Fórum - Téma


Motor+Focus-při akceleraci vynechává,škube


Fórum Focus I Motor+Focus-při akceleraci vynechává,škube

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2  3  4

kamilV, 2008-04-24 10:41:10 napsal:

Zdarvím Fordďáky mám takový menší problém při akceleraci motor krátko době vynechá,párkrát to škubne a potom se to stratí. Startování v pořádku akorát se mě zdá že celkově motor je takový tupější mám 1.6 16v. Známý má 1.4 a mám pocit že táhne o mnohem líp. Byl sem ve fodu na diagnostice a mám žeprý všechno v pořádku. Můžou to být svíčky? Ty sem ještě neměnil.Předem děkuju za odpovědi. Zdravím Kamil

2014-01-26 14:15:08

Ahoj lidi, jsem tu nova, ale zoufalstvi me dohnalo az sem. Nevim, zda to pisi do spravneho fora, ale muj fofo taky obcas skube, hlavne kdyz klesnou otacky a vcas nepodradim...nejvetsi problem ale je, ze mi auto nestartuje, uz to dela nekolikatou zimu, filtry jsme menili, svicky nevim diagnostika hlasila jen nejake cidlo rychlosti ci co, byvaly ho nejak vyradil,ale problem trva. Rano vlezu do auta, baterka toci, toci a nic. Obcas to skytne a chcipne. Dela to jen kdyz je zima, vlhko, mlha ci mraz. Cele leto je vzdy klid. Odejdu a kdyz to zkusim treba az odpoledne, auto normalne naskoci. Jak se to ohreje a nekam s tim jedu, tak uz to pak startuje normalne, otocim klickem bla bla a jedu. Dnes mi tatka nastrartoval pres kabely,a le to uz jsem asi z toho zoufalstvi vymlatila baterku. Ex se na to dival, rikal jeste neco o te nejake civce, ale ja nevim. Podle mne by to mohl delat nejaky kabel? Nebo co ty svicky? Dnes to jakoby chytlo, skytlo, zamlatilo a chciplo. Prosim prosim poradte, diky

2014-01-26 17:45:08

agbarbrutanik: Ahoj, z tvého příspěvku sice nevím přesně jaké máš auto, ale stejně zkusím poradit. Je možné, že máš více závad najednou. Kdysi mi mondeo taky špatně startovalo za studena, vyměnil jsem čidlo teploty vody a byl klid, taky zkontroluj kabely kolem toho čidla jestli nejsou špatný. Co se týká škubání za jízdy a jestli diagnostika nic neukázala viděl bych to na svíčky, jenže ty můžou být špatný od kabelů a kabely můžou být špatný od cívky, takže aby si měla jistotu budeš to muset vyměnit vše. Ta cívka nemusí být špatná ja měl třeba jen špatné kabely a z toho i svíčky. Tak snad ti to trochu pomůže.

2014-01-26 21:40:01

philoun: Moc moc diky, dnes mi tu bylo po telefonu prozrazeno,ze to vse muze delat i baterie a priznavam, ze uz je tam fakt stara. Zitra pojedu ke znamemu, pry premeri, premeri i tu civku,kabely jsou pry dobre,jak mi bylo zatim receno...no a paks e uvidi, budeme zkouset, dnes mi tata nastartoval pres kabely a auto po 20ti km chytalo jedna basen, takze zvlastni. Zima byla porad. V lete to nedela. Nerada bych menila dily metodou pokus omyl. To se u zensky na matersky a bez chlapa dela dost tezko bohuzel

2014-01-26 22:02:42

agbarbrutanik: Jasný chápu, je možný, že to bude i baterka uvidíš až to přeměří, ale když bude dobrá tak určitě vyměň to čidlo teploty chladící kapaliny, myslím, že to ani moc nestojí, na vrakáči jsem ho koupil za stovku. To čidlo když je špatné tak se právě projeví tak, že když je motor studený tak nejde nastartovat, protože čidlo nefunguje tak řídící jednotka nepozná, že je motor studený a jakoby nesepne sytič, když už se motor zahřeje tak už je vše v pořádku, sytič už není potřeba, ale za studena to trvá. Měl jsem to taky vždycky jsem startoval v zimě asi na 20krát.

2014-01-27 17:29:29

agbarbrutanik: ahoj jestli je to 1.6 16v motor 74kW tak jsem měl a asi i mám ten samí problem.

