Fórum - Téma


Motor-Focus II-ztráta výkonu za jízdy,cukání apod


Fórum Focus II Motor-Focus II-ztráta výkonu za jízdy,cukání apod

Informace o modelu: Ford Focus II


1  2

2008-12-31 14:49:34

mam ford focus 1.8i kombika, kdyz jsem ho koupil tak jiz od zacatku jsem zjistil ze ma o trochu vetsi zravost a ma mensi vykon nez bych cekal (maximalku se mi podarilo pak dosahnout 180kmh) pritom znama mela focus 1.6i hatchback a slo ji 200 bez problemu. dale obcas to chciplo pri zahratem motoru na krizovatkach pri popojizdeni. posledni tydny se ale objevil dalsi problem, a to pokud seslapnu hodne plyn tak se nekdy stava ze motor najednou zasekne a nereaguje na pridavani plynu, pouze pomalu zvysuje otacky (vykon jakoby o pulku mensi) stava se to nejcasteji pri prudke akceleraci, ale i pri bezne jizde (po dalnici), pri stejnem plynu to chvili jede 100 jindy 140.. spotreba je take mnohem vyssi. tak ted co stim? mam nejake tipy co by to mohlo byt, tak se potrebuju utvrdit v tom nez to zacnu menit nebo zjistit co jde jeste vyzkouset. jinak filtry jsou tam menene vsechny (benzinovy asi pres mesic zpet), svicky najeto cca 25tis km, MAF jsem oteviral, ale spinavy nevypadal, nikde jsem ale nenasel pro tento typ OHm hodnoty tak nepoznam zda je opravdu dobry nebo jen vypada v poho.

jo jinak, menil jsem minuly tyden kabely ke svickam, ale vliv to nemelo

2009-01-01 12:38:26

Ahoj,

mám dojem, že tyto příznaky jsou u této motorizace poměrně časté, přesto, že se snažím přijít na to co je příčinou, zatím se mi to nepodařilo. Podle mích dosavadních poznatků, jsou příznaky dost podobné, ale řešení je u každého trochu jiné. Takže paušální radu nemám. V tvém výčtu chybí snad jen sonda, kterou bych zařadil do popředí. Je zvláštní, to s těmi otáčkami, jde to pravidelně na čtyři válce? A nerozumím té jízdě po dálnici 100 / 140, to jsou maximální rychlosti?

Budu velmi rád, když nás budeš informovat o postupu při řešení.

Měj se

Pavel

2009-01-01 13:23:45

lambda sondu jsem take menil par mesici zpatky, ale na ten maximalni vykon to vliv snad skoro nemelo, porad slabsi v max. tahu.. jezdil jsem s tim 10-12 po meste a 8/100 do chorvatska. ted to bere na dalnici pres 12 litru na 100.

nene maximalka je cca kolem tech 170-180, jenze pokud je tam zrovna ten ubytek vykonu tak to spadne na 140 treba.. mel jsem na mysli to, ze jedu stalou jizdou treba 150, pridam, najednou citim jak to ztraci vykon a na plyn pedal dal skoro nereaguje, jede to za chvili o 20-30 pomaleji, nejakou dobu stabilne s tim mensim vykonem, a po case zas jako by samo od sebe auto ozilo a zase jede jak ma, tj nohu mam na pedalu na stejnem miste ale vozidlo zacne akcelerovat, nekdy pomuze nekolikrat trochu proslapnout pedal a uvolni se to. jinak ta ztrata vykonu se stane skoro vzdycky kdyz prudce pridam plyn v mensich rychlostech nejcasteji na 2 stupni, rychle se rozjidim, najednou se to ucpe a jako bych tam mel motor z feldy, dam vyssi rychlost a po chvili se to zas srovna do normalu, ale je to hodne neprijemne pri predjizdeni.

pripada mi ze ten slabsi vykon co to ma od te doby co to mam a ten velky vykyv vykonu co to ma posledni 3 tydny spolu souvisi.

