Fórum - Téma


Motor+Fiesta-záměny, rozdíly apod.


Fórum Fiesta IV Motor+Fiesta-záměny, rozdíly apod.

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2  3

Damián  
Zdeněk
2009-11-18 23:13:03

*to sachr: vysvětleno ok. A pro upřesnění - můj příspěvek nebyl o registraci do klubu.

Přeci stačilo napsat "omlouvám se za nepřesnost v prvním dotazu"

2009-11-20 12:12:42

Pro Vildu : Nikým neopovrhuji to že jsem něco nevyplnil není pravda. Vyplnil jsem to, co bylo nutné k registraci a že jsem kliknul na Dominikánckou republiku bylo nedopatřením za to se všm OMLOUVÁM (hned jak to dopíšu tak s tím něco udělám )jsem již od roku 66. hrdý čech. Pokud máš nutnost o mě vědět víc, tak prosím : Mám 43 let ,jsem ženatý a mám 3 děti. bydlím na moravě v rodinném domku který jsem si sám postavil , umím vyměnit žárovku, posekat trávu, nařezat dříví na zimu a spoustu jiných věcí. Tak že se dá říct, že jsem kutil. U domku mám postavenou dílnu kde spravuji již přes 20 let auta (cca 40 ročně různých značek ) mám to jako vedlejší činnost. Vlasrním auto od mých 18 let a v roce 90 jsem si koupil 1 diesela a od té doby bych nic jiného nechtěl. Měl jsem dokonce i forda tak je jasné že ho nebudu pomlouvat ( mimo motor tddi) Nevím co máš proti domácím opravařům , ze zárukou můžu říct dobrá polovina je na lepší úrovni ,než ti značkoví nádenici, kteří neví co by ,si vzali za opravu. Proč jsem se teda zaregistroval, když nemám forda - Proto že mám nemocenskou a tudíž spoustu času a doma mám spousty nahr. dílu které by třeba někdo potřeboval a protože jsem doma řešil tu fiestu a nikdy jsem nepřehazoval díly z jiné modelové řady ,tak jsem si nebyl jist a ještě proto, ne abych tahal rozumy ale abych dostal ispiraci. Myslíš si že jeden automechanik bude nosit v hlavě tolik informací, aby si zapamatoval technické data o každém vyrobeném vozidle to opravdu ne. Tak že, když se tady něco řeší (ohledně techniky) tak neříkám že mi to pomůže ale mohlo by. Tak to je asi vše , co bych chtěl řící. Překvapilo mě, že jeden dotaz ,může rozpoutat takové peklo a nevraživost. Možná jsem měl v předšlých příspěvcích psát doslovně, že nemám ale opravuji , ale myslím že to je slovičkaření, zkrátka jsem potřeboval vědět. A motor TDDI že je zdávenina, jsme svobodná země a každý může mít svůj názor, já ho nikomu nevnucuju. Tak ať vám to stěma fordama frčí

2009-11-20 14:44:03

Pánové, myslíte to vše dobře - chápu Ale nechme si toto na interní poštu nebo do jiného tématu .

Jen bych rád připoměl, že toto téma se nazývá : Záměna motoru.Mysleme na ty kteří sem přijdou ohledně této záležitosti pro radu a musí se pak pročítat těmito slohy.

  • --------------------------------------

Další příspěvky nedržíc se tématu budou mazány.

Děkuji za pochopení .

Luboš

2011-04-06 16:30:57

ahoj lidi,

poradte mi prosim, zda pujde vymenit motor 1.1 co mam ve fieste za 1.6 90k z escorta '94 ? mel bych ho skoro zadara, jen jestli se mi to tam da namontovat. zda to je ten samy jako jsou fiestacke 1.6ky, pocital bych s vymenou kabelaze, co prevodovka, poloosy atd. co s tim vsechno souvisi? Papiry ted nemam na mysli. Jen to co se da pouzit z escorta nebo sehnat na fiestu z 1,6ky. dik

