Fórum - Téma


Mondeo * závady,zjištěné po koupi


Fórum Technický koutek Mondeo * závady,zjištěné po koupi




2013-07-24 22:04:57

Ahoj,

dotáhl jsem si z DE mondeo r.06,96kw a hlásí chybu obou lambda sond,dnes jsem z jistil, že jedna je ukroucená a z druhé vyrvané dráty. Je možné, že se přicpal DPF a tak někdo zkoušel odpojit sondy, ale jede to v nouzáku,takže se na to vykašlal?

Zvažuji, zda je lepší sehnat lambda sondy jiné a pak se uvidí, zda je filtr ucpaný,nebo ok a bylo by to vyřešené. Nebo druhá možnost, že DPF nechám rovnou vykuchat a lambda sondy schánět nebudu.

Před tím, jsem měl C8 a tam se do FAP filtru dolévala kapalina. Má mondeo taky někde na doplnění nádržku, nebo jak se to u něj řeší? Nikde jsem nic nenašel.

Díky

2013-07-25 18:36:24

tomas12: Jenomže bez výměny lambda sond se asi z nouzového stavu bez úpravy software nedostaneš a navíc bys měl velkou spotřebu a malý výkon a snížené otáčky. Asi bys měl tohle zvážit a pak teprve se zabývat tím DPF filtrem. Ten se bu´d vypaluje sám přídavným vstřikováním nafty, které spouští řídicí jednotka motoru v závislosti na jízdním režimu (například ustálená jízda na dálnici, aby byl fitr předehřátý na určitou teplotu) a nebo v dobrých servisech dovedou vypálení filtru navodit uměle pomocí diagnostiky v notebooku za jízdy. Někdy ale DPF filtr bývá vtakovém stavu, že se musí pořídit nový a nebo uvažovat o tom, jestli ho vyřadit. Ale to už bys odpovědi našel v jiném tématu..

2013-07-25 19:11:57

tomas12: Natuhle otázku ti těžko někdo odpoví, aniž by věštil z křišťálové koule.

1. Mondeo z roku 2006 s motorem o výkonu 96kW může být buď benzínové SCI a nebo naftové TDCI.

2.Pokud by to bylo TDCI, určitě nebude mít dvě lambdasondy. TDCI nebude mít ani jednu lambdasondu!

3.Pokud je to benzínové SCI a má dvě lambdasondy, tak nebude mít DPF(FAP). Bude mít jen katalyzátor a to rozhodně není DPF.

Takže o jakém autě se tu chceš bavit??

2013-07-26 08:22:44

albi: tomas12 nás jenom zkouší.a nebo vůbec neví co si koupil za auto. Jinak by nemohl míchat hrušky s jablkama.

2013-07-26 12:03:25

albi: je to TDCI a má dvě lamda sondy, bez ní se nedělaly, dnes mi to potvrdili ve ford spořilov i FAP OFF a i jsou na autě fyzicky vidět(z jedné jsou vytrhané dráty a druhá je ukroucená),rovněž to na diagnostice hlásí chybu lamda sond, že nejsou připojené

TDCI s PDF má jednu na filtru a jednu na prvním díle, pod turbem

TDCi bez PDF má jen jednu lambda sondu

2013-07-26 12:07:02

Lamda sondu nemá TDCI bez FAP do roku 05. To má známý a u něj jsem to prohlížel.

TDCi rok 05-07, má lambda sondu vždy, jak jsem výše psal podle DPF.

2013-07-26 20:30:37

tomas12: Omlouvám se, máš pravdu. TDCI s DPF má dvě čidla, označovaná jako "čidlo-lambda".

2013-07-27 21:06:25

Akorát jsem ještě nepochopil, že když dám nové obě lambda sondy a bude filtr pevných částic ucpaný, tak jestli ho stačí vyčistit(vapkou, nebo jak to dělaji) a nebo jestli se musí ještě dolít kapalina/nevím jak se jí přesně říká), jako to je např.u peugeot,citroen. Údajně u mondea tato kapalina není a vypaluje filtr nafta,které je přivedena z nádrže, alespoň takto jsem to četl, že to u mondea je, takže nevím.

2013-07-28 06:41:39

tomas12: DPF filtr se regeneruje spalováním přídavné nafty, která de-facto dohořívá v DPF filtru a tím dojde ke zvýšení jeho teploty na úroveň, kdy vyhoří mastné saze v něm zachycené. Režim regenerace filtru se většinou spouští při ustálené jízdě (například na dálnici), kdy je filtr touto ustálenou jízdou předehřátý a tím je vypálení sazí nejspolehlivější. Regeneraci spouští řídicí jednotka motoru na základě několika údajů, které se mohou lišit podle auta. Jeden údaj bývá labda sonda (kdy naroste úroveň škodlivin vlivem zacpávání filtru), druhý bývá počet kilometrů ujetých v ustáleném režimu (aby byl splněn předpoklad předehřátí filtru), třetí bývá ujetí počtu kilometrů od poslední regenerace (někdy až 50000 km). V servisu, pomocí diagnostiky, mohou navodit regeneraci nuceně.

Podle mne by se mělo totéž dát udělat při vymontovaném filtru s jiným zdrojem tepla (benzínový nebo autogenový hořák). Problém je však s dosažením správné teploty, aby došlo k vyhoření mastných sazí, ale ne k poškození filtru příliš vysokou teplotou. Informace o správné vypalovací teplotě se mi nepovedlo nalézt.

2013-07-28 11:53:02

Děkuji, teď jsem konečně pochopil. Takže u mondea se žádné aditivu(kapalina) k filtru pevných částic nepřilévá, jako je to např. u francouzských aut.

V mém případě je tedy lepší sehnat lamda sondy za cca 1500,- použité obě, aby filtr pracoval tak jak má a poté zjistit jak je ucpaný, než aby jsem rovnou za 6tis, nebo kolik to stojí ho nechal vypnout.

2013-07-28 12:06:09

tomas12: Při koupi lamda sond je třeba je změřit, zda jsou vpořádku (například ommetrem), zda nejsou přerušené. To abys někomu nenaletěl a nekoupil vadné (například na vrakáči), což se může stát (pokud je nekoupíš od někoho známého).


Odpovědět