Fórum - Téma


Mondeo+vysoká spotřeba


Fórum Technický koutek Mondeo+vysoká spotřeba



1  2  3

2012-01-15 21:53:16

Ahoj,

vím, že už tady nějaké témata tohoto ražení jsou, ale chci se dopídit nějakého řešení.

Mám Mondeo III, r.v.07, 2,0 TDCI, 85kW - měl jsem spotřebu po koupi auta cca 6,9l, což mi přišlo vysoké, po radách na fóru jsem vyčistil EGR ventil a zrestartoval řídicí jednotku, nyní mám spotřebu cca 7,7ll, což je, no jistě, ještě horší.

Nenapadá vás něco, čím by to mohlo být? Filtry mám vyměněné, liju do toho Vervu z Benziny + aditiva...

Díky, Petr

2012-01-16 21:40:07

to PETAnek130: Zdravím, jak je to dlouho co si resetoval řídící jednotku? Trvá to i 500km, než se to ustabilní (resetoval sem několikrát). Já mám 2.2 TDCi a jezdím kombinovanou za 5.9l (na plnou ujedu skoro 1000km)

2012-01-17 09:02:58

průměr mám kolem 6,5 v 2 TDCI , přijde mi to dobrý a nic neřeším, jezdím na běžnou naftu bez aditiv, podle daného průměru v TP je ta spotřeba OK,, někdo to má jinak??

2012-01-20 17:34:25

ahoj,mam mondeo mk 2,při volnoběhu a sešlápnutí pedálu na podlahu vznikne prodleva než se motor dostane do otáček,neví někdo čím to je díky

2012-01-20 19:36:18

Petanek130 To snad není možný, kolikrát to sem ještě dáš? Ať se člověk podívá kamkoliv, všude tvůj problém se spotřebou. Si zajeď na diagnostiku, ušetříš si spoustu času s psaním jednoho příspěvku furt dokola. Stejně sem všechno nepopíšeš, jak máš a těžko říct, co jsi tomu při čištění EGRU provedl.

2012-01-22 08:35:05

tak jsem sundal váhu vzduchu pročistil a je to ok .

2012-01-23 07:27:31

S tou spotřebou. já třeba vyměnil nejprve termostat co je na vedení vody a nic menší zlepšení aenic moc. No a když sem vyměnil druhý termostat na vodní pumpě tak okamžitě spotřeba menší o cca 3 litry.

2012-02-05 22:27:15

To Solitario: Po restartu jsem ujel už asi 1500km a spotřeba se mi zdá, že je stále vyšší a vyšší, už mi to skáče mezi 7,9 a 8l/100. Ještě ji zkusím jednou zrestartovat ale každopádně se mi to zdá divné.

To Coolman: Nápodobně, kdekoli se podívám na svůj příspěvek, tak to musíš komentovat tím, že už jsem to někde psal! ANO, přiznávám, spotřebu jsem také zmínil v tématu o čištění EGR ventilu, které jsem dělal, protože jsem si nebyl jistý, zda to na spotřebu může mít taky vliv. Pokud ti to tak vadí, že jsem to zmínil ještě jinde, tak se prosím mým tématům vyhýbej a neustále je neshazuj. Děkuji!

A na diagnostice jsem byl.

2012-02-06 10:00:23

To Coolman:Prosím tě jak mám vyčistit EGR ventil MK2 díky

2012-02-09 04:36:05

Marcellus: U Mk2 je EGR ovládaný podtlakem,nejlépe nečistit,ale rovnou zaslepit..Akorát to zasírá sání a volnoběžný ventil..

2012-02-09 08:32:19

Jo s tím bych souhlasil,neměl bys nějaký návod,nejlépe i s foto dokumentaci?

2012-02-09 18:28:53

Palubní počítač u Mondea pěkně kecá taky jsem odpojil a znovu zapojil baterku a po cca 150km se mi průměr ustálil na 8.1 l/100 předtím to ukazovalo 6.3 ale ve zkutečnosti podle dotankování to mělo být 6.7l/100 přez 7l jsem se zatím nedostal ani v létě z klimou ani ted v mrazech a zas tak se stím nemažu, jsem spokojenej se spotřebou (Mondeo kombi r.v. 2004 96kW 6ti kvalt)

2012-02-09 19:07:54

Marcellus: u těchto starších benzínů nemá EGR zpětnou vazbu na ŘJ a proto je zaslepení zcela ok, jak ti tady radí. Ideální je z hliníkového plechu (dobře se s ním pracuje) vystřihnout podložku o tvaru příruby EGRu a přes těsnění usadit. Pak vyčistit sání a měřič množství nasávaného vzduchu. o emise strach neměj, projdeš. A pokud ne, tak to není skrz zaslepení EGRu. Mám to odzkoušené na jiných značkách bez problému.

Petanek130: komu není rady, tomu není pomoci, asi jsi to dodrbal, už do toho nehrab. A s tou spotřebou si to užij.....

2012-02-09 19:44:40

potřeboval bych nějaký podrobný návod,nikdy jsem do motoru nevrtal

2012-02-09 21:05:41

Je to jednoduché jako facka. Sice je pěkné, žes restartoval ŘJ, ale nastavils ji pak? Je jasné, že pak máš vysokou spotřebu. Já jezdím i teď v zimě při velkejch mrazech za 6,4l a to i když jsem si to kontroloval podle ujetejch km a natankovanejch litrů, nejen podle počítače. Je to o tom jak se o auto staráš a co mu dopřeješ.

