Fórum - Téma


Motor+C-Max-potíže s funkcí


Fórum C-Max I C214 Motor+C-Max-potíže s funkcí

Informace o modelu: Ford C-Max I C214


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-04-03 20:22:44

Dobrý den všem Fordistům. Prosím o radu co dál s autem.

Při určitých otáčkách motoru za jízdy,většinou při přeřazení z dvojky na trojku,je cítit nepatrné ,,zaváhání,, motoru,načež spadne do nouzového reřimu. Nedá se vytočit nad 3tis. otáček a netáhne. Stačí zastavit,vypnout zapalování na cca tři minuty a auto jede normálně. Měl jsem to v servisu,prý to byl EGR ventil. Vyměnili ho a ... nic. To samé. V jednom servisu to napíchli na diagnostiku,nic to neukázalo. Ale postupem pokus-omyl přišli na to,že pod motorem (na motoru nad nápravnicí je přimontován jakýsi váleček (ventil( ke kterému vedou tři hadičky a konektor s dráty. Při odpojení tohoto konektoru se motor choval přesně tak jak popisuji. Po připojení to zas funguje normálně.

Nemáte někdo podobnou zkušenost? Co s tím? Nechce se mi zatím ten regulátor čehosi měnit,prý to může být milion jiných důvodů.

Díky. Omlouvám se za laický popis,ale jsem laik.

2013-04-04 17:48:29

jorky: Ten váleček je selenoid, díky kterému je od jednotky řízen podtlakový regulátor tlaku turba. Takže ti buď nefunguje správně ten selenoid, nebo turbo, nebo je netěsnost v podtlakovém vedení, nebo je vadná jednotka a nebo některé z čidel na motoru.

Možná bych zkusil nejdřív vyměnit servis, než začneš měnit díly. Správným postupem diagnostiky se dá přijít na to, kde ten problém může být. Ono totiž diagnostikovat závadu není jen o tom, přečíst registr chyb z jednotky.

2013-04-04 19:06:25

jorky: Přesně tak. Je třeba si uvědomit, které měřidlo (ukazatel) je mimo obvyklé hodnoty a jaký důsledek to má na běh motoru. Ale to musí člověk o motorech toho vědět trochu víc než laik. Pokud jde o automechamika, tak by mu měla být jakákoliv odchylka od běžných hodnot nápovědou, kde je problém. Bohužel je spousta automechaniků "na baterky" a bohužel ty baterky mají vybité. Jinak každé spadnutí motoru do nouzového režimu by mělo být zanamenáno v paměti řídicí jednotky jako chyba i s kódem co ji způsobilo.

2013-04-05 22:34:50

albi: Díky za odpověď.

Jenže v servisech kde jsem to měl (dvou) mi tvrdili že to prostě žádnou chybu nepíše. Že se to ASI při vypnutí zapalování vymaže. Prý s tím mám přijet v tom nouzovém stavu. Což mi přijde krapet nereálné. Chystám se ten selenoid vymontovat a vyčistit ho. A zkontrolovat ty hadičky. Někde jsem se dočetl že by to mohlo být i tím že je některá naprasklá. Zkusím zatím to asi nejjednodušší a co zvládnu sám a pak se huvidí... Turbo prý je o.k.

2014-01-10 16:16:39

zdravim mam problém s c-maxem 2004, 2.0tdci,100kw po ujeti cca 8km mi prestal tahnout /turbo?/nouzovi rezim.vypnul sem motor a znovu se rozjel ujel sem další 2km a motor se chytil.ted jede normalne kamarad me to hodil na diagnostiku a ukazaly se chyby p2683,p0194,p0047.nevite někdo co by to mohlo byt.

2014-01-10 16:42:52

minajina: Divím se že mu to nenapsalo , o jakou závadu se jedná Podívej se do mýho profilu na ,,diagnostika mého auta" tam to i napsalo , co je nebo není v pořádku . Omrkni manuály , jestli tam není ,,kody závad"

2014-01-10 16:50:42

ok

2014-01-10 18:05:28

vaman: Nechal jsem Googlem vyhledat na stránce "Manuály" kódy závad, ale nic to nenašlo. Pokud nejsou použita jiná slova tak tam nic není. Jsou tam pouze odkazy na příspěvky, kde jsou jen jednotlivé chyby, ale nikoliv seznam chybových hlášení. Navíc nevím jestli jsou kódy chyb stejné pro všechny verze řídicích jednotek (například od EEC 4 výše).

