Fórum - Téma


Mondeo+vysoká spotřeba


Fórum Technický koutek Mondeo+vysoká spotřeba



1  2  3

2012-02-12 11:32:01

S jednou věcí souhlasím a to, že do autorizovaného servisu opravdu až na poslední chvíli. Ten známej, co tam docela dlouho pracoval je opravdu dobrej mechoš, který se tímto živí již řadu let. Hlavní důvod, proč tak dlouho pracoval pro značkový servis bylo to, že prodělal spoustu odborného školení a dostal se k programům, které se nedostanou do ruky ani tobě ani mně a to z jednoduchého důvodu, a to pro jejich velmi vysokou cenu i třeba na černém trhu. Ta školení mu dala to, co těžko někdo z nás získá, když provádí garážové opravy na hobby úrovni typu: výměna brzd, spojky, tlumičů, čepů atd. To znamená prkotin, co si kdekdo udělá sám, pokud o tom cosi málo ví a je zručnej. Pokud provádíš ještě nějaké další opravy, než ty tady mnou zmiňované, tak se pochlub, třeba si k tobě někdo dá auto tady z klubu a potom poreferuje, co jsi vlastně za "mechanika". A nechápu, kam chodíš na rozumy, že jsi přesvědčený o tom, že mám opravených méně vozidel jako ty, kdy na počtu, hochu zlatej, vůbec nezáleží. Ale na to musí každej přijít sám.... A ještě k tomu nastavení. Když si ten návod dobře přečteš, tak tam není popsaný žádný jízdní režim a nebo způsob užití, který by vybočoval ze standardního užívání. To znamená, že pokud si nedáš práci s tímto, jak ty říkáš ručním nastavením, tak během různých jízdních režimů dojde k načtení všech čidel a snímačů řj a to při různých teplotách, otáčkách atd. a to včetně načtení náhodných chyb a nebo periodických a následnému upravení a využití těchto hodnot, kdy se nahradí ty základní dané výrobcem a nebo v případě výrazných odchylek zůstane u těch již daných, aby se zaručil chod motoru, pokud nehrozí jeho poškození. Ani touto ruční metodou nemůžeš nikdy simulovat všechny věci, které tě můžou na silnici potkat. Mluvím třeba o teplotě vzduchu a jeho vlhkosti a proto i když provedeš ruční nastavení, tak stejně ještě během jízdy dojde k úpravě, kterou neovlivníš, leda stylem jízdy s ohledem ke zvolené mapě. Např. kritizované volnoběžné otáčky a jejich tzv. visení u 2.0i/107 kW neovlivníš ani nastavením ani přehrátím SW, bráchova zkušenost. Jen něco málo se dá ovlivnit, ale drtivá většina, co ti ovládá spalování a vůbec chod motoru si žije vlastním životem, což neovlivníš ani ty ani servis s nejdražší diagnostikou s poslední verzí SW. Ale pokud nemám pravdu, tak sem napiš konkrétní věc, která se dá ručně nastavit co by řj nezvládla a nebo nemá přímo v základu nastavené a z jakého důvodu a na co konkrétně to má vliv a jak se toto nenastavení projevuje. Docela mě to zajímá a nechám se od zkušenějšího poučit. Hlavně sem, prosím tě, nepiš počty tebou opravených aut, to opravdu nepovažuji za argument. Děkuji za ochotu a těším se na nové zkušenosti.

2012-02-12 14:37:41

Tak to slyším poprvé,že by se řídící jednotka po resetu-odpojení baterie přednastavovala-řídící jednotka si načte parametry za provozu podle tvého stylu jízdy si je dokáže upravit.Samozřejmě,že možnosti úprav asi budou ale kdo má k tomu patřičné vybavení a hlavně jde o to to umět.Ale tato oblast se spíše týká tuningu protože když udělám na motoru A tak tam musím udělat i B a C atd.

Ale to není povídání na dvě věty.

2012-02-12 16:19:24

To se mu snažím taky říct, že to, co on považuje za nastavení řj, je pouze postup, jak si jednotka osahá a otestuje s ní spolupracující el. součástky. Samozřejmě test se týká pouze těch, na které má zpětnou vazbu. V žádném případě se nedostaneš k tomu, abys v ní něco ovlivňoval bez diagnostiky a příslušného programu. Chlap co celý život dělá Fordy to považuje za blbost a zbytečnost a docela mu věřím, když jsem viděl co všechno s auty dělají a to nejenom s Fordama. Navíc upravují auta na vrchy včetně úprav motorů a jednotek, kdy tyto ladí na brzdě tak, aby vše fungovalo, jak má a vím, že dosahují dobrých výsledků.Kdyby to bylo potřeba a nebo to bylo opravdu dobré, tak mi to řekne, jelikož taková operace zabere max půl hodiny se věnování autu od zahřátí na volnoběh, zvýšených otáček a následně jízdy v různých režimech. Takže nejde o nic nákladného ani složitého a přesto to nedělají, protože ví své. Ale možná těch aut neopravili a neupravili dostatečné množství, kdo ví. Proto čekám na konkrétní věci, které se dají nastavit uživatelem bez programu, jak tady o tom píše. Třeba to bude dobrý tip a bude se to hodit i na dílně. Takže stále čekám......

