Fórum - Téma


Motor+C-max 1.6 TDCI-jednou jede, jednou ne


Fórum C-Max I C214 Motor+C-max 1.6 TDCI-jednou jede, jednou ne

Informace o modelu: Ford C-Max I C214



2013-01-18 20:01:22

Zdravím,

mám problém s C-maxem 1.6 tdci/80 kw.

Jednou auto bez problémů nastartuje, jede např. 6 km a z ničeho nic přestane úplně táhnout a zdechne...poté již například jde jen nastartovat, ale hned chcípne...poté již vůbec nechytne...

Toto se stále opakuje, máte někdo podobnou zkušenost

2013-01-18 21:15:59

Tommy100

pricin muze byt vic nezamrza ti nafta?Nebo mozna skusit vymenit to nejmensi a to palivovy filtr pricina ale nemusi byt v palivovem sistemu.jen skus to nejmensi zlo vymenit filtry.Ja si myslim ze to bude tim filtrem

2013-01-18 22:22:10

Tak jsem jej diagnostikoval a ukazuje:

P0698 - obvod referenčního napětí snímače C

Po smazání chyby auto jelo, potom z ničeho nic chcíplo.

Je menší problém i s teplotou. Za jízdy se drží na 70-71 C, na místě max 82 po cca 5-10 minutách v otáčkách asi 2500/min.

Ještě jsem zpozoroval drobné kolísání v řádu cca 50 otáček při držení 2000-2500 otáček.....poté jsem auto rozjel a ihned umřelo

Tohle může způsobit filtr?

2013-01-19 05:31:54

Tommy100

tak to asi filtrem nebude a proc to nenapises rovnou ze tam mas vic poruch tak to vsechno vyklop co si vsechno spozoroval .

2013-01-19 10:41:53

ještě jsem zpozoroval, že od krytu motoru, kde je víčko oleje, je v přepadové hadici olej a jde až do turba.

Turbo už je horší, ale funguje.

Víc jsem nezpozoroval....může to být čidlem teploty?

2013-01-19 11:07:39

Tak to toho bude opravdu víc. Viděl bych to na turbo - ten olej a ještě nějaké čidlo zřejmě. Ale to by měl zjistit a odstranit ten kamarád co Ti to napichoval, co to ukázalo na diagnostice po tom smazání a znovu chcípnutí to samé?

2013-01-19 11:18:55

Ukazovalo to opět chybu

P0698 - obvod referenčního napětí snímače C

Tak jestli někdo neví co to znamená :)

2013-01-19 14:04:46

Tommy100 snímače jsou napájeny z řídící jednotky referenčním napětím 5V zřejmě dojde k jeho poklesu a proto motor zhasne.Je dobré,když se k tomu ukáže ještě který snímač.Poloha plynu,tlak sání,množství vzduchu,pak se dá určit souvislost.

2013-02-07 13:53:52

Jak bylo výše řečeno na diagnostice se ti muselo ukázat více informací. P0698 - obvod referenčního napětí snímače C je jedna z mála informací, tak aby se dalo určit o jakou závadu jde. Proč o tom píšu, měl jsem stejný problém jako ty na voze stejného tipu. Při diagnostice mi to sdělilo, pokles referenčního napětí snímače a pokles tlaku na prvním válci. Po prostudování opravárenský podkladů bylo zjištěno, že se jedná o vadné čidlo vačkové hřídele. Tak jsem ho vyměnil a auto jede jako cumel. Nechal jsem to staré proměřit a ukazovalo poloviční hodnoty.

2013-08-20 11:36:44

Chtěl bych se zeptat jak to dopadlo, protože mám podobný problém, jen auto nechcípne, ale jednou jede a potom zase přestane táhnout. Díky

2013-11-15 15:23:04

tommy100: jednoznacne to je EGR ventil.mal som tu istu zavadu a kupil som novy a auto ide bez problemov

2013-11-15 15:26:36

EGR ventil reguluje odvod spalin z motora.ked je ten ventil zly tak sa ventil neotvori a spaliny sa dusia v motore tak preto skape

2013-11-15 15:36:21

zdravim,ja mam tiez jeden problem s C-maxom 1,6tdci 80kw

pri jazde a to je jedno v akej rychlosti mi motor sam od seba zhasne.ziadna kontrolka sa nerozsvieti a ked zastavim na krajnici a otocim klucom do polohy 0,znova nastartujem a mozem pokracovat v jazde.ked ale pridam tak motor zacne sekat a ked neuberiem tak skape znova.diagnostika mi ukazala poruchu:FREKVENCIA REGENERACIE DPF filtra.a teraz otazka::: ma ten DPF filter aj nejaky snimac alebo cidlo?alebo ide impuls na vypalovanie tohoto filtra priamo z riadiacej jednotky?

pre tych c

o nevedia... PDF filter je filter pevnych castic

prosim o radu lebo kazdy vravi ze to mam dat vykuchat

2014-02-04 18:34:30

uranian: DPF má čidla a pokud to špatně prochází, tak se to hodí do nouzáku. Vlastně vše co se týká emisí, tak hodí auto do nouzáku a potom to nejede. Ale je divné, že se ti nerozsvítí kontrolka. Ucpanej filtr to udělá. No já si nechal ve FORDu vyvolat uměle čištění DPF filtru a následný test průchodnosti.

