Fórum - Téma


Motor_Focus I-problém se startem TDCi/TDDi


Fórum Focus I Motor_Focus I-problém se startem TDCi/TDDi

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2  3

2008-06-18 10:52:14

Dobry den,

2 roky mam Ford Focus TDCi s motorem Duratorq 1753, 85kW, r.v. 2003/10. Privezene z Nemecka, 2006, v te dobe najeto 96000km, nyni 137000km. Jiz na miste mi tehdy clovek, ktery servisuje Fordy a ktereho jsem poprosil, aby mi to pomohl privezt, rikal, ze to, ze mu po dvou prvnich statech motor chcipnul, je prkotina a auto jsem vzali. Problem se v tu dobu projevoval pouze pokud auto stalo dele jak 2-3 dny, takze bylo velice slozite to v kratke dobre spravit. Na podzim se problem vyrazne zhorsil a v zime jsem tomu celil kazde rano. Od te doby se problem vyrazne zhorsil a nyni s tim mam problemy kazde rano pri soucasnych letnich teplotach.

Nyni jiz k problemu. Pokud auto dostatecne dlouho stoji nebo je dostatecne nizka teplota, po otoceni klickem motor kasle (nekdy i nekolik vterin), pak jako by na chvili chytil, nekdy se dostane do nominalnich otacek na vterinu dve, nekdy se do nich ani nedostane. Pote motor okamzite chcipne. Bez plynu tento postup musim zopakovat nekolikrat nez je provozuschopne. S plynem ma motor hodne osklivy zvuk, jako by jel na malo valcu, ale udrzim ho. Po zahrati -- minute -- naprosto bez problemu.

Auto bylo jiz ve dvou servisech a u jedne 'stare skoly'. Postupne na nem byly udelane rozvody, vymeny vsech filtru, oleje. Byla vycisten a overen prisun paliva k cerpadlu na zapadavani. Dale pak vstriky, kompresni tlak, napinak rozvodoveho remene a dalsi haldy testu. Ridici jednotka povazuje vsechny merene hodnoty za normalni. Z prvniho servisu (fa Knobloch, Mnichovo Hradiste) mi auto vratili po 14ti dnech bez opravy, z druheho (stara skola) po tydnu a ze tretiho (Frolik, Rataj, Praha) po mesici a tydnu. Bez sance. Vse vypada v poradku, jen problem se stale zhorsuje. Jmena servisu uvadim ne proto, abych poskodil jejich jmeno, ale proto, abyste posoudili, jestli bylo auto v dobrych rukou nebo ne.

Rad bych poprosil o radu, ale spis nez o radu, kterych uz jsem za posledni 2 roky dostal stovky o tip na dobry servis, kteremu bych auto rad na podzim, az se problem bude ukazovat nekolikrat denne, rad sveril. Je mi jasne, ze to muze byt velice drahe, ale co potrebuji vedet je, co je v haji a kolik to bude stat. Bez teto znalosti je auto v podstate neprodejne a neprovozovatelne. Omlouvam se za dlouhy prispevek, snazil jsem se poskytnout maximum informaci.

Diky

M.

2008-06-21 20:54:06

Tady je těžko někoho doporučovat. Pohrabalo se v tom už dost lidí a stálo to hodně peněz, jenže to nikdo nedotáhl do konce tak, aby to jezdilo. Myslím že ideální řešení je, dát to kamkoli do servisu a ať to prostě opraví.

Opravovat auto po někom, je totiž to nejhorší co může být. Nikdo neví, co s tím ten předchozí mechanik opravdu dělal, takže si veškeré testy musí udělat znovu a tak je to pořád dokola.

Podle předchozího popisu, byla vlastně provedena téměř kompletní generální oprava vstřikování s kontrolou motoru i elektroniky. Takže buď někdo něco přehlédl, nebo odflákl.

2008-06-22 23:05:58

S Vasim nazorem naprosto souhlasim a pochopitelne me to hodne stve. Diky za odpoved.

2008-06-27 10:24:34

Já bych tenhle problém přisoudil nějaké netěsnosti na palivové soustavě, dochází k zavzdušňování, to je můj názor. Když sem měl ropáka přesně tohle dělal, je fakt, že než sem na to přišel hodně to bolelo

2008-06-30 10:38:52

To zni celkem rozumne. Umel byste poradit, jak postupovat, prosim?

