Fórum - Téma


Motor+Focus C-Max-po prvním startu chcípne


Fórum C-Max I C214 Motor+Focus C-Max-po prvním startu chcípne

Informace o modelu: Ford C-Max I C214



2011-01-12 20:45:45

Dobrý večer, potřeboval bych radu. Mám C-Maxe 1,8, benzín, 2004. Při prvním studeném startu motor naskočí a chcípne. Na druhý pokus pravidelně naskočí a chová se, normálně. Teplý startuje bezvadně, otáčky drží dobře. Jen ten první studený trart se musí opakovat. Nevím, co může být příčina, děkuji za rady.

2011-01-13 23:18:12

Zkusil bych natankovat 100 oktanový benzín,nebo benzín v německu či rakousku,když to zmizí ,tak je to kvalitou českého paliva,běžná příčina tohoto jevu,dá se to řešit pokud je pro daný motor a model přístupná kalibrace ŘJ motoru pro Rusko.

2011-01-15 22:45:11

Koupil jsem 98 oktanový benzín a zatím to opravdu vypadá dobře. Tři studené starty po ránu a motor běží na první pokus, tak to snad bude opravdu tou kvalitou benzínu , díky za radu.

2011-01-16 10:49:48

Na jaké benzínce jsi dřív tankoval a kde ted s tím novým benzínem?(Nazev pumpy)

2011-01-17 12:18:00

Tankoval jsem podle potřeby (Ono, Hypernova, atd), nejvíce snad na EuroOilu. Poslední tankování bylo v Polsku - 98 oktanů. Mám na hranice s PL 10km. Nechám nyní auto pár dní stát a uvidím, zda to bylo benzínem a budu doufat, že ano.

2011-01-21 23:07:25

Tak po 5-ti denní odstávce je situace stále stejná. První studený start motor chcípl a druhý naskočil normálně. Budu muset navštívit mechanika s PC, zda odhalí nějakou závadu.

2011-02-18 17:00:40

Potom by to mohla dělat škrtící klapka.

2011-09-19 18:29:25

ahojky, mám 1,8 benzin. po startu studeného motoru, mě taky každý den zhasne motor. Týden jsem měl auto v servisu FORD v UH, měli konzultace i s technikem z Prahy. Přišli na houby. projeli mě 300 km a potom se

mě snažili vysvětlit, že palivo, které bereme s kolegou do Passata (AGIP,OMW,Hyperka) stejně jako já, není asi to pravé. prý mám zkusit 100 oktanové palivo. Profíci hledají spíše výmluvu, než pomoc.

2012-01-17 22:23:29

možná by to mohlo být teplotní čidlo, stávalo se mi něco podobného...

VNB
2013-08-05 15:52:59

Mám stejný problém. Byla mi doporučena výměna palivového filtru, tak v horizontu 14 dní nechám vyměnit a uvidím.

2013-11-27 19:55:55

Dekarbonizace motorů s přímým vstřikováním (TDI, TFSI, TSI, FSI...)

Sací ventily motoru 2.0TFSI po 30 000 km - vpravo,

vlevo - po vyčištění.

Doposud poměrně málo známý, ale poměrně závažný, problém všech motorů s přímým vstřikováním paliva všech výrobců.

Z důvodu vstřikování paliva přímo do válců u motorů TDI,FSI,TFSI,TSI nedochází u těchto motorů k čištění sacích ventilů proudem paliva od vstřikovacích ventilů jako je tomu u starších motorů s nepřímým vstřikováním. Důsledkem je zvýšená tvorba karbonových úsad v sacím potrubí a zejména na sacích ventilech a tvorba úsad ve spalovacím prostoru a na zapalovacích svíčkách. U motorů TDI dochází k zarůstání EGR ventilu nebo chladiče EGR ventilu (dle TPI Audi může dojít u motorů 3.0TDI k zacpání EGR ventilu již po 40 000 km ().

Čemu to vadí ?

Z důvodu snížení množství nasávaného vzduchu, snížením sacího průřezu úsadami, dochází ke snížení výkonu motoru. Závažným problémem a prvním příznakem jsou kolísající volnoběžné otáčky, špatné startování, vynechávání zapalování (z důvodu zakarbonování zapalovacích svíček u benzínových motorů), zvýšená spotřeba paliva. Pokračování má za následek rozsvícení kontrolky motoru indikující závadu, zobrazená závada je ovšem nejčastěji vynechání zapalování, to je ale z důvodu zakarbonování spalovacího prostoru a sacího traktu. Pokud se problém neřeší může dojít až ke zničení motoru.

Co záruka ?

Výrobci vozidel (např. koncern VW vydal k tomuto problému TPI (technická produktová informace)), tvrdí že problém vzniká používáním nekvalitních paliv a olejů a tento problém není kryt zárukou (). Kvalitu paliv samozřejmě nikdo z nás neovlivní.