1) co se baterky týče zjisti jestli je vpořádku, změř na ní napětí před startem mělo by se pohybovat okolo 11-12V jakmile klene pod 11 tak nenastartuješ. a pak až to nastartuješ tak to napětí změř znova při volnoběhu to by mělo ukazovat 13.5-14.7V cca pokud tohle bude sedět tak je baterka dobrá, dále můžeš preventivně očistit kontakty na baterce a ukostření ke kastli najdeš asi dvě nebo tři.

svíčky cívky na ty to nevypadá ja je měnil a stejnak to dělalo dál. pomohlo mi aspon na tu jednu zimu vyčištění a promazání volnoběžného ventilu který u 1.6 najdeš hned za škrtící klapkou je to takovej šedej váleček s konektorem přišroubovanej k tělu škrtící klapky přes přírubu, tak ten ventil odmontuj, uvnitř je takovej pístek který půjde prohýbat prstem, nastříkej do něj spray WD40 a prohýbej to v tom jak to pude a pak to vysuš. tak nějak aby trochu toho oleje zůstalo na tom pístku. Sice ten ventil vypada že je vpořádku ale tohle jediné mi pomohlo, nebo ho můžeš rovnou vyměnit novej ale stojí cca 3000,- to je lepší to každej říjen před zimou proplýáchnout WD40tkou a prohýbat. :)no a dej ho zpátky,neporuš těsnění které je v té přírubě. ččetl jsem že je to běžná závada focusů a tenhle problem řeší v tomhle vlhkém počasí kde kdo prý je to špatně konstrukčně vyřešené ve vlhku se do sání dostane pára kondenzuje v tom ventilku na kapičky vody a pak zamrzne tim pádem se ventil neotevře při startu a nedrží volnoběh.

Jako další věc by bylo dobré zkontrolovat jestli je vpořádku váha vzduchu nejspíš jí budeš mít hned za krabicí s filtrem takova placička na trubce tak to zkus při volnoběhu odpojit, pokud motor bude mít tendenci chcípnout nebo budou kolísat otáčky tak je vpořádku a pokud se nic dít nebude tak je vadná. U mě ten problem ještě souvisí s tim že mam prasklé výfukové svody (sběrné potrubí) pokud tam někde čucháš spaliny tak je pravděpodobné jedna z těch trubek prasklá a to je průšvih ja tam mam trhlinku a to auto tolik nejede v tahu. a hlavně za studena se mu vubec nechce až když se ohřeje a materiál se roztahne tak se prasklinka zacelý. nový svody jsou docela drahy ale daj se sehnat na vrakáči do 3000 si myslim ;) začni tim ventilem ale a dej vědět jestli pomohlo. o tom škubání tu někdo psal že pokud se to projevuje jen při jízdě v nižší rychlosti zejména na 1. nebo 2. rychlostní stupen tak to vypadá na tu váhu vzducchu

Philoun: ruku za to do ohně nedam ale focus čidlo teploty chladící kapaliny nemá, aspon né 1.6 zetec-S/duratec FYDD

2014-01-27 19:11:30

cimi: Aha tak to s tím čidlem jsem nevěděl myslel jsem že je to podobné jak u zetecu. Ta váha vzduchu by to mohla být, ale řekl bych, že by se ukázala na diagnostice, ale člověk u počítačů nikdy neví. Záleží jak se to škubání projevuje, já měl třeba špatné ty kabely a svíčky, dokázal jsem s tim jezdit i bez škubání s lehkou nohou na plynu a včas podřazovat, ale jakmile jsem šlápl víc do pedálu tak to cukalo ať tam byla jakkákoli rychlost.

2014-01-27 20:21:55

mě se tenhle problem poprvé projevil 20. prosince a pak až nedavno cca týden zpátky, tak jsem v zoufalosti byl objednanej na diagnostiku přímo do fordu na dnešek ale nakonec sem nikam nejel, protože mi bylo řečeno že tam stejně po týdnu hledání na nic nepřijdou. pohledal sem něco o tomhle problému a trpí na to každej focus jak to tak vypadá a to byl třeba model jako mam ja 2004 s příspěvkem o závdě v roce 2006 co sem našel záznamy 80% lidí to vyřešilo čištěním nebo výměnou volnoběžného ventilu který je patrně od fordu chybně konstruován a drží se v něm voda za vlhka která zamrzá zřejmě dělaj se tedka dva typy ale nevím jestli třeba právě kvuli tomuto problému. každopádně pomohlo mi promazání zřejmě. ale nemělo by to mít souvislost stím cukáním, to spíš prasklé svody nebo váha vzduchu která mimo jiné nepřímo určuje teplotu nasávaného vzduchu, jediné čidlo teploty motoru j čidlo teploty oleje ve víku ventilů které se často utrhne na drátku když se manipuluje s víkem (nesmyslně předepsaný způsob výměn svíček). Jestli má tady kolegyně fofo 1.6 před faceliftem který měl ještě hliníkové víko ventilů s plastovým krytem na svíčky tak by to cukání mohlo být způsobené tím že je kablík od tohoto čidla teploty oleje příliš blízko zapalovacích kabelů natěsnané pod tím krytem, tenhle plastovej kryt se po faceliftu sundal aby se tyhle dvě rozdílné kabeláže oddálili neboť zapalovací kabely i přes svou poměrně silnou izolaci kolem sebe indukují vysoké elektromagnetické pole které negativně kabel od čidla oleje ovlivnuje.

