Fórum - Téma


Mondeo * zadřený motor


Fórum Technický koutek Mondeo * zadřený motor



1  2  3  4  5

2012-09-30 23:32:29

Tomenzino: Díky za reakci. Právě hlavu údajně bude repasovat přímo výrobce (předpokládám v Německu), spodek by měl být až na pístní kroužky ok, takže se udělají jen kroužky a celý vršek + svíčky, náplně, sestavení. Znovu jsem přemýšlel o ceně a nevím, jestli není 32 tis. přeci jen hodně. Sice ve značkovém servisu, ale i tak, když repase hlavy stojí pevných 6 tisíc, všechny prvky vršku včetně svíček a náplní údajně 9,5 (to už mi přijde trochu dost) a k tomu práce dalších asi 5-6, takže jen vršek s repasí hlavy přijde na nějakých 21,5 tisíce. Pístní kroužky i s prací by potom vycházely na dalších 10, zkrátka cena za repasi hlavy mi přijde ok (vzhledem k tomu, že se to dělá u výrobce), ale to ostatní nevím. Nějaký další názor? Zítra hned ráno bych se jim rád ozval, aby na tom nezačali dělat za tuhle cenu, když by byla přemrštěná...

2012-09-30 23:58:48

miqs

tak vzhledem k tomu,že jsem na Fordu ne tada na svém kroužky měnil tak se mi to zdá moc.Sada kroužků se dá koupit a není drahá.Takže 10tis je dost. Ať ti to nějak popíšou.Protože pokud je sundaná hlava sundá se akorád olejová vana, odpojí se ojnoce od kliky a jde píst ven. Nic moc práce při sundané hlavě.

Jinak rapase hlavy v německu

Takže ať ti o tom povědí něco a co za kolik

2012-10-01 00:16:54

Tomenzino: díky za rychlou reakci :) Hned ráno tam dojedu znovu a nechám si udělat podrobnou kalkulaci, než jim na něco kývnu. Zdálo se mi to dost, ale na první dobrou jsem jim řekl že teda jo (ve čtvrtek odpoledne, v pátek byl svátek, takže podle mě na tom zatím nehnuli prstem), přes ty tři dny se mi to docela rozleželo v hlavě, takže se tam vydám znovu a uvidíme. Možná to na mě jen zkoušejí, nevím, třeba se pletu a za ty peníze to stojí. Každopádně za možnost něco ušetřit, když člověk nebude blbej, ta trocha času a benzinu stojí. :)

2012-10-01 00:30:18

miqs

Jasný.Třeba to zkouší

2012-10-02 14:40:53

Takže jak jsem se obával, zatím to vypadá trochu jinak než na první návštěvě :(

  • hlavu nebude repasovat výrobce, ale nějaká "autorizovaná opravna" tady u nás, repasovaná hlava od výrobce prý stojí cca 31 tisíc
  • včerejší návštěva se posunula na dnešní odpoledne (takže minimálně se posune i termín opravy a z toho teda nejsem nadšenej :( )
  • atd. (popíšu později)

Jedu tam za chvíli na osobní pokec tak uvidím, co mi řeknou. Doteď jsem s nimi byl celkem spokojený, nemám důvod jim nevěřit, ale řekli mi něco co potom písemně (mailem) vyvrátili, už to na mě nepůsobí nejlíp. Ale třeba se pletu a jen si nerozumíme a bude to ok. Uvidíme, napíšu večer co mi řekli a jak to dopadlo.

2012-10-03 01:14:59

Tak beru vše částečně zpět. Přístup ze strany Ford Kačmáček maximálně korektní a se snahou vyjít mi vstříc. Samozřejmě nejsou samaritáni, takže zadarmo mi auto neopraví :) Nicméně hlava se servisuje někde tady v ČR ve specializované dílně, která to umí, stejně tak pístní kroužky a na oboje je tedy fixní cena. Celková cena opravy je zatím vysoká s rizikem, že se při práci vysype něco dalšího (např. hlava je prý prohnutá, ale ne prasklá, nicméně se při zkoušce na dílně můžou objevit trhlinky, které by bylo nutné opravit - apod.) a potom bude cena závratná.

Aktuálně tedy sháním jiný motor, víte někdo o nějakém? ;)

Pokud v rozumné době neseženu jiný motor, pak varianta jedna je že zkusíme tu opravu, varianta dvě že Mondeo odstavím a pořídím si něco jiného na denní ježdění... :(

2012-10-03 19:04:49

miqs

No tak to je taky věc teda.Těch motorů moc není k mání

2012-10-03 19:28:18

migs: Ahoj skus Polsko nebo Německo.. To by byl ftom čert aby se nedal sehnat.. Muj názor je na opravu bych se vyprdl oprava je vždycky draha dneska se to ani moc nevyplatí, vyměnit motor a tím bych si ušetřil starosti než hledat někoho kdo to spravý. Před 3 rokama jsem scháněl v celé ČR motor do audiny 2.2 5valec benzin. Nikde tady nebyl a pak jsem ho sehnal až v Německu.

