Fórum - Téma


Mondeo * zadřený motor


Fórum Technický koutek Mondeo * zadřený motor



1  2  3  4  5

2011-02-05 08:33:10

zřejmě máš pravdu,jsem prostě jen nasr.nej že se mi zadřel motor

2011-02-05 09:01:12

děkuji za rady. chci říct, že jsem moc rád že do rána je zde hned několik odpovědí po kterejch se člověk alespoň trochu uklidní - na ostatních fórech se dost čeká na odpověď. No jen chci připomenout že ten olej tam byl od orig servisu Aral 5w 40 (ten mi tak neskutečně rychle zmizel). Tudíž jsem tam dal taky 5w-40. Můžete mi tedy prosím napsat přesnou specifikaci oleje pro moje auto??? Myslím že není možné aby auto bylo tak strašně opotřebené v tolika km, navíc jede opravdu krásně. Necítím olejový smrad z výfuku, motor běží hladce, a táhne agilně až do červeného pole. Díky. Myslíte že se dají nějak změřit kompr. tlaky-abych si byl naprosto jistý opotřebením motoru???

.......a ještě něco, nevíte prosím, proč se mi nerosvítila ta kontrolka při stavu 2 L oleje??

2011-02-05 13:59:56

mně napsal jeden chytrý člověk,viz můj problém,že ta kontrolka tam není od toho aby nm ukazovala množství oleje,ale při probliknutí nás motor varuje že se už přidírá nebo ztrácí tlak a nemažu

2011-02-05 15:10:53

Přesně tak, olejová kontrolka signalizuje obrovský problém s olejem, pracuje na systémů čidel, které snímají tlak oleje, nikoliv stav oleje. Tudíž od toho abyste věděli kolik je oleje v motoru slouží měrka. Jinak Mogul vyrábí jedny z nejhorších olejů jaké jsem kdy zkoušel lít do motoru, osobně jsem zkoušel 10W40 Extreme pro silně namáhané motory a s ním mi hydrošteli v motor málem skákali z motoru, kdežto třeba s Shell Helix nebo Ford Formula F 10W 40 byli hydrošteli krásně cvrdlikající bez zbytečného rámusu. Podle mě ti motor zadřel právě dolitý mogul. Specifikace oleje by měla být uvedena v uživatelském manuálu vozu nebo servisní knížce, hodně záleží na specifikacích ACEA A3/B3, můj motor v escortu byl třeba citlivej i na A3/B4 to už mu nevonělo, pak jsou ještě další specfikace oleje WSS-M2C913-A a WSS-M2C913-B a nově přidává normu WSS-M2C913C .

WSS-M2C913-A , WSS-M2C913-B, WSS-M2C913C, to vše jsou různé normy, které olej splňuje a ještě k tomu nemusí splňovat normu třeba celou. Osobně si myslím, že člověk nic nezkazí pokud dá originální olej a to i s originálním filtrem. Pokud bych já měnil olej v autě (benzínový motor) rozhodně bych vyměnil origo filtry (vzduchovej, palivovej a olejovej) a origo olej určený výrobcem pro daný tip vozu nebo motoru.

Tak a pro kolegu Ibret odpověď je na obrázku:

Plus cenová relace daného oleje na odkazu. http://www.zbozi.cz/items...Type=new&q=ford+formula+E

2011-02-05 15:23:42

nezbývá než souhlasit,ale já bych zkusil MOBIL SUPER 3000 FE (Ford) 5W 30,co ty nato?Budu vlastně zajíždět nový motor po generálce.Dnes sem našel i spojku s ložiskem za 5300kč značka LUK,aspoň můj mechanik mi to doslova nařídil

2011-02-05 15:40:29

Jo ten nevypadá uplně zle splňuje požadavky fordu pro daný motor a to ACEA A1/ B1, Ford WWS-M2913-B s udávanou viskozitou to je dobré 5W a tloušťka vrstvy taky správná SAE 30. Takže tenhle by mohl být jedním z těch správných olejů, ale pro srovnání bych ho zkusil zatím jen na jednu výměnu a sledoval bych co to bude s motorem dělat a jak se bude motor chovat...

A k té spojce, LUK je poněkud tvrdší, takže proč né, ale na druhou stranu, aby to neodneslo něco jiného.

