Fórum - Téma


Motor+Focus-omezovač otáček


Fórum Focus I Motor+Focus-omezovač otáček

Informace o modelu: Ford Focus I


1  2

2008-03-11 15:41:49

Ford focus....rok vyroby 2000,pětidveřový,1,6 16V benzin....prosímvás newíte někdo jestli pak to ma omezovač otaček?maximalně sem to měl vytočené do 5,5tis otaček a nechtěl sem víc a omezovač jsem nezaznamenal,takže vůbec newim jestli to ma nebo si na ty otački mam dávat pozor.....

2008-03-11 21:47:16

Elektronický omezovač to má. Dlouhodobé maximum je 6450 ot/min a krátkodobě lze vytočit na 6800ot/min. Nemá to cenu vytáčet nad 6000, protože už to stejně ztrácí výkon a maximální kroutící moment máš ve 4000ot/min.

2008-03-12 12:12:53

ja wím že ztrací vykon.ale vish jak na akci nějake se turuje a pořadně se to vytačí,tak jsem to měl zatím vytočene do 5500 ot.....a už sem měl strach aby mi to nejeblo.....takže bezobav to mužu vytačet.....to sem moc rád....díky za radu.....

2008-03-12 19:39:36

To se sice vytáčí, ale taky na to bývají ty motory upravené. Upravit to jde taky tak, že to můžeš bez problémů vytáčet na 8000, ale ten motor už nevydrží tak dlouho. Když zabrouzdáš po internetu, tak najdeš plno úpravových sad. Jenže když to chceš upravit, tak se to musí dělat pořádně. Např. : Sací potrubí, výfukové potrubí, vstřikování, elektronika, kované písty, odlehčené ojnice, odlehčený setrvačník, upravit sací a výfukové kanály v hlavě, ostrou vačku, atd.. A úpravy se ještě liší v tom, jestli chceš ten motor třeba na sprint, nebo aby to bylo jako na rally apod.Tyhle věci už stojí HODNĚ peněz.

2008-03-12 20:17:30

jj....o tom neuvažuju...na tu moji jizdu mi motor 1,6 uplně stačí....spotřeba OK...vykon dost dobry...šlape to bezproblemu,jen sem nevěděl kvuli těm otačkam

2008-03-27 12:40:23

albi:prosím ta nemystifikuj tak doležité data ako je výkon motoru, u motoru Zetec (S, SE) vrcholí výkonová krivka v 6000otáčkach/min,kde ti motor produkuje rovných 100 kní/74KW a nie 4000tis ako si napísal, takže ak chceš dosiahnut max.výkonu musíš to točit až tak vysoko, elektronický omezovač je pri 6675 otáčkach, kde ti elektornika zastaví zvýšovanie otáčok, určite ked raz za čas dosiahneš týchto hodnot nehrozí motoru žiadna zkáza

2008-03-27 22:13:33

Vážený pane anonymní chmelko, možná by nebylo od věci si nejdříve přečíst, co jsem vlastně napsal. To za prvé. Za druhé: když si prohlédnete profil auta, o kterém byla řeč, tak tam je uvedeno, že nejvyšší výkon (101PS) je dosahován při 5500 ot/min.Je možné, že jsem se spletl a nejvyšší výkon je dosažen až v 6000ot/min, což však nijak nemění podstatu diskuze. Nelze také opomenout motor Zetec-E, který byl do prvních Focusů montován.

Je také důležité, neplést si jablka s hruškami. Uvedl jsem, že při 4000ot/min je dosažen nejvyšší krouticí moment, což není VÝKON.

Za třetí: nikdy jsem netvrdil, že pokud se motor vytočí do maximálních otáček, tak se zničí. Jen jsem podotkl, že je to ZBYTEČNÉ.

2008-03-28 11:32:35

Netuším sice prečo oslovenie „anonymný“ ale upravím si profil a budem vystupovat ako „anonymný chmelko“a prečo zmizlo pár príspevkov z tejto temy. Pre mna je udávaná hodnota 5500ot/min. uplne nová, prešiel som teraz data jak motoru E, tak SE a všade su zhodné hodnoty 6000ot/min, to že má max.krutiaci moment při 4000ot/145Nm ešte neznamená, že je zbytočne,alebo destruktivne ist pre tento motor vyššie, nádherne sa to prejaví hlavne v tiahlom kopci, alebo ak chceme prejst zákrutu na jeden prevodový stupeň, při minimalnej strate rýchlosti. Obávam sa,že sa tu zabuda na obrovský rozdiel vlastnosti dieslu a benzinu, kde sa u dieslu neodporuča významne překračovat krivku max.točiveho momentu, pretože jeho max.výkon ho dost kopíruje, narozdiel od benzinu. Z tejto debaty mi skrátka vyšlo, že je tento motor zbytočne vytáčat nad nejakých 4tis-5tis otáčok, to ano ,ak samozrejme budem respektovat už zmazaný príspevok ,kedy sa chcem dostat z bodu A do bodu B, ale určite nie, ak chcem využit plný potencionál tohoto motoru.