2014-02-17 18:28:25

zdravím tu všechny,taky tu mám podobnej problém,při nižších otáčkách po přidání plynu motor někdy zacukne a pak se zas chytí,většinou na 2 a 3 r.s....po pročištění kontaktu zapalovacích kabelu je to ok...pak se to vrací...svíčky jsou nové...a si to bude nejspíš kabelama...2500 se se mi za origoš dávat nechce...poradí někdo jaký koupit...já koukal,že jsou vhodný Bosch 0986357208 za 1020-1830kč...no a NGK RC-FD 8078541 za 1370,ty si nejsu jistej jestli jsou vhodný...no a Tesla je má uplně za pusu asi 500...a co jsem četl většina si nestěžuje...tak máte někdo zkušenost,nebo radu...díky ...

2014-02-17 19:39:36

čeněk: Já mám u mojí 12 let staré Fiesty originál z výroby kabely Bosch bez jediného problému. Zkus si na internetu vyhledat recenze. Problém může vznikat hlavně tehdy, jestliže se někde na kabelu objeví ostřejší ohyb (naruší se tím souvislost vnitřní uhlíkové vrstvy).

2014-02-17 21:46:32

petrdepo: možná je chyba jinde...když jsem vyměnil svíčky byl nějakou dobu klid po očišteni kontaktu zase...ale většinou se to víc projevuje když je vlhko a zima...kabely nějakej ostřejší ohyb nemaj a vypadaj slušně...ale to nic neznamená...

Hef
2014-02-18 09:22:21

Čau, když to blbne za vlhka, tak to vypadá na kabely. Kabely časem stárnou, izolace ztrácí svoje schopnosti a výkon el. výboje pro svíčku se pak zbytečně ztrácí. Kabely z Tesly jsou dobrý. Na fíku jsem je měl a bez problému. Dávali jsme je i na jiný auta a taky bez problému - akorát u Mitsubishi je brzy okousala nějaká kuna :)

Takže kabely vyměň určitě. S velkou pravděpodobností je to tím.

2014-02-18 09:29:52

Mam vyměněné svíčky original ford, zapalovací cívku a vyhodil sem prachy za magnecor kabely z pumaspeed a stejně to blbne

Hef
2014-02-18 10:02:07

Tak mě ještě napadá čidlo převodovky. To by se ale projevovalo tak, že normálně jedeš a najednou v motoru lehce škubne a jede dál...taky někdy zablbne ručička otáčkoměru....

2014-02-18 10:22:24

ja to sice ještě na diagnostice neměl ale vim že mam díru někde na svodech nebo vysypanej vlnovec a určitě to bude hrát roli

Hef
2014-02-18 10:32:57

Mohlo by. Taky by mohl motor někde přisávat vzduch

2014-02-18 13:19:41

zajímavý je že jsem tam měl nejprve otevřenej kužel sání a stím to dělalo ještě víc pak sem to vrátil a startuje to sice špatně ale na poprvé. v sání díru nemam tedy a motor má kompresi v pořádku tak asi ty svody nebo vlnovec nevím jestli to má nárok na novej vlnovec ve 120 tisících

2014-02-18 17:04:15

Hef...Díky,tak se vymění kabely a uvidí se.....Kunu jsem taky poznal,to jsem měl ještě Opel Astra taky 74kw...jí chutnali ty origoš...Dal jsem Teslácký a spokojenost...auto 15let a pohoda...to jsem nechal kamarádovi...No a dva roky se peru s Fordem Focusem...a musím uznat,že se chová mnohem líp co se týče jízdních vlastností... lepší na nerovnostech...ale vždy mi nachystá nějaký překvápko...to Opel nedělal tak často..to vychytám..

2014-02-18 18:58:20

jízdní vlastnosti parádní ale koroze je k pláči i můj starej escort z roku 1990 kterýho jsem před dvěma lety dal pryč nebyl tolik rezatej jako můj 10 let starej fok

Hef
2014-02-19 10:15:45

Jízdní vlastnosti se fakt podařilo sladit. Ta koroze tam je, nicméně kdyby se prahy a dveře občas vystříkaly, tak by se to dalo oddálit.

Čeněk: přesně - to vychytáš. Holt je to tak, že auta se v rukou některejch majitelů zlepšují a někde (většinou) zhoršují. Je to o nějaký minimální péči. Takže tvůj fík bude za chvílí úplně pohodový auto pro radost.

2014-02-19 10:26:56

přesně tak, ja to mam původem z německa po prvním majitely který to myl v myčce a dutiny ani spodek rozhodně nakonzervovaný neměl tak ty hrany dveří podle toho vypadaly stejně tak pravej roh kapoty u světla :( budu muset střihat. hned jsem to nechal vystříkat tak snad to něčemu pomůže. nadruhou stranu mam vpořádku podvozek nápravy... :D


Odpovědět

1  2  3  4