Fórum - Téma


Motor+Focus C-Max-po startu motor chcípne


Fórum C-Max I C214 Motor+Focus C-Max-po startu motor chcípne

Informace o modelu: Ford C-Max I C214



2010-12-18 11:11:21

Dobrý den, včera se mi stalo u Ford Focus C-max 1,8TDCi, že bylo auto přes noc venku a rano bylo -8C, chtěl jsem nastartovat a vždycky jen auto chytlo a hnedka zhaslo, asi po 12té to teprve šlo.Nemáte s tím někdo zkušenost, letní naftu nemam, někdo mi říkal, že tyto motory jsou na naftu hodně choulostivé...ale udělalo mi to třeba i v garáži jednou a potom už šlo...takže nevim.( po startu jde černý kouř a kolisají trochu otačky než se to chvilku zahřeje, ale potom třeba přes den už to nedělá).Zkusil jsem nalít nějaky specialni přípravek do nafty na odstraneni vody z palivoveho systemu, ale moc tomu nevěřím, že to tím bude, když to udělalo i v garaži.Díky za každý příspěvek.

2010-12-18 12:17:28

Tipnul bych to na žhavící svíčky,ale může to být i palivovým fitrem,či netěsností palivového systému,co může mít za příčinu padání nafty,ale jako první bych zkontroloval to žhavení.

2010-12-18 12:32:29

Ted jsem byl v garáži pro auto a samozřejmě to chcíplo znovu, potom jsem lehce přidal plyn při startu, tak to drželo (kouřu jak z dýmovníce a skakaly trochu otáčky), ale jak jsem se rozjel hnedka to chcíplo, potom už to drželo.

To žhavení se da vyzkoušet na diagnostice?Zkoušel jsem i dvakrat nazhavit, ale vysledek stejný.Jinak palivový filtr byl nedavno měněný.

2010-12-18 12:58:27

Nejlepší kontrola žhaviček je když je člověk vyndá a odzkouší,je venku na baterce,kdy vidí jestly žhavička žhaví celá,potom se to dá změřit na odběr Ampér speciálnim Klešťovým ampérmetrem http://shop.conrad.cz/web...roduct&prod_number=122922

2010-12-18 13:04:20

Díky za radu, asi to bude nejpravděpodobnější těmi svíčkami, ale co kdyby byly v pořádku?Nejradši bych byl, kdyby to bylo jen svíčkama...aby to nebylo něco dražšího.ERG ventilem by to nemohlo být?

2010-12-18 15:26:17

Jestli mu to chytlo a pak zhaslo tak to asi žhavičema nebude,žhavič kdyby nežhavil tak to ani nechytne,ale když už to chytlo tak žhavič stejně není v činosti,chybu bych hledal jinde ale třeba se pletu

2010-12-18 15:29:54

Ještě jsem si vzpoměl,když ti to teda chytne, jde to normálně na čtyři válce?Jestli ne tak by nějaká žavička mohla být špatná

2010-12-18 19:45:53

Akumulátor je nedávno nový, tam bych problém neviděl...nevím co dřív vyzkoušet.

2010-12-18 19:51:35

To nevím jestli to zrovna jede na tři válce, ale normálně při jízdě nic nejde poznat, auto jede dobře.Vždycky se jedná o ten první start, když už se s tím někam jedete a auto vychladne, tak to chytne normálně.Přes léto, podzim to jen občas chcíplo, spíš to dost zakouřilo, ale ted to chcípe častěji, kouří a trochu kolísají otáčky.Takové věci mám nejradši, někdy je lepší když auto přestane jet než hledat závadu, kterých může být víc.

2010-12-18 21:06:50

Zkontroluj žhavičky a potom to můžeme řešit dál,prvně bych zkusil, jen zkoušečkou jestly jde proud ke žhavičkám (když ne tak bude problém v relé žavení), potom test žhavičky jde to více zbůsoby jak jsem psal první je klešťovým ampérmetrem jedna žhavička má odběr kolem 8Ampér takže všechny 32A ,potom to jde když se žhavičky odpojí od napájení a vezme se kabel dá se na +(plus akumulátoru) a druhým koncem se škrtne o vrchní závit žhavičky ,tak musí přeskočit jiskra jako při zkratu,když ne tak je ta žhavička špatná,ale jak jsem psal nejlepší je jí vyndat a zkusit kusem kabelu(drátu) který namotám a přidržím kleštěmi na vrchním závitu žhavičky a druhý konec na + (plus akumulátoru), spodní závit ,nebo tělo žhavičky opřu o - (mínus akumulátoru) a počkám ,až se konec žhavičky rozžhaví viz.obrázek..

2010-12-20 18:18:35

Dneska jsme se zkusily připojit pomocí ELM kabelu a programu Scanmaster a vyhodnotilo to tohle, co je na fotkách...ještě to někde psalo křížek a u toho byl předstih 1.valce.Jinak žhaviče jsem ještě nezkoušel.Dneska mi to taky nechtělo chytnout, když jsem přidal trochu plynu tak už to potom chytlo, ale poskakovaly otačky a byl nepravidelný chod motoru, jakoby to chytlo na tři válce, potom to trochu ustalo, ale bylo citit, že to ještě malinko haže, to jsem postřehl i po zahřátí motoru a zastavení na semaforu.

2010-12-29 17:41:24

Mluvil jsem se znamým co autum rozumí a chvilku delal ve Fordu, pokud se prý nerozsvitila žádná kontrolka, diagnostika je zbytečná, že když jsme si to napíchli sami a psalo to něco o egr ventilu a palivovým systému, že by zkusil vyčistit ten EGR ventil, mohla by být prý zaseknutá klapka....Chtěl jsem to zkusit sam, ale nevim kde presne je, nemáte někdo tušení nebo fotku?(motor 1,8TDCi, 85kW)....jinak po novém roce se nam na to podívá, tak jsem sam zvědav.

2010-12-29 22:32:43

Najdeš ho na sání viz. obrázek

2010-12-30 19:46:02

Já si to myslel, jen jsem si nebyl jistý, asi se tam dostava těžko, že?

2011-01-04 16:33:48

Dneska jsme byly u známého, že se podívá na ten EGR ventil, popisovaly jsme mu znovu co to dělá a říkal, že se prvně podíváme na svíčky, vizuelně zjistil, že jsou dvě nebo tři špatné, potom je přeměřil a dvě úplně špatné, jedna na půl špatná a poslední dobrá, tak jsme zajeli pro nové svíčky Denso....(v autě byly BERU), ted se uvidí při ranním startu, jestli to bude už dobré...

2011-01-06 14:41:23

Po včerejším a dnešním ranním startu, už auto chytne parádně, takže díky bohu, že to byly jenom svíčky...

2011-01-08 11:54:38

ReSaGa máš to červene orámované


Odpovědět