2008-03-28 19:08:21

Pane chmelko (anonymní), stále jsem ještě nepochopil o co Vám vlastně jde. Ani já, ani kolega, který tedy smazal svůj žertovný příspěvek, jsme se nesnažili nikomu tvrdit, že točením motoru do maximálních otáček zákonitě zničí motor. Nikdy jsme nikoho nekárali za to, že plně využívá potenciál motoru. Stále mám dojem, že jste nečetl to co jsem psal. A nejde vůbec o detail v kolika přesně otáčkách je dosaženo maximálního výkonu a krouticího momentu. Jde od začátku o to, jestli má motor omezovač a v kolika otáčkách začíná fungovat. A už vůbec se v této diskuzi neřešil dieselový motor a ani to, jak s benzínovým motorem projíždět zatáčky "pod plynem".

Pokud chcete dokazovat to, že jsme omylní, tak prosím neutíkejte od tématu. Jestliže se budeme bavit o rozdílných vlastnostech benzínových, naftových a jiných motorech, můžeme otevřít další diskuzi. Alespoň nebudou mít diváci v diskuzích zmatek.

2008-03-28 21:46:38

Zdravím vás pánové,

toto je velmi poutavé, až zábavné čtení a nemohu odolat pokušení se připojit.

Pan chmelko, ač výborný technický teoretik (podle profilu nemá žádný vůz), není až tak výborný čtenář.

Jak správně albi píše, jednalo se o dotaz na omezovač a ne na výkonovou křivku, ty ostatní informace, byly jen dobře míněná rada, podle údajů z profilu, kde měl tazatel špatně zadané parametry.

V této chvíli je už vše v pořádku doplněno.

A já jsem si dovolil za Martina, upravit první zprávu, aby byl pan chmelko sytý a albi zůstal celý.

Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem

Pavel

2008-03-28 23:27:26

mrzí ma, že ak sa zmažú nejaké príspevky ,po ktorých ked si to prečítam prirodzene reagujem,pretože jak prvé info o hodnote omezovaných otáčok, tak o hodnote max výkonu, tak v zmazanom príspevku ,kde je spomenute vytáčanie motoru po omezovač ako jasná cesta ako ho zničit scestné..Som rád, že sa tu snažíte pomáhat, ale ak si toto prečítal úplny amater, jezdí teraz s týmto motorom ako zo starou nepreplnovanou 1.8D.

Som aspon rád, že som Vám tu oživil toto polomrtvé vlákno a slubujem, že teraz budem už len čítat, na diskusiu su tu asi iné weby

2008-03-28 23:42:32

Pane chmelko, děkujeme za váš příspěvek. Ještě s dovolením přiložím Váš diskuzní příspěvek na Focus klubu pro zachování demokracie a podporu svobody slova. :

bola tam diskusia o omezovači, par ludí sa tam hra na "odborníkov" mne to nedalo a reagoval som, na moje prekvapenie, boli na druhy den uplne scestne rady odstranene a bludne hodnoty opravene, takže moja poznámka teraz posobi ako uplne mimo. Takže kto mate pocit ,že tu je nejaka cenzura a nesloboda, inde vás hned vyliečia :roll: :lol:

zostávam doma kde aj patrím a svoju energiu budem radšej investovat sem :wink:

2008-03-28 23:43:48

jasne, za tým si stojím...

aspon mi nerobí vystupovat pod jedným nickom, vid albi?

hof  
2008-03-29 00:09:30

To chmelko - tak musím vylézt z postele a jít k počítači, abych se zeptal, proč se pořád oháníš mým příspěvkem, který jsem smazal? Neobsahoval žádné technické údaje o motoru Zetec, ani o žádném jiném motoru, obsahoval pouze takové pošťouchnutí na adresu toho mladíka, který tráví čas na nějakých srazech, kde zkoušej, komu kliková hřídel dřív vyletí skrz víko ventilů. Toť vše. Příspěvek se mi přestal líbit a tak jsem ho smazal. Teď mi to ale celkem dost mrzí, protože jsem ti tím asi nechtěně pomohl dostat se z té slepé uličky, do které ses sám vlastní pílí dostal. Takže bych tě poprosil, abys : používal vlastní argumenty ze své vlastní hlavy, neroznášel pomluvy po okolních klubech, ale hlavně, beru to dost osobně, nepoužívej ten můj příspěvek / spíš humor / jako berličku ke své záchraně. Tak tolik, ahoj.

2008-03-29 00:46:00

nepotrebujem žiadnu zachranu, nepotrebujem nikoho "pomlouvat"skratka píšem fakta, reagoval som na diskusiu vo vlakne, ktorý už bolo nejaký piatok staré, zvláštne, že sa ti začal ten príspevok nepáčit až potom, čo som vás opravil, že vaše rady niesu až tak pravdive, teraz sa musím ospravedlnit albimu, že som mu prilepil tvoju poznámku/názor o poškodeniu motora, za zbytkom si ale stojím.Ako možete radit človeku a výchadzat z jeho dat k motoru v profile, ked ani nevie, či existuje nejaký omezovač?

