Fórum - Téma


Motor_Fusion-emise


Fórum Fusion Motor_Fusion-emise

Informace o modelu: Ford Fusion



2015-10-30 20:20:40

Zdravím Forďáci,tak jsem se vydal na pravidelnou STK,ale ani na tu technickou jsem se nedostal a to jsem si myslel emise to bude dobrý a ono to dopadlo tak,že mi naměřily 2x vyšší hodnoty než mají být ( 2,34 naměřeno 4,48 ) no technik příjemnej jak prase ,když jsem se zeptal čím to může být řekl,že to neni jeho věc,napsal mi závadu vysokou kouřivost a víc mi neřekl a to mi auto vůbec nikdy nehulilo nic,na to nadával,že to ani neni vidět,mezitím mi stačil asi 10x říct vole tak jsem ho poslal kamsi... a po zaplacení jsem jel hned jsem to dal známemu a ten mi to zařídil.Ale teď vyřešit čím to může být.Nevíte někdo ? Mechanik řekl možná lambda,že se na to musí kouknout ,ale jelikož jel na dovolenou tak se mi na to nekoukl. a ještě mi celkem kolísají otáčky ty skáčou od 750 do 1200 jinak technická bez problému auto prý jak nové.Budu rád za rady a názory

2015-10-31 05:19:22

tomasso: Příčiny mohou být různé. Něco může napovědět diagnostika (ale forďácká). Univerzální diagnostiky haldu věcí nenajdou nebo špatně popíšou. Podle barvy kouře to vypadá na nějaký problém se spalováním (trysky nebo čerpadlo).

Frigo49  
Vladimír
2015-10-31 07:30:51

tomasso: Zdravím všechny , prověřil bych napřed filtry, vzduchový a naftový .

2015-10-31 07:43:34

přeměři lambu, vyčistit sání...., nechat hlavně zahřát pořádně motor před měřením...

2016-01-25 19:53:08

Čágo. Nemáte někdo zkušenost s typem lambda sond u tohoto auta? Ve Fordu je to pálka, takže se ptám, jaké lambdy použít. Je rozdíl mezi první a druhou lambdou? A v neposlední řadě - řešil jste někdo vlhkost v konektorech od lambd? Když je sucho, jezdí manželka s Fofunem v klidu 2000 km.pořádně zaprší a najednou kontrolka motoru. Mrknu na chyby a píše mi to několik chyb: Not contact lambda, malfunctiion lambda bank 1, malfunction lambda bank 2... atd. Nejsou to přesné popisy závad, už jsem je smazal a nepamatuju si přesně kódy. Nicméně po vymazání chyb a prostříkání konektorů obou sond je zas měsíc až dva klid. Chci vyměnit první lambdu, auto má 162000 km, a mám podezření, že pokud ona "zakucká" tak logicky i druhá hodí chybu. Svíčky i kabely mám nové, filtry nové, olej forďácká syntetika ve správném množství. Jelikož jedna závada psala i něco o nekvalitním benzídu, liju tam aditivum od Castrolu. Mám na jaře technickou a stěma novýma pravidlama bych nechtěl vyhořet..... Fusion 2003, 1.6 benzin

2016-01-26 10:10:00

diaboltp: Prostříkání silikonovým olejem je jen přechodné řešení. Lepší je do konektoru nacpat silikonovou vazelínu. Ta se prodává například v rybářských potřebách jako impregnace na muškařské šňůry. Bod tání má přes 300 stupňů, takže by neměl být problém.

2016-01-26 19:36:55

petrdepo: Dík za tip. Vyzkouším. Mimochodem - origo lambda od Fordu po slevě 20% díky známosti s fordím prodejcem vyjde na 6190,- korun. Náhrada pak 1650,-. Vše x2 - před katr a za katr. Samozřejmě mechanici od Fordu varují, že náhrada nemusí fungovat korektně. Zkusím náhradu - kdyby fungovala 50000 km, raděj koupím tři za cenu jednoho originálu... Připravuju se na nejhorší - nějakej tip na neorigo katalyzátor? Origo bratru za 10k...

Hodnoty správně fungujících Lambda sond .. Ahoj. Snad nebude vadit, když to napíšu sem, mezi všechny, než do kategorie Fusion. Možná poradí i někdo z "neFofíkářů. Nějakou dobu se trápím se žlutou kontrolkou motoru u Fusiona 1.6 Zetec, r.v. 2003. Nejprve jsem vyčetl chybu první lambdy - hlásilo to žádnou aktivitu. Auto žralo o dost víc, než před tím. Lambdu jsem vyměnil. Použil jsem Denso, protože originál bratru za 6500,- je fakt dost. Před výměnou lambdy chyba P0134, bank1, senzor 1 a taky P0136, Bank 1, senzor 2, lambda nefunkční. Auto najezdilo cca 400 km a kontrolka nesvítí. Nicměně jsem to napíchnul na diagnostiku a je tu jiná závada P0420 - oblíbená nízká účinnost katalyzátoru. Kontrolka ovšem nesvítí. Diagnostikou jsem tesnul funkci lambda sond. Při 2000 otáčkách lambda 1 kmitá mezi 0.20 - 0.86 V. Což je podle mě v pořádku. Lambda 2 po zahřátí kmitá mezi 0.50 - 0.60 V. A tady se chci zeptat - je toto důvod pro hlášku o nízké účinnosti katalyzátoru? V jakých hodnotách by se měla lambda za katem pohybovat? A je možné, že tato závada P0420 je jen sporadická, když se Milka ještě nerozsvítila? Díky za vaše poznatky

2016-06-22 21:57:51

Takže po čase: Problém s P0420 fixnut tím způsobem, že jsem druhou lambdu - tu za katem - našrouboval do adapteru, který jsem si vyrobil dle návodu Subaristů. Chyba je pryč, auto jezdí už 3000 km bez problémů a na emisích neřekli půl slova. Původně hrozila výměna katu za 10 tyček, tahle oprava mě stála 17,- korun a půl hodiny práce. No není to nádhera?

2016-11-06 10:06:20

diaboltp: Ahoj, mám stejný problém u Focus II, můžeš mi prosím poslat odkaz na ten návod.

Díky moc


Odpovědět