Fórum - Téma


Motor+Focus - podivně střílí zpět do sání


Fórum Focus I Motor+Focus - podivně střílí zpět do sání

Informace o modelu: Ford Focus I



2014-01-30 15:52:49

albi, 2008-04-08 22:58:22 napsal:

Bohužel se musím pozastavit nad kvalitou některých autoservisů. Je sice těžké předem odhadnout, který servis je kvalitní a který ne, ale už ani na značkové servisy se nedá spolehnout.

Nový majitel ojetého Mondea 2,0 16V Duratec-HE při laickém poslechu zjistil, že motor neběží tak, jak by měl. Svěřil auto známému, který motor údajně prohlédl a zkontroloval, nicméně prý neodhalil závadu. Další etapa následovala v nejmenovaném ZNAČKOVÉM servisu, kde "prý" diagnostikovali vadnou lambdasondu a netěsnost v sacím potrubí. Přetěsnili tedy sací potrubí (cena 8000,-). Lambdasondu už majitel odmítl, protože se vůbec nic nezměnilo. Následovala třetí etapa v jiném servisu, kde bylo pouhým poslechem zjištěno, že motor podivně "střílí" zpět do sání. Po rozebrání bylo dále zjištěno, že bylo před těmito etapami provedeno nejspíš již několik zásahů a motor je tzv.potkaný. Nejspíš to bylo po zásahu některého z předchozích mechaniků. (vysvětlivky k fotu - červeně: obtisklé ventily , modře: chybějící část pístu.)

Závěr a můj osobní názor je, nechat si auto opravit v servisu, který mi někdo doporučí a kde mají hodně práce, protože tam jezdí hodně lidí. Myslím, že lepší si počkat, než hodně dlouho nejezdit.

2014-01-30 15:50:56 (2 sekund)

Dobrý den.

Mám obdobný problém s motorem z Focusu 2.0 ZETEC "pouhým poslechem zjištěno, že motor podivně "střílí" zpět do sání" Motor potkaný není ventily těsní. Při měření komprese válců bylo na prvním válci naměřeno skoro nic a po zalití válce olejem vystoupla komprese na nějakých 8 atmosfér. Na zbytku válců bylo naměřeno okolo 13 atmosfér. Motor jde jinak pravidelně nijak neškube. Už si nevím rady co bych měl dále hledat. Ještě mě napadají těsnící kroužky pístu ale to mě nějak nesedí aby to jako střílelo do sání.

Předem děkuji za nějaké rady.

Jan

2014-01-31 09:14:44

Známému se na jiném autě dělo něco podobného a nakonec přišel na to, že mu váznul jeden sací ventil. Nestačil se dostatečně rychle vracet - zkrátka byl těsně před zadřením dříku ventilu. To může vést i k počátku podpálení ventilu a tím snížené kompresi.

2014-01-31 09:50:54

Děkuji za radu ale i ventily jsem kontroloval.Oddělal jsem sem pružiny i gufírka a ventily by skákaly z hlavy samy, prostě se pohybuji krásně bez záseku,jen s gufírkama trošku drhnou ale jinak jsou v pořádku.

2014-03-22 22:28:23

a v jaké situaci se to "střílení" ozývá? já třeba slyšim ozvěnu ze sání když na místě hejbu volantem... tzn jak si servo zvyšuje otáčky. u jinýho auta jsem tu ozvěnu nikdy neslyšel jen u focuse a to ještě k tomu poté co jsem vyměnil servo kapalinu.... možná že to stim hraje a nebo je to taky jen shoda náhod. tady jsem to těsně po výměně servo kapaliny natočil když si to pustíte víc nahlas tak je to tam docela slyšet. pro zesílení jsem sundal airbox. https://www.youtube.com/w...aU3YICnDQ4K8PcKFaMJxUfBcG

doufám že to není něco jako ventil před zadřením každopádně je to docela nepříjemné poslouchat. slyšet to je jen když je auto v absolutním klidu a hejbu volantem. když popojíždím krokem a zatáčím tak to nedělá.

2014-03-22 23:08:09

co přesně by se stalo pokud by došlo k zadření dříku ventilu? podpálil by se? dá se tomu nějak předejít nebo to zmírnit pokud by ten ventil váznul? taky se mi ozývá podivnej zvuk ze sání. žádné cukání při jízdě necítim snad jen lehké při pojíždění na dvojku ale to je asi normální

2014-03-23 09:04:45

cimi: Pokud by se ventil zadřel a nebo více váznul, tak může dojít ke kontaktu ventilu s pístem motoru a to je v horším případě na havárii motoru. Pokud by váznul jenom hodně málo, tak je nebezpečí podpálení ventilu a tudíž také oprava hlavy motoru. V každém případě doporučuji nechat změřit kompresi a bude-li závada těsnosti potvrzena, tak neprodleně provést opravu hlavy motoru. V opačném případě by to totiž mohlo skončit až generálkou nebo výměnou motoru. Jinak podle tvé nahrávky to vypadá na něco jinéh. Myslím si, že pokud by se jednalo o podpálený nebonetěsný venti, tak by to bylo mnohem častější a honě závislé na rychlém přidání plynu, Raději si to ještě jednou zjisti při otevřené kapotě. Když odpojíš filtr, tak bys ten zpětný zášleh cítil i rukou.

2014-03-23 11:09:50

ok ještě to zkusim., dělá to jen na místě když točím volantem, když přidávám plyn nohou nebo rukou u klapky tak nic divného neslyším. tak snad to je něco jiného nepodstatného. taky mě napadá jestli to nedělá škrtící klapka protože se pořád lehce přilepuje. i když sem jí vyčistil. při točení volantem mi ale není jasny jak by se klapka sama mohla otevírat kvůli přisávání. to že si to zvyšuje točky kvůli servu je normální ale ten zvuk je hodně divnej.

2014-03-24 09:20:24

cimi: A poslouchal jsi to přímo u motoru se zvednutou kapotou ? Něco podobného tady bylo popisováno anedávno v jiné větvi a nakonec při poslechu u motoru se přišlo na to, že to bylo servo řízení.

2014-03-24 16:28:38

ano s otevřenou kapotou je to slyšet ještě více, asi za to může servo ale ozývá se to z hadice sání. Ještě doplním že když nastartuju za studena tak to o doby než se motor zahřeje není slyšet... protože jsou otáčky přirozeně vyšší. až po poklesu na nějakych 850 to začne dělat.

2014-03-25 08:34:50

cimi: Nebyl náhodou motor čipovaný ? Mě jeden servisák říkal, že se to po čipování může někdy objevit. Také se může objevit to, že při teplém motoru se při startu musí lehce přidat plyn.

2014-03-25 09:32:15

s jistotou to říci nemůžu, je možné že taková blbost bývalého majitele napadla ale nezjišťoval jsem to, taky jsem o čipování bazíroval pak jsem to zavrhl jsou to vyhozené peníze. S tím přidáváním plynu při startu za tepla se setkávám i u Fiat Brava ale čipovaná není.

2014-05-31 11:12:17

! Vyřešeno !

Podivné střílení do sání způsoboval volnoběžný ventil, který tam nepatřil. Dal se tam terý tam patří a je po problému. Auto jezdí jao oheň...

2015-12-31 18:35:48

honzik2582: podivnost je zalití olejem - komprese musí být hned , doporučuji sundat hlavu - pavel


Odpovědět