Fórum - Téma


Motor_Fiesta IV-volnoběh


Fórum Fiesta IV Motor_Fiesta IV-volnoběh

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Fiesta IV  |  Naše vozidla


1  2  3

2012-10-22 18:59:22

Zdravim Mjr.Blaste... kde je to čidlo volnoběžného ventilu? měl jsem nějaký takový problémy vymenil jsem ten volnoběžnej ventyl a právě to nepomohlo..

2012-10-30 05:36:47

zdravim vas vsecny to chcipani motoru nebo kolisani otacek me hodne pricin nemusi to bejt porad stejnej problem u kazdyho auta. nez schanet volnobezny ventil a menit skuste to nej jednodusi odpjte konektor vahy vzduchu a pak skosejte ventily snimace vackove hridele atd.....

2013-02-20 18:49:11

Opět řeším kolísání otáček na mí fiestě 1,4 54kw rv95 už jsem se tady o tom dřív zmiňoval,jenže nedávno jsem měnil motor za ten samí tip a otáčky i na tu tom mi kolísají uplně stejně jako na tom púvodním kolísají v rozmezí 400-1500 a většinnou to chcipne obvzlášť když dojíždím do křižovatky.Jediný co jsem bral z puvodního motoru je filtbox z váhou vzduchu,tak jsem vahu vyměnil a pořád stejný mam doma tři váhy a navšech to dělá. Tak už jsem tak ňák v koncích jiny motor a závada stejná.Žeby schoda náhod.Předem dík za rady.

2013-02-20 23:12:08

ahoj petre 12. mohl by to delat krokovy motorek. mel jsem uplne stejny problem, kolisajici otacky, nekdy byly na chcipnuti, jindy zase nechtely spadnout, v krizovatce jsem vetsinou startoval. ke konci uz ani volnobeh nedrzel. vymenil jsem krokovy motorek, prace na 10 minut, cena cca 700 kc, a je klid. pokud to budes delat, tak po namontovani a zapojeni konektoru odpoj a pote zapoj + z baterie. zdravi jelda

2013-10-21 13:54:26

Zdravím, mám Ford Fiesta, 1,25 ZETEC, rok výroby 98. U motoru mám potíže s otáčkami. Při starém krokovém motorku mi motor při volnoběhu chcípal, když jsem třeba zastavil na křižovatce nebo se otáčel u domu, spadly otáčky a motor zdechl. Navíc se mi stávalo, že když jsem s autem jel....tak hlavně při otáčkách na 2000 mi při řazení vyletěli otáčky na 4000. Motor prostě začal řvát. Když zůstalo vyřazeno, otáčky v uvedených výšinách zůstaly. Proto jsem na vozu provedl výměnu krokového motorku. Chcípání na křižovatkách zmizelo, ale motor se pro změnu za studena drží na 1800 otáčká a po zahřátí má 1400 - 1500. Problém je v tom, že při řazení nebo vyřazení motor opět vyletí někde ke 4000 otáček a ne a ne spadnout. Když jsem přijel k domu a chtěl zastavit, motor vyletěl do otáček. Motor jsem vypl, počkal asi 5 vteřin, znovu nastartoval a na motru zůstalo 1500 otáček a předl jako kotě. Potřeboval bych poradit, kde by mohl být problém. Ztrátu výkonu jsem na vozidle v žádné rychlosti nepozoroval, jezdí jak drak...jediný problém zůstává v otáčkách. Děkuji

2013-10-22 13:59:03

kyle: Problém by mohl být ve snímači rychlosti, ten se nachází na spoji motoru a převodovky mírně schovaný za motorem našroubovaný přímo do těla převodovky.

2013-10-22 14:05:07

kyle: pokud muzes nech si to napicnout na kabel tady to muze delat vice veci a nebo eksperiment pokus omyl jak rikam pricin muze bejt vic vaha vzduch,volnobezny ventil,cidla otacek atd...

2013-10-22 14:09:08

indian: Děkuji

petr12: Uvidíme...mě spíš překvapuje, že ty nízké otáčky krokový motorek vyřešil a ty vysoké otáčky jsou problém opravdu pouze u vozidla v pohybu. Když stojí na místě, žádný problém tam není. Osobně bych se asi taky přiklonil k čidlům. No, něco s tím budu muset provést.

petr12: Tak jsem provedl experiment a odpojil čidlo rychlosit na převodovce. Motor okamžitě přestal blbnout a chová se tak, jak má

indian: U snímače rychlosti jsem provedl jeho odpojení a auto jsem jen tak projel. Otáčky se chovají, jak mají. Děkuji za účinnou radu. Jen se ještě zeptám, jakým způsobem se regulují otáčky volnoběhu. Auto má po před a po zahřátí otáčky 1800 a 1400, potřeboval bych to dát dolů bo se mi to zdá moc vysoko. Myslím, že normálkní hodnota by měla být okolo 800.