2009-01-01 13:30:30

Ahoj, proměř potenciometr škrticí klapky, vypadá to na přerušenou dráhu, lze zjistit ometrm.Počítač z toho blbne, neví jak je otevřená š.klapka.Dále bych se podíval na čidlo otáček. na klice.A nakonec hlavně resetovat počítač, aby si mohl načíst nová data do systému. Zdenek.

2009-01-01 14:36:12

Jj to stím resetem jsem se chystal také napsat, ale pak mi to nějak vypadlo, je to dobré po každé instalaci nové el. součásti.

2009-01-01 15:28:17

hm, ten potenciometr by to mohl byt, stavalo se mi totiz driv, ze pri ohratem motoru pri popojizdeni v kolone casto padaly otacky pod 800, nekdy i chciplo a tyhle problemy byly i v diskuzi venovane potenciometru skrtici klapky. oteviral jsem sani vzdychu, filtr je relativne cisty, MAF cisty, klapky primo u sani pripojene na tahlo plynu maji lehce zcernale okraje. kdyz hybu plynem tak je z tech mist pri rychle zmene slyset syceni ale predpokladam ze je to normalni stav (plastove potrubi samozrejme dotazene zpet k sani)

hof  
2009-01-01 15:55:32

Zdravím - doporučuju pročíst, na Focus fóru to už řeší delší dobu a příčin může být více, od cívky přes svíčkové kabely ke svíčkám, také můžou být vadné potenciometry pedálu plynu atd, je tam toho víc. F.

http://forum.ford-focus.c.../viewtopic.php?f=9&t=2678

2009-01-01 23:34:20

tak to forum bylo hodne sikovne, presne tohle jsem hledal. to co tam popisuji je ono, svicky samo mam NGK, staly me snad pres 1000 tak jsem mel za to ze budou kvalitni, vedet ze ford ma vhodnejsi levnejsi koupim tam.. jinak jsem jel dalnici brno a zpet, spotreba spadla 8-9L/100 , ale musel jsem jet hodne lehce 90-110 a jakmile to nestihalo hlavne do kopce ubrat, jinak tam tekl zbytecne jen benzin bez efektu..zkusim ty svicky, pak kdyztak civku. u koho kupujete dily jako civky a ruzne cidla apod? ve fordu jsou nektere veci docela prepalene, ale zas nechci mit neco zasadni nekvalitni

hof  
2009-01-02 13:02:13

To kimic – tak jsem rád, že ti ten odkaz pomohl. Náhradní díly Ford, myslím tím originální díly, na internetu nekoupíš, nezbyde ti teda nic jinýho, než zajít k nejbližšímu autorizovanému dealerovi Ford, kde ti podle VINu prodaj ty jedině správný svíčky na tvoje auto - zapalovací svíčky Motorcraft ( měly by to být Motorcraft AYFS 22PP 1., ale to ti řeknou ), stojí něco okolo 250,- Kč/ks a maj oba kontakty p l a t i n o v ý. Podobný platinový svíčky Bosch se blíží 400,- Kč. ( ty NKG byly platinum, nebo ne? )

Se svíčkama do Fordů se nevyplatí laborovat, je to prostě tak a je to vyzkoušený, hodně lidí mělo s jinýma značkama svíček potíže, teď jsi to poznal i ty. Je to dáno tim, že u Ford motoru jsou svíčky více namáhány a ne každá neorigo to vydrží, je to dáno systémem zapalování. Dvě zapalovací cívky jsou rozděleny do dvou okruhů, které pálí na střídačku, takže u Focuse pálí současně vždycky dvě svíčky, (jedna normálně, druhá do výfukové fáze), a to prý je ještě komplikováno tím, že jedna má na středové elektrodě napětí kladné a druhá záporné, což motorcraftům nevadí, ale svíčky jiných výrobců s tím můžou mít problém.

Kdydys měl vadnou cívku, jelo by to jen na 2 válce. Tudíž si myslim, že po výměně svíček bude problém vyřešen a na další výměny nedojde, ale uvidíš.

