Fórum - Téma


Motor_Focus II-za jízdy zhasne motor


Fórum Focus II Motor_Focus II-za jízdy zhasne motor

Informace o modelu: Ford Focus II



2013-12-04 18:15:07

Ahoj,mám FocusII,1,6tdci r.v.05.Za jízdy z ničeho nic zhasne motor,po pár hodinách opět chytne a po pár kilometrech opět zhasne.Nikdo si s tím neví rady.Ve Fordu diagnostikovali vadné vysokotlaké čidlo,po výměně se to ale opakuje.Elektrika ok.Nemá s tím někdo zkušenost.Dík

2013-12-04 18:46:50

pzavadil: Ahoj něco podobného jsem před nedávnem řešil u kamaráda. Má taky Focusa 1,6 tdci. Jemu je postupem času taky stále častěji zničeho nic zastavoval motor a pokaždé v diagnostice byl problém s tlakem paliva. Při načtení dat z jednotky motoru do datalogeru se ukázalo , že tlak paliva je 180 MPa . Normální tlak paliva za chodu motoru má být tak 35-40 MPa a s otáčkama motoru a zatížením stoupá, ale nikdy se ani nepřiblíží těm 180 MPa ale stoupne tak na zhruba 120 MPa. Tak jsme na podobném autě zkusily při živém odečítání dat z jednotky motoru odpojit senzor tlkaku paliva co je na rozvodné liště a hle tlak vyzkočil na oněch 180 MPa. Tímto jsme zjistily že je problém s elektrickou instalací s tomuto snímači.

Tak jsme nejprve zkusily vyměnit svorkovnici pro snímač paliva, ale výsledek byl stejný. Následně zjme zjistly, že pokud moror zrovna chytil a bězěl až do doby než sám zhasl a zrovna jsme monitorovaly tlak paliva , tak se ukázalo že za běhu je tlak v okolo zmíněných 35 MPa motor běžel asi pět minut na volnoběh a zničeho nic zhasl a v ten okamžik tlak vzrostl na 180 MPa. Tímto bylo potvrzeno že jakmile dojde k přerušení (i krátkodobě) odvodu snímače tlaku paliva tak tlak vzroste na 180 MPa a z tohoto důvodu jednotka motoru motor vypne, protože nevidí skutečný tlak paliva.

Následně jsme na okamžitk odpojily jednotku motoru z kabeláže. Stačilo pár minut a motor po připojení jednotky zase nastartoval. Toto jsme vyzkoušely několikrát. Jelikož piny ze svorkovnic pro jednotku motoru nejdou vyndat, jsou totiž zvrchu zalepeny tak jsme se rozhodly pro výměnu elektrické kabeláže na celém motoru. Nechaly jsem si u forda objednat novou kabeláž , protože tu správnou pro náš motor nikde neměly a stejně dávat tak starou ... nebyla by jistota zda by tento problém se časem nevrátil.

Nová kabeláž nás vstála něco málo přes 6000,- od té doby auto zase funguje jak má.

2013-12-04 18:56:04

pzavadil: Podobnou závadu jsme kdysi řešili u Peugeota (motor 1,6TDCI pochází také od koncernu PSA). Závada byla v napájecím členu řídící jednotky motoru. Nešlo to opravit a musela se jednotka vyměnit. Ideální by bylo si nějakou jednotku půjčit a zkusit ji v tvém autě. Pokud totiž selže napájení v jednotce, tak ta se pak sama nedokáže zdiagnostikovat a tudíž nevykazuje chyby. Ale není to na 100%. tímhle.

2013-12-04 19:26:33

panpipe:Díky za info,přesně tak jak to popisujete tak se to chová.Dle jiného názoru to může ještě dělat řídící jednotka motoru.Díky

albi: Díky za info.

2013-12-12 15:16:35

Ahoj,mám podobný problém.mám Focus II,1,6 tdci r.v.06.Za jízdy z ničeho nic zhasne motor, hodí hlášku ESP SYSTEM FAULT diagnostika bez závat po hodine auto jede jak má bez problému.problém se opakuje cirka po tejdnu.Nevíte někdo co stím.díkys

2013-12-12 15:20:15

mirass: Ahoj, jen se zeptám. Na jaké diagnostice jsi byl? I takové diagnostiky jako je třeba Bosch KTS, Delphi a pod. kolikrát nic nenapíšou, nebo napíšou jinou závadu než je skutečná. Chtělo by to diagnostiku zaměřenou přímo na fordy.

2013-12-12 15:56:50

povadi: Ahoj, bohužel to netuším :( byla přímo na fordy jen značku nevím a dělá to vždy když pustím spojku, na neutrál přede jako kotě ,zařadím rychlost pustím spojdu a konec a to i přes to,že vypnu na ESP.

Doplněno 2013-12-13 18:49:53 ... Tak už vím čím to bylo : problém byl ve spínači spojkového pedálu. :)

2016-08-22 17:53:28

Pls, někdo tipa? Od zimy porad hlasi mallfunction. Prestane se tocit ventilator, vypne radio, nekdy chcipne. Především při jizde na dvojku, snizeni otáček a parkovani ci vjizdeni do zatáčky za dva. Nyní uz pravidelne, vždy při rychlosti dva, chcipne, vypnou se posilovace. Při otoceni klice do polohy jedna se rozsviti kontrolky, při otoceni do startovani nereaguje. auto zustane zamcene, okynka stahnuta, elektřina nefunguje. V opravách daji na diagnostiku, vyresetuji chyby a celkem zase 14dni slape. Ale nikdo nic nevi, jako vždy. Na to ze vozim dve male deti, a jsem na aute zavisla, dite se ZTP, ztracim nervy. Někdo vi? Někdo zazil???????DEkuji moc. Focus II

2016-08-22 21:58:33

A jaké chyby? Jaká Diagnostika, garáž nebo originál ford?

Nejsme věštci, aby jsme mohli radit potřebujeme data!

2016-08-22 22:47:34

holkasautem: Když už připojují vůz na diagnostiku, tak je třeba si napsat kódy chyb, aby se podle nich dalo něco zjistit. A také zjistit, o jakou diagnostiku se jedná, protože řada univerzálních některé chyby nenajde a nebo čísla chyb odlišně překládá.

2016-08-23 12:15:29

nnet: original ford diagnostika, kody dohledam, nezapomnte ze jsem zenska, dobře uvarim, ale auto pouze dobře ridim )

doplněno 2016-08-23 19:51:43 ..... petrdepo: Tak uz mam kody před sebou - je jich jak na......co s tim. B1317-AO, B13148-AO,B1342-20,UO14-20,B1676-20,C1956-30,B1318-20,U1900-20,U261B-20, B1600-20,B1681-20 a ještě par a jen nektere se opakuji, výsledek po cca 14-20dni.

2016-08-23 20:16:21

holkasautem: To nejsou kódy z forďácké diagnostiky. Ta myslím používá pouze písmeno a 4 číslice. Takže si od mechanika nech přeložit jejich význam.

2016-08-23 21:28:50

holkasautem: Všechny kody se týkají napětí v elektrických rozvodech. Nechápu tedy servis, změřil napětí baterie při provozu?

Chyby ABS a ESP se vypisují při problémech s napětím.

Jednoduše může být vadný regulátor napětí u alternátoru, případně vypadený konektor.

Je potřeba zajet někam kde tomu rozumí a auto projede, přeměří. A pak vymění co je potřeba.

Odkud jste?


Odpovědět