2008-06-30 14:24:23

No já když sem měl problém s netěsností tak sem laboroval tak, že sem si nejdřív odpojil přívod a přepad u nádrže a do jednoho konce dal ventilek a do druhýho manometr, natlakoval a čekal no a tlak pomalu začal klesat asi po hod. přisuzuju to ochlazení, no a pak prostě zkracoval abych našel kde to je, nakonec sem měl špatnou membránu na filtru a jednu hadici k přívodu mezi filtrem a čerpadlem.

2008-06-30 15:58:44

Diky!

2008-07-13 16:51:25

Tak co, jsme moudřejší ?

2008-07-14 08:05:23

Fokimu jsem se ozval, jeste jsme to nedoresili. Vypada to, ze ma opravdu hodne prace. :)

2008-10-24 15:57:19

Dobrý den,

mám to samé auto a svete div se ten samí problém jako vy

jen se chci zeptat jestli ste odhalil tu závadu se stud.startem.Momentálně mám auto v servisu

a taky nemužou na nic přijít.Díky Libor

2008-10-24 16:35:17

Bohuzel, pristi tyden to hodlam dat take do servisu. Snad to najdou. Pokud budete mit to stesi, ze to vyresi, podelte se o zkusenosti, prosim.

2008-10-27 17:41:40

Zdravím,

auto mám ze servisu dom na nic nepřišli no prostě děs.Ještě ho tam povezu ve čtvrtek aby

mohli v pátek vyskoušet ranní start.No prostě alchymisti ale na můj účet.Vpátek 31.10. se ozvu tak zatim

2008-10-28 21:07:09

Tak to mam bohuzel naprosto stejnou zkusenost. Poprave si moc nevim rady. Moje auto uz videly 4 servisy, vysledek zadny. Preju hodne stesti. Urcite se ozvete, pokud to najdou. Diky.

Uz to lehce vzdavam, ackoliv stav je ted vyrazne lepsi. Problem resim uz

3. rokem, auto bylo za tuto dobu snad 5 mesicu cisteho casu v servisu se

smesnym vysledkem. Abych to shrnul:

1) Repasovan jeden vstrik, ktery za dobu co to mam odesel. Auto prestalo pod

plynem kourit, problem se startem zustal stejny.

2) Doslo se k zaveru, ze vymeni vsechny 4 najednou, obcas to pry holt dela cela

ctverice, ackoliv na diagnostice vypada bez problemu. Problem se castecne

zlepsil.

3) Pri vymene oleje se panove po 2 letech podivali do starteru a to by jeden

neveril, nasli v nem kus kovu, zrejme plaste starteru, ktery se nejakym

zahadnym zpusobem dostal dovnitr a znemoznoval roztoceni rotoru do nominalnich

otacek. Kov vyndali, nejak to repasovali a nechali tam puvodni se slovy, ze

dela co ma, tak at to tam jeste necham. Problem v podstate zmizel, bohuzel bylo

zrovna jaro, takze kdo vi, co to bude delat v zime.

4) Za celou dobu se v jednotce vystridalo asi 20 typu firmware, kazdy se

prekvapive choval hur nez original.

Po dlouhem boji se servisem, plnem hadek a chuti vrazdit jsem to dostal do

stavu, ze auto vypada, ze by mohlo v zime i celkem rozumne startovat, pres leto

zadny problem se startem. Je tam stara baterka, ktera by tomu mohla take notne

pomoci, kterou hodlam na podzim vymenit.

Potud problem se starty. Jak uz to tak byva, panove se v aute vrtali s takovou

vervou, ze i neco pokazili. Auto od letosni zimy od konkretniho pobytu v

servisu cuka v rozmezi 2.200 az 2.800 otacek. Tento problem nebyli schopni

behem nekolika mesicu odstranit a nakonec mi problem hodily na hlavu se slovy,

ze jsem si to stejne tak mohl udelat sam. Problem stale resim. Nejsem si

dokonce ani jist, zda-li je tam puvodni firmware, takze na podzim to jeste

nekam dam, abych se ujistil, ze je tam to, co tam ma byt.

Mezi reci mi mistni mechanik vysvetlil, ze by mohli zkontrolovat mechaniku

motoru, ale to se jiz vyplati do auta poridit jiny motor.

Prestoze jsem byl ujistovan i konkurenci, ze jde o nejlepsi servis Fordu v

republice specializovany na vstrikovaci systemy, celou dobu mi prislo, ze

panove spise nez by systematicky hledali zavadu, naprosto bezkoncepcne

stouchaji tu a tam do toho ci onoho. Prestoze jsem v jejich servisu nakonec

nechal 'pouze' neco pres 20 tisic, mam z nich pocit naprosto hruzostrasny a

jsem si jist, ze moje dalsi auto bude naprosto rozhodne neco jineho nez Ford.