2012-02-10 13:46:40

Řídící jednotka se nijak nenastavuje, má svoje základní údaje dané výrobcem. Jinak by ses po restartu nechytal a auto by ani nenastartovalo. Ano, existuje postup, jak nechat jednotku si načíst nové hodnoty v době volnoběhu, zvýšených otáček a následné jízdy. To se ale stane i když tohle neproděláš. ŘJ dostává v době jízdy od různých čidel a měřičů hodnoty a podle toho nastavuje co je potřeba. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak bych si nastavil třeba jinou palivovou mapu s jiným časováním a pěkně bych si to načipoval. Takže vysoká spotřeba rozhodně není z toho, že jak píšeš nenastavíš řídící jednotku, zvlášť když už najel třeba stovku kiláků. Nesmysl..... Maximálně se ti změní charakter chování auta dle dlouhodobého stylu jízdy, nějaké palivové mapy tam jsou k dispozici. Ale nic převratného nečekej. U Petanek130 je problém v něčem jiném, pokud ne zrovna v tom, že se v tom hrabal a něco odrovnal a nebo blbě udělal. Ani bych se nedivil.

2012-02-10 17:51:15

Je sice pěkné cos napsal, ale taky je vidět, že otohoi asi moc o diagnostice a pod. nevíš. Samozřejmě, že nemusíš nic nastavovat, ale je to lepší už jen proto, že samonastavení si sice během provozu ŘJ provede sama, ale trvá to a může tu bejt problém s právě zmíněnou vysokou spotřebou a měnícími se otáčkami, případně škubáním motoru. Proto je žádoucí provéc po restartu ŘJ i její nastavení.

I když musím říct a to jsem asi opoměl napsat, že tohle je jenb jedna z mála věcí které mají vliv na tu spotřebu. Ale můžu z vlastní zkušenosti říct a to né jen na mondeu, ale i jinejch vozidlech, že nastavení ŘJ je dost podstatné

2012-02-11 11:40:22

Já o tom totiž nevím vůbec nic, pouze používám selský rozum a tobě bych to doporučil taky. Nastavení řj během jízdy je nepříliš dlouhá záležitost čítající několik desítek km, max. stovku. Pokud máš zvýšenou spotřebu i po tak dlouhé jízdě a tím nemyslím palubní počítač, který ti odečítá od stovky na sto, tak je příčina jinde a rozhodně ne v zázračném nastavení řj , jak ty tady popisuješ. Ale můžu se zeptat kámoše, co má nedaleko servis na Fordy a dlouhá léta pracoval v Olmiku u Fordu..... Brácha byl u něj přehrát SW do Mondea skrz volnoběh a on mu řekl, že nikdy žádné blbiny co popisuješ nedělal a nejsou potřeba. A že by se mu skrz to cukal motor jsem ještě neslyšel. Možná něco jiného, to je možné, ale s Fordem to teda nemá nic společné.... Zajdi si do servisu a poptej se, pak blekotej. A další blbina je, že je to jedna z mála věcí, co má vliv na spotřebu. Na spotřebu má vliv spousta věcí, o kterých jsi patrně ještě neslyšel:jako například mozek řidiče..... ale tím se netrap.

2012-02-11 19:21:38

Je pěkné cos tu napsal, ale jak sám píšeš nic o tom nevíš. Nebudu se s Tebou hádat, chytáš za slovíčka, víš moc dobře jak jsem to myslel s Tou jednou z mála věcí. Hrabu se v autech dost dlouho nejen v práci, ale i doma a mám spoustu spokojenejch zákazníků. To jak píšeš, že kamarád nic nenastavoval, tak to máš pravdu, v servisu jako takovém ve fordu se s tím ručně nikdo nedělá max. to nastaví přes diagnostiku. Hlavně už jsem tu měl gtaky spoustu lidí co byli ve Ford servisu a honem rychle je přešlo tam jezdit. Protože spoustu oprav naúčtováno a přitom neprovedeno. Oprava dělána výměnou pokus omyl atd. buď to pojede nebo né. A všechno Ti draze naúčtujem... Takže i já osobně když to vidím mám už o autorizovaných servisech svůj obrázek. Hlavně zákazníku plať...

2012-02-11 19:26:43

A ještě k tomu nastavení, samozřejmě, že nemusíš nic nastavit, že se to nastaví samo jízdou. To máš pravdu, ale jen poloviční! Když by sis pořádně přečetl co jsem sem napsal, tak bys tohle nedokázal sem napsat. Jde o to, že když to nenastavíš ručně, tak se to sice během jízdy nastaví, ale trvá to dlouho,řádově od cca 80km. Při perfektních provozních podmínkách, jako je teplota, dobrý provoz a volba dobré trasy. Což pochybuju, že se Ti to vůbec někdy povede - je to nemožné. Proto se doporučuje to tzv. ruční nastavení Až budeš mít opraveno tolik vozidel jako já tak so popovídáme. Opravám zdar...


Odpovědět

1  2  3