2011-02-05 19:24:19

děkuji :) no ta cena je fakt super. Jedna otázka, nevím teď co mám dělat. Nalil jsem olej 5w 40 shell helix se specifikací a3 b3 b4 a zdá se mi že dost mizí už po 50km zase milimetřík až dva zmizel, ale motor běží jak po másle. Myslíte že když tam dám zprávnej olej, že to bude lepší s tím brutálním úbytkem??? Myslím spíš že ne, jelikož 5w 30 je ještě řidší. Už nevím....jestli změřit kompresní tlaky, vyměnit olej za zprávný a nebo nechat překroužkovat motor. jinak na svíčkách mám bíle tečky a jsou černé :(((

2011-02-05 19:45:04

tak. a možná to mám. Jak jsi mi hodil ten obrázek Tak já mám v autě duratec he 1.8 . Ale podle tipu měrky mám přesně tu měrku duratec ve / st. jestli tam třeba není špatná měrka????

2011-02-05 19:56:32

To by teoreticky nemělo vadit, ten motor by měl být skoro stejnej. V tvém případě si myslím, že dochází k tomu že buď jezdíš krátké vzdálenosti a motor a olej se nestihnou zahřát, tudíž dochází k tomu že si motor odfoukne do airboxu olej a tobě ubyde, a když se jezdí jenom krátké trasy, bývá to zdroj úbytku oleje, samozřejmě tlaky si můžeš nechat změřit z toho budeš mít jistotu o stavu motoru a není to tak drahá investice. Překroužkovat motor je blbost dokud nevíš jistě že to je kroužkama (tzn. změření kompresních tlaků). A olej který si tam dal tvoří větší vrstvu na stěně válce, takže může docházet k tomu, že ho kroužek plně nesetře a pak ubývá spalením ve spalovacím prostoru.

2011-02-06 11:01:34

děkuji, to zní celkem logicky, ale přezto si myslim, že přeci nemůžu mít stejnou měrku u mého HE jako V6 ky ne??? Co by jsi udělal nejdřív? Kontrola tlaků či výměna oleje??? JInak když nastartuju motor a úpovolím víčko na olej, měl bych poznat jestli motor vydechuje abnormáně nahoru, nebo ne? Dnes to projedu na delší trasu, uvidíme co to udělá s olejem. zatim bye

2011-02-06 11:15:03

tak to je super. Doufám že ten chytrý člověk nemá pravdu. U VW když jsem měl olej na spodní hranici rysky a projel jsem rychleji zatáčku, kontrolka okamžitě problikla. Holt občas se vyskytne věc která je jinde vyřešena lépe nebo až řekl bych blbuvzdorně

2011-02-06 12:42:43

Šel bych napřed do kontroly tlaků, nezabere moc času a budeš mít jistotu.

2011-02-06 13:47:01

obrovská výhoda tohoto webu je,že když jeden blb jako já udělá chybu,tak se ti druzí poučí! Jen je na h...,že to stojí tolik peněz

2011-02-06 14:11:19

Taky mám za sebou pár hodně drahých chyb....protočení rozvodů například, nevyměněná vodní pumpa s rozvody atd...

2011-02-06 14:30:21

hehe, tak jsem se vrátil od šikovného mechanika.A verdikt zní že potřebuju překroužkovat motor..... Auto jede skvěle, a tlaky to bude mít dobrý-říká, jen kroužky prej špatně stíraj, auto nehulí za jízdy ale když ho vytočím na místě tak kouří . A tak se Vás rovnou ptám... nevíte kde mi udělají překroužkování, kolik stojí kroužky atd atd. Máte někdo potuchu o tom kolik mě to bude cca stát??? Pokud nebude třeba v lepším případě chycenej válec. Teda :) super že tohle řešim u auta který má 119 000km

2011-02-06 15:12:15

nene,jdu do GO opravy,stejně bych koupil zase zajíce v pytli

2011-02-06 15:21:01

jsem sice laik,ale hodně mě tvé závady připomínaj můj motor,po sundání motoru jsme koukly na kroužky a byly špatné a s a m o z ř e j m ě chycené i válce,ale nechci tě strašit

2011-02-06 19:39:42

a dělal Ti motor nějaké zvuky nebo tak. Jel dobře do poslední chvíle než umřel? Mě jede skvěle...kontroluji olej a snad to nezadřu No olej to žere, kroužky jsou asi špatné. Ale nevidim důvod aby byl chycenej válec-alespoň se o tom přesvědčuji. Olej leze pořád dolu a je to znát třeba i po 50km. Nevíte tedy jak s těma kroužkama??? Cena, práce...

2011-02-06 20:40:34

Tak ti mechanik měl změřit tlaky, protože jestli ti to špatně stírá olej, tak to znamená, že si motor bude ufukovat spodem, tzn. nízké kompresní tlaky, motor může jet dobře i s nížšíma tlakama.

2011-02-06 21:29:47

a nevíš kolik by stála oprava-myslím překroužkování??? nebo alespoň cena zásadních dílů???


Odpovědět

1  2  3  4  5