Tiež ma zarazilo oslovovanie važení pane, anonym a pod, ked napr-albi musel hned vediet o koho ide, napísal som ferovo, že ak mate taký problem niest kritiku, tak že už nebudem sem prispievat a budem sa venovat len svojej domovskej stránke, chcel som tu to len pomoct dat dohromady, ale vidím, že si vystačíte sami

hof  
2008-03-29 00:51:43

chmelko

Online

Test driver

Test driver

Uživatelský avatar

Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvky: 5011

Bydliště: Jablonec nad Nisou

Odpovědět s citací

Odeslat diskusia na eu.fore

Tak som pánove včera surfoval po nete a našiel toto forum a toto vlakno

http://www.fordclub.eu/msgboard_posts.p ... essage2148

bola tam diskusia o omezovači, par ludí sa tam hra na "odborníkov" mne to nedalo a reagoval som, na moje prekvapenie, boli na druhy den uplne scestne rady odstranene a bludne hodnoty opravene, takže moja poznámka teraz posobi ako uplne mimo. Takže kto mate pocit ,že tu je nejaka cenzura a nesloboda, inde vás hned vyliečia :roll: :lol:

zostávam doma kde aj patrím a svoju energiu budem radšej investovat sem :wink:

_________________

focus Xtrend 2003 hatchback, 1.6 16V, 100 HP, black panther Fotogalerie

Obrázek

28.03.2008 23:33

Ohlásit tento příspěvek

Profil Poslat soukromou zprávu E-mail

f.hofstetr

Online

Registrován: 29.03.2008 00:22

Příspěvky: 1

Upravit příspěvek Odpovědět s citací

Odeslat Re: diskusia na eu.fore

Tak ahoj, jsem tady, můžeme pokračovat v diskuzi na "tvém" klubu, abys nemusel ostatním členům tlumočit. Dnes je už, bohužel, pozdě, ale zítra tady začnu objasňovat tvoje účinkování na Fordclub.eu, tak dobrou.

29.03.2008 00:34

Ohlásit tento příspěvek Odstranit příspěvek

Profil Poslat soukromou zprávu E-mail

2008-03-29 00:59:37

oč ti ide teraz?, ved to už albi za teba nakopíroval aspon sa dohodnite...

preposielam radšej odkaz na to vlakno, nech to nemusíte obaja zase duplicitne kopírovat

hof  
2008-03-29 01:24:57

To all - až se ráno Petula probudí a uzří, co jeho nevinný dotaz rozpoutal, nebude se stačit divit: stal se totiž přes noc mediální hvězdou napříč klubovým spektrem.

2008-03-29 10:35:31

Tak to je opravdu mazec, pan chmelko tady napsal - "albi:prosím ta nemystifikuj tak doležité data ako je výkon motoru, u motoru Zetec (S, SE) vrcholí výkonová krivka", kde vzal tu jistotu, že se jedná o motor ZETEC, tazatel měl v profilu údaje o jiném motoru a co je komu do toho, jaký motor kdo ve svém voze má. Pro mě další otazník visí u rady - "takže ak chceš dosiahnut max.výkonu musíš to točit až tak vysoko", ani nové motory nemají v praxi výkonové křivky úplně stejné, tudíž tato rada jako tvrzení je irelevantní. Další důležitou věcí je, že motor nemusíš točit až, aby jsi dostal výkon, ale za těmito otáčkami, je naopak bezpředmětné se vůbec vyskytovat, protože potencionál motoru je využitelný v rozsahu otáček mezi nejvyšším krotícím momentem a nejvyšším výkonem. - Toliko k technice

A teď ke kodexu slušnosti:

Pokud slušný člověk zjistí někde nějakou chybu, pokusí se na ní slušně upozornit a neuráží egoisticky, toho kdo chybu udělal. Nejsem nadšený ani z šíření a jakého si (neoprávněného) žalování na jiných stránkách.

Upřímně řečeno, pokud bych měl tu moc, dal bych IP adrese pana chmelko status nežádoucí.

Myslím , že by se tu měli scházet pouze lidé, kteří jsou Clubu, přínosem a ne rýčem.

2008-03-29 11:07:27

omezovač je len 675 otáčok za výkonovým maximom, čo je tak akorat aby ta elektronika zastavila sama ak nepreradíš. Nebudem polemizovat o tvojich znalostiach motorizacie focusov, ale motor 1.6 16v vo focusoch bol len zetec , takže to nieje žiadna tajna informacia a nič ine tam ani nemože mat

Myslel som že som na diskuznom fore a na takom ako samotnom sa ma diskutovat, nie bat sa niečo napisat proti ,aby ste sa zosipali ako kobilky, pochopil som vaše nepísane pravidla, takže už sa nebudem učastnit inej než tejto diskuzie, ale ak dostanem ban, nebudem mat nič proti, len to bude svedčit o vašej chuti diskutovat

žalovanie na iných stránkach, prepáč ale zasmejem sa trochu, na čo mám ako žalovat, ž nieste schopní ani jeden z vás prijat kritiku? tak to je bohužial fakt. Ako som to napísal/žaloval aj na tom druhom fore, ked už medzi nas chodíte, nebojte sa vyjadrit svoj názor, nedopadnete ako ja tu medzi vami


Odpovědět

1  2