Fórum - Téma


Motor+Escort-výměna apod


Fórum Escort Motor+Escort-výměna apod

Informace o modelu: Ford Escort


1  2

2009-04-29 07:25:38

Zdravím, potřeboval bych se zeptat, přemýšlím o vestavbě nového a silnějšího motoru do mého miláčka, 1.4 75ps není moc valný výkon, motor sice šlpae jako hodinky, ale koně to nenahradí. Jedná se o 3 dvéřový Ford Escort, rv.98, najeto 94000km, velmi zachovalý...jaký je nejsilnější motor co se do Escortů tohoto roku montoval? přemýšlel jsem o výkonu cca. 120-150 ps...Děkuji za všechny, rady, návody, foto, nebo postřehy...

2009-08-05 13:50:16

Ahoj, ja jsem daval do 1.4ky motor 1.8. Bylo to sice s komplikacema na uradech, ale nakonec se mi to podarilo. Psal jsem sem prispevek, ale asi je smazany

2009-08-07 16:34:28

to je dobry, nakonec, dosel, 1,8 zetec? ja zamyslel neco pekelnejsiho treba 1.8 T co se cpou do oktavek atd, ale napadlo me, ze ten motor je trosku tezsi nez ta nase1,4, a nevim jak by to zvladal predek, a poloosy, atd...

2009-09-28 12:35:33

edit duplicitního tématu

  • --------------------------------

Výměna motoru na Escortu

člen zizi http://www.fordclub.eu/member_detail.php?id=5396 napsal :

2009-09-28 08:52:18

Zdarec chlapi,uvažuju o tom,že vyměnim motor na escortu r.v.97 1,3 44Kw a hodím tam 1,4.Chtěl jsem se zeptat,jestli někdo neví,jestli tam ten motor dostanu,nebo ne,za kolik takovy motor pořídím(pojízdny ),zda nebudu mít na technicke problém a jestli ten motor přepíšu v TP.

  • ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

člen Ady http://www.fordclub.eu/member_detail.php?id=2547 napsal :

2009-09-28 11:13:35

To zizi:To si moc nepomůžeš,nejednoduší a nejrychlejší máš,když si pořídiš komplet starší vuz ze silnějším motorem

Já byt ná tvem místě tak bychto řešíl jínak,tak ják jsem se zmíňovál vyše.

A poslední verze je koupit rovnou nové vozítko víz obr. níže

2013-08-08 01:14:49

Dobry den chtel bych se zeptat mam Ford Escort MkV. efi 1.6 77kw a chtel bych dat 1.8 16v xR3i 96kw co vse musim udelat za vymenu na tento motor jestli musim dat komplet elektriku z ty 1.8 nebo ne proste co vsechno udelat aby ta 1.8 16v fungovala.Jestli ma nekdo zkusenost nebo radu budu rád dekuji

2013-08-09 07:25:56

romanpears: Podle mne, pokud se nemýlím, se musí přehrát software v řídicí jednotce motoru, aby ovládací mapa odpovídala motoru 1.8. Ty motory totiž mají jiné průběhy výkonu a krouticího momentu v závislosti na otáčkách (mimo jiné se liší také kompresním poměrem). Křivky průběhů si nejsou podobné. A nebo potom rovnou vyměnit řídicí jednotku motoru 1.6 za jednotku z motoru 1.8. Liší se odezvou na údaje z čidel a mohou mít i jiné zabudované funkce. Myslím tím, jakým způsobem si jednotka načítá údaje ze všech čidel a jakým způsobem na ně programově reaguje (navíc některá čidla se mohou svými elektrickými hodnotami načtených údajů pro řídicí jednotku lišit). Zkrátka bys musel před výměnou ověřit všechny elektrické parametry jednotlivých komponentů, zda jsou elektricky stejné a pokud ne, musel bys je měnit. Čidla jsou vlastně převodníky fyzikálních hodnot na hodnoty elektrické. Bohužel si halda lidí myslí, že jenom přehodí motor za výkonnější. Ale pokud není vše v kompletu dobře sladěné, tak se klidně může stát, že očekávaného zvýšení výkonu nedosáhnou.

2013-08-10 01:46:51

takze lepší by bylo asio vymenit elektriku pod palubkou a vse z ty 1.8?

2013-08-10 10:19:45

romanpears: Abys dosáhl plného nárůstu výkonu, tak určitě. Jinak by to nebylo na 100%. Jenom si říkám, jestli ta práce s tím má vůbec smysl. Motor 1.6 má pro běžný provoz dostatek výkonu. A na nějakou sportovní jízdu motor 1.8 stejně stačit nebude. Musel bys mít alespoň 2.0 s turbem.

2013-08-10 11:40:25

ja ci motor menit z duvodu ze ja tu 1.6 efi mam v haji přidírá se spodek a nema to výkonuž a 1.6 efi 77kw se blbe schanejí

2013-08-11 07:54:45

romanpears: Někde tady na fóru jsem četl, že použité motory 1.6i Zetec 76 kW se dají sehnat v Polsku. Ale netuším přesně kde. Musel bys asi zkusit hledat na netu.

2013-08-11 22:02:56

Ahoj, nejjednodussi je fakt sehnat cely auto, treba tam co likvidujou autovraky (me to stalo 1500). Vytahnes motor komplet s prevodovkou a napravama, a motorovej svazek kabelu s ridici jednotkou. Premontujes a jedes. Je to prace na jeden den. Alespon tolik mi to trvalo. Horsi domluva je s uradama. Ale ve Fordu mi za 2000 vystavili potvrzeni, ze to jde. A pak za 50Kc kolek byla vymena motoru.

2013-08-11 22:06:18

petrdepo: ve meste Lubin v Polsku treba jsou velky "autotrhy" s dilama

2013-08-11 23:08:53

takze do toho myho by to melo věecko jít i kdyz moje je 1.6 efi 5dv. a ta 1.8 je ve 3dv.??takze palubku musim sundat kvuly el. k jednotce?

2013-08-11 23:26:43

romanpears:

Já osobně jsem měnil 1.8 Zetec za 2.0 Zetec, a měnil jsem jen čistě motor. Jednotku jsem nechal, a lítalo to jako blázen.

Nárůst jak mělo být. Agregát je vždy stejný

Přehodíš jen motorovej svazek .Ověř si jestli je stejný hlavní konektor a pak je to ok

2013-08-11 23:30:34

jaky hlavní konektor jako na jednotku?

2013-08-11 23:37:27

romanpears:

V motorovém prostoru, svazek do kabiny

2013-08-11 23:39:50

a ten vede odkud kam presne abych mel vetší prehled?

2013-08-11 23:44:23

romanpears:

No je propokený s vnitřkem a motorem. Nevím přesně kde ho máš.To se musíš podívat ty.

Nemaž nick, když píšeš mě! Je přednastaven, tak ho neodmazávej

2013-08-11 23:48:16

Tomenzino :

aha no dobre nak to zkusim dekuji za radu

2013-08-12 10:19:41

romanpears: palubku sundavat rozhodne nemusis. jen koberec a je tam pak velka pruchodka podlahou k motoru. mozna to bude fungovat s jinou ridici jednotkou, ale pokud si za 1500 koupis cely auto, tak bych to dal neresil a vymenil vse. Mozna za to auto budou chtit o neco vic, ale i tak je to podle me zajimavy. navic alespon budes vedet, jak to funguje, kdyz se bude jeste tocit motor. Jinak na 1.8 nedam dopustit, oproti 1.4 to s kombikem jezdilo o moc lip. Byl jsem s tim i ve Svycarsku a pres Nemecko se jelo dobre.


Odpovědět

1  2