Fórum - Téma


Motor+C-Max-ohřátí do provozní teploty


Fórum C-Max I C214 Motor+C-Max-ohřátí do provozní teploty

Informace o modelu: Ford C-Max I C214



2009-12-03 08:20:59

Ahoj,

chtěl bych se Vás požádat o názor, za jak dlouho se Vám zahřeje motor a na jakou teplotu? Já mám C-Max 1.6 TDCi, 66kW, 2006. V létě mi ručička teploměru vystoupá tak na 85°C po 10km, v zimě je to tak 75° po 20km. Je to normální, nebo mám vadný teploměr ? Topit to taky začne později, ve stovnání se Škodou Octavia je to katastrofa. Ještě mě napadlo dát roušku před chladič třeba na polovinu chladiče...

Dík za radu.

Tom.

2009-12-06 18:36:02

Ta rouška před chladičem by pomohla v případě, že by termostat nefungoval tak jak by měl. Takže jako první věc bych řešil právě ten termostat. Po 20km by motor měl už mít provozní teplotu(okolo 90°C)

2009-12-17 12:12:29

Dnes bylo ráno -7°C, po 20 km ukazoval teploměr 70°C po dalších 10km 85°C, pak se asi otevřel termostat na plno a dalších 15 km to nevylezlo nad 70°C. Podle mě asi ten termostat nedovírá a velký okruh není zcela uzavřen. Mmno, jsem teď před problémem, nemůžu nikde sehnat ten termostat, všichni mi nabízejí jen komplet za 1300,- a to se mi nechce kupovat zbytečně celé.

2009-12-18 21:49:47

Jenže ono ti nic jiného nezbyde. Ten termostat je zalitý v obalu a vyměnit samostatně nejde.

2010-01-13 09:04:29

mno, nevim, jestli je to možne, ale když točím motor kolem 2000ot. tak se zahřeje celkem rychle a teplotu drží,řekl bych ok, a topí taky dobře.

ale když jedu kolem 1500ot. tak je asi jeho schopnost zahřát se o dost menší, než schopnost se ochladit, tzn. pokud jedu po rovince (z kopce, o tom ani nemluvim) kde to nevytáčím, tak teplota klesá...

(v -5°C)

2010-01-13 10:20:40

Myslím že ti výměna termostatu nepomůže, tohle je asi problém focusovejch dieselů ,že se nechtěj moc ohřívat kort když je človék nechce točit

2010-02-27 20:44:25

Ahoj. Mám podobný problém. Kolmo je ručička teploměru jen v létě...

2015-11-27 21:36:30

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak se Vám rychle (po kolika km) ohřeje motor když jsou teploty kolem nuly. Mám dva měsíce nový termostat a na ohřátí musím ujet tak 10km.

Pokud pustím ještě ohřev (ventilátor) vzduchu do kabiny a teplotu mám nastavenou na 21°C, trvá ohřev motoru ještě déle.

Dík za vaše zkušenosti

2005 C-Max 1.8 92 kW

2015-11-27 22:52:51

Trvá to docela dlouho 10-20 minut provozu,zalezi na teplote.

2015-11-28 08:26:40

Ahoj,

bohužel to je osud těchto aut mam ho od jara a taky taky jsem stim bojoval jak začalo byt chladněji a sychravo. Mam C-MAXE 2.0 TDCI 100kw. Před tím jsem mněl Oct.1.8T a tam jsem vyměnil termostat za 150kč a zahřívalo se to úplně ukázkově a topilo nádherně, climatronik jsem mel nastaven tak na 21stupnu. U forda jsem vyměnil termostat za 1200kč a zásadní zlepšeni nebylo a teplotu musím mít nastavenou tak na 24 stupňů. Tak jsem to vyřešil po svém dodělal jsem si elektricky předehřev tak jak to má spousta naftových aut. Vsadil jsem ho na přívodní hadici do topeni (bohužel omezeny prostor, ale šlo to), vše jsem si musel vyrobit a nainstalovat sám. Mam v trubce vsazených 5 žhavicích svíček z naftové felicie každá svíčka má 15A takže to už je poradny odběr tak musí byt dostatečně silné napájecí kable primo z baterky a pořádné relé které to spina, samozřejmosti je i pojistka. Mám tam i teplotní čidlo které mi to při 70stupnch vypne, nestihl jsem si ještě dodělat spínaní až po nastartovaní takže to mam dane na vypínač který je propojen s relem. V letě jsem dával novou baterku a mam rad jistotu ze v zimě natočím tak má 110Ah a 950A po drobné úpravě držáku na baterku jsem ji tam nacpal. Když zapnu ten ohřev tak to dobiji jen nějakých 12.5 V. Altik to stihá dobit, už to nějaký týden používám a vše v poho, zahřeje se to po 10km na provozní teplotu a topí daleko rychleji než bez něj. Max spokojenost.

2015-11-30 06:28:15

josefford: ahoj, já mám 1,6 TDCi a taky mi to topí až tak po 15-20 km, výměna termostatu to nevyřeší.

2015-11-30 09:53:12

Pokud někdo pouští topení ihned po nastartování motoru, tak si sám prodlužuje dobu, od které auto začne topit. To proto, že tpení funguje pro motor jako chladič. Pouštět topení má smysl až po zvýšení teploty motoru kolem 50 stupňů. Do té doby je možné nechat puštěný pouze ventilátor topení na přední a boční skla, aby bránil jejich zadýchání.


Odpovědět