Fórum - Téma


Motor+Focus-při přidání plynu začne cukat


Fórum Focus I Motor+Focus-při přidání plynu začne cukat

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2  3

2013-10-29 07:49:43

No tak dnes ráno jsem myslela, že ani neodjedu na nádraží. Ještě, že to mám na nádraží jen 2km. Auto mělo divný zvuk po nastartování, přišlo mi, že jaksi chrastilo v motoru a při sešlápnutí plynového pedálu nejdřív otáčky motoru malinko poklesly a potom teprve se zvedly. Auto samozřejmě špatně táhlo. Na jiném fóru jsem četla, že kdosi měl vodu ve svíčce což způsobovalo cukání, takže se dnes večer musím kouknout na svíčky, pokud na ně někde najdu klíč). Ještě jsem zapomněla dodat, že nám poměrně dlouho, než jsme na to přišli tekla voda do auta, přes vzduchové větrání, přes kabinový filtr, ten musím vyměnit protože bude asi dost hnusný, ale tam si myslím, že tohle nic způsobit nemohlo. Nejsem žádný velký znalec aut, jsem jen ženská, ale snažím se :-D ale myslím si, že vzduchové větrání je oddělené a samostatné tak tam ta voda snad nic vážného nezpůsobila. Každopádně nejvíce problémů začalo po natankování vysokooktanového paliva.

2013-10-29 11:01:40

lenka_84: Ještě můžeš zkusit odpojit baterii a pak ji znovu zapojit. Tím se vymaže z paměti staré nastavení i případné chyby a auto bude mít veškerá nastavení jako z výroby. Prvních cca 50 km si bude nastavení aktualizovat podle skutečných provozních podmínek.

Bohužel to má jednu nevýhodu. Budeš muset znovu vložit kód do autorádia.

2013-10-30 08:22:56

Ahoj podle toho co tu píšeš to typuji na prasklou hadici pod paroží,stojí do 400Kč originál,již jsem v minulosti podobnou závadu řešil co popisuješ a bylo to tou hadicí akorát nevím přesný název ale je to ta hadice pod paroží je tam sice horší přístup ale šikovný člověk by to měl zvládnout vyměnit sám.

2013-10-30 08:32:33

u mě to bylo více závad najednou... nejdřív prasklý těsnění pod víkem, takže svíčky byly v oleji. Výměna těsnění a svíček, ale mechanik tam nedal origo, ale Bosh HR8MCV+, na těch svíčkách to cukalo a střílelo do vejfuku, takže návštěva u Forda origo svíčky AYFS22CB (měly by být nahraditelné svíčkou Bosch HR8MEV). Auto najelo 200 km v pohodě a pak to začalo zas škubat, tak volám do Forda, a tam rovnou řekli, že je to cívkou. Výměna cívky a je je to Ok:) Ještě jsem vyměnil kabely, protože jeden byl prokousanej.

Pomalu zjišťuju, že je nejlepší zajet do origo servisu, alespoň pro zjištění závady... Přeci jenom tam ty auta znaj nejlíp.

2013-10-30 17:00:40

Mockrát děkuju za rady, zkusíme nechat zkontrolovat vše co tu píšete a snad se na to konečně přijde. Ještě jednou díky!

2013-10-30 23:30:51

bartysxm: Ahoj,

není to o origo, nebo neorigo servisu jak píšeš. Ale o tom jak tomu jakej mechanik rozumí a pohraje si s tím Variantu s cívkou jsem třeba Lence taky řekl, ale může to bejt víc možností to jsem jí taky po telefonu řekl kam a na co se mají podívat. Neví totiž přesně na jakédiagnostice to bylo. A to je taky podstatnej problém. Několikrát a nejen já jsem se setkal s tím, že diagnostika provedená třeba KTS-kem od Bosche, Delphinou a podobnejma univerzálama neukázala žádnou závadu nebo napsala úplně jinou závadu než byla skutečná po připojení na Ford diagnostiku kterou mám. A taky to není o tom mít diagnostiku, ale hlavně něco o tom vědět To je víc než podstatné. A už u mě bylo spousta lidí co mi řeklo, že už do origo servisu jak říkáš by v životě nejelo. Že tahají akorát z lidí peníze a závada stále pokračuje. Nebo byla zákazníkovi řečena závada v řádu desítek tisíc. Stačilo se na to kouknout selským rozumem a oprava byla taky opravena za pár stokorun...

