Fórum - Téma


Motor+C-Max-TDCi nejde nastartovat


Fórum C-Max I C214 Motor+C-Max-TDCi nejde nastartovat

Informace o modelu: Ford C-Max I C214


1  2

2013-02-19 23:05:30

Zdravím,mám problém s naftovou 1,6-80kW.za jízdy občas zhasne motor,po nastartování jde bez problému.Při prvním startování před výjezdem někdy naskočí ,někdy ne,baterka a starter v pořádku,motor točí ale ani neškubne.Zkoušel jsem vytáhnout klíček,zamknout a odemknout auto,někdy to pomůže,někdy ne.Nechal jsem to v servisu napíchnout na počítač-hlásí poruchu recirkulace spalin a obvod snímače referenčního napojení C nízký signál.Podle elektromechanika nesouvisí s mým problémem.Imobilizér je v pořádku.Neřešil jste někdo podobný problém?

2013-02-20 08:47:09

vazaj

Asi budeš mít podobný problém, jako tady většina z diesly.Koukni do sekce Mondeo, Focus, a tam si to pročti, proč nestartují diesly. Asi máš problém s EGR ventilem nebo žhavící svíčky, nebo vstřiky.Nemáš ani napsáno rok výroby, kolik máš najeto co jsi kontroloval atd. Budeš to muset dát do servisu Ford, aby ti řádně načetli diagnostiku. Z tvých informací toho moc nevyřešíme.Nemáš vyplněný profil. Založíš téma a vlastně nic nevíme

2013-02-20 19:59:46

Omlouvám se,ůdaje jsem už doplnil.S Ford servisem nemám žádné zkušenosti,jen se bojím že začnou měnit jednu součástku za druhou,mě se bude tenčit peněženka a auto zatrucuje občas znova.Nemám prolém jako starší diesly / tlaky,vstřiky,žhavičky a pod. /proto jsem si koupil mladší auto.Když startuje,chytá naprosto bez problému i v mrazech,po zkušenostech s předešlými nafťáky ani nevím co je žhavení.Problém je podle mě zablokování řídící jednotkou nějakým čidlem.Proto píšu na různý fóra abych zjistil co nejvíc informací a volám všem známým elektromechanikům.Jsem rád za každý nápad a radu.

2013-02-20 20:40:31

vazaj

Tak jak píšu,podle toho co jsi napsal myslím EGR ventil. Také to může být ucpaný filtr paliva, podle teploty venku to chytne nebo ne? Nebo podle nafty.Proč by to nemohly být vstřiky? Já to řeším často na začátku zimy. kolik máš najeto?

2013-02-20 20:53:41

Ahoj,najeto mám 150000,naftový filtr asi 8000 km,poprvé se to stalo za jízdy-po nastartování hned naskočil,druhý den ráno nenaskočil,po vytažení klíčku ze spínačky a opětovným nastartováním bez problému naskočil.Přijízdě mi jednou znova zahasl a jednou i při stání na volnoběh.Večer jsem ho šel zkusit natočit a nechytl vůbec.Druhý den po krátkým dobití baterky zase naskočil.Nemůžu najít žádnou souvislost s teplotou,zkouším všechno možný.

2013-02-20 21:04:14

vazaj

Pokud ti to chcípá i za jízdy,je možný, že jsou to vstřiky.Pokud se přidírají a zůstal by některý nedovřený tak to chcípne, na nízký tlak v systému. Nebo potom čerpadlo.Ale diagnostika to musí zaznamenat,a zkušený mechanik ti řekne co to je.Nedá se nic dělat.

2013-02-20 21:22:37

Práve že v diagnostice žádný problém se vstřikama nebyl,ale dík za názor

2013-02-20 21:29:21

vazaj

Tak jestli to píše co jsi napsal, vidím jedině EGR ventil

Až budeš odepisovat tady na fórech v diskusích, piš nick komu odpovídáš, i když jsme tu jen dva.

2013-02-21 21:44:10

Mně spadne motor při jízdě třeba při 130/km hod,na displeji žádná hláška,poté jde normálně nastartovat,už je to potřetí,je to vo hubu,zítra jdu do fordu na diagnostiku,to se dneska nevyspím

2013-02-21 22:05:39

kvemil

ahoj, viděl bych to na EGR. Řešil jsem to jednomu taky, vyčistil jsem EGR a podtlakovou hadičku a bylo to v pohodě.