2012-02-12 16:41:14

Zdravím, jednotka se určitě po odpojení baterie znovu nastavuje - sama si určí následně parametry všechny.

Drahý Coolmane, buď tak laskav a neustále se do mě nenavážej, myslím si, že fóra jsou od jiných věcí, než si dělat z lidí srandu. S autama pracuji již dlouho a myslím si, že jim vcelku rozumím, ovšem nedávám to všem tak okatě najevo, jako ty. Nic jsem si v autě nedodrbal, jak píšeš, jen se snažím přijít na to, jak snížit spotřebu. Po vyčištění EGR mi auto přestalo škubat, takže jsem to provedl správně a divil bych se, kdyby byl někdo, kdo by to udělal špatně, vyčistit díl od karbonu umí snad každý.

Zamysli se nad sebou trochu člověče

Petr

2012-02-12 16:43:47

A co tohle chlapi , jaký je na to váš názor , akorát se tématem dostávám mimo mísu takže hrozí smazání . http://www.performancemotorresearch.co.nz/ a zajímavé počtení může být i tady http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1649

2012-02-12 20:05:38

Petanek130: K tvému prvnímu odstavci-že se jednotka po restartu opět nastavuje je jasná věc, to jsi nenapsal nic nového. Diskuze se v tomto tématu vede o něčem trošku jiném. Patrně jsi ji celou nepročetl a nebo nepochopil, což tě omlouvá vzhledem k tomu, jak je dlouhá.

K tvému druhému odstavci-nemám potřebu se do tebe navážet, proč taky, akorát jsi mě už trošku nudil se svým příspěvkem, který se jako přízrak zjevoval hned tady a hned zase tam.....už to začínalo být psychicky docela náročné a trošku nebezpečné. A k tvému problému. Vzpomeň si, co jsi na autě udělal, než ti to začalo žrát více, než je zdrávo. A pokud jsi nepřijal moji radu, tak si na závadu přijdi sám, vnucovat se ti nebudu. Nikdy jsem netvrdil, že jsem Všeználek na auta, řekl jsem pouze, že používám zdravý selský rozum, nic víc. Ale pak nechápu, co bych dával tady najevo, když autům rozumím jen jako běžný uživatel. S autama rozhodně nepracuji dlouho, ale o to víc mě překvapuje, že jsi na to ještě nepřišel, když tomu tak rozumíš....tady mi něco nehraje. Pokusím se ti poradit tedy ještě jednou ohledně té spotřeby, ale už opravdu naposledy. Zkus omezit ježdění. Čím méně budeš jezdit, tím menší budeš mít spotřebu PHM. Je tam totiž přímá úměra, což jsem ještě donedávna nevěděl, proto to sem píšu, abych se s vámi, přátelé, podělil o draze získané zkušenosti. Mimochodem si vzpomínám, že mám taky jednoho kamaráda, co s autama pracuje již dlouho. Sedí v autorizáku na recepci, přijímá zakázky na opravy, vše zadá do počítače a předá mechanikům na dílnách. O autech neví téměř nic, dokonce nemá řidičák. Kdo by to řek? Ale to je jen tak naokraj, aby řeč nestála. A k tomu zamyšlení. Zamyslím se nad sebou, spolehni se. Dokonce možná více, než ty nad tou svoji zpropadenou spotřebou....

2012-02-13 18:57:57

To Coolman:

O tom, proč jsem měl dvě témata, jedno o EGR a druhé o spotřebě a i v EGR jsem zmínil spotřebu, jsem ti už vysvětlil. K tomu už se vracet nebudu.

Fóra jsou snad od toho, aby se na nich řešily problémy, pokud jednou nevím já, poradí jiní, pokud budu příště vědět, poradím jiným. Je mi velice líto, že lidé jako ty na fórech vyhledávají konflikty a snaží se lidi shazovat, od toho fóra nejsou. Příběhem na konci svého posledního příspěvku jsi opěd dokázal, jak umíš pouze lidi zesměšňovat. Je mi tě líto a už se o tom nebudu dál bavit, diskuze jsou na jiné věci.