2013-10-31 09:08:47

Takže stoho co tu čtu stačí najít někoho ze selským rozumem a jeto za pár stovek,to je jak v té písničce zavoláme na dědečka da dotoho čtyři rány a už je to hotový Vážení pokud zajedete do autorizovaného servisu tak vám vždy najdou závadu a že by origo diagnostika neukázala závadu tak o tom mě nikdo nepřesvědčí, pokud se nebudem bavit třeba o prasklém skle atp..,pořád je jistota autorizovaný servis než nějaký šmudla co šmudlý felicie fabie a pak na forda čumí jak tele na nové vrata,a aby zesebe neudělal hlupáka tak ti řekne že tomu rozumí že autorizovaný servis tě natáhne atd...

Takže vsaď na jistotu raději zajeď do autorizovaného servisu řekni jim jak se vozidlo chová a uvidíš že ti vozilo opraví tutově než nějaký spekulant ze selským rozumem který se může náhodně trefit že je to třeba váha vzduchu ty ji koupíš zjistíš že to tím není a už jsi na ceně autorizovaného servisu protože to bude např,volnoběžný ventyl budeš mít drahou součástku která je ti na nic a pokud je vpořádku tak z praxe znám že peníze ti nikdo za tu součástku nevrátí.

jo a když už jsme u toho selského rozumu tak Lenko píšeš že vozidlo bylo ve třech servisech ty peníze keré jsi třikrát někomu zaplatila tak by ti bohatě stačili k zjištění závady v autorizovaném servise popř.možná i opravy, a to ještě dotoho nepočítám cestovní náklady (benzín) čas a příp. nervy, nakonec ti stejně nic jiného nezbyde a stejně pokud nějak náhodně nezjistíš závadu tak se tomu atorizáku nevyhneš a až ti vystaví fakturu tak si spočítej ty náklady které jsi již teď dotoho dala a uvidíš že možná ten rozdíl nebutak velký pokud by ti třeba neměnily motor

Takže sedni do auta a směr je to jistota

2013-10-31 12:46:18

zdenekford: Z části máš pravdu a z části ne. Je pravda, že člověk neví co si má vybrat, protože každý tvrdí něco jiného. Např.: z těch lidí co jsem se s nima bavila mi polovina řekla, že svíčky musí být origoš a druhá zase že to je kravina a teď si má člověk vybrat že?

Co se týče těch servisů, tak zase tolik peněz mě to zatím nestálo, vzhledem k tomu, že žádnou závadu nenašli tak to drahé nebylo naštěstí. Není pravda ale že v originál servise najdou závadu vždy. Sama znám člověka který nemá s original servisem dobré zkušenosti, proto s tím tak váhám.

2013-10-31 14:09:45

lenka_84: V každém případě v origo servisu máš výhodu, že pokud ti při opravě namontují nějaký díl a závada se bude opakovat, tak zcela jednoduše si příslušný díl zase vymontijí a namontují původní a nemůžou ti ho účtovat (pokud ti tedy ten původní vydají (měla bys ho od nich vyžadovat). Pokud by ti ten původní díl nechtěli dát a nebo jej při demontáži poškodili, tak na ně musíš vyrukovat s tím, že ten nový ti nemůžou účtovat.

2013-10-31 20:33:51

zdenekford: No nebudu se s Tebou hádat. Je vidět, že všechny servisáky hodnotíš zřejmě podle svejch zkušeností. A né asi dobrejch Já zas měl doma několik lidí na servis i tady z fóra a třeba podle Tebe tak úžasnej servis jak píšeš ,,profi´´. Vytáhnul z kluka akorát dva a půl tisíce za diagnostiku a výměnu naftového filtru, ten nedojel ani domů a závada padání do nouzáku byla znova na světě... Technik z fordu mu nedokázal najít, že je v hajzlu elektrická část EGR. Tak přijel na doporučení ke mě, opravilo se to, k tomu se udělalo ještě spousta věcí okolo za směšnou cenu proti servisu a jezdí vesele do dnes a o profi servisu nechce slyšet ani slovo. Je to věc zkušenosti a názoru. A ten samej názor od dalšího člověka co ke mě jezdí mám i z Porsche servisu. Neříkám, že dokážu opravit vše, o čem nic nevím a nejsem si jistej, do toho se prostě nepouštím a říkám to lidem na rovinu. Taky to totiž je o tom jednání s lidma. Né o tom, zda jsi autorizovanej servis, nebo jak Ty píšeš Profi nebo garážista kterého to baví a dělá to z lásky...