2012-10-03 20:17:18

Díky za názory. Vyměnit motor by asi vyšlo levněji, ale taky je to trochu sázka do loterie. Zatím jedno vrakoviště, se kterým mají dobré zkušenosti u Kačmáčka, tenhle motor nemá. Další vrakoviště má oslovit automechanik, který mi byl doporučen, ale dneska neměl čas, tak prý zítra. No a pak jsem našel inzerát s nabídkou motorů na Mondeo, prý prodávají už repasovaný motor a v podstatě výměnou za ten, který není v pořádku, nicméně cena je 17 tisíc a to už se když započítám cenu za výměnu blížíme ceně repase toho mého. Mají se mi ozvat jestli mají ten, co potřebuju (kód motoru CHBB).

Když by někdo z vás věděl o motoru CHBB, dejte mi prosím vědět. Díky.

2014-06-12 04:11:11

indian: Dobrý den, mám mondeo 1,8 benzin 92 kw, rv 2001. Když nastartuji motor běží normálně, ale po deseti minutách vynechá pravý válec. Svíčky, kabel i startovací modul jsou v pořádku. Nemáte, prosím, tušení co se stalo?

Tlak ve válci je kolem 7, ostatní jsem zatím něměřil. Dík za info.´, Honza

 petrdepo  
2014-06-13 10:33:56

honz: Pokud vím, tak kompresní tlak ve válci u benzíňáku bývá kolem 12-13 Bar. Pod 10 to je asi dost špatné.

2014-06-13 12:03:49

honz: Hele to je jednoduchý, někde se ten kompresní tlak ztrácí, buď horem, přes ventily, nebo přes kroužky, ale to by se ti ztrácel olej, pak je ještě jedna varianta a to zkrze píst, ale to se zase tak často nestává. Nicméně vyhledem k namontovanému LPG to bude nejspíš podpálený některý z ventilů. Pro palivo LPG platí použít lepší olej než pro benzín, jelikož LPG je tzv. suché palivo. Někdy se dokonce montují sady na přimazávání některých válců.

2014-06-15 10:40:14

indian: U fordů jsme vždy při montáži LPG/CNG dodělávali i přimazávání.

2014-06-16 21:53:51

no jak to tady čtu tak je to fakt hotovo ty dnešní motory, si vemte jen kolik ty dnešní auta váží kg, méně takže je i dost jasný že se na materiálech šetří všude, proto dnešní motory nemůžou vydržet tolik co ty předtím ... imho můj strýc mechanik ma Sieru a má už přes 500tis. km najeto a žádný větší problém a je to ropák ... máme ve firmě tranzita 07 doporučená výměna oleje interval 40tis km, mechanik ke kterýmu to dáváme, že jsme blázni jestli to po 20tis nebudem měnit, a že ford vždy dává origo jejich olej ... (mechanik je hodně levnej jen pro info) např. oprava podpálených ventilů u Fabky II. gen, pozor najetých poctivých 45tis km (ženská denně štreky cca 10km tam 10z5) u něj za 8tisKč, ve škodovce 35-40tisKč

no nic zpět k tomu Fordu Tranzitu ve 160 tis měněná spojka investice cca 30tis Kč a pozor kolem těchto km začalo zlobit startování, občas to natočilo v pohodě někdy až na potřetí někdy na popátý, asi 4x bylo auto v autorizovaným servisu kvůli tomuto, poprvé zjistili že je zas něco se spojkou tak v záruce vyměnili celou spojku (nechápem proč no nic), podruhé zrovna výměna oleje atd zase nic nezjistili, potřetí to byly myslím v háji brzdy ale i tak jsem jim to tam říkal a když si jedu pro auto ta technik říká nějak vám to blbě startuje (bych ho zabil) no nic chvíli jsme s tím jezdili, pak když to začalo dělat častěji tak zas k nim, no na nic samo nepřišli, vyměnili startér kterej (pak dle faktury jsem zjistil měnili před 1,5rokem) prostě víte co, nevědeli si rady a prý že pošlou motor na stolici na zátěžový testy nebo co a že prý by to mohlo stát tak i 30tis Kč, říkám esi si dělaj prdel za naše prachy testovat esi na něco oni přijdou? to bylo naposled co nás tam viděli, řekli jsme klukovi mechanikovi z vesnice, přišel zkusil si to párkrát nastartovat a že prý je v háji skřínka zapalovaní cca 2tis Kč a bylo po problému ... :)

