Fórum - Téma


Mondeo * vynechávání motoru


Fórum Technický koutek Mondeo * vynechávání motoru



1  2

2011-04-15 11:19:44

Zdravím, mám mondeo r.v. 2001 2.TDDI 66kw a začal jsem mít problém s cukáním motoru. Vždycky kolem 2000 otáček - nejčasjeti něco málo přes 2000 motor při vytáčení na vteřinku vynechá. Dál už pak jede normálně. Nedělá to úplně vždy, ale jen někdy, ale začíná to dělat čím dál častěj. Když jsem zkoušel přidávat otáčky úplně pozvolna, tak to udělá jen málokdy. Stejně tak když přidám prudce, tak taky málokdy - nejvíc to dělá při normální jízdě. Nevíte někdo čím by to mohlo být? Moc díky za rady!

2011-04-15 16:43:01

nech si vycistit egr ventil.ten to dela nejcastejc.teda pokud to jeste pujde.jinak to neni zrovna levna sranda,ale nezrujnuje te to.

jeste sem si vzpoomel,ze by to mohl delat nejakej snimac.napr. vacky,nebo na klice,ale to neni moc pravdepodobny,protoze to uz by hlasilo zavadu.at se ti nekdo podiva na diagnostiku

2011-04-16 11:43:38

Tohle dělá strykovi na TDDi 85 kw taky..Zaslepil jsem mu EGR,ale moc to nepomohlo..Můj tip je některý vstřikovač,ale on to neřeší..

2011-04-17 09:52:45

super - moc díky za radu- zkusím ho nechat vyčistit a budu doufat

2011-04-17 09:54:39

a zkusím zkontrolovat i vstřiky, - díky moc

2011-04-17 11:45:13

U TDDi je EGR ovládan podtlakem,tak jej můžeš bez obav zaslepit.ECU to nepozná..Já měl rozebráno i sání a tam teda bylo sazí,tak 3mm vrstva! Vypucoval jsem to zubním kartáčkem.To sání je třeba i rozpůlit..!

2011-04-17 14:26:38

Díky, zkusím někde sehnat nějkej návod jak na to a pustím se do toho

2011-04-17 19:42:01

To NOVON: Musím tě malinko poopravit. Motor 2,0 TDDI 66kW ma na EGR ventilu snímač polohy, takže pokud je ten EGR zacpaný a neotvírá(nezavírá) se tak jak má, tak to jednotka pozná. Pokud ho zaslepíš, tak sice nebude profukovat, ale neúplnou dráhu pohybu stejně jednotka zaznamená a vyhodnotí jako chybu. Takže si zaslepením v případě vadné funkce EGR ventilu vůbec nepomůžeš.

2011-04-17 20:03:36

Tam se dává,jestli se nepletu podložka-žáslepka,někdo říká ,že je dobré do ní udělat malou dírku až za EGR a EGR maká jak má a,řídící jednotka si myslí že je to v pořádku.

2011-04-17 20:10:19

Můj názor je, že pokud EGR a jeho ovládání funguje tak jak má, není potřeba ho zaslepovat. Při přidání plynu má zavřít a tak k žádnému "otrávení" nasávaného vzduchu nedochází.

2011-04-17 20:24:00

ALBI: Aha..tak to je jiná...Nevěděl jsem že 66kW má EL.egr ventil,myslel jsem,že jej mají až motory TDCi..Na srýcově TDDi 85kW je podtlakový..V tom případě se el.řízený EGR zaslepit může,ALE musí být funkční..

2011-04-17 20:29:42

To NOVON: On je u 66kW taky řízený podtlakem, ale má na sobě ten snímač polohy.

2011-04-17 20:34:14

Já bych nazval EGR ekologickým kurvítkem,motor má sát čistý vzduch a ne humus co z něho jednou vyjde.

Nic přínosnýho v tom nevidím.

2011-04-17 20:38:02

Milan: přesně tak a ještě za ty "egry" chcou takové prachy...

2011-04-17 20:43:03

ALBI: Tak to je "past " ..Ted už si nevzpomenu,jestli k němu vedly nějaké káble..pamatuju si jen hadičku,kterou jsem taky zaslepil kuličkou..Jako každopádně se výrazně zlepšil tah motoru z nízkých otáček-před zaslepením to kolikrát při rozjezdu i chcíplo..S toho odvozuji,že byl nefunkční-stále otevřen/pootevřen..

Ještě mě napadlo,kdyby byl se snímačem polohy a nefungoval,tak by se rozsvěcovala kontrolka poruchy motoru,ne??

2011-04-17 20:52:16

To asi určitě.Zaslepením EGR vlastně získáš vyšší výkon motoru,protože nespaluješ teplý vzduch asi zanedbatelně ale zcela jistě a

paradoxem této pseudoekologické věci jsou prý i lepší emise.

2011-04-18 05:31:29

jirkates: pokud to vyřešíš,napiš to sem,dost by mě to zajímalo..Díky

2011-04-18 15:22:38

určitě dám zprávu jak to dopadlo - zkusím to nejdříve jen rozebrat a vyčistit a s tím zaslepováním počkám až jak to bude vypadat - jestli se to vynechávání odstraní. Vidím, že máte dost dobrý přehled - nevíte, kde by se dal sehnat nějaký návod a postup jak na to - nemám s tím žádnou ani podobnou zkušenost - tak abych u toho nestrávil mládí Díky moc všem

2011-04-18 18:16:38

Zdravím všechny

Koupil jsem před půl rokem C-maxe a mám skoro ten samý problém . Je to 1.6 TDCi rok 2008 nikdo mi nedokáže říci co by to mohlo být . Diagnostika nic neukázala , vše je po servisní kontrole a auto pořád jakoby kolem 2 tis. a výše pocukává, jen při prudším přidávání plynu, . PROSÍM PORAĎTE NĚKDO. Díky

2011-04-18 19:02:49

Možná ti pomůže tenhle video návod.


Odpovědět

1  2