2013-11-01 08:09:41

zdenekford: Nevím, odkud jsi (myslím tím spíše odkud je ten tvůj zázračný servis). Většinová zkušenost lidí je taková, že málokterý značkový servis například dovolí přítomnost zákazníka u opravy (s výmluvou na bezpečnost proti úrazu) a tak se těžko posuzuje odbornost při hledání závad. Také se těžko ověřují počty hodin pro účtování ceny opravy. Řada těchto značkových servisů si totiž účtuje nikoliv počet hodin, kolik oprava skutečně trvala, ale podle jakýchsi časových norem úkonů. Bohužel cena za každou započatou hodinu práce se pohybuje od 500.- Kč výše. Tato nectnost se většinou objevuje tehdy, když je auto v servisu na dobu delší, než 1 den. Z tohoto pohledu je proto dobré vědět, že ten servis je opravdu důvěryhodný.

Jinak také málokterý servis je ochotný provést diagnostiku za jízdy pomocí notebooku nebo jiné mobilní diagnostiky. Jedná se totiž o to, že často nestačí načíst chyby, ale velmi často je třeba načíst i dynamicky se měnící proměnné hodnoty při různých otáčkách a při různých zátěžích motoru podle přidání plynu. Jako například teploty, tlaky, údaje čidel a další. Jenom vzácně je totiž servis vybaven válcovou zkušebnou, která všechny tyhle podmínky dokáže nasimulovat.

2013-11-04 16:53:54

Super názory ale já si za svím názorem stojím garážník je ten co opravuje všechny typy vozidel tudiž ztoho jednoznačně vyplívá že kdo dělá vše neumi pořádně nic!! Každý mechanik který pracuje v autorizovaném servise chodí na pravidelné školení které je ukončeno písemným testem tudiž je znalý nejen teoreticky ale následně i praktycky,je zde diagnostik,karosář,autoelektrikář,automechanik atd...a ne jak nějaky garážový všeználek který se mě snaží přesvědčit možná mě i vsugerovat do hlavy jak někteří že on to zvládne taky pak to tam šušní ze zastaraým umazaným notˇasem a postkomunistickýma golovkama jenom proto aby příští měsíc mohl zaplatit elektřinu protože by jinak skrachoval,ono se ti taky může stát že pojedeš k živnostníkovy (panu všeználkovy) na reklamaci a on už tam nebude protože nepřesvědčil dostatek lidí tudiž neměl na elektřinu tak musel ukončit svou karieru a není povinen nikomu nic oznamovat,vozidlo třeba nejede oprava již jednou zaplacena byla reklamace se nedovoláš když se budeš soudit tak to můžeš aj tricet let protože kde nic není ani smrt nebere .

Nefunkční EGR ti najdu na jakemkoliv voze s obyč noťasem takže pohádku že v autorizovaném servisu by na to nepřišli nevěřím ani náhodou a už vůbec ne že by ti řekli že něco neumí nebo neví opravit,a pokud by se už náhodou něco stalo nechat si zavolat ředitele vedoucího a uvidíš ty fofry oni musí také zněčeho fungovat.A vpřípadě jakékoliv reklamace máš vždy jistotu že ten servis tam bude,vždy si mužeš stěžovat každý tam má nadřízeného a nebo v nejhorším se soudit pokud jsi v právu máš tutovku že se ti to vrátí,

Živnostník si stebou vždy vytře pr....

Jo a není potřeba uvádět vodkud nebo skama jsi protože každý zazračný servis je ten autorizovaný ale nato jednou každý stejně dojde.

