Fórum - Téma


Motor+Fiesta-škube mezi 1500-1900 ot.


Fórum Fiesta IV Motor+Fiesta-škube mezi 1500-1900 ot.

Informace o modelu: Ford Fiesta IV



2008-01-19 21:34:37

zdarec lidi mam jeden problem a ten je že mi cca. od 1500 do 1900ot.m.stasne škube motor jako by tam nešla nafta děla to od jedničky po pětku a je to maras nevim co stim.při vysich otačkach je to už v pohodě.za všechny rady předem dik!Rassta

2008-02-26 18:17:20

Čauki fachmani mám problém koupil jsem si Forda Escorta 1.6 16V benzín z 1996 mám ho týden a mám s ním jeden problém když rychleji sešlápnu plyn at jedu na 1-5 tak to nekolikrát zaškube než se to rezjede dělá to i když je motor teply nebo studený. Poradí mi nedko? Díky

2008-02-26 18:22:52

MilanMMM

Ahoj, doporučil bych proměřit všechny čidla a jejich souběh. Závada se určitě najde. Zdenek

2008-02-26 18:25:53

rassta

Ahoj, nerozumím že při vyžších otáčkách je to dobrý. Překontrolij přívod nafty zda nepřisává vzduch. Zdenek

2015-11-27 12:58:48

.. Ahojte. Potřeboval bych poradit, mam fiestu 1.25 Zetec, 1998. Zhruba před měsícem se tam dělalo kompletní GO motora, kvůli tomu, že to bralo olej. (Písty, pístní kroužky, ojniční šálky, honování válců, hlava po repasu, přebrus, nové gufera, vyčištění hlavy, seřízení ventilů, nové rozvody, kompletní vyčištění bloku + vany, nový forďácký olej, filtry, svíčky jsou 3 měsíce staré, když jsem byl v tom, tak jsem udělal i spojku + spojkové ložisko). Před GO mi to žralo cca 7,5 litrů na 100 km, ale od té doby, co se udělal motor, tak mám extrémně velkou spotřebu, přes 10 litrů na 100km. Na plnou nádrž najedu teď s klidnou nohou a bez zbytečného vytáčení motoru cca 350 km a to jsem už opravdu na hraně, abych vždycky dojel tak tak na benzínku :-D Tankuju převážně na OMV, ale když jsem zkusil nabrat i méně kvalitní benzín, třeba na ONU, tak jsem dojel ještě míň, cca 300 km. Zkoušel jsem jezdit v otáčkách cca 2700 a pak i pod 2000, pozoroval jsem rozdíl ve spotřebě a zas tak velký tam není, tak litr.. Jen ta jízda pod otáčkama neprospívala motoru. Před každou jízdou nechám motor klápat tak minutu, hlavně v zimě, aby to nedostalo hned šok a po každé jízdě nechám taky tak minutu, aby se olej stihl dochladit. Může mi někdo poradit čím to može byt? Já si osobně myslím, že to bude v elektronice, konkrétně v ECU, ale může to být i někde v palivové soustavě třeba, nebo úplně někde jinde.. Nesetkal se s tím někdo? Nebo je ta spotřeba normální? Auto mám 3 roky a tak velkou jsem ji nikdy neměl.. Někde jsem četl, že stačí odpojit napájení od baterky a tím restartuju i ECU, když počkám a pak když pojedu tak jak se má, hodně řadit, slušnou jízdou, tak si tam nahraju jakože vlastní "mapu", co je na tom pravdy?

A druhá věc, když jedu a sem tam, tak 3 do měsíce se mi stane, když sešlápnu plyn rychle až na zem a chci rychle akcelerovat, tak jakoby se auto začalo dusit a jelo jen na 3 válce, nebo spíš, že to nejede už vůbec, musím pustit plyn a pak pozvolna přidávat, tohle bylo i před GO, tak po GO. Akorát mám na Airboxu urvaný cvoček, tak mi to porádně nedoléhá k váze vzduchu, viz. foto, ale když jsem to zkoušel, tak mi to tama nepodfukuje. Neví někde kde může být problém?

A poslední věc, když normálně jedu a taky tak 3x do měsíce se mi stane, když pustím pedál plynu, tak mi to začne trochu cukat a pak se to ustálý, jak kdyby to cukalo v převodovce. Neví někdo?

Budu rád za každou informaci

2015-11-27 17:42:35

tuner6: S tím odpojením baterie máš pravdu. Po jejím odpojení má charakteristiku jako z výroby. Během prvních cca 50 km se přizpůsobí převážnému použití. To, že se motor při rychlém přidání plynu má snahu dusit, bude mít nejspíš na svědomí váha vzduchu. Ta by také mohla mít vliv na spotřebu. Ale to by měla najít forďácká diagnostika.Jiná než forďácká často některé chyby nenajde.

