho ventilu se zmeni zpusob, kterym ma byt rizen - a stare adaptace jej nejspis nebudou ovladat spravne... timhle ucenim po restartu baterky se ECU nauci novym skutecnostem tj. vycistenemu ventilu - samozrejme pokud je spravne funkcni.

Vymazani techto hodnot je uplne a vezme sebou pripade chybove hlasky ulozene v pameti ECU. Jednoduse odpojis baterku na par hodin a je to

Uceni na Ka-cku probehne tak, ze po zapojeni baterky (minusovy pol pripojis jako posledni) nastartujes a nechas bezet motor na volnobeh na cca. 3 minuty. Az bude motor zahraty, zvysis otacky na 1200rpm a udrzis je takhle cca. 2 minuty. Pote se rozjedes a najezdis cca. 8 km ruznym stylem - tj. klidne, pomale rozjezdy a zaroven slapat na plyn co to da. Timto se nasimuluje normalni zatez. Po resetu pred ucenim se nediv nepravidelnemu volnobehu, je to normalni a auto se nauci. Jo a jelikoz Ka nema otackomer - tak tech 1200rpm skus udrzet "podle usi". Auto tim neposkodis

Zevnitr vypada takhle, neni se ceho bat (tohle je muj).. jo abych nezapomel, budes nejspis potrebovat nove tesneni - ve Fordu stoji doslova par Kc.

2011-02-15 18:42:10

tak jsem vše udělal dle návodu,,dříve auto alespon udrželo volnoběh,,ted už ani to ne......hodim ho ze skály zmetka forďáckýho...

2011-02-16 18:48:47

takže snaha byla,,po delším odpojení baterie se alespon chytil volnoběh,,když auto stojí,,ovšem přidám plyn a auto chcípně,,zkusím ještě klapku,,popřípadě váhu vzduchu,,ale na to si moc netroufám.....jinak díky za radu a až zjistím co s tím bylo,,podělím se o zkušenost s ostatními.....

2011-02-18 15:21:40

tak potřeboval bych ještě radu,,při přidání plynu a následném ubrání si foukne a chcípne??? radte co s tím prosím,,pač já už zkusil všechno na co jsem si troufnul a v servise nemají čas..

2011-02-22 17:04:09

tak všem děkuji za radu,,nakonec to byli jen špatné svíčky to by mě ani ve snu nenapadlo

2011-09-13 06:16:33

Ahojky, mám podobný problém - při vyšší rychlosti z 5 stupně dám neutrál a auto umře (rozsvítí se baterie, olej), jakmile zařadím rychlostní stupeň auto opět nahodí motor. Udělalo to tak jednou až dvakrát za měsíc.V servisu mi řekli, že jedině diagnostika může odhalit problém. Po vzoru zacky 85 jsem upozornila na svíčky. Zjistili, že jsou úplně původní - originál (rok výroby Káčka 1997). Dnes mi je vymění. Dám vědět, jestli to pomohlo.

2011-09-19 12:36:07

ono je potreba postupovat zleva doprava. Driv nez zacnes ucit ECU je treba mit vsechny komponenty provereny.

2011-10-10 21:04:32

Tak svíčky to nebyly. Auto občas chcípne . Nevíte, co by to mohlo být?

2011-10-10 23:12:17

A zkoušel někdo přejít podtlakový hadičky?


Odpovědět