2014-01-10 18:49:47

jorky: mam asi stejny problém ted to taky resim .nechci něco zanedbat mam motor 2.0tdci 100kw r2004 stalo se my to po 3.me to napsalo chyby p2683,p0194,p0047

hof  
2014-01-10 19:18:02

minajina: P0194 Porucha v sestavě čidla tlaku paliva ve vstřikovací liště - náhodná změna

2014-01-10 22:09:14

minajina: Čísla závad jsou mi zřejmě k ničemu,protože to žadný nepíše. Vše je v pořádku (asi) přesto auto občas nejede. Vyměnili mi EGR,přehráli software v motoru. Chvíli byl pokoj,teď to je stejné. Třeba 14 dní klid,auto jede normálně a pak během cesty domů z práce (18 km) třikrát nouzový režim. Už jsem se naučil vypnout motor a ani nezastavuju,a za chviličku za jízdy nastartovat a jede to normálně. Ale mám domluveno že se mi na to podívaj známí u Citroënu,motor je shodnej s HDi.

Jinak zatím nevím co s tím a už jsem si na to zvykl a tak jezdím dál.

2014-01-10 22:32:09

jorky: Ahoj, jen se zeptám. Při té výměně EGRu napadlo někoho nastavit mezní polohy ??? Když se to neudělá přesně tohle to dělá...

2014-01-10 23:24:42

povadi: Ahoj,tak to bohužel netuším,spolehl jsem se na sevis Ford Frolík & Rataj praha 10 s tím,že udělají vše potřebné.

Takže fakt nevím. Auto jsem nevyzvedával ze servisu já.

2014-02-01 12:10:20

Zdravím chtěl bych se zeptat jestli někdo neví když se mě rozsvicí kontrolka motoru u ford focus c-max 1.6 benzín 85 kw a diagostika piše poloha vačkove hřidele čim by to mohlo byt díky moc za info zkusil bych vyměnit snimač a je jedno jestli tam dam polohy nebo otaček vačkove hřidele?

2014-02-08 20:37:24

Ahoj všem mám problém c-maxem po zapnuti klicku se mi ukaze chyba motoru a auto skoro nejede.Nepradi mi někdo cim to muze bejt.Pal.filtr je novy dekuji

2014-02-26 17:00:11

cmaxjarda: Je to DPF - filtr pevnych castic. Dejte ho odstranit a je to 100 procent v pohode. Ano auto nejede . Je zacpany filtr . Az ho uvidite vykuchany tak neuverite. Pak to pojede jako o zavod. Ja to resil pred 2 tydny a super.

2014-02-26 17:09:52

skota: Ale před STK se tam musí vrátit. Od letoška mají za povinnost kontrolovat fyzickou přítomnost všech dílů výfukové soustavy (a podle prohlášení v televizi se speciálně zaměřovat na DPF filtr, protože se vyndavají).

2014-02-27 07:55:38

jen pro informaci,můj problém je vyřešen takto. Po výměně všeho možného (i startéru) jsem nechal udělat rozvody a proměření vstřiků. Dva byly špatné,jeden dával málo,jeden naopak moc. Dal jsem nové a zatím mám pokoj,auto jede jak zamlada. Necuká,neškube,do nouzáku taky nejde. Zatím to funguje...

2014-02-27 12:18:50

jorky: Vstřiky jsou běžná bolest nafťáků. Zaplať pánbůh, že mám benzíňák (i když se říká, že kdyby si to říkal každý, tak pánbůh zkrachuje)..

2014-02-27 17:00:49

jj vstřiky to byli u tebe. U mě se zase ukázalo, že motor nejde do otáček protože byla regulace přímo v turbu napadrť. Ta origo s plíšky stojí zaprd. Často se prý zasekavá. Opravdu ty plíšky jsou hrozně tenké, Teď mi tam dali regulaci s jazýčky hezky jednolité, žádné naohýbané plechy.

Jinak to poznáš, tak, že když odpojíš podtlak od ragulace a vezmeš velkou stříkačku na které je hadička o stejném průměru jako je ta podtlaková a napojíš ji na regulaci turba, tak při vytažení stříkačky se musí plynule pohybovat v rozmezí cca 3-4cm pokud se hýbe méně nebo jen nepatrně, tak se přidírá a to by jsi to musel dát někam na pročištění.

Dám ti sem odkaz pro představu o čem mluvím.

https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw

https://www.youtube.com/watch?v=Ppif4qC560U


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6