Auto samo o sobe se chova v podstate bajecne a nebyt techto par problemu, byl

bych vice nez spokojen. Jsem si vedom, ze mam jistym zpusobem vyjimecnou

zavadu, takze bych asi nemel soudit celou znacku. Bohuzel to, co mi lide,

motajici se kolem velkych servisu Fordu ukazuji je naprosto odrazujici. Nejenze

to vypada, ze motoru jako celku nerozumi, ale zda se, ze i pouzita technologie

je na hrane pouzitelnosti a udrzovatelnosti.

Toto je jen velice strucne shrnuti mych lapalii. Cely vyklad by vydal na knihu.

Ptejte se, pokud se chcete dozvedet vic a radte mi, pokud mate pocit, ze vite,

jak mi pomoci.

Diky, zdravi

  • - Martin

2009-09-02 14:00:11

Ahoj, mel jsem ten samy problem a zmizel sam od sebe, jediny co se provadelo s autem, tak novy filtr a zhavice(blblo to i po tom), no a hlavne ze uz jsem vyjel nadrz nafty, ketrou jsem bral v Tecku v HK (vim jak se to pise) a ted momentalne chrochta na Diesel Verva a svete div se, chod motoru hned od nastartovani jak hodinky, takze nekricim moc nahlas, ale Heureka !

  • ----------------------------------------------------------------------------------

Ešte me napadlo, pokud ti ta informace pomuze, tak tam mam z diagnostiky trvalou hlasku, ze mi odchazi plynovy pedal, ale to bylo uz driv a motor nekuckal, tak nevim, jestli ti to je k necemu.Jo a v servise mi rikali, ze odchazi dvouhmotak a ze ty piliny, co z nej padaj chyta starter a muze hazet nejaky bludny proudy pres ty spony ci ze to plete ridici jednotku nebo co mi to tlacili do hlavy a klidne bych tomu veril, pac jsem zjistil, ze se mi obcas otevre okno spolujezdce a zase zavre at uz za jizdy a nebo stojici, proste divny veci se kolem ty fordacky elektroniky dejou

2009-09-02 14:49:48

Tak tohle docela urcite neni muj problem. Muj agregat uz videl ledacos vcetne vervy i aditiv bez znatelneho zlepseni.

To druhe zni o neco lip. O setrvacniku mluvili take, ale bez souvislosti se starterem. Faktem ale zustava, ze ted resim vice nez starty spis cukani v rozmezi 2.2 az 2.8.

Diky za tip

  • -

Martin

2009-09-06 13:50:09

Ahoj focusáci, můj Amík delá při nízkých teplotách(podzim,zima) že na studený start se klepe,vypadá že naskočil ale hned chcípne.musím držet klíček dlouho než naskočí.pak už je ok.mel sem ho na kontrole svicek a žádná zmena.dekuji za pomoc

2009-09-25 12:09:41

omlouvám se že jsem nereagoval na správi no nakonec jsem musel fordase prodat protože stím autem nikdo nehnul v servisu ford fopo Otín kde mám kamoše ke kterému sem jezdil s fordasem tak ríká prostě se toho auta zbav šel sem do golfa a vpoho takže zdravim všechny

2009-11-07 21:37:37

fordy se musí prodávat v létě a kupovat v zimě mám transita 2004 a taky občas jak dýl stojí chytne až na potřetí

2010-12-26 15:23:30

Ligi: Už jste na to přišel proč vám to dělá?Mám ted podobný případ, přečtěte si ho v nasledujícím odkazu http://www.fordclub.eu/fo...tartu-motor-chcipne-28712

2012-04-10 12:53:58

Páni mal som tiež problém na 1,8 TDCI 2006 zo zhasínaním po štarte a potom už aj za jazdy a nakoniec mi to naštartovalo až po strašne dlhej dobe štartovania. Pochodilo to kopu mechanikov čo si len účtovali a nič nespravili. Cheli robiť len výmenné pokusi na ktoré som nepristúpil a radšej som povedal že to zapálim. A raz pri výmene filtra keď som kúpil od delfi tam bol návod a podľa toho som mal nesprávne založenú gumičku na filtre paliva a problém sa vyriešil. Aspoň dúfam,ale na aute sa odjazilo už niekolko tisíc km a za pol roka to ide bez problému. Len sa to zavzdušňovalo na palivovóm filtre a to mi už chceli meniť čerpadlo a vstreky...


Odpovědět

1  2  3