Fórum - Téma


Motor+Galaxy-náhlá ztráta výkonu


Fórum Galaxy II Motor+Galaxy-náhlá ztráta výkonu

Informace o modelu: Ford Galaxy II


1  2  3  4

2008-03-29 10:42:22

Asi po 30-ti km v kolone , jsem chtěl Galaxy trochu rozjet po dálnici ...a vono nic !

Normálně to ztratilo výkon (jako když nejde turbo) musel jsem jít až na čtyřku a pod 3000 ot. to nejelo.

Přestalo to i topit do kabiny , ale teplota motoru byla v pohodě.

Potom jsem vypnul motor a znovu nastartoval (vynuloval se počítač) a vše je v pohodě

Nechá se na VAGu zjistit zpětně o jakou závadu šlo ?

2008-04-17 11:36:32

zdravim te, tento problem jsem take resil, ve fordu na nic neprisli jen ze jsem mel prekousane turbo hadicky tak je vymenili a problem stale byl. znamy mi poradil at vymenim turbo ventyl nahore nad motorem a tim to bylo, take by to mohl byt ventyl primo na turbu zdola je na nem takove tahlo ktere by melo jit plynule posouvat, kdyz ne je vcudu. jestli se ti to stava pouze pri rozjezdu na to to vidim, me to delalo pri akceleraci a to mi ten ventyl nahore vzdy hodil chybu a musel jsem tez vypnout motor.

2008-04-17 21:24:18

To HTWR: Pokud to byla elektronická závada a nebo bala překročena nějaká toleranční mez, tak to bude v registru chyb zaznamenané na 90%. Bohužel existují věci mezi nebem a zemí, které nic nezaznamená. Zkus to nechat načíst a uvidíš. Opravdu může být problém na turbu. Pak už to fungovalo normálně?

2008-04-18 06:33:52

ja kdyz jel z budejovic do varu, tak jsem myslel ze je to nekonecna cesta, po kazdych 10ti kilometrech jsem stavel a vypinal motor a delalo mi to pouze kdyz byli paraky, kdyz jsem byl na diagnostice tak mi nikdy nic nenasla a oni mi rekli at prijedu kdyz to zas vypne jenze jet 20-30km rychlostí do forda..

2008-04-18 12:18:21

Od té doby se to nestalo , ale je pravda , že to tenkrát bylo po cca 40km v klidu (80kou na 6tku) a pak do plné akcelerace po vjezdu na dálnici ,což by napovídalo té verzi s tim hornim ventilem.

(je to super pocit , když se kobyly rozutečou )

Ještě sem to neřešil , mám tam asi 3000 do oleje tak mi to zkouknou při tom .

Pak dám vědět.

2008-05-06 11:16:47

Podobnou závadu jsem měl na Galaxy r.v.1997 66kw a to jsem si užil. Na závadu po výměně egru,váhy vzduchu a čištění turba se nepřišlo oprava cca 7000,-kč.Bezmoc zoufalství mě pomohl vyřešiz malý servis s DOBRÝM automechanikem.Závada světe div se prasklá hadička co je v řídící jednotce má asi 4cm .od té doby auto v pohodě.Jen mě MRZÍ žě autorizovaný servis tyto závady řeší výměnou všech možných dílů a že malý servis toto řeší tím že najde konkrétní závadu.¨Přeji Vám ať se podaří dohledat a odstranit závadu vašeho vozu.

Vít

2008-05-06 13:47:41

Mě to dělá na mondeu to samé. Přidám razantněji plyn a auto ztratí výkon a spadne do nouzáku s blikající kontrolkou žhavení. Na diagnostice stanovili chybu P132B - špatné turbodmychadlo a doporučili mi výměnu turbodmychadla za 40 000,-, ale moc jim nevěřím. Mám strach aby to tím turbem vůbec bylo a neřekli mi pak sorry my se spletli, bylo to čidlo za 200,-

2008-06-12 23:23:07

Při jízdě došlo ke škubnuti a ztratě výkonu,po chvíli se to opakovalo .dojel jsem pomalu domu a budu se muset nato podívat, Auto jede jenom na malé otáčky jde černej kouř. Jeto Mondeo2,0 TDCI, Neví někdo co by to mohlo být. Dík.