2013-10-22 16:40:58

kyle: tim ze si odpojil cidlo neznamena ze mas vyhrano mozna to je to cidlo ale taky nemusi tim ze si to odpojil tak se to hodilo do nouzoviho rezimu ale kazdopadne ti drzim palce aby to bylo ono

kyle: otacky se nedaj regulovat od toho je volnobezny ventil

2013-10-22 16:51:26

petr12: DO nouzového režimu? Nejsem si jistý, co tohle znamená. Jediný efekt, který odpojení toho čidla je, že přestal fungovat tachometr a otáčky se chovají, jak mají i během jízdy. Jen ještě musím přijít na to, jak se otáčky regulují. Jsou podle mě nastaveny moc vysoko.Přijde mi, že 1400 otáček při zahřátém motoru je příliš.

petr12: OK, děkuji

2013-10-22 17:01:50

kyle: kazdopadne drzim palce a dej vedet jak si dopadl jenom mozna takova blbost ja mel na fieste taky vysi otacky tak jsem vycistil ventil odvetrani klikovy skrine a byl pokoj a nebo se podivej na hadicky od podlaku jestli nekde neni spuchrela a neprisava vzduch

2013-10-22 17:55:23

kyle: Čidlo na převodovce má podle mne na otáčky vliv jenom takový, že dokud vozidlo úplně nezastaví, tak drží otáčky volnoběhu o cca 150 - 200 otáček zvýšené (někdo tady kdysi tvrdil, že je to kvůli zvýšení účinku posilovače brzd při volnoběhu). Tyto zvýšené otáčky klesnou po úplném zastavení. Krásně to lze ověřit po zvednutí některého předního kola. Po nastartování se zbytkovým třením roztočí převodovka a zvednuté kolo a následně dojde k tomuto zvýšení volnoběžných otáček motoru. Po zabrzdění kola sešlápnutím brzdy zase otáčky klesnou na klasických cca 850-900/min. Volnoběžné otáčky se také krátkou dobu zvedají o cca 200/min při studeném motoru. Po jeho částečném ohřátí klesnou. Nebo-li to ovlivňuje teplotní čidlo.

Spíš bych měl podezření na problém s čidlem otáček klikové hřídele (už bylo zmiňováno u řady Fordů). Vlivem magnetismu má snahu na sebe nachytat železné nečistoty a potom dává řídicí jednotce falešné (chybné nebo nespolehlivé) údaje o otáčkách motoru a řídicí jednotka si potom dělá co chce. A nebo je problém opravdu s ventilem volnoběhu volnoběhu.

2013-10-22 19:47:37

petr12: Hadičky jsem kontroloval, ty jsou skoro jako nové, u těch problém nehrozí.

petrdepo: Ono v původním problému právě o ty otáčky za chodu šlo. Potíž byla v tom, že mi je motor nezvedl o 200 ale o 2000 otáček. Po úplném zastavení otáčky klesly zpět na 1400 otáček, na kterých zůstaly. Vtip je v tom, že právě odpojením čidla na převodovce mi přestaly létat otáčky za jízdy do 4000, ale zůstávají na 1400. Původní problém jsem tedy vyřešil právě odpojením čidla. Teď už je jen otázka, jak dostat otáčky z 1300-1400 otáček na volnoběhu do nějakých 900. Podotýkám, že otáčky 1400 jsou jak za jízdy na volnoběh, tak po zastavení a při stání vozidla. Čidlo otáček klikové hřídele ještě zkusím vyčistit, stejně tak se podívám na čistotu škrtíci klapky a podobně. Pokud jde o váhu vzduchu, ta byla dle majitele kontrolována a čištěna před půl rokem, kdy byla chybně diagnostikována jako vadná, než se přišlo na to, že potíž je v krokovém motorku.

2013-10-24 10:48:12

kyle: Ještě mi řekni kolik měla hodnotu lambda při posledních emisích.

2014-03-01 10:26:45

Zdravím mám fiestu r.v.96,1250,16V ZETEC menil jsem na ní motor a zůstala mi hlava motoru pokud by měl nekdo zájem...je kompletní i s vačkama....

2014-04-13 19:30:14

Něco podobného mám i já. Mě to dělá, že při prvním startování mě motor chcípne - neudrží se na volnoběhu. Jakmile udržím plynem otáčky a rozjedu se, tak stačí ujet třeba i 100 metrů a je klid a volnoběh drží. Co by to mohlo dělat? Díky za každou radu.

2014-04-13 20:28:57

kyle: Problém s otáčkami asi nebude dělat čidlo na převodovce. Podle nárůstu otáček po jeho připojení bude vpořádku. Příčina bude spíše způsobená čidlem otáček klikové hřídele, které nebude řídicí jednotce dávat informaci o skutečných otáčkách motoru a ta pak nemůže otáčky správně regulovat. Nejspíš nasadí otevření škrticí klapky pro startování motoru. Po startu bez informace od čidla klikové hřídele už zůstane její základní poloha nastavena tak, jak je a otáčky bydou vysoké. Pomoci by mohlo čidlo vymontovat a zkontrolovat, zda na něm nejsou přichycené kovové piliny (ty můžou bránit načítání) a nebo o jeho funkčnosti odpoví jen diagnostika. S kabeláží k němu nebývá problém.

2014-09-09 16:05:58

Zdravím všechny clubáky Nastal další problém u mé Fiestinky (Ford Fiesta mk4),když nastartuji motor tak mi začnou kolísat otáčky od nuly k jednomu tisíci (jakoby se Fiestinka dusila a nemohla udržet motor v chodu)a tak se to pohybuje delší dobu,ale pak zase přestane no a zase znova.Dnes ráno bylo vše v pořádku ihned po nastartování,ale po chvíli to začalo opět dělat.A během hodiny,kdy jsem motor nastartovala znova,tak ihned se motor vypnul...A musela jsem startovat znova.Jaká může být příčina?Zanešená váha vzduchu,špatný krokový motorek nebo nutná výměna svíček?Či něco jiného?

2014-09-09 17:40:03

fiestinka: Váhu vzduchu bych asi vyloučil. Ta se spíš projevuje cukáním v nízkých otáčkách. Tak to bylo u mne.

2014-09-09 18:23:00

petrdepo:kéž by to byli jen svíčky a nic jiného...


Odpovědět

1  2  3