Petr

2012-02-14 09:57:58

Nechápu, proč jsi tak stahovačný. Vždyť to nebylo o tobě a pokud je tam nějaká podobnost, tak zcela náhodná. Věř mi..... Mě docela pobavilo to tvoje tvrzení, jak autům rozumíš. Nechci to nijak zpochybňovat, ale ten, kdo autům opravdu rozumí a dělá do nich, tak tohle psát nemá zapotřebí a z jeho příspěvků po nějaké době všichni pochopí, že je opravdu znalý věci a obracejí se na něj s dotazy. Na každém fóru takoví jsou a jsou doporučováni jinými. Tebe bych, ač proti tobě ve své podstatě nic nemám, doporučit nemohl. Prostě jsi mě nepřesvědčil, nezlob se proto na mě. A pokud zašmátrám v paměti, tak jsem jeden z mála, co se s tebou o tvém problému byl ochoten bavit a snažil se ti pomoci. Ale ne v deseti různých diskuzích, to po mně nechtěj. Člověk otevře pár témat, aby se něco dověděl a popřípadě poradil, pokud na to jeho znalosti stačí, ale já tady pořád zakopával o tvůj EGO ventil, pardon EGR ventil. Nic ve zlým, to jen tak na odlehčenou. A toho kámoše v tom servisu opravdu mám, ale ne na Fordy (hned bych ti domluvil opravu za skvělou cenu), ale ve škodovce. A lítost sem netahej, šmarjá, to si nech někam jinam. A jen tak naokraj, už jsi to s tou spotřebou vyřešil a nebo se úspěšně škrábeš k desítce?

2012-02-15 08:18:10

Jojo, mechanici ze Škody - prostřelené slepice jsou opravdu super technici.... Po pár z nich jsem měl možnost opravovat závady a hrůza. Takže zda je tvůj kamarád taky takovej machanik...?! Jen dva příklady z několika, fábie benzín při výměně oleje namontován filtr patřící do Škody 120, druhá na přední rameno namontován silenblok z audi a ještě ktomu nalisován obráceně, takže po půl roce ani né byl na hadry. Ať si každej udělá obrázek sám.

2012-02-15 14:14:29

Pokud by sis to tady přečetl pořádně a ne jen každý druhý řádek, tak pochopíš (možná), že ten můj kámoš není mechanik, ale už dlouho dělá s auty. To, že dělá s auty, ještě neznamená, že je mechoš. Stejně tak jako nejsem mechoš já a nebo Petanek130. To byla pointa. A co se značkových servisů týče, tak obecně lze říct, že si na jejich práci lidé nejvíce stěžují. Důvod je prostý: za prvé jejich nízká odměna za práci a za druhé pak fakt, že ve většině servisů vykonávají povinnou praxi učni ze SOU. A to je banda, která bez dohledu klidně bude nalévat olej do motoru, aniž by našroubovala zpátky vypouštěcí šroub vany. Při osmém litru oleje do C1 jim to bylo divné a šli se mrknout do jámy pod auto. Pak už byly chytřejší. A nebo matky na kolech obráceně, ale to už jsem jen někde slyšel. U toho oleje jsem byl, bral jsem díly na C3. A docela jsem trpěl, protože jsem tam bral i olej a ten stál bratru 4 kila za litr, kdy frajeři tím promazávali montážní jámu a já za to draze platil. Problém je v tom, že podmínkou záruky u nového jsou právě návštěvy a servis ve značkovém. Pokud by to tak u nového auta nebylo, tak by se museli výrazně zlepšit. I když ve většině značkových servisů je i prodejna aut a ND, tak hlavní, co je živí, je právě onen servis prodaných funglovek.

2012-02-15 14:53:35

Hele opravdu se nechci dohadovat, ale je vidět, že ze sebe děláš co nejsi a myslíš si, že o opravách víš dost. Ono je dělat s auty a dělat s auty. Taky nevím vše a rád se dám poučit, ale taky vím, že někdy nestačí na to jít jen selským rozumem. Kolikrát i diagnostika napsala nějakou závadu a ona byla jinde, ale jen je to sled událostí a náhod. Taky jsem se setkal i s rozvícenou kontrolkou motoru a ve finále za to mohl špatný vejfuk Jen jsem Ti napsal jak je to ve skutečnosti a s čím jsem se setkal během práce a oprav vozidel. To, že jsi bral litr oleje za tak nekřesťanské peníze o něčem svědčí. Kupuji běžně 5l Castrolu plnou sintetiku za necelejch 900kč což je dost podstatnej rozdíl a musel bych bejt padlej na hlavu abych ho kupoval v jak Ty píšeš značkovém servisu. To samé je s filtrama, brzdama atd. Kde si bláhově každej myslí, že je lepší to či ono, ale skutečnost je jiná. Mají ten samej olej a díly jako koupíš v krámu za podstatně levnější cenu. Ještě k tomu dodám, že do aut které opravují tam, tak ho mají v sudech což jim ještě víc cenu sníží, ale stejně Ti ho draze naúčtujou tak jako když Ti ho prodají po flaškách. Nemusíš vůbec jezdit ani s novým autem do značkového servisu jak jsi tu mylně psal a spousta lidí si to myslí, je to totiž tak, že bloková vyjímka už padla a stačí to nechat opravit v klasickém servisu, jen Ti to tam musí potvrdit a provéct řádné úkony údržby. A tímto končím nesmyslný rozhovor kdy si vemeš vždy jen část z toho co Ti člověk napíše, ještě to překroutíš a myslíš si, že jsi snědl Šalamounovo .....