Povadi- tu cenu u te diagnostiky co jsi zde uvedl nemyslýš snad vážně byl jsi někdy ve Fordu na diagnostice?Proč tady píšete takové nesmysly tomu nemůžeš snad ani věřit, to nechápu, stavíš si snad kariéru na lži?nebo natom kdo ti co řekl?Máš svůj rozum, ne všichni jsme zde hloupí. A ty ji děláš za kolik?Můžeš nám to sem uvést a kdyby se ti podařilo tak třeba i popravdě, ať to tedy mužeme srovnat jak to děláš strašně levně a hned uvidíme, a já ti zde ktomu pošlu Fakturu z minuleho roku od fordu která na vozidle dělala hloubkovou diagnostiku z určením závady kterou samozřejmě taky určily,tak aby zde viděli všichni jak jsi levný

2013-11-04 21:21:54

zdenekford: Já tam nepotřebuju jezdit, opravuju si auta doma sám. Ale viděl jsem ten účet co pán dostal, ukázal mi ho Takže není o čem se bavit, viděl jsem ho proto to píšu. Nebo proč bych to tak asi jinak psal... Jen tak pro zábavu, asi podle Tebe... Nepotřebuju si na ničem stavět kariéru, nemám k tomu sebemenší důvod, auta opravuju doma po práci takže na tom nepotřebuju nijak bohatnout a samozřejmě nemusím živit nikoho dalšího. Jinak na ceny ode mě se můžeš zeptat třeba PetraDepo, tomu jsem taky několikrát opravoval auto. Já napichuju za 200kč. A vždy to s každým řeším formou dohody co a jak tak aby byl spokojenej. Jinak jak jsem psal v tom příspěvku, byla to cena za diagnostiku a výměnu naftového filtru. Ale i tak je to darda. Samotného mi zarazilo co za to chtějí. Roční servis, včetně všech filtrů, klimatizace, oleje diagnostiky a kontroly brzdovky na mondeu třeba dělám do 3000kč. Což si myslím, že je zadarmo

Ještě takovej dovětek... Nemontuju žádné podřadné značky typu Starline a pod. Za tu samou cenu nebo hodně podobnou mám kvalitní díl používaný i v prvovýrobě jako je třeba LEMFÖRDER , TRW, Febi a pod. Nemusím tím řešit nějaké reklamace, že díl je špatný a k....t si jméno jen proto, že tam namontuju nejlevnější díl abych co nejvíc vydělal Ano, něco málo z toho mám, ale dělám to proto, že mi baví opravovat auta. A rozhodně si nemusím dělat žádné jméno, nepotřebuju to, jezdí ke mě cca 70 lidí což na to, že to dělám doma po své práci asi mluví za vše. Jen se zeptám kolik jsi opravil Ty aut, že tomu tak rozumíš... Jinak jsem taky v příspěvku psal, že když si nejsem jistej, že se do ničeho nehrnu. Taky mám spoustu lidí okolo sebe, takže když je potřeba klempíř, lakýrník, autoelektrikář, tak jim stačí zavolat, dovézt auto, nebo dojedou a pomůžou. Je to Já na Tebe Ty na mě. Ale to Ty asi neznáš a nemáš okolo sebe lidi kteří tohle umí a proto se musíš spoléhat jen na servis. Vím osobně i o člověku který si třeba ve fordu v Nýřanech nechal měnit spojku a musel jim to vrátit a znova to ten servis dělal. On byl další den bez auta. Ale to jen tak na okraj. Přeju Ti ať se Ti ve Ford servisech líbí...

2013-11-04 21:56:37

povadi: Musím s tebou souhlasit,měl jsem servis 200m od Fordu a nebojim se říct že jsem měl možná víc těch Fordů na dvoře než oni. Je asi pravda že záleží na tom,na koho narazíš. Mám s nima hrozný zkušenosti. Maximálně obědnat u nich díl,zaplatit a utíkat

2013-11-04 22:02:29

bobik:

Ahoj, jsem rád, že sem někdo píše i takovéto zkušenosti. Ano jsem možná garážista a dělám skoro všechny značky, ale nejvíc právě Fordy a Vagová auta. Třeba Ford v Plzni je neskutečnej, vyjedou klidně nádrž a neřeší to, nebo objednají auto na osmou a přebírají si ho po velkém zle v jedenáct dopoledne. Prostě hrůza. Spousta lidí jak to člověk slyší na ně nadává. Vše je to jen o přístupu, ale tím jsem nikdy neřekl, že nemůže bejt někde super servis Ford. Je to v lidech. Pěkný večer, Já musím jít nacenit pro pána opravu která mi čeká zítra.