2013-03-19 23:02:21

fiesta 1.6 vs 1.6 turbo .. Čauves zajímalo by mě jakej je rozdíl v motorech 1.6 a 1.6 turbo myslim fiestu 3 z rozvodem cvh, jako myslim v konstrukci jestli je ta oturbená stejná jako normalní a nebo jestli jsou tam změny třeba v materialech (kované ojnice písty) atd vypadá totiž úplně stejně ale chtěl bych se ujistit

2013-03-20 00:02:53

ahoj, nedalo mi to a kouk sem do příručky a dáli to bud v turbu a nebo v zetecu

2013-03-21 22:33:07

zdenall: no oni je dělali hrozně moc verzí, ale třeba xr2i a ford fiesta rs turbo co jsem viděl tak je pohledově úplně stejná zajímalo by mě jestli tu obyč 1.6 jen oturbili a nebo jestli je jiná. Myslím rozvod cvh, je to osmiventil a má vačku jakoby vevnitř v hlavě. stejnej princip je i 1.4. 1.1a1.3 je rozvod ohv řetězem jako favorit. A zetec to už je uplně něco jinýho je to šesnáctiventil. mě zajímá ta klasická 1.6 byla i v escortech.

2013-03-22 09:03:12

kubix31: Ještě tě doplním. Pokud by motor měl být 1.6i Zetec 16 v, tak má oproti 1.6 8v jiné pořadí zapalování a jinou řídicí jednotku (má už řídicí jednotku EEC5). Při přidání turba se také musí upravit okruh chlazení protože jestli se nemýlím, tak turbo musí být chlazené kapalinou a nevím jestli by nemusela být použita výkonnější vodní pumpa a hlavně přepsat program řídicí jednotky motoru, protože bude mít jiné plnicí a spalovací tlaky a celkově optimalizovat a to je práce spíš pro firmy, které se zabývají chipováním. Bude mít nejspíš jiné sací a výfukové vedení a nevím, jestli nebude muset mít i jiný katalyzátor a čidla aby vyhověl s emisemi. Když se to uváží, tak z hlediska efektivity (a z hlediska nákladů a využití) se mi zdá, že jednodušší je pořídit si jiné výkonnější auto. Podle mých odhadů, aby bylo vše provedeno správně a s kvalitnímy díly, odhaduji minimální náklady kolem 35-40 tisíc Kč plus práce a návratnost asi žádnou, protože přínos kromě výkonu jiný není. Spotřeba se tím nesníží, spíš naopak. Více méně to vypadá jenom na to, aby bylo co kutit v dlouhých chvílích.

2013-03-22 18:27:29

petrdepo: turbo je chlazený olejem takže jiná vana s otvorem pro odpad oleje z turba a tlakové mazání turba vyvedeno z čidla tlaku oleje. zvyšení dávky paliva chip. dá se udělat vše mě jde spíš o to jestli ta obyč 1.6 vydrží ten výkon jako ta oturbená. viděl jsem prodávat 1.6 turbo s kleklym motorem tak že bych ji koupil a osadil tam tu normal 1.6. Když jsem viděl jak kámoš narval do mondea 1.8 td turbo z 1.8tdci z variabilnim naklápěnim lopatek a přidal na čerpadle tak už veřim že jde skoro všechno

2013-03-23 11:10:02

kubix31: Můžeš zkusit kontaktovat firmu FORD-CHAROUZ, která dělá sportovní úpravy aut, co ti k tomu řeknou. Já vím, že turbo se dávalo k motoru 1.6i 8-ventil s kompresním poměrem 8,5, který se dával do aut Fiesta XR2i, Do jiné verze by mohla být věc nejasná, protože třeba u motoru 1.6i Zetec je kompresní poměr 11. A to si myslím, že na benzínový motor je to poměrně dost. S turbem by to bylo jakoby ještě víc. To co jsi popisoval u kamaráda, byl naftový diesel a to je něco jiného. Diesly si myslím mají kliku i ojnice a písty robustnější.