U motorů 3.0TDI dochází ke známému problému znehybnění swirl klapek, který se řeší výměnou sacího potrubí za cca 18 000 Kč ().

Jak to vzniká ?

Karbonové úsady vznikají zejména působením síry a sazí při nižších spalovacích teplotách a při kratších jízdách, zejména po městě. U pump by sice měli být k dostání pouze bezsirná paliva (jak je to ve skutečnosti se můžete dočíst z kontrol ČOI, kdy je norma překročena i 100x ()). Ze stejného důvodu jsou pro tyto motory povoleny pouze oleje plnící normy VW 504.00/507.00 se sníženým obsahem síry.

Dá se tomu zabránit ?

Nedá, u každého motoru se tvoří karbonové úsady, u přímovstřikových motorů je tato tvorba několikanásobně větší (viz. první odstavec)

U nových motorů poslední generace (Golf 7, nová Octavia, Subaru …) jsou motory TSI vybaveny nejen 4 vstřikovacímy ventily přímého vstřikování ale i dalšímy 4 vstřikovacími ventily do sacího potrubí, před sací ventily (nepřímé vstřikování). Právě dodatečná montáž těchto vstřikovacích ventilů opět, spolu s jiným nastavením elektronického vstřikování, zabraňuje zvýšené tvorbě úsad a zajišťuje plnění nových emisních norem (Euro 6).

Po kolika km se problém projeví ?

U některých motorů (např. Audi RS4 4.2FSI) již po 20000km, běžně po cca 50 000 km ()

Co s tím ?

Odstranění karbonového nánosu se provádí mechanicky, nebo, při menším množství úsad, pomocí profesionálních čistících prostředků k tomu určených. Po ročním testování jsme vybrali přípravky, které tento nános odstraní (kombinace přípravků Wynn’s a originálního čističe vstřikování Toyota).

Některé firmy nabízí čištění metodou BG, která přes nezávislý palivový okruh čistí vstřikovací ventily a spalovací prostor, ale neodstraňuje úsady ze sacího traktu a zejména ne ze sacích ventilů. Proto se metoda od firmy BG nehodí pro přímovstřikové motory.

Po vyčištění je vhodné používat čistící přípravky při každé výměně oleje, resp. servisní prohlídce.

Po vyčištění dojde ke zklidnění volnoběžných otáček, zvýšení výkonu motoru na původní, výrobcem deklarovanou hodnotu, a ke snížení spotřeby paliva na původní hodnoty nového motoru.

2013-11-28 18:38:53

jarajel: chtěl jsem se zeptat k té dekarbonizaci, co jsem si od vás přečetl pěkný článek, píšete, že nejlépe vyčištění motoru, je použití různých přípravků?Mohl bych se zeptat jaké to např. jsou?(je to přímo čistič vstřikování, který se dává do nafty?Na internetu jsem jich našel spousty od Wynns).

Jak poznám, že mám motor hodně zakarbonovaný, abych se mohl rozhodnout jakou použit metodu? Jestli stačí čistič nebo mechanická dekarbonizace?(popř. kolik asi stojí?).

Děkuji Michal

2013-11-30 22:24:04

dobrý večer, měl jsem uvedený problém cca dva až tři roky-

několikrát u servisu v záruce u fordu - pouze vyjádření auto je podle počitače v pořádku, používáte špatné palivo

došlo k situaci, kdy mě při startu studeného motoru ihned zdechnulo. po cca 15 vteřinách po nastartování

mě motor běžel v pořádku.

Zavezl jsem po záruce do soukromého servisu, kde mě mechanik po diagnostice motoru, řekl, že

počitač vyhodnotil vše v pořádku(stejně jako u fordu v UH), ale při prohlídce ventilů pomocí endoskopu

zjistil silnou karbonizaci ventilů.

doúporučil a provedl použití odstranění karbonu chemickou cestou, pokud to nepomůže, tak mechanicky odstranit.

Zatím jsem použil první alternativu a po cca 30 km se motor začal chovat naprosto výborně.

psaním je to nadlouho, když tak po tel. 724358549

2015-12-14 09:00:25

Mám podobný problém u 1,8 flexifuel, s benzínem 95 oktanů i se 100 verva má tendenci chcípnout, nebo rovnou chcípne. Na podruhé vpohodě. Všimnul jsem si, že to dělá i při větší zátěži - automatickém zapnutí vyhřívání skel, dá se to vypnout? Zajímavé je, na E85 nechcípe a motor se chová kultivovaněji. Pokusím se sehnat kabel na předehřev motoru

2015-12-14 09:32:53

davidpolda: a neni lepsi udelat poradnou diagnostiku?!

2015-12-14 10:34:14

povadi: na to určitě dojde


Odpovědět