2013-11-05 10:26:59

Já k tomuhle tématu doplním můj osobní poznatek.

Jsou Fordservisy dobré, špatné, a jiné firmy. Diagnostika je většinou účtována jako 1 hodina práce (většinou kolem 500.-Kč). Větší cena je zlodějna a nebo neschopnost mechanika. Také se stává, že zkouší, co kdo o autech zná a co dokážou okecat, aby si nadrbali. Co je ale horší, kdo tu diagnostiku dělá a jestli je dělána za jízdy. I mechanik s ušmudlaným notebookem může být mnohem lepší když to umí, než Fordservisák, který to neumí. Dneska, kdy se lidi ve větších firmách zaměstnávají podle toho, jak jsou příbuzní se šéfem a ne podle toho co umí, se člověk nemůže divit už ničemu. Na výměnu dílů toho moc umět neumí. A podle toho to často vypadá tak, že hledání závady se děje systémem pokus - omyl. Je hluboká pravda, že než člověk dá auto do značkového Fordservisu, musí si o něm v první řadě vyhledat recenze. Řada menších autodílen jsou v řadě případů rodinné podniky a tam si majitel notně rozmyslí, koho zaměstná, aby měl na práci minimum a nebo nejlépe žádné reklamace, protože to jsou jeho peníze. Bohužel většinou nemůže některé věci dělat, protože nemůže mít tak velké sklady a někdy i potřebné strojní vybavení.

2013-11-11 20:02:53

Bylo by to asi do jiného vlákna, ale...

byl jsme s FoFem v garáži 2x a vždycky to skončilo tak, že jsem musel něco řešit dodatečně... Takže jsem došel k závěru, že je lepší jednou zaplatit víc než 2x méně.

1) rozvody a brzdy - výsledkem bylo navýšení ceny o přeříznutý drážkový řemen, který nebylo nutné řezat. A když jsem chtěl nasadit zimní kola, zjistil jsem, že ty letní jsou utažený tak moc, že jsem si z toho urval ty stříbrný čepičky z matek -> výjezd do pneuservisu, kde to speciálním ořechem dokázali povolit.

2) viz. výše, svíčky a těsnění pod víkem, mimochodem to se se mělo měnit už při otevření rozvodů.

Pokud člověk ví co dělá a dělá to pořádně, tak není nutný mít k tomu lejstro (autorizaci), ale já na takovýho mechanika ještě nenarazil. Jestli máte nějakej typ okr. Teplice, Most, případně levně v Praze. Budu rád

2013-11-26 16:41:13

bartysxm:

Jakobychom byli v jiné sekci, ale nejsme, vrátím se tedy k původnímu tématu...

Při akceleraci ford focus cuká...

Měl jsem problém, focus 1.6 /2002/ začal mít jiný zvuk motoru, jiný chod, jakoby šel místy na tři válce. Vyměnil jsem svíčky, je fakt, že byly už tragické.

Tedy koupil jsem svíčky NGK /Motorcraft neměli/, jiné nedoporučuji, dal je tam, chod motoru se na volnoběh zlepšil, skoro se zdálo, že to bylo ono. Vyjel jsem z garáže, ale po chvíli zjistil, že při akceleraci motor cuká, jinak jede dobře. Dle rad tady i jinde na fórech jsem se vydal koupit kabely a cívku. Byl to trochu risk, ale vyplatil se. Focus jezdí zase jako dříve.panjo

2013-11-27 08:01:27

No autí má po výměně cívek, oleje a filtru. Zkontrolovány byly svíčky, váha vzduchu ale žádná změna, po 3 dnech auto opět přestalo táhnout a rozsvítila se kontrolka motoru. Diagnostika před odvezením auta do servisu ukazovala špatnou cívku a pak nějaký problém se sacím potrubím. Na fórech se píše, že je to častá vada Fordů, tak ještě asi bude potřeba vyměnit toto. Čeká mě teď další diagnostika, jestli zmizel alespoň problém s cívkou, jestli ne, je to prý na výměnu kabeláže.

2013-11-28 07:47:38

lenka_84: Problém se sacím potrubím může být ten, že mohou být váznoucí vířivé klapky v sání. Téma okolo nich už na "Fórum-Technický koutek" bylo popsáno.


Odpovědět

1  2  3