2014-02-19 16:43:23

Tak jsme sundali turbo a odvezli ho do servis turba. Tam nám ho rozebrali a detekovali závadu. Něco vylétlo z motoru do turba a udělalo tam paseku. Proto turbo nedávalo tlak.

Teď bych se chtěl zeptat jestli nevíte někdo co z motoru mohlo vylétnout. Motor běží v pohodě, nekouří nemlátí a nežere olej.

Před výměnou za nové jsme vše důkladně vyčisltili, sání vzduchu, olejovou soustavu. Po namontování nového turba jsem ujel cca 200km a vše v pořádku, poté jsem nechal ve Fordu přetěsnit vstřiky, potom jsem najel cca 100km a auto přestalo mít výkon. Přiložím pár fotek aby jste vyděli jak moc to bylo poškozené. Jo abych nezapoměl ty plíšky na regulaci byli také vymlácené (vše se týká výfukové strany turba)

2014-02-26 16:55:02

cullmann: Dobry den. Jsem tu novy ale vas clanek me zaujal. Asi pred 2 tydny mi kontrolka diag. motoru ukazala svou tvar. No filtr DPF --KO--. Nechal jsem ho odstranit a pritom jsem nechal zvednout vykon motoru cipem. Nejsem odbornik jen lajk. No auto do te doby bylo takove zdechle ale po oprave kterou zjistil mechanik pri nacteni se opravdu ukazalo dpf je ko. Dnes auto jede super. Takovy tah jsem necekal. Motor je klidnejse a spotreba se zda i lepsi. Mi motor nezdechal ale mechanik mi take rekl ze je treba vycistit sito v olej . vane a ze i disel potrebuje troch protahnout brcka ale ze musi byt zahraty motor. Filtr paliva jsem take vymenil a zda se ze o neco je to lepsi. Cena za praci 8000kc. No to sito v olej vane je pry dulezite . Pry maze turbo a kdyz je pricpane tak se pridira. No nevim jsem lajk. S tim zdechanim no taky se stavalo ze se mu chtelo zdechnout ale motor nikdy nezhasl. Jen se pridusil. Ja radim DPF ven a bude klid. Pekny den.

2014-02-26 17:15:16

skota: Ale před STK dej filtr zpátky, jinak od letoška neprojdeš. Mají příkaz kontrolovat přítomnost DPF filtru.

2014-02-26 18:54:50

petrdepo: No oni na TK to nepoznaji. Ten filtr jako tam je ale vykuchany. To znamena ze dil tam je ale vevnitr neni- neda se to poznat pohledem. jen bude zvysena tolerance splodin ale to tk nezjisti. Neumi to zmerit. Zatim. Jedine snad v orig. servisu ale to bych byl blb abych tam delal emise. Bezne na tk. to nezjisti. Oni nemeri Co. Nemaj na to masiny. A v tomlenc bordelu malo ktera TK bude investovat prachy. Kazdy chce jen ryzovat. No a navic zatim mam znameho tak neni problem. Jo a jeste neco. Ja davam do nadrze VIV. Na zimu a na leto do nafty. Je to pry lepsi kvuli vstrikum. Pry se nezanaseji lepe to spaluje naftu. Jo ale diky za upozorneni.

2014-02-26 19:33:45

Doplňkové info po montáži nového (turba č.2) Zatím vše ok auto jede dobře, jen po první testovací jízdě nebyl stálej tah motoru. Tak 5sec to táhlo potom útlum cca na 3sec. a zase normální tah. jako by se regeneroval DPF filtr, ale nebyl ještě pořádně ohřátej motor. Po zastavení a zhasnutí motoru jsem počkal cca 1 min. a znovu nastartoval od té doby věe OK.

DPF: Jinak koukni na tento odkaz ohledně nového DPF... cena je skoro stejná jako ten filtr vykuchat a nechat přeprogamovat řídící jednotku

http://www.ebay.com/itm/F...ts_SM&hash=item1e5fa58bb6


Odpovědět