2013-02-22 15:21:37

kvemil

Jak to dělá i v takové rychlosti, podle mě vstřiky nebo čerpadlo.Malý tlak. Buď začné protékat vstřik, což si myslím nebo to čerpadlo.Je možný, že to nebude hlásit závadu. To je o zkušenostech ve Ford servisu co ti řeknou

2013-02-22 16:24:51

Ahoj Tomenzino,

máš pravdu, můžou to bejt vstřiky, nebo čerpadlo. Ale myslím si, že první, nejsnažší a nejlevnější je zkusit kouknout na EGR. Už jsem se setkal s tím, že to vykazovalo stejnou popisovanou závadu a bylo to EGRem. Ale je jasné, že to může bejt něco i jiného. Ale tohle je nejednoduší a nejlevnější řešení zatím.

2013-02-22 17:21:38

povadi

Tak EGR to být může,ale myslím, že by to nedělal za jízdy.Ten může způsobit, že to nenastartuje atd, ale ve 130km/h to dělat nebude.

2013-02-22 18:51:02

Čau,díky za rady,dnes na diagnostice ( 1000 Kč) načteno spousta hlášek a chyb,jž při cestě mi auto při vytočení do 3000 otáček dvakrát zhaslo,šlo ale hned nastartovat,nic nehlášeno,ale přes 3000 netáhlo. V servisu Charouz v Kar.Varech.(příjemnej technik) vyměněn pal. filtr,provedena regenerace DPF a zkušební jízda,kdy po vymazání chyb již vše .o.k. po cestě ze servisu pocitově svižnější do otáček i přes 3000 (krátkodobě vyzkoušeno jak se to chová) Po cca 20km jízdy se tomu nechtělo od 2500 za plynem,pak se to zas usadilo,tak uvidím co dál,jsem z toho dost mimo,auto mám dva měsíce,tak zatim

2013-02-22 18:52:33

Čau jak vyčistit ten EGR ?Dík

2013-02-22 20:36:34

Tomenzino

právě, že jsem se setkal s tím, že to dělalo jen v rozmezí určitejch otáček. Na volnoběh a za normální jízdy nic a až když se tomu naložilo, tak to přesně takhle blblo. Ve Fordu pánovi mechanik řekl, že je turbo a vstřiky s čerpadlem v čudu. Když ke mě přijel projel jsem to s ním napíchnuté, tak to dělalo přesně tohle co tu bylo popisováno, ale nějak mi to nesedělo. Tak jsem zkusil kouknout na ten EGR a ejhle bylo to tím a ještě jednou podtlakovou hadičkou. Radši jsem ji vyměnil, nezdála se mi. Takže místo opravy za desítky tisíc u Forda ho tohle stálo se zavařrním zadního nárazníku, výměnou kloubu, oleje a nějakých ještě věcí 7 500kč, což si myslím je slušná cena za materiál i práci. Jen na okraj EGR spíná jen někdy není v provozu stále, otevírá jen za určitých provozních podmínek.

2013-02-22 20:42:18

Ten EGR jsi měnil nebo stačilo vyčištění ? Jinak co stojí novej,asi mošnu co ?

2013-02-23 12:53:41

kvemil

Zkus ten EGR vyndat a namoč ho do technického benzínu.Pokud máš elektronickej, tak namoč jen tu mechanickou část, ale je stejně zavřený tak to jde blbě. Dělá se to tak, že se napojí na diag. nasimuluje se otevření EGRu a odpojí se konektor.Pak zůstane otevřený a pokud to půjde vyčistí se.

Pokud je podtakový je to sranda. Novej stojí cca 8tis.

2013-02-23 18:57:08

Čau dík za info,už to mám dojednáno ,pak se ozvu s výsledkem,svítí mi oranžová kontrolka,od 2000 otáček to moc netáhne,nevím jestli už mně nevaruje že dochází eolys do filtru pevných částic,technik v servisu mi řekl že mně to upozorní a až pak to spadne do nouzáku ? Ale když svítí ta kontrolka tak už v paměti chyb se to snad ukáže ? Mám najeto 170 000 km ,dotazem na servis v německu kde bylo auto dle sevisky udržováno,tak ve 115 000 km DPF vyměněn, počítám včetně aditiva,tak je to možný že už končí,i když mám ještě cca 5000 km na dojezd s aditivem .

2013-02-26 12:13:10

Tak mi jeden šikovnej kluk udělal diagnostiku,je to na 99 procen t egr,akorát nevíme zda je to závada el. či mechanická,kouknul jsem na to je to valeo je na něm více čísel,tak nevím jakej koupit ? (4500- 5000) Kč


Odpovědět

1  2