Fórum - Téma


Motor+Fiesta-ztráta výkonu,kolísání otáček,závady


Fórum Fiesta IV Motor+Fiesta-ztráta výkonu,kolísání otáček,závady

Informace o modelu: Ford Fiesta IV



2009-09-09 12:36:41

Ahoj, mám fiestu 1,25 zetec 16V z roku 1996. Mám následující problém-

  • při rychlosti 120-130km/h najednou auto přestane táhnout a zabírá jen na rychlost cca 100-110km/h (tento problém již mám delší dobu, auto mělo jít na podzim do sevisu, tak jsem si původně říkal,že to budu řešit až později)

nově pak :

  • po studeném startu nechce auto reágovat na plyn, škube, kolísají otáčky - po cca 2min v pohodě (jak jízdy, tak jen nechání nastartovaného motoru)
  • dnes se mi stalo, že při jakékoliv jízdě do kopce to z rychlosti 130km/h spadlo na 80- 70 km/ha to bez ohledu na podřazování, na čtyřku, trojku a přidání plynu na maximum... byl jsem rád, že jsem ty kopce nakonec vyjel Na rovině pak motor zase začínal zabírat normálně až k rychlosti 130 km/h.

Četl jsem již zmíněné fóra takže dodávám že před 4 měsíci bylo vyměněny svíčky za titanové, filtry, a seřízeny ventily, ztráta výkonu ve 120-130 km/h se však projevovala i hned po tomto servisu.

Dík za radu

2009-09-09 16:25:31

Ahoj,

řekl bych svíčky, ale jsou vyměněné, pak možná kabely, nejprve bych překontroloval, zda jsou kabely, správně nasazeny na svíčky. Píšeš, že problém začal po výměně svíček, jsou použity svíčky Motorcraft, všeobecně se uvádí, že Zetec, nemá rád jiné svíčky , než origynál. Také by mohla být, po servisu vypadlá, nějaká hadička podtlaku. Zajímavé je to seřízení ventilů, za to jsi zplatil? Podle mne, má Zetec, kromě 2.0, hydraulická zdvihátka, tudíž není co seřizovat.

Nic zaručeného nemám, často se závady projevují velmi podobně, přitom mají jiný důvod.

2009-09-09 16:47:38

Podobný problém byl s tím škubáním, kolísáním otáček právě před tím než bylo auto v té opravě, při které se měnily ty svíčky atd. (bylo to i 2x na diagnostice). A po té opravě jsem to auto dostal, nicméně to že byly seřízeny ventily jim mechanik řekl (s tím souviselo, že se prvních 100km ještě nemělo jezdit víc než stovkou). Pak 4 měsíce byl problém jen s tou ztratou výkonu při vyšší rychlosti a občas kolísáním volnoběžných otáček po ujetí delší trasy.. až předevčírem začaly ty další problémy...

2009-09-09 18:23:56

to muze byt i EGR

2009-09-09 18:39:53

Jak EGR, co by tam dělal?

To auto jsi koupil po té "opravě"?

Nikdy jsem neslyšel, že by se po seřízení ventilů, mělo jet nejvýše 100Km/hod., když už by se mělo něco hlídat, tak možná otáčky.

Servisů je všude plno, ale v ideálním případě, je dobré, vědět co chci.

2009-09-09 18:54:29

Já to auto dostal jako dárek. A informace jsem dostal k tomu i ohledně té opravy takové, jaké jsem napsal.. bohužel nic víc nevím Zítra už auto vyráží do jiného servisu, nejdříve na diagnostiku, tak uvidíme co to bude. Jestli se to podaří vyřešit, napíšu tady potom, čím to bylo.

2009-09-09 20:28:52

Budeme rádi, za každou informaci

2009-09-09 22:20:30

EGR muze zpusobovat uvedene problemy

2009-09-10 07:50:36

To modular: víš ono poradit je jedna věc a hlava a pata je věc druhá.

EGR by to případně mohl dělat, pokud bychom se bavili o vznětovém motoru.

Ale u zážehového, by musel být nejdříve doplněn majitelem, jako "tuning".

EGR je montován, pro snížení emisí NOx, které zážehový motor neprodukuje.

2009-09-10 13:47:05

naprosta vetsina zazehovych motoru ma EGR. priklad: Modular, Windsor, Triton. a EGR by byl v tomto pripade moznou pricinou. priznavam ale ze motor Ztech neznam

2009-09-10 15:22:49

Ahá, tak pán je američan, tak to potom ano, pro benzínové motory s nízkým obsahem, údajně nemá taková věc většího významu, proto se, pokud vím, v Evropě, v benzínových motorech nepoúžívá.

Ještě pro úplnost, ten motor se nazývá ZETEC.

2009-09-10 19:18:34

ano Pavle mas pravdu a ano v tomhle motoru se nevyznam tak pokud to nema tak pardon za zmatek

diky

2009-09-10 19:24:21

Není proč se omlovát, , jen mě zaskočilo, že se tak vehementně snažíš a ani nemáš zaregistrovaný vůz.

I já jsem jen člověk , také nejsem neomylný.

2009-09-10 19:39:52

vuz nemam zaregistrovany, protoze v menu neni

2009-09-21 01:25:41

Tak jen zpráva o momentálním stavu - zatím je auto stále ve Fordu a stále se nedaří přijít na závadu Jako na přírodní úkaz se na to auto chodí dívat celá dílna (prý)

2009-09-28 22:03:04

Tak, už mám zpět auto ze servisu, zatím na chvíli. Bylo to 14 dni ve Fordovi, kde vyzkoušeli měnit součastky, včetně volnoběžného ventilu, čidel apod., vyměnili taky svíčky za originál Ford a vyčistili hodně zanesené sáni- možný problém. Problém se ztrátou výkonu ve vyšší rychlosti zmizel, auto akceleruje odpovídajíce mohtoru i nad 130. Nicméně problém s cukáním, resp. kolísáním otáček u studeného motoru doposud přetrvává.

Prý už zbývalo jen vyzkoušet vyměnit řídící jednotku, jen ta k dispozici nebyla. Druhá možnost je, že je problém ve vodítkách ventilů. Nicméně auto ještě půjde na "chemii" aby došlo k pročištění těch válců . Jinak teda s tím kolísáním za studena si ve Fordu nevěděli rady. Takže tato závada je stále záhadaou a budu doufat, že chemické pročištění válců pomůže. Má někdo nějaký jiný tip ?

2009-09-28 23:46:51

No šlo to přes mého opraváře, takže cena za diagnostiku, pročištění + ty nové svíčky celkem 1012,- (Ford) + pak ještě nějaká práce, co dělal už ten můj opravář (destičky, broušení kotoučů a tak)

2009-10-05 12:17:39

Takže to vypadá, že problémy se škubáním, ztrátou výkonu výše uvedené vyřešilo vyčištění sání, chemické vyčištění válců, no a nakonec přišla ještě plechovka do nádrže, takže to by mělo pročistit vstřikování. Jinak zanesené to bylo prý všechno dost hodně, nicméně auto teď jezdí jako znovuzrozené :)

2013-09-01 11:27:32

cau chlapy tak jsem sehnal civku i jsem skousel prehazet kabely ale auto jede jednou normalne a druhej den skube furt .Proste ma den ze se to nekde sekne a skyta a pak dny kdy jede jako fik co to muze byt ?A je me divny kdyz vyndam fajfku ze svicky tak ta prvni hazi malou jiskru a ta druha hazí jako cert, co stím ?dik

2013-09-01 15:07:16

johnyk: prosimte co to znamena chemicke cisteni valcu a plechovka do nadrze?


Odpovědět