2012-02-15 17:19:41

Ten olej jsem kupoval na přání majitele auta, co ho tam chtěl a to včetně filtrů. Bylo to jak se říká přání zákazníka a nemá nic proti tomu, když někdo chce zůstat u stálé značky oleje, to je jeho věc. Tak nevím o čem to svědčí...snad jen o tom, že se v dlouhých příspěvcích moc neorientuješ. A až se někdy dostaneš do situace, kdy budeš reklamovat třeba u forda, tak pak napiš zkušenost, co ty kluky tam zajímalo a zda přistoupili na blokovou vyjímku..... A Castrol bych moc nedoporučoval, při dlouhodobém používání zůstává v motoru "blatíčko" a ne vždy svědčí motorům s hydroštěly. A že za kontrolku motoru mohl výfuk, ať už ucpanej a nebo špatnej kat či filtr pevných částic, tak to je objev roku. To jsem si sedl na zadek. Gratuluji, dneska jsi to Šalamounovo .... měl patrně k snídani.

2012-02-15 17:26:44

S Tebou to opravdu nemá smysl, myslíš si, že jsi ten nej nej opravář a víš p... Končím s Tebou. Jen je SUPER jak jsi před tím sám přiznal, že nejsi mechanik a ani tvůj kamarád. A u forda jsem už reklamoval a nejen jednou, zlatá druhovýroba. Už se mi ani neozejvej, s Tebou nemá smysl se o něčem bavit pane NEJLEPŠÍ.

2012-02-15 17:35:07

Coolmane jsi tady dost dlouho na to, abys věděl jak to tady chodí. Jste v Technické sekci. Pište si sz. Zbytečně prudíš, jsi arogantní a myslím, že členům se to už nelíbí. Kup si Forda ať se ti spraví nálada. Na Audi klubu by s tebou vyběhli už dávno.

2012-02-15 17:41:02

Ale to jsem myslel vážně, že nejsem mechoš. Tobě to člověk napíše polopaticky a stejně to nepochopíš. Tak nevím, kde je chyba. A myslel jsem reklamaci třeba poškozeného motoru a ne nějakého dílu....jde o věci, na které máš třeba prodlouženou záruku. Chapenzi????? A díly od Forda jsou nejen mnou, ale obecně chápany jako velmi kvalitní a nijak cenou nepřevyšující jiné značky prvovýroby. Ač Forda nijak po svých zkušenostech nemusím, tak s tímto souhlasím. Jo a kterýho kamaráda myslíš, co není taky mechoš???

2012-02-15 17:43:42

Hupino prdlajs. A víš to moc dobře sám.... A další auto nepotřebuju. Pokud někoho prudím, tak si to zaslouží a to včetně tebe, po tom, co jsi tady předváděl. Tak se hoď do klidu. Potrefená husa....

2012-02-15 17:45:48

Jestli se ti podaří mě malinko vytočit přestanu si tě nevšímat.

2012-02-15 17:46:12

Ahoj Hupino, dávám Ti plně za pravdu

2012-02-15 17:49:41

Á vlezdopr... se přidal. Pokud seženete ještě tři členy klubu, tak se tady už neukážu. To slibuju.... Narozdíl od Hupina mám svoji hrdost a když přestřelím, tak to uznám. Tak pojďme do toho.

2012-02-15 18:04:04

Coolmane nic proti tobě nemám, dokonce ani to že si Mondeo vyměnil za Audi a přesto si furt zde, ale zcela objektivním pohledem vidim, že se tu zbytečně navážíš do lidí který chtějí nějak pomoct a snažíš se je za každou cenu chytat za slovíčka a zesměšňovat a o tom toto fórum jistě není. Nepopírám že toho jistě hodně víš, ale naučit se pravidla slušnýho chování a respektu k ostatním by ti taky neuškodilo


Odpovědět

1  2  3