A že jsou ceny originálních dílů Ford daleko vyšší, než ceny druhovýroby, tak to taky neni zcela pravda, pokusim se sem umístit odkaz na stránku s cenovým porovnáním dodavatelů náhradních dílů. Tak se zatim měj, F.

P.S. Jestli tady najde Pavel FORD666 nějakou chybu, tak mě zase sní zaživa.

2009-01-02 17:48:39

Možná blbý dotaz. Když tankuješ a otvíráš nádrž, nesykne pod zátkou nádrže jako by tam byl podtlak? Přicpané odvětrání nádrže může mít za následek krátkodobou ztrátu výkonu, prostě čerpadlo nestíhá brát dostatek benzínu, nedávno jsem to řešil u fiesty.

2009-01-02 18:39:54

jo sykne, je tam podtlak ale mam za to ze to je normalni stav ne?to syknuti mi to delalo uz od zacatku co to mam. menil jsem tam ted ty svicky, staly me u forda tusim 457kc sada 4, auto se mi zda zivejsi, zavada tam je ale stale, i kdyz mi pripada ze se projevuje mene casto. zkusim promerit ty odpory na potenciometru skr. klapky a u civky pokud to pujde. podle tech diskuzi bych to tipnul nejvic 1. potenciometr skrt klapky, 2. civka, 3. palivove cerpadlo, 4. MAF, 5. katalyzator.. nejvic se mi zda na ten odpor potenciometru, jelikoz ta ztrata vykonu neni s trhnutim jak tam ldie psali, benzinu se tam dostava take dost, jelikoz to ma pak vetsi spotrebu, spis tam jde spatne smes paliva - vystup z nejakeho senzoru

2009-01-03 18:16:29

Ten snímač polohy škrticí klapky mám doma, nejsi z MB, mohl bych ho zapůjčit, moc bych to na něj netypoval.

Větší šanci dávám cívce, případně kabelům.

S tím katem, by to bylo pořád stejné a motor se jako když dusí.

Čerpadlo je zajímavý nápad, nemám důvod ho vyloučit, ale ani si neumím představit, co by se s ním mohlo stát.

2009-01-03 18:22:34

no me se u opla frontery stalo, ze neco v cerpadlu vyhorelo, a cerpadlo do motoru cpalo benzin co to slo a uchlastavalo to motor, z vyfuku sel cerny kour, nicmene si s tim ani po vymene cerpadla v servisu neporadili, tak jezdim ted fordem. ted me napadlo ze by to v klidu mohlo byt taky tim prosvihlym kabelem nebo civkou

Jsem z Prahy, neni problem dojet do MB a vyzkouset, neverim uplne tomu ze by z diagnostiky vylezlo primo vadna soucastka.. takhle by to bylo poznat hned, za cvhili jdu do prace ale pak behem tydne bysme se mohli domluvit, az bude cas jeste chci zkusit co vyleze z te USB diagnostiky u me.

2009-01-04 10:00:03

S tím půjčením bude problém, nebývám přes týden doma, pokud vydržíš do příštího víkendu, pojedu snad do Prahy.

S tím čerpadlem je to zvláštní, je mezi ním a vstřikovací lištou, regulátor tlaku a vstřiky jsou také nastaveny na tlak, takže, pokud by čerpadlo tlačilo víc, nemělo by to mít vliv.

