Fórum - Téma


Motor+Fiesta-kontrolka oleje,čidlo tlaku apod


Fórum Fiesta IV Motor+Fiesta-kontrolka oleje,čidlo tlaku apod

Informace o modelu: Ford Fiesta IV



2014-04-03 03:01:51

Zdravím pánové,

mám takový problém, všiml jsem si, že někdy hned po nastartování (když s autem nejedu třeba dva dny) a zhasnutí všech kontrolek mi problikne ani ne na vteřinu kontrolka oleje.

Abych to popsal do detailu. Klíček do polohy II zhasnou airbagy, nacucne se palivo. Kliček poloha III start (pozhasínají všechny kontrolky samozřejmě i kontrolka oleje a v ten samý moment znova problikne (pouze problikne nesvítí trvale ani nebliká) Oleje je dost. Při častějších jízdách toto nezaznamenávám stane se to jen občas. Nikde na netu jsem o tom nic nevyčetl - nebo vyčetl ale takové hororové komentáře jako že může být malý tlak oleje, který je zapříčiněný špatným čerpadlem atd. Nebo tím, že mám hustý olej. Používám 15w40, dával to tam i předchozí majitel, navíc už je to starší motor kdo ví kolik má skutečně naježděné, proto raději olej hustší že to prý i líp těsní.... 1996 Fiesta

2014-04-03 06:01:05

Netrap se s tím. Po delším stání se olejové cesty vyprázdní a chvíli trvá než se zaplní a natlakují. To neznamená,že se otáčející součástky nemažou. Je ještě možnost nalít proplachovací olej a motor nechat se odkarbonovat podle návodu. Já bych to ale neřešil.

2014-04-03 08:03:56

pirac_y: To může být právě tím olejem, že je při současných teplotách hustší. Správně by měl být celoročně 5W30 (nebo-li o něco řidší). Pojem starší motor se nebere podle roku výroby, ale podle naběhaných kilometrů (když má třeba u Fiesty naběháno přes 200000 km). Tvůj motor asi ještě nemá tak velké vůle, aby to bylo nutné. Potřeba začít dávat olej 5W40 se spíš odvozuje od stavu, když se v létě při hodně horkém oleji (například při pomalé jízdě v kopcích), stane, že při poklesu otáček na volnoběh problikne kontrolka mazání (lépe drží mazací fil). Podle všech recenzí na netu se olej 15W40 nehodí pro provoz při vysokých teplotách. Protože tam máš olej 15W40, tak při současných teplotách nech po studeném startu motor běžet jen na volnoběh alespoň do zhasnutí kontrolky, než ho začneš zatěžovat. Čidlo tlaku mazání výrobce montuje na takové místo, aby po zhasnutí kontrolky byl motor spolehlivě mazán.

2014-04-03 15:21:29

petrdepo: Jsi si vážně jistý že tam dává olej 5w40?

2014-04-03 16:47:00

hupino: Omlouvám se za 5W40 místo 15W40. Jedná se z mé strany o překlep. To, označení 15W znamená, že jde o olej určený pro velmi nízké teploty (až do -20 stupňů celsia). Při vyšších teplotách (nad cca +10) mění trochu své vlastnosti (má větší tekutost a tím se mu snižuje maximální dosahovaný mazací tlak.Číslo 30 nebo 40 charakterizuje schopnost udržet při určité teplotě mazací film. Dal bych sem konkrétní článek, ale k příspěvku lze doplnit pouze foto a ne textový soubor. Ten překlep jsem opravil. Díky za upozornění.

2014-04-03 17:46:13

petrdepo: Diky za info. Ja si myslim ze to maze dobre i s 15w40. Nekde jsem cetl ze by se nemelo nic stat ;) Mozna az budu menit olej dam tam ten predepisovany vyrobcem. Dulezite predevsim je to ze tam olej je...Jinak nikdy po startu nezatezuju motor, nema se zatezovat ani tak kdyz je tam spravny olej dokud se moturek hezky neohreje. Jinak ta kontrolka nesviti, jak jsem uvedl jedna se o to ze po startu hned zhasne a v ten samy moment rychle problikne a zhasne a nesviti. Takze by melo byt vse v poho. ps. S tim 15w40 jsem jezdil i minule horke leto a zadne problemy s mazanim nebyly i pri velke zatezi. Tak uz su klidny :D