2014-06-16 22:05:06

no a k tomu zadřenýmu motoru, zadřel jsem ted starýho Favorita co jsem měl jen tak občas na ježdění, žádná kontrolka neproblikla, prostě najednou to auto začalo brzdit, resp. jsem jel a chcipalo jakoby někdo brzdil, nahodil jsem ho asi ještě 3x po cestě až těsně před firmou zdechl uplně ... no nic odtáhli jsme ho k mechanikovi a že prý vůbec žádný olej ani voda ... přitom žádný info na tom že by se motor přehříval (konrolka) ani se z něj nečudilo min. týden v těch vedrech ... ale taky původní motor a má přes 270tis. nalítáno :)

jinak treba mám taky Fabku Igen. a ve 120 tis měněná spojka a světe div se, origo ji dělá Sachs, ale Sachs přímo ve Škodě je jiná než Sachs prodejná u autodílů třeba Autokelly apod ... prostě ty péra jsou jiný na lamele a chrčí to, prý ale problém jen u htp motorů u jiných to nedělá ... sranda prostě ta spojka klepe jako by byla v háji ale přitom je nová ... a takovýhle věci se dočtete různě na forech ... třeba ten náš známy mechanik tohle nevěděl a to běžné už do fabek dával (možná to ti lidi ani neřeší a on to neví) no nic ale mechnici co tvrdí že podpálený ventily vživotě neviděli, tak se můžou jet podívat k tomuhle min. měsíc tam měl 9 aut s tímhle problémem vše Fabie 6V htp, nebo Ibiza ... navíc mámespolečnýho kamaráda co dělá přímo ve Škodovce výr. manažera a nechtěl tomuhle vůbec věřit že by se to mohlo stát ... prostě špatě navržené motory, slabé nevydrží otřesy atd ...

2014-06-16 22:08:43

a ještě k tomu LPG skutečně jak píšou kluci ford má s lpg problém a vždy se velmi doporučuje namontit Flash Lube ... otázka cca 2tis Kč

2014-06-16 23:01:30

centris610: htp(hovno to pojede, honem to prodej), mám teď rozebranou kvuli přeskočenému řetězu.

Od roku 2006 je zakázané olovo na pájení, čímž se zvyšuje jeho teplota (toho pájení) a taky pravděpodobnost studeného spoje (do té doby 95% závad na plošňácích vyteklý kondenzátor a studený spoj),

V zájmu výrobců není, aby bylo auto bez servisu. Na prodeji moc nevydělají, až na servise se zahojí, proto starší vozy vydrží víc, neboť dnes se ví jak to ojebat, aby to vydrželo přesně záruku.

MMCH olej u našich náklaďáků (rencky a iveka) měníme po 30kkm.

2014-06-16 23:56:39

lbret: měl jsem VW passat B3 1,8 a dával jsem ho pryč se 418tkm a motor dokázal slušně upalovat a spotřeba oleje byla cca 0,1L na 1000km, ovšem na 355000 odešla převodovka a nebyl jsem jediný kdo se s tím setkal,auto jsem kupoval z firmy, bylo tam ještě jedno stejný a tam motor už od začátku nechodil

u šéfovi OII s 1,8tsi na 100tkm dělala škoda výměnu "pár" částí motoru(hlava,vložky+písty,klika,rozvody-byly vylomené,... jen blok zůstal), takže ani VW není bezchybný,taky není jediný komu se to přihodilo

u mondea mk1 1,6 zetec byl motor celkem dobrej do tachometrových 250tkm(jinak asi dvojnásob) pak začal brát cca0,1-0,2L oleje na 1000km

je pravda že vw motory z půlky 90.let celkem držely

2014-06-17 15:01:44

no ono to htp, zalezi kdo co a jak, znamej ma to samy 12V a ma uz pres 280tis km a vse v cajku ... jinak mame taky firmni OI 2001 1,9 Tdi a ma uz 350tis km a zádný problem auto nikdy nemelo ... to je ten 66KWmotor ty se povedly ...

kámoš kupoval Focuse, přes kamaráda tchána, resp. ten to tahá z D, no byla měněná hlava nalitano asi necelých 200tis km, slušná cena, ale taky myslel že když je to v cajku tak bude jen jezdit a měnit olej, no co vím tak se mu tam toho vysralo už docela dost a navíc to je 3dveřko, ted kouká po větším (2děti) ale když vidíte co se sem tahá nebo i prodává v bazarech to stáčení to je hrůza tak babo raď ... nejlíp koupit úplně nový ale ta cena ...

2014-06-24 23:21:11

elvis: naprostý souhlas. Do svého bych ani jiný nedal je to ford formula E SAE 5w 30 i když ten se už nevyrábí delá se náhrada ale vyrobce ho schvaluje je to F 5W30


Odpovědět

1  2  3  4  5