2009-01-04 17:37:55

jasne neni problem to zas tak nepospicha, navic po te vymene svicek to jezdi mnohem lepe, bohuzel napadl snih a je vsude kluzko tak to nejde poradne otestovat. tezko rict jestli ten regulator tlaku tam byl, pry tam menili jeden vstrik, z motoru sel cerny dym, slo to jen max na 3 valce, pry je kaput ale zkusim to pak dat jeste k jinemu servisakovi

2009-01-28 16:53:20

takze chvili jsem s tim jezdil s novyma svickama, problem skoro zmizel, akorat se objevoval po resetu jednotky. byl jsem s tim nedavno u znameho pripojit na diagnostiku, vyjela cela plejada chyb ohledne potenciometru skrtici klapky a potenciometru plyn. pedalu. ten potenciometr skrt. klapky jsem otevrel, rozebral a vycistil kontaktolem. ten kovovy jezdec byl na koncich trochu zoxidovany a ten plisek po kterem to jezdi zaspineny, jde ale nejak poznat jestli ten ohebny prouzek na obvodu jeste slouzi jak ma? viditelne poskozeny neni, ale nevim jak to funguje aby to nehazelo nejake nepresnosti.

klapku samotnou jsem taky trochu ocistil, byla lehce opalena na okrajich. rozebrat cele to neslo, ty 4 hvezdicove srouby byly snad uz prirostle a ani aku sroubovak na max se necapal.

jizda pote - subjektivne se mi zda ze ta okamzita ztrata uz tam neni, behem jizdy po meste a kousku dalnice uz se to neobjevilo. co vsak nezmizelo je ze to ma permanentne o trochu snizeny vykon, na te dalnici maximalka s vypetim sil 180 coz na 1.8 je nic moc.

muze to ovlivnovat jeste ten potenciometr co je u plyn pedalu? zatim jsem nenasel kde je, nebo zda to je nejake rele.

2009-02-01 18:11:22

Ahoj,

zaprvé se chci omluvit, už jsem byl asi pětkrát v Praze, vždy přemýšlím co jsem to chtěl příležitostně vyřídit a na tohle jsem zapomněl.

Podle mě máš stejný vůz jako já a tam je klapka ovládána lankem od plynového pedálu, takže žádný potenciometr. Další krok je výměna kabelů ke svíčkám, ale je to i další investice, která nemusí vyjít.

2009-02-01 18:37:31

ano je to jen lanko ktere mechanicky ovlada tu zaklopku, ale potenciometr skrt. klapky tam je, z boku na osicce. sice to nema vliv na zaklopku ale vraci to udaje do ridici jednotky a kdyz jednotka dostane udaje ze to je otevrene napul kdyz to ve skutecnosti je otevrene uplne tak to dela brajgl. co jsem to ocistil tak problem s tou nahlou ztratou vykonu pri zaberu uplne zmizel, staci to vyndat z boku a otevrit plisek sroubovackem. kabely ke svickam uz jsem menil. jeste chci vyzkouset az najedu nejake km vymenit svicky s obyc hrotem za platinove ktere jsou k 1.8 a 2.0 doporucene, nevim proc mi ve fordu dali ty obyc.. jeste by me zajimalo jesti u pedalu je neco takoveho taky, na diagnostice mi to vybehlo ze to je vadne

2009-02-01 18:54:32

jinak jestli budes nekdy v praze mit chvilku tak bych docela rad zkusil hodit tam na chvili tvoji vahu vzduchu zda to neozivi vykon, jinak mi pripada ze to bude chyba v katalyzatoru asi lehce ucpany, pripadne uz unaveny motor..

bohuzel to jinak muze byt jakekoliv cidlo co hlida stav a ridici jednotka pak z toho dela slozeni smesi..

2010-04-01 14:39:12

Ahoj.Zrovna resim podobny problem...mam 1,8 16v r.v. 2000 kombi...160000km.....svitila mi kontr. diagnostiky..nechal jsem to napojit, jen nahodna chyba a nejake cidlo u plynu, nechal jsem to vymazat...........sviti to znova, znova napojit a 4 chyby..neco s klapkou...auto straci vykon, cuka, skube...doporucili mi nejake cisteni pal.soustavy cena 1500,-Kc a pak znova napojit...a asi vymena klapky cca 2500,-Kc..........svicky mam NGK sadu za 1200,-Kc.....auto mi jede taky neco pres 180 km/h.....mohla by to bejt i pry lambda sonda meni se pri 160000km ale to zjisti na STK kam se chystam


Odpovědět

1  2