2008-06-12 23:26:20

Tipoval bych na tlakové hadice od turba přes intercooler do sání a taky to mže být podtlak k regulaci EGR ventilu.

2008-06-13 11:49:58

Dneska jsem to prohlídnul a nic viditelnýho jsem tam nenašel ani neslyšel něco syčet nebo sát .Tak jsem to projel ,jelo to dobře ,ale nemělo to to správný zrychlení jako předtím. Pro jistotu jsem jel jenom kolem baráku ,nevím co by to provedlo při delší jízdě, když se to víc zahřeje.

2009-05-06 13:51:02

Ahoooj Jsem nový milovník Fordíků a hned mám první problém. Mám Galaxy 96 a při jízdě ztrácí výkon a to tak, že na necelou vteřinu se ztratí a pak na vteřinu to jde dobře. Tohle se stává nebo spíš je to více znát při velké zátěži nebo jízdě pod plynem do kopce. Nejvíce znatelné je to od 2.800 - do 3.200 ot/min. Poraďte na co prvního se mám vrhnout. Výměna podtlakových hadic již proběhla a teď nevím jestli ventil N75 nebo čištění turba. Někdo mi tvrdí že je potřeba vyndat celé turbo a někdo tvrdí, že tam není nic k pokažení. Tak prosííím poraďte ať nejezdím jak na horské dráze. Jo na PC žádné chyby.

2009-05-06 14:41:23

Jo tak přesně to znám,takhl mne dokáže pozlobit i můj escort,přitom celou zimu táhne jako bejk a to má nějakých sedmdesát kobyl.Někdy stačí podřadit a zpět ono to turbo se chytne.Jednou jsem ho musel taky vypnout a znovu natočit. Já to sváděl na svíčky chcu je vyměnit,pomalu to budou taky potřebovat,na turbo jsem raději ani nepomýšlel,mám strach,že jak se jednou vys... půjde komplet do řiti.Co tady čtu tak to snad tak hrozný nebude tak na to mrknu taky.

2009-05-06 16:34:23

To JiDoMe: vítám tě, nejsem milovník ani odborník diesel, ale protože tvůj vůz je opatřen motorem VW, mám podezření na váhu vzduchu.

2009-05-06 16:38:34

To Corda: v tvém motoru, nemají svíčky naprosto žádný vliv na funkci nastartovaného motoru, slouží jen ohřátí vzduchu na vstupu do motoru, před startem.

2009-05-06 17:08:36

Možná už jsem to psal, ale když jsem měl ještě Omegu A (dej jí pánbu věčnou slávu), tak to bylo najednou to samé. Zkoušel jsem lavírovat s relátkem, co spíná šťávu k řízení stříkačky, protože to začalo tím, že nešla nastartovat. Po vysunutí a opětovném vsunutí relátka do svorkovnice to najednou startovalo normálně. Závada se objevovala jen někdy.

Jenže pak se jednou v létě v horkých dnech situace dramaticky zhoršila, motor začal vynechávat (zejména v tahu a po jakémkoliv zadrncání). Jel jsem rychle na šrotiště pro jiné relé a pomohlo to. Asi na tři minuty. Tak jsem se tam přískokem vrátil a najednou jsem zjistil, že v motoru něco divně syčí. No, nebyl to had, ale prasklá, asi 6cm dlouhá hadice o průměru asi 35mm (dobře 2mm stěna), která vedla od regulátoru volnoběhu (někdy se tomu, mám dojem, říká krokový motorek) zpět do sání (tuším, že to bylo sání, nejsem automechanik). Zajásal jsem a rychle běžel na šrotiště, kde mi uřízli z něčeho podobnou. Dojel jsem slavně domů a před barákem to zase začalo skákat. Si dovedete představit, jakou jsem měl náladu. No, ještě jsme s tím pojezdili dovolenou (pokud se ochladilo, tak to vcelku drželo), ale tam se to začalo zase prudce zhoršovat. Zjistil jsem, že hadice opět praskla (!!) a že dokonce má tendence se vcucávat dovnitř, jako by tam byl podtlak (no ne jako by, prostě tam byl). Mnozí už tuší , ale dál:

Po dobrodružném návratu domů (skoro 300km) jsem zasedl k PC a začal studovat fóra na Opel klubech (nakonec jsem v jednom díky tomu členovcem, i když už Oplíka nemám). No a co jsem zjistil?