2014-04-04 11:38:34

pirac_y: Ještě doplním. Jsou dva základní druhy olejů. Polosyntetický a plně syntetický. Při polosyntetickém oleji se provádí výměna při 10000 km, při plně syntetickém většinou při 15000 km, ale pokud je motor nový, tak někteří výrobci uvádějí až 20000 km. Plně syntetický olej do sebe neabsorbuje vzdušnou vlhkost, která olej znehodnocuje, a také má lepší vlastnosti, co se týká úsad v motoru. Při případném přechodu z polosyntetického na plně syntetický olej by se měl provést řádný výplach motoru, protože plně syntetický olej uvolňuje usazeniny z motoru. Bohužel ale stojí něco víc peněz

Hodně ti asi napoví popis na tomto odkazu:

.http://www.fordclub.eu/cl...nformace-motorove-oleje-5

2014-04-04 14:32:43

petrdepo:

Snad ještě minerální.

2014-04-05 10:14:10

divinol: Čistě minerální oleje sice také existují, ale ty se asi v čistém stavu v motorech ve funkci jen mazání prakticky nepoužívají, protože mají malou chemickou stabilitu. Používají se spíš jen jako mazací složka palivové směsi do dvoutaktních motorů (Wartburg, Trabant, motocykly, například olej M2T). Mají oproti syntetickým olejům tu výhodu, že při spalování vytváří méně sazí. Ale po vůni dvoutaktů se mi vůbec nestýská.

2014-04-05 19:09:41

petrdepo: Ty by sis měl o olejích užívaných do automobilových motorů toho hodně přečíst a přestat tady plácat takovýhle hlouposti. Minerální oleje se samozřejmě používají i motorech automobilů, například escort měl na výběr motorového oleje 15w 50 minerální olej, 10w 40 polosyntetický olej a 5w 30 plně syntetický olej. Ostatně jako většina motorů a modelů vyráběných značkou ford. Konkrétní typ oleje je volen dle druhu použití vozidla, pro běžné uživatele je standartně doporučená plná syntetika, po nájezdu více než 200 tkm se doporučuje většinou přejít na 10w 40 polosyntetiku, a to z důvodu hustoty oleje. Takže jestli chceš radit, tak si nejdřív nastuduj podrobnosti.

2014-04-05 19:16:34

petrdepo: Indian napsal co jako znalec napsat musel. 15w40 byl,je a bude olej minerální..

2014-04-06 09:18:33

indian: Možná, že bys také měl trochu pozorněji číst, co píšu. Já jsem totiž psal "čistě minerální oleje. Je jasné že se do motorů také používají, ale nikoliv v čisté formě jako například M2T, ale jako "aditivované oleje" a to různými přísadami, které umožňují delší použitelnost. Bohužel jsem druhou část mého předchozího příspěvku nedokončil kvůli bouřce a tak to vyznělo divně (u nás byl výpadek proudu a náhradní zdroj UPS-ka je jenom nouzovka na 5 minut tak akorát na zavření velkého počítače. Ta nemá takovou výdrž baterie jako natebook. Druhý den už jsem na to nevzpoměl, tak se omlouvám..

2014-04-06 10:43:13

petrdepo: Mám dojem, že reagovat na tebe dál ztrácí smysl a já netrpím přebytkem času na to dohadovat se tu s dalším technickým troubou.

2014-04-06 11:17:06

Nedohadujte se :D Liju 15w40 co tam lil predchozi majitel a prdim na to...Nechtel jsem tady rozvirit debatu hadek kvuli blbymu oleji ;)

2014-04-06 12:36:35

petrdepo: já jen pro doplnění, i pro 2T motory se dávno pužívá spíš syntetika... http://www.oleje-aditiva....pro-motocykly-a-ctyrkolky

2014-04-06 18:53:12

Asi tak, měl jsem na mysli 15W-40, pokud vím, používá se dost často.

2016-01-09 16:25:41

Mám dotaz,nemužu najít olejový snímač tlaku mazaní motoru,potřebuji ho vyměnit neví někdo kde se nachází u fiesty 1,25 zetec 16v rv 1996

2016-01-09 21:24:59

2modrazem: ...už jsi někdy měnil olej+filtr...tak je hned vedle...

2016-01-09 21:37:54

majda: Děkuji za odpověd,jasny že měnil,ale dneska jsem okolo toho filtru čučel a neviděl jsem ho,je možné že bych ho přehlídl?

Edit ..... majda: Takže ano našel,proběhla kontrola sundání konektoru a propojení s kostrou-kontrolka svítí-takře čidlo je stopro v háji.No ale ten přistup teda to je shit.Počítam že budu muset sundat olejový filtr at se s tím nemusím mordovat.


Odpovědět