2013-03-23 13:11:30

petrdepo: no jo uvidim ještě se poptám jen se mi nezdá že by 1.6 a 1.6 xr2 a 1.6 rs turbo bylo nějak konstrukčně jiný spíš si myslim že to je vec příslušenství jako rozdílný vstřikování regulátor tlaku paliva a možná i silnější palivový čerpadlo a ještě nějaký jiný bejkárny.takže by se to všechno předělalo z toho kleklýho na ten funkční obyč 1.6 protože si myslim že blok a hlava bude stejná ale nevim to jistě tak schánim info

2013-03-23 17:37:09

kubix31: Jenomže je rozdíl mezi 8mi ventilovou verzí s kompresním poměrem 8,5:1 a 16ti ventilovou verzí s kompresním poměrem 11:1. To, která sériová (nezesílená) verze snese přeplňování, ti musí odpovědět ten, kdo se takovými sportovními přestavbami zabývá. Ale jestli ti na motoru nezáleží, tak můžeš pokusničit sám.

2013-03-24 11:58:55

petrdepo: já furt mluvim o 8v a né o 16v mě 16v nezajímá mluvim o stejnym motoru akorát s turbem vypadá totiž úplně stejně, myslim si že v 1.6 66 kw a 1.6 xr2i 81kw nejni rozdíl podotýkám že to jsou 8 ventili a myslim jsi že rs turbo je tahle 1.6 akorát obohacená o turbo je to taky 8v. No je pravda že mě na motoru moc nezáleží nebylo by to na každý den jen občas pro pobavení

2013-03-24 13:04:15

kubix31: Tak ty napíšeš haldu příspěvků o tom, co jsi viděl, ale teprve v posledním napíšeš, jaký motor chceš upravit a dát do Fiesty. To jsi mohl upřesnit daleko dřív.

2013-03-24 16:34:00

kubix31:

Já si teda nejsem jistej, ale motor je jinak stavěnej, pokud má turbo.nedá se jen tak přidat turbo do normálního motoru.

Ale je to jen můj názor

2013-03-24 22:33:23

petrpedro: špatně čteš já jsem už od začátku psal že myslim 8v s rozvodem cvh a ne zetec.a nic upravovat nechci jen chci přehodit motor bez turba do auta kde bylo turbo protože motor rs turbo se jen tak nesežene. je to něco jako když máš escorta 18 td podělá se tak třeba seženeš 1.8d přeházíš příslušenství z td na obyč diesla a je z toho turbodiesel a taky to běhá takhle jsem to myslel. tomenzino:no nevim asi se budu muset stavit ve fordu ale nechce se mi moc veřit že by dělali novej vývoj kůli těm par kw navíc od xr2 je tam sice turbo ale i tak 81kw a 96 kw neni zas tak etrémní rozdíl i vetšina dílů je stejná co jsem tak koukal.

2013-03-25 12:38:44

kubix31:

Ne tak pokud tam turbo bylo, jen je jinej výkon, je možné že je to jen upravené.Stejný jako Mondeo 85kW a 96kW, jde upravit jen SW. Jinak je to motor stejný. Tak to zkus zjistit

2013-03-25 15:37:23

tak mi to nedalo a trošku sem po tom pátral tak dáli se 3 typy 1.6 první je 1.6 16V Si ( zetec-E typ motoru L1E 66 kW) ale ten nás tu nezajímá a tak ji tady nebudeme dál řešit. a pak se dělali 1.6 8V XR2i (CVH typ motoru LJC/LJD 76 kW) a 1.6 RS Turbo (CVH LHA 96kW) a mezi údajema o motoru sem nic rozdílného nenašel jen, dáli dva druhy řízení motoru EEC IV LJF a EEC IV LJE takže teoreticky by se měl přehodit jen řídící jednotku a T a ty kokotiny kolem a mělo by to šlapat

2013-03-25 20:14:48

zdenall: no přesně takhle jsem to myslel jen přehazet věci z toho kleklýho motoru na ten obyč 1.6 a a šel by spátky do toho auta

2013-03-26 15:13:35

koukal sem se ještě do fordácké příručky a tam je kulový o verzi turbu já si myslím že tam bude rozdíl jen v kompresích obyč má 9,75 a turbýna by měla mít mín a v řídící jednotce


Odpovědět

1  2  3