1) Že je to častý jev s několika možnými příčinami

2) Že jsem idiot

3) Že je nás víc

Totiž - jak už mnozí tuší z výše napsaného, ten podtlak tam samozřejmě neměl být, proto hadice praskala, když motor potřeboval vzduch a neměl ho dost. A proč ho neměl? Ano ano, vzduchový filtr... jak prosté, milý Watsone! Já pitomec, celou dobu se o mašinu starám (v rámci možností) a na filtr jsem úplně zapomněl, poslední výměnu jsem provedl asi před osmi ( ) roky... Tak si dovedete představit, jak asi vypadal. No, pak už to šlo rychle. Filtr jsem rychle koupil nový (černé svědomí mi nařídilo koupit za trest nějaký dosti kvalitní) a sundal jsem ten regulátor volnoběhu, abych se ho pokusil vyčistit. Vevnitř byl teda pěkně za*ranej, jak si to bralo "falešnej" vzduch tou prasklou hadicí, neměl jsem sice misku a benzín, abych mu dal koupel, ale vyčistil jsem ho v rámci možností, kam došáhnul do benzínu namočený hadřík na šroubováku. Po výměně filtru a provizorním vyčištění krokomotorku najednou ejhle, Omega šlapala jak divá. Nadával jsem si do debilů ještě dlouho, hlavně kvůli těm nervům na dovolené. Celé to skončilo důsledným vyčištěním regulátoru v servisu a vyčištěním váhy vzduchu.

Od té doby byl zase klid. Tak si vzpomeňte, kdy jste naposledy čistili nebo nechali vyčistit regulátor volnoběhu a hlavně - jaxte na tom s filtrem. Neříkám, že je to všelék, ale zejména u starších aut se na tohle často zapomíná. A třeba to někomu z postižených pomůže i u Forda (nakonec jen pro upřesnění - ta Omega byla benzín, řadový čtyřválec 2.4i s uspořádáním CIH).

2009-05-13 21:26:20

Díky jdu něco z rad vyzkoušet. Teď jsem se ptal v servisu a tam mi řekli, že nefunguje naklápění lopatek turba. Měl jsem za to, že u těchto starších vozů je jen škrtící klapka No nic než dojde na servis tak vyzkouším některé z rad. dííky

2010-11-22 18:15:59

ahoj lidi,ja mám podobný problém.zničoho nič mi trasie pri akcelerácii ale len 4-5ty stupen.po pridaní asi tak na 80-100 má vozidlo tah ako má mat.myslím si toto....vymenit sviečky,vyčistit turbo,vymenit vzduchový filter alebo vyčistit váhu vzduchu.no najlepšie by bolo všetko naraz .len mi nejde do hlavy to že len pri 4-5-tom stupni na začiatku akcelerácie.

2010-12-08 12:21:22

tak som to šupol do servisu.a verdikt?žhaviče supre,trisky super,nanometer ukazuje len na troch valcoch jeden vobec nemá štavu.tak sa na to musia pozriet ešte raz.týžden bez auta- moj Henry idem si naliat

2010-12-08 22:34:55

Tak jsem vůbec nepochopil, jaká šťáva se v motoru měří nanometrem!!

viki  
2011-03-13 11:32:23

80%ztráty výkonu u modelů 66,81 kw a motorů PD je zatuhlé naklápění lopatek turba nebo samotného turba projevuje se ztrátou výkonu auto nechce jít nad 3500otáček,(nebo z vyšších otáček na ně padá)nicméně než se pustíme do turba vyplatí se kontrola podlakovích hadiček egr ventilu ventilu n75 i tam se může skrývat příčina ztráty výkony jsou to věci které spolu úzce souvisí


Odpovědět

1  2  3  4