JFD
2016-02-09 16:24:27

Můj problém se startováním a volnoběžnými otáčkami motoru ZETEC SE 1,4 16V způsobila hadice, vedoucí z odvětrání bloku motoru ( pod písty ) do sání. Byla děravá na dvou místech, v koleně a téměř po celé délce ( viz foto ) a způsobila ony podivné starty motoru, kdy ihned po startu otáčky vyběhnou na 3000 až 3500 tisíce, po chvilce klesnou na 500 a méně, motor sebou škube a vypadá to, že jde na 3 nebo jenom 2 válce. Náhle se otáčky opět zvednou na 3 tisíce a celý děj se opakuje stále dokola, dokud se motor nevypne, nebo za velmi chladného počasí nezhasne sám.

Pokud se ale nastartuje a ihned za zvýšených otáček se zařadí rychlost a rozjede, přičemž se plynem drží motor ve vyšších otáčkách, po ujetí asi 1 km zastavím a opět nastartuji, je možné pokračovat celkem plynulou jízdou. Při zastavení na křižovatce se po sešlápnutí spojky a vyřazení rychlosti zvýší volnoběžné otáčky až na 2500, po krátké době klesnou na 500-600 a motor škube, přičemž je možné sešlápnutím plynu ( s určitou prodlevou ) zvýšit otáčky na 2000. zařadit rychlost a rozjet se. Přestože jsem navštívil celkem tři autoservisy mající ( různé ) diagnostiky na Fordy, žádná chyba se neukázala. Podivné bylo jenom to, že měření výfuku vykazovalo vysoké procento kyslíku. Po tomto měření bylo nanejvýš jasné, že v cestě sání je někde díra. Běžná prohlídka ani demontáž klapky, váhy vzduchu a výměna filtru - nic nepomohlo.. Že by byla děravá hadice odvětrání skříně motoru nikoho nenapadlo, nebo tomu nepřikládali význam. Ze zoufalství jsem začal prohlížet příslušenství motoru pod ostrým osvětlením a objevil jsem podivnou olejouhlíkovou mokvavou krustu na zmíněné hadici. Po poměrně pracném vyjmutí hadice z prostoru pod "parohama sání" a provizozní opravě, spočívající v omytí hadice v čistém benzínu, vsunutí větší ( asi 9 mm ) plastové hadičky v délce od nátrubku ke spojovacímu téčku a ovinutí prasklin lepivou páskou, automechanici ji nazývají Wirtka - asi podle výrobce. Po nasunutí opravené hadice zpšt nastalo příjemné překvapení - motor naskočil v obvyklých otáčkách kolem 2000, klidně běžel a pomalu otáčky snižoval až na svých 800-900. Od té doby se chová způsobně, jako nový.

Tím moje asi pětiměsíční trápení a cestování po autoservisech, kde jsem zaplatil za zbytečně vyměněné díly a práci asi 5000 Kč. Nakonec zvítězilo heslo : Urob si sám !

2016-02-09 17:06:27

Jo,stejnej problém jsem měl na mém Focusu.Nedalo mi to,nastartoval jsem motor a poslouchal.Slyšel jsem syčení a tak jsem šel po všech hadicích.A závadu jsem našel.Vlastně to samé co Ty.Koupil jsem novou origo (asi 600 korun) a bylo po problému.Samozřejmě že jsem ji napřed zabandážoval než přišla nová.

2016-02-09 18:23:12

escortus: Můžu se zeptat ? Ta hadice je napojená z jedné strany na těleso sání/ škrticí klapky a tam někde, že? Já jen, že mám na to podezdření taky a narazil jsem na to tady, tak se chci přeptat

2016-02-09 18:28:53

mates94: Ano.Je k ní blbej přístup ale jak vidíš,vyměnit jde.To koleno je zhruba uprostřed motoru nahoře.

2016-02-09 19:40:34

escortus: Já docela dlouhý ruce, v pohodě. Já jen jsem chtěl upřesnění, abych tam neskákal kolem motoru jak tajtrlík

JFD
2016-02-27 11:22:48

mates94: Hadice odvětrání klikového prostoru motoru ZETEC S 1,4 16V vede zepředu zdola asi uprostřed jedním vývodem směrem nahoru do plastového T-čka a pokračuje po rozdvojení doleva delší hadicí a doprava kratší hadicí na dva plastové nátrubky do parohů sání ( do středu levé a pravé dvojice sacích ventilů ), poškozená hadice je ta delší - levá horní, ale stejný problém zřejmě vyvolá i jakákoliv jiná netěsnost v sacím traktu za škrtící klapkou. Na diagnostice se to neprojeví, ale může napovědět vysoké procento kyslíku ve výfukových plynech, pokud je trakt výfuku plně průchozí a těsný. Při ucpaném katalyzátoru to ale neprozradí ani toto měření !


Odpovědět